Sesongen 2024

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • DoubleHi5
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2011
    • 3954

    Det begynner å bli litt mer spennende rykter nå. Får håpe ting konkretiserer seg raskt!
    Elska þetta félag

    Kommentar

    • Kanarivogel89
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • May 2006
      • 4314

      Stusser litt over Mesfins uttalelse i artikkelen om Karlin. Han sier at vi skal ha fire sentrale midtbanespillere og derfor trenger å signere én til. Hvilke tre har vi allerede? Hoff er klink, Karlin – som er helt uprøvd på dette nivået – blir den andre, men hvem er den tredje? Uba? Ibra? Førstnevnte er helt uprøvd som sentral midtbanespiller på dette nivået og Ibra er ikke først og fremst sentral midtbanespiller. Mener man at man har god nok dekning dersom man lander Wenderson eller *grøss* re-signerer Lundemo?

      Kjenner jeg blir litt skuffa her. 500k på Karlin og noen mill. på Wenderson, og dét var dét på midtbanen? Er dette satsningen som skal ta oss til medaljer? Ikke at stort forbruk av penger og sportslig suksess nødvendigvis er synonymt, men nå har man hatt siden juni til å planlegge sesongen 2024, og da synes jeg det er litt spesielt at man drar opp to karer som vår helt ferske trenerduo åpenbart har foreslått og som neppe var på radaren til klubben i desember. Hvilke spillere har vi egentlig jobbet med siden Geir og Petter dro?

      Misforstå meg rett, jeg er ikke negativ til hverken Karlin eller evt. Wenderson, men jeg forstår ikke jobben som har blitt gjort det siste halvåret dersom dette er det vi står igjen med.

      ----

      Obligatorisk p.s. om at det ennå er tidlig og at mye kan skje og bla bla bla.
      Last edited by Kanarivogel89; 31.01.2024, 16:33.

      Kommentar

      • Lars Henrik Dahl
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jan 2020
        • 2087

        Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
        Stusser litt over Mesfins uttalelse i artikkelen om Karlin. Han sier at vi skal ha fire sentrale midtbanespillere og derfor trenger å signere én til. Hvilke tre har vi allerede? Hoff er klink, Karlin – som er helt uprøvd på dette nivået – blir den andre, men hvem er den tredje? Uba? Ibra? Førstnevnte er helt uprøvd som sentral midtbanespiller på dette nivået og Ibra er ikke først og fremst sentral midtbanespiller. Mener man at man har god nok dekning dersom man lander Wenderson eller *grøss* re-signerer Lundemo?

        Kjenner jeg blir litt skuffa her. 500k på Karlin og noen mill. på Wenderson, og dét var dét på midtbanen? Er dette satsningen som skal ta oss til medaljer? Ikke at stort forbruk av penger og sportslig suksess nødvendigvis er synonymt, men nå har man hatt siden juni til å planlegge sesongen 2024, og da synes jeg det er litt spesielt at man drar opp to karer som vår helt ferske trenerduo åpenbart har foreslått og som neppe var på radaren til klubben i desember. Hvilke spillere har vi egentlig jobbet med siden Geir og Petter dro?

        Misforstå meg rett, jeg er ikke negativ til hverken Karlin eller evt. Wenderson, men jeg forstår ikke jobben som har blitt gjort det siste halvåret dersom dette er det vi står igjen med.

        ----

        Obligatorisk p.s. om at det ennå er tidlig og at mye kan skje og bla bla bla.
        Visstnok bud på Kitolano, regnes ikke han som midtbane? Synes 500k for Karlin framstår som et varp. Enig i grøsset for resignering av Lundemo. Han må være en bonusspiller, ikke en vi regner med. Ibra er nok nr. 3 ut i fra det regnestykket.

        Kommentar

        • ChrisK
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Aug 2013
          • 302

          Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl

          Visstnok bud på Kitolano, regnes ikke han som midtbane? Synes 500k for Karlin framstår som et varp. Enig i grøsset for resignering av Lundemo. Han må være en bonusspiller, ikke en vi regner med. Ibra er nok nr. 3 ut i fra det regnestykket.
          Regnes nok som en av de to bak / på siden av spissen.

          Kommentar

          • Kanarivogel89
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • May 2006
            • 4314

            Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl

            Visstnok bud på Kitolano, regnes ikke han som midtbane? Synes 500k for Karlin framstår som et varp. Enig i grøsset for resignering av Lundemo. Han må være en bonusspiller, ikke en vi regner med. Ibra er nok nr. 3 ut i fra det regnestykket.
            Sier meg enig med ChrisK over her, uten at jeg skal være for bastant på akkurat hvor Kitolano evt. er tiltenkt å spille. Enig i at summen for Karlin er meget god. Er mer usikker på om han er klar for å ha en såpass sentral rolle allerede i år. Samtidig utvikler han seg jo ikke om han ikke får sjansen. Det blir spennende å se ham fram mot sesongstart. Lundemo ser jeg gjerne at går videre. Ikke noe personlig, men han virker over middagshøyden sportslig og er i tillegg ekstremt skadeutsatt. Eliteserienivået har han nok fortsatt, men ikke for en klubb med våre ambisjoner. Til nød en bonusspiller, uten at jeg tror det er aktuelt for ham uansett.

            Kommentar

            • Tvilling
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Nov 2006
              • 1465

              Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl

              Visstnok bud på Kitolano, regnes ikke han som midtbane? Synes 500k for Karlin framstår som et varp. Enig i grøsset for resignering av Lundemo. Han må være en bonusspiller, ikke en vi regner med. Ibra er nok nr. 3 ut i fra det regnestykket.
              Det sies da ar Karlin ikke er tiltenkt å gå rett inn?
              De er positive til ar Lundemo takket ja til å bli med til Tenerife.. jeg grøsser ikke av det. ..nettopp fordi jeg oppfatter at det ikke er selvsagt at det skrives ny kontrakt. Håper personlig på en med større fart..

              Kommentar

              • BD
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Feb 2006
                • 1385

                Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

                Sier meg enig med ChrisK over her, uten at jeg skal være for bastant på akkurat hvor Kitolano evt. er tiltenkt å spille.
                Er det ikke åpenbart at han blir indreløper når vi vil spille med en treer både på midten og i angrep?

                Kommentar

                • EPA
                  Seniormedlem
                  Forumonanist
                  • Aug 2013
                  • 153

                  Prøvd å sette opp noen forskjellige 11'ere, og dersom vi mot får inn alle vi tydeligvis sikler på (wenderson, kitolano, diop).... noe som selvfølgelig er helt utopi. I tillegg til Lucky ender vi opp med noe jeg syns minner om luksusproblemer og en bra stall med dobbel dekning i alle ledd.
                  Dette er selvsagt før vi får skader på 7-8 stykker og karantene på 2-3, men jeg syns det begynner å ligne noe dersom dette faller på plass. Testet både 3-4-3 og 4-3-3 og jeg kan ikke si jeg ser noen store hull noe sted, så dersom LSK evner å bla opp 30 mill for disse ser jeg lysere på denne sesongen enn jeg har gjort på lenge!

                  Merkelig følelse å være så positiv når ingen av de tre jeg nevner over er signert, men rykter gjør meg oppstemt tydeligvis

                  Når det gjelder Lundemo er jeg 100% klink på at han ikke bør få kontrakt. Jeg var positiv første gang han var her, men selv da gikk det alt for sakte med han... Han har ikke blitt kjappere, og er jo ikke akkurat skadefri hele tiden heller.

                  Kommentar

                  • Kanarivogel89
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • May 2006
                    • 4314

                    Opprinnelig skrevet av BD

                    Er det ikke åpenbart at han blir indreløper når vi vil spille med en treer både på midten og i angrep?
                    Ikke åpenbart. Passer like godt i den fremre treeren. Vil si han kan bekle begge posisjonene, og det er jo i hvert fall ikke negativt.

                    Kommentar

                    • P0P_Corn
                      Seniormedlem
                      Forumonanist
                      • Apr 2004
                      • 161

                      Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

                      Ikke åpenbart. Passer like godt i den fremre treeren. Vil si han kan bekle begge posisjonene, og det er jo i hvert fall ikke negativt.
                      Om man hører på siste "Dødball" podcast så hører men jo litt om hvordan man tenker å spille og rollene for indreløper/kanter er litt ulik avhengig av hvilken grunnformasjon man velger, men basert på hva jeg har sett av Kitolano tidligere, virker han å passe best inn i en 10'er rolle hos oss? Så avhengig av formasjon man lander på, kan det både være indreløper og kant man lander på å benytte han i på papiret.

                      Kommentar

                      • Kanarivogel89
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • May 2006
                        • 4314

                        Opprinnelig skrevet av P0P_Corn

                        Om man hører på siste "Dødball" podcast så hører men jo litt om hvordan man tenker å spille og rollene for indreløper/kanter er litt ulik avhengig av hvilken grunnformasjon man velger, men basert på hva jeg har sett av Kitolano tidligere, virker han å passe best inn i en 10'er rolle hos oss? Så avhengig av formasjon man lander på, kan det både være indreløper og kant man lander på å benytte han i på papiret.
                        Ja, riktig. Hørte Seferi si i intervju etter treningskampen at han spilte i en 10er-rolle i første omgang, selv om han på pairet spilte indreløper. Tror vi må vente litt til før vi forstår helt hvordan Georgson ønsker å spille. Spennende tider!

                        Kommentar

                        • Lillelord
                          Medlem
                          Hoffnarr
                          • Aug 2004
                          • 65

                          Opprinnelig skrevet av EPA
                          Når det gjelder Lundemo er jeg 100% klink på at han ikke bør få kontrakt. Jeg var positiv første gang han var her, men selv da gikk det alt for sakte med han... Han har ikke blitt kjappere, og er jo ikke akkurat skadefri hele tiden heller.
                          Enig. Jeg synes det er veldig merkelig at han ikke ville spille kampen mot Fredrikstad, og forstod det som at det handlet om risiko for skade når han ikke er under kontrakt. Samtidig er han jo i en situasjon hvor han vel må vise seg frem både for trenerteam i LSK og for andre klubber, og det finnes vel ikke en bedre arena for nettopp dette enn i en treningskamp for LSK?

                          Kommentar

                          • AB40
                            Medlem
                            Hoffnarr
                            • Aug 2015
                            • 52

                            Synes vi er linket mot veldig mye spennende navn. Karlsbakk, Diop, Kitolano virker som smarte kjøp om vi kan få de. Riktig alder og mye ball i de, samt at Diop er et klart videresalgsobjekt. Nå må vinduet stenges slik at Mesfin kan sette på gassen her!

                            Kommentar

                            • Lars Henrik Dahl
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jan 2020
                              • 2087

                              Opprinnelig skrevet av Lillelord

                              Enig. Jeg synes det er veldig merkelig at han ikke ville spille kampen mot Fredrikstad, og forstod det som at det handlet om risiko for skade når han ikke er under kontrakt. Samtidig er han jo i en situasjon hvor han vel må vise seg frem både for trenerteam i LSK og for andre klubber, og det finnes vel ikke en bedre arena for nettopp dette enn i en treningskamp for LSK?
                              Skader du deg mens du er utenfor kontrakt er inntektspotensialet ditt borte - skjønner valget godt. Større risiko for skade under kamp enn trening. God mulighet til å vise seg fram på trening også. Hvis både han og klubben er såpass usikre ville det være dumt å ta den type sjanser.

                              Kommentar

                              • maxpayne
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Apr 2006
                                • 1212

                                For å skryte litt av de første ukene i 2024 så har klubben gjort en fin jobb med å presentere trenerene og gitt ett litt bedre innblikk i hverdagen enn før.

                                Kommentar

                                • Pad
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Jan 2022
                                  • 651

                                  Opprinnelig skrevet av maxpayne
                                  For å skryte litt av de første ukene i 2024 så har klubben gjort en fin jobb med å presentere trenerene og gitt ett litt bedre innblikk i hverdagen enn før.
                                  Tapte seg dessverre enormt når Saglien ga seg. Får håpe man satser litt mer igjen i år, og at det ikke bare blir Stokstad med litt ustødig hand og ivrig med zoomen. Bra at det er noe fra oppholdet nå.

                                  Kommentar

                                  • kunden
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jun 2005
                                    • 2292

                                    Vanskelig å si om dette er en gla'nyhet eller ikke - i den forstand at alle plastikklagene må omstille seg, men hardere baner påvirker alle i negativ retning på langt sikt vil jeg tro.
                                    Men kanskje noen av lagene velger å gå tilbake til naturgress?

                                    Fifa planlegger å innføre krav om at toppklubbenes kunstgressbaner må bli hardere. Det får flere Eliteserie-kapteiner til å reagere.


                                    Kommentar

                                    • DoubleHi5
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2011
                                      • 3954

                                      Da kan det virke som Kitolano kommer. Svesengen "erfarer" at klubben er enig med Molde og da stemmer vel det. Blir nok ny overgangsrekord for LSK. Spennende spiller som, forutsatt at vi blir enig med Kitolano selv og at han består medisinsk sjekk, vil styrke troppen og laget. Spennende også å høre hva prisen havner på! Synes det begynner å nærme seg tilstander som kan forsvare at vi kan håpe på at sesongen, og framtida, kan bli bedre enn de verste pessimistene har spådd!
                                      Elska þetta félag

                                      Kommentar

                                      • Sailor Man
                                        Moderator
                                        • Jun 2007
                                        • 1330

                                        Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                                        Da kan det virke som Kitolano kommer. Svesengen "erfarer" at klubben er enig med Molde og da stemmer vel det. Blir nok ny overgangsrekord for LSK. Spennende spiller som, forutsatt at vi blir enig med Kitolano selv og at han består medisinsk sjekk, vil styrke troppen og laget. Spennende også å høre hva prisen havner på! Synes det begynner å nærme seg tilstander som kan forsvare at vi kan håpe på at sesongen, og framtida, kan bli bedre enn de verste pessimistene har spådd!
                                        Det er da vel ikke sikkert at dette blir overgangsrekord? Han hadde ikke en super sesong i fjor og har havna bak i køen hos Molde?

                                        Kommentar

                                        • LS89
                                          Kamptrådkongen
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2013
                                          • 3324

                                          Kitolano hadde en periode i fjor der han var irriterende god, og leverte solid med målpoeng. Jeg må i innrømme at dette er en spiller jeg ikke så vi hadde mulighet på. Virker som en super kar i tillegg.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎