Sesongen 2024

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Tvilling
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Nov 2006
    • 1465

    Om Edh velger å ikke forlenge er vel da alternativene
    - å spille ut sesongen, og gå gratis videre (evt med ny kontakt allerde fra i sommer)
    - å få noen millioner nå, kunne få noe for videresalg.
    Hvor mye er kommende sesong med Edh verdt?
    Hva koster det å erstatte Edh?

    Kommentar

    • Fugggel
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Dec 2020
      • 489

      Opprinnelig skrevet av Tvilling
      Om Edh velger å ikke forlenge er vel da alternativene
      - å spille ut sesongen, og gå gratis videre (evt med ny kontakt allerde fra i sommer)
      - å få noen millioner nå, kunne få noe for videresalg.
      Hvor mye er kommende sesong med Edh verdt?
      Hva koster det å erstatte Edh?
      Dersom han ikke ønsker å skrive ny, er det eneste riktig å selge synes jeg. Historien viser alt for mange tilfeller hvor spiller som skal videre presterer på et lavere nivå.

      Kommentar

      • fredpet76
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Feb 2004
        • 1214

        Robin Asterhed och Georgson arbetade mycket nära varandra under flera år i MFF:s ungdomsakademi.

        Om Svesengen har rett med sin antydning så er det vel en relativt spennende trenerduo vi får.
        Robin tok jo også Vernamo opp i Allsvenskan med to direkte opprykk før han ble hentet tilbake til MFF.

        Dette blir bra!






        Kommentar

        • kunden
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jun 2005
          • 2292

          Opprinnelig skrevet av Kjøttkaka

          Det er jo et steg ned på absolutt alle måter. Det er en svakere klubb sportslig som aldri har vunnet noe som helst. Vi har like mange titler som de har sesonger på øverste nivå. De har halvparten av tilskuersnittet vårt og halvparten så stor stadion. Selv økonomisk må det jo være et stort steg ned med tanke på at Mjällby er en bitteliten svensk klubb med under halvparten så stor omsetning som LSK.

          Han kan umulig få særlig mer betalt i Mjällby. Det finnes egentlig ingen grunn til å dra til Mjällby annet enn for å spille med Rösler og Pettersen. Hvis ikke han vil fortsette hos oss, så må det finnes bedre alternativer enn Mjällby. Nei, dette tror jeg ikke det blir noe av.
          Mulig det bare er taktisk fra Edh for å gå opp i lønn. "Se jeg har et tilbud fra en annen arbeidsgiver. Jeg forlanger mere lønn hvis ikke bytter jeg". Hvis LSK ikke svarer så sitter han fort igjen med svarteper. Kan aldri tenke meg han synes Mjällby er mer spennende enn moderklubben. Da må han isåfall ha fått signaler om at han er langt bak i køen i første-11'ern.

          Kommentar

          • banan
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jun 2018
            • 438

            Hørte på intervjuene under årets første trening og beit meg merke i et par interessante ting:
            - Simon uttalte at klubben aldri hadde hatt så mange talenter fra Vest-Afrika i forskjellige posisjoner å velge i. Sånn at vinteren blir veldig spennende med tanke på å få de over på prøvespill.
            - Garnås vektla at Gjermunds signering hadde veldig mye å si for at han selv signerte, siden Gjermund er veldig viktig for han som lagets kaptein.
            - Georgson lovpriste sin assistent som menneske og som et helt rått fotballhode.

            Kommentar

            • Kanarivogel89
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • May 2006
              • 4314

              Liker at vi stikker av med sjefsspeideren til Malmö. Foruten å virke som en fotballfaglig dyktig mann, så vil han utvilsomt også styrke teamet til Espen Olsen. Gleder meg til å se hvilke navn han har å komme med!

              Kommentar

              • Fugggel
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Dec 2020
                • 489

                Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
                Liker at vi stikker av med sjefsspeideren til Malmö. Foruten å virke som en fotballfaglig dyktig mann, så vil han utvilsomt også styrke teamet til Espen Olsen. Gleder meg til å se hvilke navn han har å komme med!
                Utifra hva jeg har lest virker Asterhed fotballfaglig svært kompetent. Mange skryter av hans taktiske egenskaper og at han er sterk på feltet. Tror han kan være et meget godt tilskudd til klubben.

                Når det kommer til scouting virker det å være delte meninger på hvordan han har gjort det, han ble ansatt av Georgson i Malmø før 2022 sesongen. De fleste spillerne som ble hentet var å anse som flopper. Malmø hentet til og med en ny sjefsspeider før denne sesongen, vår nye mann ble tilbudt en ny rolle som metodikkansvarlig, men rakk aldri å starte der. Så kan virke som at han ikke har lykkes kjempebra som sjefsspeider. Så er det selvsagt alltid mange grunner for at ting går som det går.

                Så tviler jeg på at vi er i posisjon til å hente spillere på den hylla MFF kan hente, så spørs vel om det er så mange navn man kan "rappe" derifra.

                Kommentar

                • G-Man
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2011
                  • 3150

                  Lurer på hvordan Ruben vil takle å bli benkesliter... For meg er den åpenbare stopperrekka nå Roseth, Garnås og Moen Foss.

                  Kommentar

                  • brune stakkeland
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jan 2012
                    • 865

                    Opprinnelig skrevet av G-Man
                    Lurer på hvordan Ruben vil takle å bli benkesliter... For meg er den åpenbare stopperrekka nå Roseth, Garnås og Moen Foss.
                    Uansett hva stopperrekka blir så kommer det til å sitte tre veldig gode eliteseriestoppere på benken per nå. Med nye trenere er det umulig å si hvem de går for, eneste jeg er 100% sikker på er at Roseth er førstevalg som venstre stopper. Og Skjærvik er så god med ball at det ikke er umulig at trenerne ønsker å beholde han og satse på han heller

                    Kommentar

                    • AB40
                      Medlem
                      Hoffnarr
                      • Aug 2015
                      • 52

                      Opprinnelig skrevet av G-Man
                      Lurer på hvordan Ruben vil takle å bli benkesliter... For meg er den åpenbare stopperrekka nå Roseth, Garnås og Moen Foss.
                      Garnås har vært bra på høyreside av treeren, tror det som holder hanborte fra midten er farta. Synes det er offensivt av han å signere for oss når konkurransen på midt- og høyre stopperplass er så stor. Moen Foss har spilt en del venstre i SF, men vil da tro han har blitt lovet en del spilletid og kanskje der han får vært på en mer naturlig fot.

                      De som er lengst unna er vel Rogers og Skjærvik, men alle har jo blanke ark ca nå. De er vel lettest å selge om vi vil få en mann ut i den bakre rekka.

                      Kommentar

                      • Kroktåa
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Feb 2015
                        • 2875

                        Opprinnelig skrevet av G-Man
                        Lurer på hvordan Ruben vil takle å bli benkesliter... For meg er den åpenbare stopperrekka nå Roseth, Garnås og Moen Foss.
                        Ruben har et utvilsomt potensial. Så det kan være å håpe at han er som Mads – at han må kjenne på en reell konkurranse for å yte maks (være maksimalt konsentrert) hver gang. tåler han ikke konkurranse, er det bare å legge inn årene med en gang.

                        Kommentar

                        • G-Man
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Sep 2011
                          • 3150

                          Opprinnelig skrevet av brune stakkeland
                          Og Skjærvik er så god med ball at det ikke er umulig at trenerne ønsker å beholde han og satse på han heller
                          Skjærvik er livsfarlig å ha i forsvar, men er som du sier ganske god med ball. Hadde vært interessant å se om han kunne rendyrkes i en rolle lenger frem på banen.

                          Rodgers synes jeg ikke har vært hverken god eller dårlig, bare veldig anonym.

                          Kommentar

                          • OlaG
                            Oversetterdrone
                            Myklebust Light
                            • May 2008
                            • 884

                            Opprinnelig skrevet av G-Man

                            Skjærvik er livsfarlig å ha i forsvar, men er som du sier ganske god med ball. Hadde vært interessant å se om han kunne rendyrkes i en rolle lenger frem på banen.

                            Rodgers synes jeg ikke har vært hverken god eller dårlig, bare veldig anonym.
                            Spørsmålet er om hjerneblødningene hans er noe som forsvinner med erfaring eller ikke. Hvis det gjør så er potensialet for en god spillende midtstopper (eller som du antyder, defensiv midtbanespiller) stort, hvis ikke så kan det være at dette var så langt karrieren kom. De typene feil han har gjort er av den typen feil man ikke ønsker at skal oppstå på egen banehalvdel, og da hjelper det dessverre ikke at han er god på veldig mye annet.

                            Kommentar

                            • Lars Henrik Dahl
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jan 2020
                              • 2087

                              Opprinnelig skrevet av OlaG

                              Spørsmålet er om hjerneblødningene hans er noe som forsvinner med erfaring eller ikke. Hvis det gjør så er potensialet for en god spillende midtstopper (eller som du antyder, defensiv midtbanespiller) stort, hvis ikke så kan det være at dette var så langt karrieren kom. De typene feil han har gjort er av den typen feil man ikke ønsker at skal oppstå på egen banehalvdel, og da hjelper det dessverre ikke at han er god på veldig mye annet.
                              Synes vi skal huske på at alle feilene kom over en veldig kort periode. Så vidt jeg vet har han ikke hatt med seg noen historikk for slike feil. Innhoppene han gjorde på sen-høsten var ganske bra og uten store feil. Gjør du to blemmer på kort tid er det ofte ikke så lenge før nr 3 kommer - det er sånn hjernen virker. Jeg tror Skjærvik er det billigste kompetente back-up / suppleringsalternativet vi kan få for Hoff. Rendyrk ham, og han kan fort gi Hoff konkurranse om plassen. Når jeg sier billigste mener jeg ikke fordi vi allerede har ham i stallen, men fordi det høyeste vi kan klare å selge ham for sannsynligvis er lavere enn hva det vil koste å få inn en likeverdig midtbanespiller.

                              Kommentar

                              • Lars Henrik Dahl
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jan 2020
                                • 2087

                                Opprinnelig skrevet av Kroktåa

                                Ruben har et utvilsomt potensial. Så det kan være å håpe at han er som Mads – at han må kjenne på en reell konkurranse for å yte maks (være maksimalt konsentrert) hver gang. tåler han ikke konkurranse, er det bare å legge inn årene med en gang.
                                Jeg tenker det samme. Jeg tror at Georgson (er vi enige om Goggen? Gammel nok til å huske Goggen 1.0 ) både vil og har mulighet til å stille andre krav enn hans forgjengere. Hvis ikke Ruben er skjerpet vil vi ha så mange gode alternativer at benken er uunngåelig. Toppnivået til Ruben derimot tror jeg ikke det er så mange av dem som matcher. Tror Garnås skal få kjørt seg minst like mye, om enn av andre grunner.

                                Skal bli interessant å se hvordan Goggen forholder seg til et tilsynelatende luksusproblem. Han vil ha muligheten til å velge lag basert på forventet kampbilde og dermed kunne rullere, men vil også kunne foretrekke å ha en samspilt trio. Venter i spenning. Roseth med hodet på plass (bokstavelig talt) vil vel være det sikreste kortet. De andre synes jeg er for tidlig å si noe om.

                                Kommentar

                                • Kroktåa
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Feb 2015
                                  • 2875

                                  Jeg har tenkt litt på om Roseth, med sine egenskaper, teknikk og fotballforståelse, kunne vært et alternativt på en plass på midtbanen? Hva tror dere? Får han da tempo-problemer? For dårlige ballvinner-egenskaper? Blir han for bortgjemt som venstre stopper?

                                  Kommentar

                                  • EPA
                                    Seniormedlem
                                    Forumonanist
                                    • Aug 2013
                                    • 153

                                    Opprinnelig skrevet av Kroktåa
                                    Jeg har tenkt litt på om Roseth, med sine egenskaper, teknikk og fotballforståelse, kunne vært et alternativt på en plass på midtbanen? Hva tror dere? Får han da tempo-problemer? For dårlige ballvinner-egenskaper? Blir han for bortgjemt som venstre stopper?
                                    Personlig vil jeg nok heller ha Skjærvik i den rollen og Roseth bakerst om vi skal dytte noen av de fremover. rett og slett fordi jeg ikke stoler på Skjærvik bak enn så lenge men ser samtidig at han har endel ferdigheter som ballspiller. Roseth har mye av det samme, men han er for god til å forsvare boks til at jeg vil flytte han noe sted som helst

                                    Kommentar

                                    • Fugggel
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Dec 2020
                                      • 489

                                      Dersom det er slik at en av de 3 stopperne skal dyttes opp i midtbaneleddet (ref Dødball-pod) når vi er i angrep, så er skjærvik den stopperen som passer best til det.
                                      vi kan ikke være en klubb som skal kaste spillere til sjøs fordi de har gjort noen fæle feil. Det er viktig å påpeke at han kanskje var vår beste stopper før hjerneblødningene kom.


                                      Kommentar

                                      • DoubleHi5
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2011
                                        • 3956

                                        Opprinnelig skrevet av Fugggel
                                        vi kan ikke være en klubb som skal kaste spillere til sjøs fordi de har gjort noen fæle feil. Det er viktig å påpeke at han kanskje var vår beste stopper før hjerneblødningene kom.
                                        Enig! Han er tross alt en relativt ung spiller med åpenbart et stort potensiale. Personlig synes jeg det er langt mer alvorlig at en så rutinert spiller som Ruben har gjort like store tabber!
                                        Elska þetta félag

                                        Kommentar

                                        • G-Man
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Sep 2011
                                          • 3150

                                          Opprinnelig skrevet av Fugggel
                                          vi kan ikke være en klubb som skal kaste spillere til sjøs fordi de har gjort noen fæle feil. Det er viktig å påpeke at han kanskje var vår beste stopper før hjerneblødningene kom.
                                          Ingen som vil kaste noen til sjøs, jeg har bare ikke nerver til å se han spille i forsvarsleddet... Når det er sagt så er jeg ikke med på at han var vår beste stopper, og jeg rangerer han pr i dag som et 5.valg i den posisjonen - og det er derfor det ville være spennende å se hva han kunne gjøre litt lenger frem i banen.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎