Sesongen 2024

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • DoubleHi5
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2011
    • 3956

    Opprinnelig skrevet av Playboy1
    Er Kitalano bekreftet klar da ?
    Såvidt jeg husker, var det vel LSKs PR-sjef, Morten Svesengen, som skrev at klubben er enig med både Molde og Kitolano. De ønsket jo å ha ham med på de to e-cup kampene. Den siste av de to er på torsdag, så da må vi forvente at Kitolano blir "ettersendt" til treningsleiren per ekspress fredag!

    Når det gjelder (mangelen på) nye spillere inn, vil jeg avvente med å felle noen endelig dom til alt håp er ute! Det komme inn et par gode forsterkninger til, i tillegg til nevnte Kitolano. De har jo nå en speider på heltid, har man blitt fortalt. Da bør det være mulig å ha oversikt over flere markeder enn talentmarkedet i Nigeria!

    Hvis det ikke kommer en til to solide til, vil jeg omtale denne vinterens overgangsmarked på følgende måte: Mesfin lovet harde pakker til jul (lsk.no, 24/11). De kom aldri. I stedet fikk vi et påskeegg. Men det viste seg å være både lite og nesten tomt!

    Skulle det bli fasiten, er det en skandale, intet mindre! Da må Mesfin stå skolerett for Kanarifansen og fortelle hvorfor de holder fansen for narr!
    Elska þetta félag

    Kommentar

    • hthaug
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Nov 2004
      • 402

      Er tanken å hive inn både Elscha og Lucky med en gang her? Hører mye om disse man har ikke selv sett de i aksjon.

      Kommentar

      • Zindrinho
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Sep 2019
        • 470

        Opprinnelig skrevet av hthaug
        Er tanken å hive inn både Elscha og Lucky med en gang her? Hører mye om disse man har ikke selv sett de i aksjon.
        Kan jeg umulig tenke meg. Elscha viste noen detaljer på LSK2 i fjor, et rykk og skudd med utsida av foten i lengste hjørne som kanskje det ypperste, men han har ingenting å gjøre på banen i 90min kamp etter kamp nå.

        Må si 343 med
        Mads
        Garnås, Moen Foss, Roseth
        Uba, Hoff, Kitolano, Tønnesen
        Skogvold, TLO, Åsen

        Ser fryktelig mye bedre ut enn 433
        Mads
        Uba, Moen Foss, Roseth, Tønne
        Ibra, Hoff, Åsen
        Skogvold, TLO, ?

        Det går bare ikke an å stille med Åsen og Ibra som indreløpere, at Jeorg i det hele tatt har behov for å prøve det ut er for meg uforståelig.
        Bevegelige midtbanespillere og en Senter target spiss ala Diop eller en ny Holmbert for å avlaste Lehne litt så er vi ikke fryktelig langt unna en OK 11er. Hvis vi nå også har fått en fotballklok trener som får oss til å fungere sammen står ikke laget noe særlig tilbake for tromsø-stallen Helstrup tok bronse med. Men vi er pokka nødt til å være framme i skoa, vi kan ikke bare trille rundt i forsvar og midtbaneledd og håpe noe skal skje, SÅ gode er vi ikke på individuellt nivå.

        Har nevnt det før og vil nevne det igjen, med Ulrik Mathisen ut og Magnus Knudsens lån ferdig har vi ingen av den type midtbanespiller i stallen med lette bein og evne til å bevege seg inn i offensive rom. Har ikke sett de nok til å ha noen formening enda, men hvis Lucky er en mer defensiv type Mathew/Bonke blanding og Karlin en ung ballsentral mangler vi virkelig den bevegelige typen som opptar offensive rom mer enn å dekke defensive rom.

        Kommentar

        • DoubleHi5
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2011
          • 3956

          Opprinnelig skrevet av Zindrinho
          med Ulrik Mathisen ut og Magnus Knudsens lån ferdig har vi ingen av den type midtbanespiller i stallen med lette bein og evne til å bevege seg inn i offensive rom. Har ikke sett de nok til å ha noen formening enda, men hvis Lucky er en mer defensiv type Mathew/Bonke blanding og Karlin en ung ballsentral mangler vi virkelig den bevegelige typen som opptar offensive rom mer enn å dekke defensive rom.
          Seferi???

          Elska þetta félag

          Kommentar

          • Zindrinho
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Sep 2019
            • 470

            Opprinnelig skrevet av DoubleHi5

            Seferi???
            Jeg har ikke sett ham noe særlig, men er ikke han ving? Elias Solberg er vel i samme kategori, egentlig ving men kanskje tiltenkt den lettbeinte midtbanerollen?
            Hvis noen av de 2 nevnte skal få mye spilletid i år vil jeg heller det skal være fordi de utspilte en fast seniorspiller enn at de blir gitt en plass pga mangler i stallen. De er altfor uprøvde til å skulle være klare i en start-11er som vil kjempe i toppen.

            Kommentar

            • banan
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jun 2018
              • 438

              Opprinnelig skrevet av Zindrinho
              Må si 343 med
              Mads
              Garnås, Moen Foss, Roseth
              Uba, Hoff, Kitolano, Tønnesen
              Skogvold, TLO, Åsen

              Ser fryktelig mye bedre ut enn 433
              Mads
              Uba, Moen Foss, Roseth, Tønne
              Ibra, Hoff, Åsen
              Skogvold, TLO, ?
              Mener du at Kitolano ikke kan spille 4-3-3?

              Kommentar

              • WAK
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jul 2006
                • 959

                Opprinnelig skrevet av banan

                Mener du at Kitolano ikke kan spille 4-3-3?
                Ville kanskje hatt med Edh og Ranger også. Tror Gabrielsen vil løfte seg med den konkurransen han får nå.

                Kommentar

                • P0P_Corn
                  Seniormedlem
                  Forumonanist
                  • Apr 2004
                  • 161

                  Opprinnelig skrevet av Zindrinho



                  Må si 343 med
                  Mads
                  Garnås, Moen Foss, Roseth
                  Uba, Hoff, Kitolano, Tønnesen
                  Skogvold, TLO, Åsen

                  Ser fryktelig mye bedre ut enn 433
                  Mads
                  Uba, Moen Foss, Roseth, Tønne
                  Ibra, Hoff, Åsen
                  Skogvold, TLO, ?
                  Hva med 433

                  Mads
                  Uba, Moen Foss, Ruben, Roseth
                  Ibra, Hoff, Kitolano
                  Skogvold, TLO, Åsen

                  Vil gjerne ha inn litt mer gass sentralt i banen, men ok bredde med Ranger, Edh, Skaarud, Elscha osv

                  Enig at vi behøver enten en boksåpner eller driblesterk/drivende midtbanespiller til. Som de fleste andre roper etter, bredden er ok, vi trenger noen klare førstevalg som hever toppnivået. Som også er det vanskeligste å finne/få tak i....

                  Kommentar

                  • Lars Henrik Dahl
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2020
                    • 2087

                    Opprinnelig skrevet av Fugggel

                    Lundemo hadde en fin omgang på fredag, vesentlig bedre enn Karlin.
                    Men når det kommer til troppsammensetning så gir ikke Lundemo mening i det hele tatt. Han er kanskje bedre enn Karlin nå, men han er samtidig 9 år eldre.
                    Med all sannsynlighet vil signering av Lundemo bety at man ikke henter en midtbanespiller til og det er det som er mitt problem.
                    han er ekstremt skadeplaget og utviklingspotensialet er begrenset.

                    Hvorfor jaktet vi en type som Wenderson, men når man ikke får han så går man helt vekk i fra den spillertypen? Sves sa i dødball at man ikke henter noen, dersom spilleren ikke er bedre enn Hoff. Er Wenderson beviselig bedre enn Hoff?
                    Dersom man ønsket en type som Wenderson, hvorfor har man ikke flere slike typer på en liste?


                    For meg virker det som at overgangsstrategien er så skjør at man endrer retning ved et Nei. Det er ekstremt bekymringsverdig.
                    Enig i mye av det du sier her. Jeg mener Lundemo framstår som en utmerket backup for Hoff, men bare det. Ved siden av Hoff i en evt firer, eller som indreløper, blir det for treigt. Jeg har sans for mye hos Karlin, men han ble helt avkledd av Sandefjord, og delvis av publaget til Tenerife. Uvisst av hvilken grunn, ser det ut til at Wenderson var det eneste alternativet på planeten som kunne gått inn i en annen type rolle på midtbanen, hevet dens nivå, var tilgjengelig og betalbar. Hvis man bare ser på Norge, Sverige og Nigeria er selvfølgelig markedet mer snevert. I siste Harde Mottak var det en helt utmerket raljering over dette. Søket vårt minner meg om trenerjakta i fjor. Man fokuserte på et førstevalg og hadde ingen plan B.

                    På midtbanen er hovedproblemet vårt at de tre beste spillerne (Åsen-Hoff-Ibra) som beviselig holder mål, ikke bør være på banen samtidig. Vil hevde at ingen av dem(!) per i dag har reell konkurranse om startplassen. Lundemo er sånt sett den nærmeste til å fylle rollen til Hoff. Karlin, Lucky, Skaarud og Solberg er spillere som kan settes inn siste kvarteret for videre utvikling eller kan fylle inn ved karantene. Jeg håper ingen av disse må fylle inn ved et lengre skadeopphold. Lucky og Skaarud er vel nærmest, og kan selvfølgelig ta kjempesteg hvis de får muligheten. At de skal være en kandidat til å konkurrere ut noen på midtbanen på vårsesongen virker mer tvilsomt.

                    Hvis valget er mellom Lundemo og Karlin i Hoffs rolle ved fravær velger jeg Lundemo. Hvis det betyr at vi ikke får inn noen indreløper med kvaliteter er det en annen sak. Da ville jeg heller satset på Karlin og dumpa Lundemo. Akkurat nå er det lite som tyder på at vi får inn en indreløper som kan utfordre Åsen-Ibra uansett, i hvert fall hvis man skal stole på den akutte mangelen på rykter. Det skremmer meg, jeg nekter å tro på at det ikke finnes noen der ute som kunne hevet laget.

                    Kommentar

                    • brune stakkeland
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Jan 2012
                      • 864

                      Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl
                      Akkurat nå er det lite som tyder på at vi får inn en indreløper som kan utfordre Åsen-Ibra uansett, i hvert fall hvis man skal stole på den akutte mangelen på rykter. Det skremmer meg, jeg nekter å tro på at det ikke finnes noen der ute som kunne hevet laget.
                      Sa de ikke i siste Dødball at Kitolano er tenkt som indreløper? Og da blir jo spørsmålet hvem av Åsen og Ibra som skyves opp i angrepstrioen.

                      Der er også litt av problemet jeg har med stallen, vi har mange gode fotballspillere, men det er vel nesten bare Hoff og Lehne Olsen fremover i banen som har noen form for spisskompetanse i en rolle. Så jeg forstpr utnerket godt de som mener at vi har et kjedelig lag. Noen av de yngre har noen av de kvalitetene vi savner, men de skal vi nok ikke lene oss tilbake og tenke at Solberg eller Skaarud skal starte altfor mange kamper

                      Kommentar

                      • Kanarivogel89
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • May 2006
                        • 4314

                        Mikkelsen ryktes til Glimt. Den gjengen har jo gjort det til sport å hente alt som kan krype og gå av Tromsø-spillere, men her skulle jeg veldig gjerne sett at vi var på.

                        Kommentar

                        • Fugggel
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Dec 2020
                          • 489

                          Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
                          Mikkelsen ryktes til Glimt. Den gjengen har jo gjort det til sport å hente alt som kan krype og gå av Tromsø-spillere, men her skulle jeg veldig gjerne sett at vi var på.
                          Hatt en fin pre-season og Hammarby vil ikke selge. Dette blir nok en prisklasse over vår egen dessverre.

                          Kommentar

                          • Kanarivogel89
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • May 2006
                            • 4314

                            Opprinnelig skrevet av Fugggel

                            Hatt en fin pre-season og Hammarby vil ikke selge. Dette blir nok en prisklasse over vår egen dessverre.
                            Fair det. 10-15 mill. kunne jeg gått med på her, men ser for meg at Hammarby forlanger langt mer ref. Berisha-sagaen. Kitolano er jo også litt samme spillertypen, om enn ikke like ekstrem i TIL som det Mikkelsen var.

                            Kommentar

                            • AB40
                              Medlem
                              Hoffnarr
                              • Aug 2015
                              • 52

                              Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl
                              På midtbanen er hovedproblemet vårt at de tre beste spillerne (Åsen-Hoff-Ibra) som beviselig holder mål, ikke bør være på banen samtidig. Vil hevde at ingen av dem(!) per i dag har reell konkurranse om startplassen. Lundemo er sånt sett den nærmeste til å fylle rollen til Hoff. Karlin, Lucky, Skaarud og Solberg er spillere som kan settes inn siste kvarteret for videre utvikling eller kan fylle inn ved karantene. Jeg håper ingen av disse må fylle inn ved et lengre skadeopphold. Lucky og Skaarud er vel nærmest, og kan selvfølgelig ta kjempesteg hvis de får muligheten. At de skal være en kandidat til å konkurrere ut noen på midtbanen på vårsesongen virker mer tvilsomt.
                              Det virker helt låst på at disse SKAL spille uansett, og da velger man å ha talenter (i håp om at de skal ta store steg) og godt kjente travere (Lundemo, Bolly, Knudtzon) som alternativer.
                              Problemet da er jo at ingen blir egentlig presset til å prestere, da man er sikret plass i 11-eren hver eneste kamp man er skadefri.

                              Et annet poeng er dette med hurtigheten deres. Det å ha alle de tre i samme ledd er jo helt krise om motstanderen kan spille ball. Helst skulle jeg sett at Åsen OG Ibra var i front tre-eren med TLO, men da sitter vi igjen med ingen gjennombruddskraft . Kanskje noe urettferdig mot TLO, men å kunne variere gjennombruddspasningene er kjekt. Og de som kommer med "Bolly har fart", - han er jo kun der for 20 min på tampen, og dersom man dominerer kampen mot tampen er det jo Åsen og Ibra som er perfekte å ha

                              Kommentar

                              • EPA
                                Seniormedlem
                                Forumonanist
                                • Aug 2013
                                • 153

                                Opprinnelig skrevet av AB40

                                Det virker helt låst på at disse SKAL spille uansett, og da velger man å ha talenter (i håp om at de skal ta store steg) og godt kjente travere (Lundemo, Bolly, Knudtzon) som alternativer.
                                Problemet da er jo at ingen blir egentlig presset til å prestere, da man er sikret plass i 11-eren hver eneste kamp man er skadefri.

                                Et annet poeng er dette med hurtigheten deres. Det å ha alle de tre i samme ledd er jo helt krise om motstanderen kan spille ball. Helst skulle jeg sett at Åsen OG Ibra var i front tre-eren med TLO, men da sitter vi igjen med ingen gjennombruddskraft . Kanskje noe urettferdig mot TLO, men å kunne variere gjennombruddspasningene er kjekt. Og de som kommer med "Bolly har fart", - han er jo kun der for 20 min på tampen, og dersom man dominerer kampen mot tampen er det jo Åsen og Ibra som er perfekte å ha
                                Rimelig sikker på at midtbanen i en 4-3-3 vil være Hoff og Kitolano som bankers i tillegg til enten Åsen, ibra eller Lucky litt avhenging av motstander og sikkert diverse andre faktorer, Det burde gi oss nok fart i leddet til å flytte beina fort nok mot de fleste, men dersom det dukker opp skader/karantener er vi litt ute å kjøre.
                                I frontleddet vil det nok være bankers TLO i tillegg til en kombo av Åsen, ibra, Elscha, Bolly og Skogvold som skal variere litt mer. Også der vil vi være litt tynt kledd for kalde oktobernetter.

                                Totalt antall spillere i tropp er egentlig ikke problemet slik jeg ser det, men det er litt for mange like spillertyper med mangel på fart slik at i de situasjonene hvor vi har noen av de viktige ute, stanger mot en mur eller har en litt off dag på jobb er det få alterntiver for å endre kampbildet. Ingen Svendsen type for å få litt bevegelse i motstanders forsvar som kan drible av et ledd eller løpe som en virvel rundt i mostanders boks til de blir svimle. Kunne det vært en ide å kaste noen millioner ned til Sandefjord? det er for sent å hente Sondre Ørjasæter som jeg har hat lyst på i lang tid.

                                Kommentar

                                • AB40
                                  Medlem
                                  Hoffnarr
                                  • Aug 2015
                                  • 52

                                  Opprinnelig skrevet av EPA
                                  Totalt antall spillere i tropp er egentlig ikke problemet slik jeg ser det, men det er litt for mange like spillertyper med mangel på fart slik at i de situasjonene hvor vi har noen av de viktige ute, stanger mot en mur eller har en litt off dag på jobb er det få alterntiver for å endre kampbildet. Ingen Svendsen type for å få litt bevegelse i motstanders forsvar som kan drible av et ledd eller løpe som en virvel rundt i mostanders boks til de blir svimle. Kunne det vært en ide å kaste noen millioner ned til Sandefjord? det er for sent å hente Sondre Ørjasæter som jeg har hat lyst på i lang tid.
                                  Helt enig i at vi har for like typer, og vi er dermed låst til å bli gode på 1 spillestil da vi har begrenset mulighet for å endre kampbildet utenom kælk og skyt med en stopper på topp.
                                  Det er ikke nødvendigvis dumt å være jævlig gode på 1 måte å spille på, men denne gjengen er ikke som glimt dessverre. Danilo inn ville vært gull både i en bred og smal 3-er foran, men jeg tror det er null sjangs for at vi bruker så mye kroner (over 10 millioner vil jeg tro) på noen etter Kitolano skriver under.

                                  Kommentar

                                  • Lars Henrik Dahl
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jan 2020
                                    • 2087

                                    Opprinnelig skrevet av brune stakkeland

                                    Sa de ikke i siste Dødball at Kitolano er tenkt som indreløper? Og da blir jo spørsmålet hvem av Åsen og Ibra som skyves opp i angrepstrioen.

                                    Der er også litt av problemet jeg har med stallen, vi har mange gode fotballspillere, men det er vel nesten bare Hoff og Lehne Olsen fremover i banen som har noen form for spisskompetanse i en rolle. Så jeg forstpr utnerket godt de som mener at vi har et kjedelig lag. Noen av de yngre har noen av de kvalitetene vi savner, men de skal vi nok ikke lene oss tilbake og tenke at Solberg eller Skaarud skal starte altfor mange kamper
                                    Ikke rukket å konsumere siste Dødball ennå. Kitolano har her vært diskutert som midtbane eller front ledd. Skyver gjerne Åsen fram, Kitolano på venstre midt, Skogvold over til høyre foran Ibra. Da har vi en brukbart slagkraftig front 6. Vi får se hva G gjør, han har til nå gjort mange valg som er litt anerledes enn det folk i dette forumet tenker.

                                    Kommentar

                                    • Lars Henrik Dahl
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jan 2020
                                      • 2087

                                      Opprinnelig skrevet av AB40

                                      Helt enig i at vi har for like typer, og vi er dermed låst til å bli gode på 1 spillestil da vi har begrenset mulighet for å endre kampbildet utenom kælk og skyt med en stopper på topp.
                                      Det er ikke nødvendigvis dumt å være jævlig gode på 1 måte å spille på, men denne gjengen er ikke som glimt dessverre. Danilo inn ville vært gull både i en bred og smal 3-er foran, men jeg tror det er null sjangs for at vi bruker så mye kroner (over 10 millioner vil jeg tro) på noen etter Kitolano skriver under.
                                      Kunne veldig godt tenkt meg at vi ble gode på en måte å spille på. De siste årene har vi i beste fall vært ganske brukbare i 3-4-3, hatt noen glimt i 3-5-2, men mesteparten av tiden vært sensasjonelt gode til å dytte ball på tvers mens vi venter på at motstander etablerer forsvaret sitt. Litt overrasket over 6 omganger med 4-3-3, men tror vi vil finne fasongen litt mer når man begynner å spisse laget. G har i hvert fall vært tro mot en spesifikk oppstilling. Spennende uker som kommer nå.

                                      Kommentar

                                      • LS89
                                        Kamptrådkongen
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2013
                                        • 3324

                                        Lundemo signerer ny kontrakt melder Sves.

                                        Kommentar

                                        • Nosferatu
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Apr 2006
                                          • 685

                                          Opprinnelig skrevet av LS89
                                          Lundemo signerer ny kontrakt melder Sves.
                                          "Noen ganger, gutten min, er en hard pakke bare en tom eske."
                                          For øvrig vil jeg tilføye at Stefan Strandberg er et mye dårligere menneske enn Ruben Gabrielsen.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎