Sesongen 2024

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • kunden
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jun 2005
    • 2281

    Sesongen 2024

    Kan vel åpne en tråd for denne nå som siste ball i sesongen 2023 er sparket - og den satt i nettmaskene bak enga keeperen og sendte de rett ned.

    Det blir om ikke annet en livlig silly season. Ny trener, nye spillere. Vil det skje noe i ledelsen? RBs dekning av LSK?

    Som den største klubbe i hovedstadsområdet i ES har vi skaffet oss et skikkelig fortrinn. Klarer vi forvalte det? Etter alle solemerker vil vår argeste konkurrent spasere opp - og kan de ta en Brann eller Viking? Ekstremt viktig at vi ikke sover i timen nå.
  • Holterkanari
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Aug 2009
    • 560

    #2
    Det viktigste vi som fans kan gjøre er å invitere med folk på kamp å fylle stadion. Få med en kompis, nabo eller dama på kamp. La oss fylle Åråsen uten hjelp av nav(les vålerengen)
    ________________________
    TB

    Kommentar

    • AB40
      Medlem
      Hoffnarr
      • Aug 2015
      • 52

      #3
      Opprinnelig skrevet av kunden
      Kan vel åpne en tråd for denne nå som siste ball i sesongen 2023 er sparket - og den satt i nettmaskene bak enga keeperen og sendte de rett ned.

      Som den største klubbe i hovedstadsområdet i ES har vi skaffet oss et skikkelig fortrinn. Klarer vi forvalte det? Etter alle solemerker vil vår argeste konkurrent spasere opp - og kan de ta en Brann eller Viking? Ekstremt viktig at vi ikke sover i timen nå.
      Må si jeg er usikker på om de vil spasere rett opp. De har riktignok noen spillere som sikkert kommer til å være bra i OBOS, men husker hvor tungvint det var for oss å få det ut på banen. Vi spilte heller ikke med 5 bak som de etter alle solemerker skal gjøre i OBOS og de kan fort bli baktunge. Ilic forsvinner nok garantert, hvem har de da på topp?

      Det viktigste for oss er jo å forvalte fordelen med å vøre den klubben rundt Oslo med best forutsetninger i Eliteserien nå. Dette er overgangsvinduet vi virkelig må kline til og satse for å komme opp i topp 4. Blir det ikke noen gode signeringer av trener og spillere nå er vi fort tilbake til 10-6 plass syklusen fortere enn vi aner. Vi trenger ikke flere kjøp alla Skjørvik og Rogers til 5 mill om gangen uten at de hever laget betraktelig. Vi må virkelig tørre å gå for en skikkelig spiss, 2-3 på midtbanen der 1 burde være STORT talent og 2 som tar plass på laget. Venstre ving må vi ha og gjerne en som kan være spiss/høyreving. og en god keeper som pusher Mads.

      Kommentar

      • bjarmann
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2005
        • 2855

        #4
        En ting jeg lurer på er lønnspolitikken i klubben nå. Har jo vært slik at vi har lagt oss på et maksbeløp som er relativt lavt når det gjelder lønninger i klubben. Har vært vel og bra det men det tiltrekker vel ikke akkurat klassespillere som har flere klubber å velge mellom (jfr Gulbrandsen). Jeg mener vi bør slippe opp litt på dette. Vi er nødt til å tørre å satse litt for å nå toppen og det betyr at man samtidig må bruke litt penger. Jeg snakker ikke ala 5 mill til Kiko som for 20 år sida men mer enn det vi tilbyr spillerne per nå.
        I år så tar vi alt

        Kommentar

        • plantemiddel
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Feb 2012
          • 799

          #5
          Opprinnelig skrevet av bjarmann
          En ting jeg lurer på er lønnspolitikken i klubben nå. Har jo vært slik at vi har lagt oss på et maksbeløp som er relativt lavt når det gjelder lønninger i klubben. Har vært vel og bra det men det tiltrekker vel ikke akkurat klassespillere som har flere klubber å velge mellom (jfr Gulbrandsen). Jeg mener vi bør slippe opp litt på dette. Vi er nødt til å tørre å satse litt for å nå toppen og det betyr at man samtidig må bruke litt penger. Jeg snakker ikke ala 5 mill til Kiko som for 20 år sida men mer enn det vi tilbyr spillerne per nå.
          Helt enig. Skal man ta et steg videre trenger man noen klassespillere på laget. En kan ha så fantastisk system en bare vil, men dersom en ikke har noen spillere som kan komme forbi et ledd så blir det veldig statisk. I år hadde vi vel èn spiller som kunne drible av en mann og han ga vi bort til Odd etter å knapt ha fått spilletid.

          En annen ting, synes det hvert år omtrent må signeres 10-15 nye spillere. Og nå også en ny trener. Skal en ta et steg videre må en jobbe for å få mer kontinuitet rundt spillerlogistikken. At noen spillere forsvinner ut hvert år er naturlig, men når en heller 11-er må byttes ut så må en jo på en måte starte med å bygge opp et system på nytt hver sesong.

          Kommentar

          • Lillelord
            Medlem
            Hoffnarr
            • Aug 2004
            • 60

            #6
            Opprinnelig skrevet av bjarmann
            En ting jeg lurer på er lønnspolitikken i klubben nå. Har jo vært slik at vi har lagt oss på et maksbeløp som er relativt lavt når det gjelder lønninger i klubben. Har vært vel og bra det men det tiltrekker vel ikke akkurat klassespillere som har flere klubber å velge mellom (jfr Gulbrandsen). Jeg mener vi bør slippe opp litt på dette. Vi er nødt til å tørre å satse litt for å nå toppen og det betyr at man samtidig må bruke litt penger. Jeg snakker ikke ala 5 mill til Kiko som for 20 år sida men mer enn det vi tilbyr spillerne per nå.
            Det med lønnspolitikk er vanskelig. Alle er vel enige om at vi trenger klare forsterkninger som kan gå rett inn på laget. Å hente etablerte kvalitetsspillere (eller svært lovende talenter) innebærer naturligvis høyere lønnskrav. Samtidig har vi ingen garanti for at disse vil levere etter forventningene for oss, Gabrielsen er vel det siste eksempelet på det.

            Worst case bruker vi store deler av budsjettet på spillere med høy lønn som ikke leverer. Er det åpenbart at det er riktig å ta slike sjanser? I steden for én Gabrielsen, kunne vi kanskje ha hentet to typer som Colin Røsler og håpe at i hvert fall en av dem tar steget? Det har jo Røsler åpenbart gjort etter at han gikk videre fra oss.

            Kommentar

            • Svart og gul
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Oct 2004
              • 251

              #7
              Årets første julegave(r) er ventet i morgen.

              Kommentar

              • MortenA
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2007
                • 3318

                #8
                Stallen slik den ser ut per nå er som følger:

                Elkjær/Ibrahimaj - TLO/Skogvold - Skogvold/Uba/Ibrahimaj/Ranger

                Tønnesen/Elkjær/Edh - Hoff/? - Ibrahimaj/? - Ranger/Edh/(Uba)

                Roseth/Tønnesen - Ruben/Skjærvik - Skjærvik/Rogers

                Hedenstad/Sveinhaug/(Skjærstein)

                De spillerne jeg ikke har lagt inn er Solberg, Skaarud, Seferi, Dylan. Rett og slett fordi jeg er usikker på hvor de passer inn. Jeg har lagt inn Ibrahimaj som et alternativ på sentral midtbane fordi han kan løse oppgaven, men jeg mener han er best lenger frem i banen. Som førsteforsvarer er han helt i toppen av Eliteserien, og da bør vi bruke han der.

                Bakerst ligger det an til at Skjærstein forsvinner. Sveinhaug bør nok også leies ut for å få spilletid. Da åpner det seg plass til en erfaren keeper som kan pushe Mads, og det er nok hva han trenger.

                I den bakre treeren er vi godt forspent. Venstrebacken er nok vår sterkeste posisjon til tross for skadeproblemene vi slet med i år. Jeg har først opp Skjærvik som backup for Ruben, men det kan godt være at Rogers er et bedre alternativ. Magefølelsen per nå sier at Rogers er Garnås sin naturlige arvtager.

                Det største hullet i troppen er derfor på sentral midtbane. Vi er per nå kun en skade på Hoff unna et katastrofescenario. Vi må ha inn minst en ved siden av Hoff, og så avhenger det av om noen av unggutta kan være backup for dem. Hvorvidt de kan spille sentralt eller på kan er jeg veldig usikker på. Ideelt bør vi ha inn en som går rett inn og en som kan konkurrere om plassene. På kantene er vi godt forspent. Jeg har satt Uba. Parantes fordi han kan løse rollen, men kampen om plassen står mellom Ranger og Edh.

                På topp er Lehne spydspissen. Spørsmålet er hvordan vi organiserer spillerne rundt han. Jeg mener vår beste formasjon er 3-4-3 som åpner for Ibrahimaj på en av vingene. Dersom gutta klarer å holde seg skadefrie, så hadde det vært spennende å se Ranger på ving foran Edh, men det avhenger av skadesituasjonen. Jeg er ikke fremmed for å la Ibrahimaj utfordre Elkjær på venstrevingen til tross for at han er best kjent som en innoverkant. At Skogvold kan flyttes ut på vingen er også et alternativ.

                Spillere som må hentes per nå er reservekeeper og sentral midtbane (gjerne to). En backup for Lehne er også ønskelig, og spørsmålet er om Skogvold kan forsvare en plass i startelleveren eller om han bør leies ut for å få spilletid. Videre bør vi styrke bredden i troppen, men dette mener jeg er de prekære posisjonene per nå.

                Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                Kommentar

                • AB40
                  Medlem
                  Hoffnarr
                  • Aug 2015
                  • 52

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av MortenA
                  Stallen slik den ser ut per nå er som følger:

                  trenger.

                  I den bakre treeren er vi godt forspent. Venstrebacken er nok vår sterkeste posisjon til tross for skadeproblemene vi slet med i år. Jeg har først opp Skjærvik som backup for Ruben, men det kan godt være at Rogers er et bedre alternativ. Magefølelsen per nå sier at Rogers er Garnås sin naturlige arvtager.

                  Har du kanskje glemt Moen Foss? Tror han fort kan ta den høyre midstopperrollen foran Rogers.

                  Jeg mener vi trenger minst 2 på midtbanen, kanskje 3 - men alt avhenger av konstellasjon fra vår nye trener. Ønsker også en spiss som er lenger frem enn Skogvold som fint kan benyttes på høyresiden også.

                  Kommentar

                  • G-Man
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Sep 2011
                    • 3141

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av AB40
                    Har du kanskje glemt Moen Foss? Tror han fort kan ta den høyre midstopperrollen foran Rogers.
                    Enig. Basert på hva jeg har sett i år, så rangerer jeg Moen Foss langt foran både Skjærvik og Rodgers. (Hvilket i parentes bemerket er bra, vi bør slutte med å handle stallfyll og gå for spillere som går rett inn på laget).

                    Kommentar

                    • Svart og gul
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Oct 2004
                      • 251

                      #11
                      Da er den første julegaven på plass (ny hovedsponsor). Får se om det dukker opp annet i løpet av kort tid også.

                      Kommentar

                      • Sailor Man
                        Moderator
                        • Jun 2007
                        • 1324

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av Svart og gul
                        Da er den første julegaven på plass (ny hovedsponsor). Får se om det dukker opp annet i løpet av kort tid også.
                        Hvem er ny hovedsponsor? Finner ikke noe om det, jeg.

                        Kommentar

                        • ChrisK
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Aug 2013
                          • 295

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av Sailor Man

                          Hvem er ny hovedsponsor? Finner ikke noe om det, jeg.
                          Romerike Sparebank. Ble presentert på julefrokosten til partnerne i dag. Kommer nok en sak på lsk.no i løpet av kort tid.

                          Kommentar

                          • Sailor Man
                            Moderator
                            • Jun 2007
                            • 1324

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av ChrisK

                            Romerike Sparebank. Ble presentert på julefrokosten til partnerne i dag. Kommer nok en sak på lsk.no i løpet av kort tid.
                            Enda en bank, men en lokal en denne gangen. Kulere det enn å dele sponsor med halve eliteserien.

                            Kommentar

                            • DoubleHi5
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2011
                              • 3933

                              #15
                              En ting skal styret i Sportsklubben ha: De bruker ikke trenervalget til å prøve å skape tro på at vi skal ta steget opp blant de beste norske laga! Så må vi bare håpe på at både den omreisende svensken og styret lykkes og at han blir værende et sted over lengre tid!
                              Elska þetta félag

                              Kommentar

                              • Svart og gul
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Oct 2004
                                • 251

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av G-Man

                                Enig. Basert på hva jeg har sett i år, så rangerer jeg Moen Foss langt foran både Skjærvik og Rodgers. (Hvilket i parentes bemerket er bra, vi bør slutte med å handle stallfyll og gå for spillere som går rett inn på laget).
                                Rogers kan fort bli solgt. Det er interesse for ham fra utlandet, så vi kan uansett gå i pluss på den overgangen.

                                Kommentar

                                • Sailor Man
                                  Moderator
                                  • Jun 2007
                                  • 1324

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                                  En ting skal styret i Sportsklubben ha: De bruker ikke trenervalget til å prøve å skape tro på at vi skal ta steget opp blant de beste norske laga! Så må vi bare håpe på at både den omreisende svensken og styret lykkes og at han blir værende et sted over lengre tid!
                                  Han var riktignok i Malmö i 10 år, da - så at han ikke har det i seg å være lenge samme sted blir feil å si. Mange jobber de siste åra, ja - men i større klubber enn vår. For vår del er det jo bra, på et vis, at han har fått erfaring i store klubber før han eventuelt kommer til oss.

                                  Min skepsis bunner mer i at han har null erfaring som hovedtrener og at jeg ikke aner hva han står for. Hvis han skal prøve å få inn Arteta-ball i LSK, tror jeg vi kan få en tung neste sesong.

                                  Kommentar

                                  • Sailor Man
                                    Moderator
                                    • Jun 2007
                                    • 1324

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av Svart og gul

                                    Rogers kan fort bli solgt. Det er interesse for ham fra utlandet, så vi kan uansett gå i pluss på den overgangen.
                                    Ville i så fall vært fornuftig. Har ikke bevist at han er bedre enn de vi allerede har, og med Ruben, Skjærvik, Moen Foss, Tønnessen og Roseth er det god nok dekning.

                                    Kommentar

                                    • Svart og gul
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Oct 2004
                                      • 251

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av Sailor Man

                                      Ville i så fall vært fornuftig. Har ikke bevist at han er bedre enn de vi allerede har, og med Ruben, Skjærvik, Moen Foss, Tønnessen og Roseth er det god nok dekning.
                                      Ikke glem Garnås. Blir trolig med videre.

                                      Kommentar

                                      • G-Man
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Sep 2011
                                        • 3141

                                        #20
                                        Opprinnelig skrevet av Svart og gul

                                        Ikke glem Garnås. Blir trolig med videre.
                                        Hvis det stemmer så er det en god nyhet. Espen er en signalspiller med sin taklingsstyrke, og med Roseth og Moen Foss (som er mer spillende typer) ved siden av seg, blir det da den beste stopperrekka vi har hatt på en stund. (Og ja, om Garnås blir, så mener jeg det bør henvise Gabrielsen til benken).

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎