Sesongen 2024

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • EPA
    Seniormedlem
    Forumonanist
    • Aug 2013
    • 191

    Opprinnelig skrevet av Zindrinho

    Fortsetter treningstråden-snakket her, må si jeg er ganske så skeptisk til å endre posisjon på vår klart beste spiller i år, jeg syns det har blitt alt-alt-altfor mange plassbytter og endringer i både posisjoner og roller til at vi får samspilt noe som helst. Er de virkelig så usikre på egne spillere at vi stokker totalt om fra særpekampen? Da skulle Uba være back og Larsson ving, OK, det funka særs dårlig med Larsson som ving men hvorfor i helvette skal man bruke sesongen på å finne ut hvor spillere passer? snart spilt 1/3 del av sesongen og vi famler fortsatt såpass i blinde at vi ikke vet om Larsson eller Uba skal være back eller ving på motsatt kant??
    Og dette fra en trener som ikke trengte forsterkninger fordi han var fornøyd med stallen, men hvordan i huleste kan man være fornøyd med en stall man vet såpass lite om? Var det bare en eufemisme for "jeg aner ikke hvor jeg trenger noen i det hele tatt fordi jeg ikke aner noe om laget eller spillerne"? Når kan vi forvente at han veit litt om stallen han rår over, 4 mnd siden vi starta oppkjøringa nå, det begynner virkelig å bli på tide.
    Tildels enig, men jeg vil tro Uba på kant er noe de ønsker å prøve ut dersom Erling må ut etter 60-70 og vi jakter et resultat. og antagelig ikke noe de kjører fra start. viktig å ha en plan B for å bryte ned et lavtliggende viking

    Kommentar

    • Zindrinho
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Sep 2019
      • 490

      Opprinnelig skrevet av EPA

      Tildels enig, men jeg vil tro Uba på kant er noe de ønsker å prøve ut dersom Erling må ut etter 60-70 og vi jakter et resultat. og antagelig ikke noe de kjører fra start. viktig å ha en plan B for å bryte ned et lavtliggende viking
      Det kan godt hende jeg har blitt allergisk mot alle rokeringene og trodde Uba på høyreback var førstemann ned på lagoppstillinga og overreagerte litt på at de prøver ut ting på trening, kanskje tilogmed prøver ut ting på trening istedetfor i kamp om 3p, noe jeg isåfall er veldig for!

      Kommentar

      • EPA
        Seniormedlem
        Forumonanist
        • Aug 2013
        • 191

        Opprinnelig skrevet av Zindrinho

        Det kan godt hende jeg har blitt allergisk mot alle rokeringene og trodde Uba på høyreback var førstemann ned på lagoppstillinga og overreagerte litt på at de prøver ut ting på trening, kanskje tilogmed prøver ut ting på trening istedetfor i kamp om 3p, noe jeg isåfall er veldig for!
        Mye pollen i lufta om dagen så det skjer oss alle. Jeg gikk pustevansker i mange dager etter Sarpsborg selv jeg

        Kommentar

        • Lars Henrik Dahl
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2020
          • 2188

          Opprinnelig skrevet av Zindrinho

          Det kan godt hende jeg har blitt allergisk mot alle rokeringene og trodde Uba på høyreback var førstemann ned på lagoppstillinga og overreagerte litt på at de prøver ut ting på trening, kanskje tilogmed prøver ut ting på trening istedetfor i kamp om 3p, noe jeg isåfall er veldig for!
          I lys av at Uba er vel så god offensivt som defensivt og at vi har fått inn en mann på bra nivå som først og fremst er høyreback, tenker jeg at dette er et logisk bytte. Vi trenger noen trommestikker på topp. Jeg ser gjerne Va og Uba på hver sin kant, og plutselig har vi i så fall fått frigjort en klassespiller til midtbanen. (Kito er faktisk det, selv om han har vært litt opp og ned)

          Uba har vært god mann mot mann, men har gjort en del taktiske feil hvor flere har bidratt til baklengs. Minus er at vi kan få dårligere driv bakfra med Larson og at Uba har vært best når han kommer i fart. Likevel, Uba har vel gjort en del veldig gode kamper på andrelaget som ving.

          Jeg er enig i at det ikke blir bra med rokkeringer for hver eneste kamp, men dette er til dels et resultat av at stallen har vært for tynn med alle skadene og til dels at de offensive relasjonene ikke har sittet så godt. (bortsett fra når de har gjort det) Vi alle roper på at han skal gjøre noe, det kan ikke automatisk være feil når han da prøver grep

          Kommentar

          • DoubleHi5
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2011
            • 3971

            Da er tiden inne for å melde at undertegnede offisiellt har mistet trua både på sesongen og på dette komiske prosjektet til Georgson. Jeg er en positivt innstilt person og har lagt all mulig godvilje til, men nå må vel alle se at prosjektet er dødt! Takk for sesongen og det var artig så lenge det varte. Dødballtrener?
            Elska þetta félag

            Kommentar

            • knut
              Make knut Great Again
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2006
              • 9404

              Laget er for dårlig!

              *edit: mener da altså laget og stallen!
              Last edited by knut; 20.05.2024, 18:03. Begrunnelse: edit

              Kommentar

              • Kanarivogel89
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • May 2006
                • 4425

                Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                Da er tiden inne for å melde at undertegnede offisiellt har mistet trua både på sesongen og på dette komiske prosjektet til Georgson. Jeg er en positivt innstilt person og har lagt all mulig godvilje til, men nå må vel alle se at prosjektet er dødt! Takk for sesongen og det var artig så lenge det varte. Dødballtrener?
                Nei, jeg ser ikke det. Jeg ser at vi spiller en helt jevn førsteomgang. Så får vi to spillere skada i pausen uten å ha noe å sette inn, i tillegg til at vi har Skogvold, Hoff og Knudtzon (kjenning etter forrige kamp, sjokk) ute fra før. Jeg har ikke mista trua på prosjektet. Jeg er bare oppgitt over hvor lite som ble gjort i vinter. Dette var en varslet katastrofe, og nå fikk vi den rett i fleisen ved at Lehne og Kito måtte ut med det som så ut som belastningsskader.

                Sesongen i år blir en mellomstasjon. Vi rykker ikke ned, og vi melder oss ikke på i kampen om Europa, med unntak av gulroten som er cupen. Men skal vi drive å kaste trenere før under en tredel av sesongen er spilt, kan vi like så godt bare legge ned hele driten. Håper de som styrer har litt mer is i blodet enn enkelte her inne. Nå får vi en uke til å hvile og faktisk gjennomføre skikkelige treninger for første gang på en måned. Bare synd vi ikke har spillere til å stille mannssterkt. Igjen, svikt i vinter.

                Edit: Knut oppsummerte det mye bedre enn meg over her. Takk, Knut!
                Last edited by Kanarivogel89; 20.05.2024, 18:20.

                Kommentar

                • trigz
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2004
                  • 7054

                  Vi er en vits. En dårlig en. OBOS 2025.
                  Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                  Kommentar

                  • Dole
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Aug 2004
                    • 1552

                    Forskjellen på Fredrikstad og oss er at de har hatt en trener som har hatt ansvaret i halvannet år og fått tid til å bygge lag og kultur.

                    Forhåpentligvis velger vi samme oppskrift. Det er garantert ingen innad i klubben som vurderer noe annet.

                    Kommentar

                    • Kanarivogel89
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • May 2006
                      • 4425

                      Mer bekymringsverdig er det at lagene bak oss vinner. Kamma slår Glimt? Særp slår Molde? KBK uavgjort mot Brann? Kokosliga

                      Kommentar

                      • Svart og gul
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Oct 2004
                        • 312

                        De tre neste kampene (Odd, Tromsø og KFUM) blir viktige. Får vi ikke bra med poeng der, er jeg enig med Trigz i at det kan bli en stygg sesong.

                        Kommentar

                        • Kanarivogel89
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • May 2006
                          • 4425

                          Opprinnelig skrevet av Svart og gul
                          De tre neste kampene (Odd, Tromsø og KFUM) blir viktige. Får vi ikke bra med poeng der, er jeg enig med Trigz i at det kan bli en stygg sesong.
                          Vanskelig å være uenig i dette. Alt under sju poeng er for svakt her. Jeg skal vente med å felle dom over trenerne til etter overgangsvinduet, men vi er nødt til å ta flere poeng enn vi har gjort så langt. Ser fram til å se et LSK uten forrige kamp i beina. Bare synd vi snublet på målstreken hva skader angår. Krysser fingrene for at både Lehne og Kito var rutinerte og gikk av før de skadet seg skikkelig

                          Kommentar

                          • trigz
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2004
                            • 7054

                            Opprinnelig skrevet av Svart og gul
                            De tre neste kampene (Odd, Tromsø og KFUM) blir viktige. Får vi ikke bra med poeng der, er jeg enig med Trigz i at det kan bli en stygg sesong.
                            Kfum hjemme 27/6 kan bli et moralsk bunnpunkt. Kåffa er bedre enn de fleste skjønner, og de har et spillemønster.

                            Troppen er så syltynn at jeg forventer å se Harald Woxen (15) og Markus Wæhler (17) på benken i neste kamp. Syng kumbaya og lat som ingenting hvis dere heller vil det: Georgson er Lennartson 2.0.
                            Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                            Kommentar

                            • brune stakkeland
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jan 2012
                              • 884

                              Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

                              Krysser fingrene for at både Lehne og Kito var rutinerte og gikk av før de skadet seg skikkelig
                              Lehne Olsen skar grimaser og tokbseg til lysken ved to situasjoner før han fikk den tredje og signaliserte bytte, så redd den sitter i litt.

                              Kommentar

                              • Kanarivogel89
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • May 2006
                                • 4425

                                Opprinnelig skrevet av brune stakkeland

                                Lehne Olsen skar grimaser og tokbseg til lysken ved to situasjoner før han fikk den tredje og signaliserte bytte, så redd den sitter i litt.
                                Ja, det så litt ut som at han skjøt på seg strekk der altså. Håper i det lengste at det bare var kramper.

                                Kommentar

                                • Svart og gul
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Oct 2004
                                  • 312

                                  Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

                                  Ja, det så litt ut som at han skjøt på seg strekk der altså. Håper i det lengste at det bare var kramper.
                                  Han fortalte etter kampen at det er en vond akilles som har vært trøblete siden Brann-kampen.

                                  Kommentar

                                  • *eLSKerLSK*
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Jun 2005
                                    • 418

                                    Opprinnelig skrevet av trigz

                                    Kfum hjemme 27/6 kan bli et moralsk bunnpunkt. Kåffa er bedre enn de fleste skjønner, og de har et spillemønster.

                                    Troppen er så syltynn at jeg forventer å se Harald Woxen (15) og Markus Wæhler (17) på benken i neste kamp. Syng kumbaya og lat som ingenting hvis dere heller vil det: Georgson er Lennartson 2.0.
                                    Håper du tar feil, men frykter du har rett angående Lennartson 2.0. Faen ass.

                                    Kommentar

                                    • Kanarivogel89
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • May 2006
                                      • 4425

                                      Opprinnelig skrevet av Svart og gul

                                      Han fortalte etter kampen at det er en vond akilles som har vært trøblete siden Brann-kampen.
                                      Se der ja. Da fyrer man enda litt hardere løs mot ledelsen som ikke henta inn backup i vinter. Ubegripelige greier, særlig når det viser seg at Furaha ikke engang får et innhopp når en skadeskutt Lehne må gi seg. Veit at han derre nigerianske supergutten kommer neste vinter, men altså... det er neste vinter. Vi har en sesong å komme oss gjennom først.

                                      Kommentar

                                      • Svart og gul
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Oct 2004
                                        • 312

                                        Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

                                        Se der ja. Da fyrer man enda litt hardere løs mot ledelsen som ikke henta inn backup i vinter. Ubegripelige greier, særlig når det viser seg at Furaha ikke engang får et innhopp når en skadeskutt Lehne må gi seg. Veit at han derre nigerianske supergutten kommer neste vinter, men altså... det er neste vinter. Vi har en sesong å komme oss gjennom først.
                                        Er visst store planer for 2025, men da kan det være for seint...

                                        Kommentar

                                        • Kanarivogel89
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • May 2006
                                          • 4425

                                          Opprinnelig skrevet av *eLSKerLSK*

                                          Håper du tar feil, men frykter du har rett angående Lennartson 2.0. Faen ass.
                                          Lennartson-ball var en pine fra dag én. Ble redda av Smarason i 2018, før det gikk rett ned i 2019. Georgson er noe helt annet, og klubben er i en langt bedre posisjon enn den var den gang. Ikke mange likheter mellom disse to trenerne annet enn fargen på passet deres. Rykker vi ned i år, vil det være et sjokk.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎