Sesongen 2024

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Sailor Man
    Moderator
    • Jun 2007
    • 1330

    Stefan Johansen til S08 - han kunne nok gjort en god jobb på midten for oss også i et par sesonger. Hvis de har fått til å hente ham, kunne vi gjort det også.

    Så veit jeg jo at jeg helt sikkert ville vært kritisk til å bruke masse penger på å hente en spiller som er over toppen og som det ikke går å tjene penger på, men han ville utvilsomt hevet laget på kort sikt.

    Kommentar

    • Svart og gul
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Oct 2004
      • 267

      Opprinnelig skrevet av Sailor Man
      Stefan Johansen til S08 - han kunne nok gjort en god jobb på midten for oss også i et par sesonger. Hvis de har fått til å hente ham, kunne vi gjort det også.

      Så veit jeg jo at jeg helt sikkert ville vært kritisk til å bruke masse penger på å hente en spiller som er over toppen og som det ikke går å tjene penger på, men han ville utvilsomt hevet laget på kort sikt.
      Selvsagt kunne vi konkurrert med S08 om en slik spiller, men sarpingene har et vesentlig høyere lønnsbudsjett. Åsen takket nei til et kontraktstilbud som var langt mer lukrativt enn det han endte opp med her. Håper i tillegg at vi leter på en enda høyere hylle.

      Kommentar

      • Fugggel
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Dec 2020
        • 489

        Opprinnelig skrevet av MortenA
        Jeg sliter litt med å forstå nyansene i Georgsons spillemønster og hvilke bevegelser vi skal spille med, men det er mer meg enn stilen. Det virker som om spillerne er entusiastiske. Når det gjelder spillerkjøp, så vil jeg gjerne se en sentral midtbane inn. Ellers er jeg tilhenger av litt is i magen, og spare midler til sommervinudet da det ofte er flere gode spillere tilgjengelig på markedet og vi ser hvor skader har skapt hull i stallen.
        De hullene i stallen trenger man ikke å vente til sommeren med å se.

        Så skal det sies at det ikke nødvendigvis er i sommervindu det er flest tilgjengelig spillere. Avhenger helt av hvilket marked man leter i.

        Kommentar

        • DoubleHi5
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2011
          • 3954

          Opprinnelig skrevet av banan
          Kvaliteten i laget er rett og slett ikke bra nok. Uten å styrke laget med to, tre mann så er vi hektet av medaljekampen til sommeren.
          Jeg velger, som vanlig på denne tida av året, å tenke positivt og være optimist. Men jeg tror uansett ikke vi er en medaljekandidat i år. Det mener jeg er mer realisme enn pessimisme. Kanskje i 2025.
          Elska þetta félag

          Kommentar

          • banan
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jun 2018
            • 438

            Opprinnelig skrevet av DoubleHi5

            Jeg velger, som vanlig på denne tida av året, å tenke positivt og være optimist. Men jeg tror uansett ikke vi er en medaljekandidat i år. Det mener jeg er mer realisme enn pessimisme. Kanskje i 2025.
            Er dessverre 100 % enig. Jeg tviler på at vi vil hente nok kvalitet til å være med i medaljekampen.

            Dessverre ser det ut som om vi sparer oss til fant..

            Kommentar

            • DoubleHi5
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2011
              • 3954

              Opprinnelig skrevet av banan

              Er dessverre 100 % enig. Jeg tviler på at vi vil hente nok kvalitet til å være med i medaljekampen.

              Dessverre ser det ut som om vi sparer oss til fant..
              Selv om vi er enige i vurderingen, virker det som vi ikke er helt på linje når det gjelder hva som er mulig. Jeg mener du vinkler dette for negativt. Hvis vi seriøst skulle vært en medaljekandidat, mener jeg at vi måtte ha hentet 5-6 topp eliteseriespillere. Selv da ville det bli vanskelig, da vi skal endre måten å spille på en god del. Jeg mener vi nødvendigvis trenger tid. Jeg tror vi, med noen få forsterkninger vi treffer med, fort kan være en medaljekandidat i -25. Det kan godt hende det er for optimistisk, men det er hva jeg tenker kan være mulig. Jeg synes at å si at vi sparer oss til fant, er for kritisk. Vi skal og kan ikke kjøpe oss til suksess. Vi må satse og håpe på at vi kan finne og utvikle spillere som passer inn i måten vi skal spille på. Litt sånn som Tromsø i år og som i stor grad også har vært grunnlaget for Glimts fremgang. Før de sistnevnte begynte å bruke altfor mange millioner som åpenbart brenner i lommene på dem.

              Så lar jeg meg gjerne sjokkere ved at Ubas tips om seriegull i år slår inn!
              Elska þetta félag

              Kommentar

              • banan
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jun 2018
                • 438

                Opprinnelig skrevet av DoubleHi5

                Selv om vi er enige i vurderingen, virker det som vi ikke er helt på linje når det gjelder hva som er mulig. Jeg mener du vinkler dette for negativt. Hvis vi seriøst skulle vært en medaljekandidat, mener jeg at vi måtte ha hentet 5-6 topp eliteseriespillere. Selv da ville det bli vanskelig, da vi skal endre måten å spille på en god del. Jeg mener vi nødvendigvis trenger tid. Jeg tror vi, med noen få forsterkninger vi treffer med, fort kan være en medaljekandidat i -25. Det kan godt hende det er for optimistisk, men det er hva jeg tenker kan være mulig. Jeg synes at å si at vi sparer oss til fant, er for kritisk. Vi skal og kan ikke kjøpe oss til suksess. Vi må satse og håpe på at vi kan finne og utvikle spillere som passer inn i måten vi skal spille på. Litt sånn som Tromsø i år og som i stor grad også har vært grunnlaget for Glimts fremgang. Før de sistnevnte begynte å bruke altfor mange millioner som åpenbart brenner i lommene på dem.

                Så lar jeg meg gjerne sjokkere ved at Ubas tips om seriegull i år slår inn!
                Du skriver at vi må finne og utvikle spillere som passer inn i måten vi skal spille på, lignende Tromsø og Glimt. Og det er nettopp det som er poenget!
                Greia nå er at vi har alt for store hull i stallen vår, som må tettes for at vi skal kjempe langt oppe på tabellen. Så lenge de ikke blir det så er det utopisk å tro på noen kamp om de øverste plassene på tabellen både i år og de neste årene.

                Jeg har ikke gitt opp at det kan skje store ting de neste to ukene, men gjøres ikke det så er jeg redd toget har gått for i år.

                Kommentar

                • Kanarivogel89
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • May 2006
                  • 4314

                  Opprinnelig skrevet av DoubleHi5

                  Selv om vi er enige i vurderingen, virker det som vi ikke er helt på linje når det gjelder hva som er mulig. Jeg mener du vinkler dette for negativt. Hvis vi seriøst skulle vært en medaljekandidat, mener jeg at vi måtte ha hentet 5-6 topp eliteseriespillere. Selv da ville det bli vanskelig, da vi skal endre måten å spille på en god del. Jeg mener vi nødvendigvis trenger tid. Jeg tror vi, med noen få forsterkninger vi treffer med, fort kan være en medaljekandidat i -25. Det kan godt hende det er for optimistisk, men det er hva jeg tenker kan være mulig. Jeg synes at å si at vi sparer oss til fant, er for kritisk. Vi skal og kan ikke kjøpe oss til suksess. Vi må satse og håpe på at vi kan finne og utvikle spillere som passer inn i måten vi skal spille på. Litt sånn som Tromsø i år og som i stor grad også har vært grunnlaget for Glimts fremgang. Før de sistnevnte begynte å bruke altfor mange millioner som åpenbart brenner i lommene på dem.

                  Så lar jeg meg gjerne sjokkere ved at Ubas tips om seriegull i år slår inn!
                  Bak Molde og Glimt, hvem er egentlig klokkeklar medaljekandidat? Brann er vel den som får lavest odds per i dag, men det er ikke bare bare for dem å gjenta fjoråret. Spesielt første halvdel av fjorårssesongen gled ting på pur entusiasme. De har også null planer om å forsterke troppen.

                  Viking har mista Brekalo og Solbakken og det ulmer kraftig innad i klubben.

                  Tromsø har blitt ribba.

                  Rosenborg er umulig å spå. Optimismen bobler i Trøndelag, og selv i Molde frykter man nå at den falmede storhetsklubben igjen er under oppseiling. Hvorfor? Jeg vetta faen. Dette kan gå i alle retninger.

                  S08 satser hardt. Vil faktisk hevde at de er det laget, sammen med Brann, som ville vært favoritter til tredjeplassen om serien ble sparka i gang i morgen. De kan virkelig melde seg på om ting klaffer. Samtidig har de mistet veldig mye kvalitet etter at Torp og Utvik dro. Ørjasæter er spennende (han skulle jeg gjerne hatt i LSK) og Johansen kan selvsagt bli bra. Samtidig har han stått uten klubb i et halvår og vil nok ikke bli dominant med det første. Det er ikke bare bare for disse gamle traverne å komme hjem og dominere lenger. Flust av eksempler her (Gabrielsen, Selnæs, Elabdellaoui etc. etc.)

                  Jeg forstår ikke at vi skulle trenge 5–6 signeringer av «topp eliteserieklasse» for å henge på her. 2–4 holder lenge, og det mener jeg ikke er for mye forlangt med tanke på situasjonen sportsklubben er i per i dag. Faktum per i dag er at vi ikke har henta én eneste spiller som går rett inn og styrker elleveren. Så får vi se om Kitolano kommer til uka. Da er vi i det minste i gang.

                  Også må man skille mellom å forvente at man skal ta medalje og å forvente at man skal være med i medaljekampen. Jeg er fornøyd med årets sesong dersom vi henger med i toppen, men ender opp et sted mellom nummer 4 og nummer 6. Som du sier er det minst like viktig at vi ser en spillemessig progresjon ute på banen.
                  Last edited by Kanarivogel89; 12.02.2024, 05:34.

                  Kommentar

                  • Playboy1
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Dec 2003
                    • 2109

                    Opprinnelig skrevet av banan
                    Kvaliteten i laget er rett og slett ikke bra nok. Uten å styrke laget med to, tre mann så er vi hektet av medaljekampen til sommeren.
                    Nettopp dette.

                    Selv om å være med i medalje kampen blir vanskelig samme hva ?

                    Men pr idag mener jeg at vi ikke kan forvente å ha
                    godt nok lag til å være blandt de 7-8 beste engang.
                    Vi bør huske at bare Ålesund var dårligere enn oss siste 12-13 kampene av 2023 sesongen.
                    Kan ikke se ENNÅ at vi er vesentlig forsterket siden den gang.
                    Men det fortsatt noe tid igjen da , for å evt kunne styrke laget vesentlig ….


                    Last edited by Playboy1; 12.02.2024, 10:04.

                    Kommentar

                    • DoubleHi5
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2011
                      • 3954

                      Opprinnelig skrevet av Playboy1
                      Nettopp dette.

                      Selv om å være med i medalje kampen blir vanskelig samme hva ?

                      Men pr idag mener jeg at vi ikke kan forvente å ha
                      godt nok lag til å være blandt de 7-8 beste engang.
                      Vi bør huske at bare Ålesund var dårligere enn oss siste 12-13 kampene av 2023 sesongen.
                      Kan ikke se ENNÅ at vi er vesentlig forsterket siden den gang.
                      Men det fortsatt noe tid igjen da , for å styrke laget vesentlig ….


                      Jeg tror den siste delen av sesongen i fjor er lite representativ. Med alt det som skjedde i fjor, var det nok en form for utmattelse i laget. Derbyet var det eneste som fikk spillerne til å mobilisere. Selvfølgelig skal ikke sånt skje, men jeg tror som sagt at mye av forklaringen til at det var såå elendig ligger der.

                      Vi er vel, som du sier, ikke vesentlig forsterket på papiret. Men summen av bare det å ha en trener igjen, spillernes tro på prosjektet, pluss flere tilbake fra mindre eller større skader, og ikke minst at flere av de unge og pur unge kan se ut til å ha tatt steg, gjør at jeg ikke er like pessimistisk som det du uttrykker! Men at vi trenger og bør ha inn et par-tre gode forsterkninger støtter jeg!
                      Elska þetta félag

                      Kommentar

                      • OlaG
                        Oversetterdrone
                        Myklebust Light
                        • May 2008
                        • 884

                        Opprinnelig skrevet av Playboy1
                        Vi bør huske at bare Ålesund var dårligere enn oss siste 12-13 kampene av 2023 sesongen.
                        Kan ikke se ENNÅ at vi er vesentlig forsterket siden den gang.
                        Men vi er forsterket. Nå har vi et trenerteam som (ihvertfall etter planen) skal være her en stund, og som har endret måten vi spiller på (og har pre-season til å kjøre det inn). I fjor hadde vi et trenerteam som forsvant ut midt i sesongen (hvor moralen antageligvis allerede hadde vært på nedadgående en stund), og ble erstattet av en trener som ikke hadde verken tid eller mandat til å gjøre noe radikalt med en 352-basert spillestil som ikke så ut til å fungere særlig bra (spesielt etter at Akor forsvant).

                        Jeg også tror at vi trenger et par spillere til inn (hvor midtbanen kanskje viktigere enn en ekstra spiss, gitt at vi er tilbake til en formasjon uten to midtspisser), men jeg tror også at selv om det ikke skjer vil vi få en effekt av trener- og stilskifte.

                        Kommentar

                        • banan
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Jun 2018
                          • 438

                          I tiden etter Akor, dvs. de siste 14 kampene i fjor så tok vi 14 poeng. Hadde vi ligget på det poengsnittet gjennom sesongen hadde vi havnet på 30 poeng og 13. plass på tabellen, 1 fattig poeng unna nedrykk.

                          Det som har kommet til etter det er et spennende trenerteam, Moen Foss, Karlin og Knudtzon.
                          Så er snart Knudtzon og Hoff snart klare for å gi 100 % og får bygget seg opp gjennom forsesongen, samtidig som det ikke blir andre store skader, så er laget styrket siden da. Men det er jo et spørsmålstegn hvor lang tid de trenger og hva som vil komme av andre skader.
                          En annen faktor er at vi kan forvente mer av Roseth og Lehne Olsen om de holder seg på beina, siden de trøblet med skader i fjor. Så også der er det en potensiell styrke.

                          Men hovedgrunnen til at vi var et av de dårligste lagene på slutten av sesongen i fjor var at det var for lite kvalitet i laget. Vi ble svekket fra '22 til '23. Og i løpet av sommeren i fjor kvittet vi oss med både Knudsen og Adams.

                          Så om den sportslige ledelsen ikke tar umiddelbare grep og får inn mer kvalitet i både midtbane- og angrepsleddet så må våre svenske venner trylle for at vi ikke skal kjempe på nedre halvdel i år.

                          Kommentar

                          • G-Man
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2011
                            • 3150

                            Synes mange undervurderer betydningen av optimisme og motivasjon. I fjor hadde vi Bakke den første som ikke kunne klare å motivere noen til noe som helst. Så kom Mesfin og Bakke den andre, men da var sesongen i realiteten avgjort, den håpløse 3-5-2 formasjonen ble videreført selv om Akor var borte, og skipet drev med vinden. Resultatene i den perioden var ikke representative for potensialet i spillergruppa.

                            Nå er det nye trenere, ny formasjon og noen nye ansikter (håper selvfølgelig på 2-3 til jeg også - ikke talenter men etablerte spillere). For den som så treninger i fjor kontra treninger i år, så er forskjellen meget stor. Holdninger, intensitet og humør er påtagelig bedre enn for ett år siden.

                            Jeg er optimist. Jeg tror at vi, selv med dagens tropp, vil få se et mer spillende, mer positivt og mer underholdende LSK i år. Ja, BG og Molde bør være i en klasse for seg, men bak der er det åpent. Jeg tror ikke avstanden fra nummer 3 til nummer 6 blir særlig stor, og med et par forsterkninger har jeg trua!

                            Kommentar

                            • bjarmann
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Sep 2005
                              • 2864

                              Opprinnelig skrevet av Svart og gul

                              Selvsagt kunne vi konkurrert med S08 om en slik spiller, men sarpingene har et vesentlig høyere lønnsbudsjett. Åsen takket nei til et kontraktstilbud som var langt mer lukrativt enn det han endte opp med her. Håper i tillegg at vi leter på en enda høyere hylle.
                              Hvorfor har de det? Vi må da ha mer penger enn de? Om vi ikke hever dette lønnstaket vårt snart så er det bare et tidsspørsmål før vi er en nobody igjen. Man må da klare å omstille seg? Vi har mulighet til å bli en stabil toppklubb. Vi er ikke lenger en bånnklubb. La oss beholde det slik
                              I år så tar vi alt

                              Kommentar

                              • DoubleHi5
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2011
                                • 3954

                                Opprinnelig skrevet av bjarmann

                                Hvorfor har de det? Vi må da ha mer penger enn de? Om vi ikke hever dette lønnstaket vårt snart så er det bare et tidsspørsmål før vi er en nobody igjen. Man må da klare å omstille seg? Vi har mulighet til å bli en stabil toppklubb. Vi er ikke lenger en bånnklubb. La oss beholde det slik
                                Synes du at jo mer penger man måtte ha, jo høyere lønninger skal man betale? Det er nok den aller beste måten nettopp å bli og forbli en bånnklubb på! Jeg har stor tiltro til den måten Sportsklubben drives på. Tror vi er helt i toppskiktet når det gjelder bærekraftig økonomistyring!
                                Elska þetta félag

                                Kommentar

                                • Fugggel
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Dec 2020
                                  • 489

                                  Opprinnelig skrevet av DoubleHi5

                                  Synes du at jo mer penger man måtte ha, jo høyere lønninger skal man betale? Det er nok den aller beste måten nettopp å bli og forbli en bånnklubb på! Jeg har stor tiltro til den måten Sportsklubben drives på. Tror vi er helt i toppskiktet når det gjelder bærekraftig økonomistyring!
                                  Men det er er ikke til å stikke under stol at lønninger også har noe å si på hvilket nivå man kan hente spillere på. Det bør også være et mål å øke lønningstaket, men da naturligvis i et bærekraftig tempo.

                                  Kommentar

                                  • Kanarivogel89
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • May 2006
                                    • 4314

                                    Opprinnelig skrevet av gilbert
                                    Mitt inntrykk er på motsatt side, de som kan forsvinne, at Eskil Edh for enhver pris vil til utlandet så fort som overhodet mulig. Hvilken rådgiver han her har, kan man spekulere på, det er neppe Atta Aneke, som han har som agent.
                                    Meget spesielt det som kommer fram i treningstråden. Hvis det stemmer, og Gilbert er jo en redelig kar, så er det bare å selge Eskil til høystbydende så fort som mulig. En U21-landslagsspiller med over 80 kamper for klubben bør det jo være mulig å få greit betalt for. Akkurat på høyrebacken har vi uansett trippel dekning uten ham nå som Uba er i gang og potet-Knudtzon har kommet hjem. Meget skuffende oppførsel av Volla-gutten.

                                    Kommentar

                                    • Holterkanari
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Aug 2009
                                      • 561

                                      Edh må ha en meget dårlig rådgiver. Jeg ville tenkt meg nøye om før jeg ansatte noen som går ut mot arbeidsgiveren sin mens han er ansatt der. Særdeles ødeleggende for egen karriere, han er ikke så god at han bør tillate seg det
                                      ________________________
                                      TB

                                      Kommentar

                                      • DoubleHi5
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2011
                                        • 3954

                                        Opprinnelig skrevet av Fugggel

                                        Men det er er ikke til å stikke under stol at lønninger også har noe å si på hvilket nivå man kan hente spillere på. Det bør også være et mål å øke lønningstaket, men da naturligvis i et bærekraftig tempo.
                                        Jeg vil ikke bli overrasket om de har muligheten til å gå høyere hvis det skulle dreie seg om en spiller som de mener garantert vil kunne være en stor forskjell og melde oss på helt i medaljekampen. Jeg vet jo ikke det, men som regel er det ingenting som er hugget i stein. Når det gjelder Stefan Johanson, som vel var den det ble kommentert på, har jeg stor sans for ham. Men ikke vet jeg om vi i det hele tatt var interessert, og ikke vet jeg noe om lønnskravet hans. Men jeg vet at han ikke er noen ungdom lenger og med våre svært blandede erfaringer med å hente gamle "storheter", synes jeg ikke han er en spiller nå som vi burde "sprenge banken" for å hente.
                                        Elska þetta félag

                                        Kommentar

                                        • Fugggel
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Dec 2020
                                          • 489

                                          Opprinnelig skrevet av DoubleHi5

                                          Jeg vil ikke bli overrasket om de har muligheten til å gå høyere hvis det skulle dreie seg om en spiller som de mener garantert vil kunne være en stor forskjell og melde oss på helt i medaljekampen. Jeg vet jo ikke det, men som regel er det ingenting som er hugget i stein. Når det gjelder Stefan Johanson, som vel var den det ble kommentert på, har jeg stor sans for ham. Men ikke vet jeg om vi i det hele tatt var interessert, og ikke vet jeg noe om lønnskravet hans. Men jeg vet at han ikke er noen ungdom lenger og med våre svært blandede erfaringer med å hente gamle "storheter", synes jeg ikke han er en spiller nå som vi burde "sprenge banken" for å hente.
                                          Det er jeg helt enig med deg i.

                                          Min kommentar var på generelt grunnlag. Jeg mener at vi et nødt til å ta steg på alle fronter om vi skal bli en stabil toppklubb og da er også lønnspolitikken nødt til å følge etter.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎