Sesongen 2024

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • MortenA
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2007
    • 3352

    At folk tror Roseth kommer til å sitte på benken i år er nesten deprimerende lesing. Han er vår beste forsvarsspiller og bør være bankers så lenge han er skadefri.
    Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

    Kommentar

    • Zindrinho
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Sep 2019
      • 473

      Når var sist vi ikke så helt hjelpeløse ut med en 4er bak? Siste halvdel av obos? Hadde håpa at å gå vekk fra 3 stoppere skulle gjøre kommunikasjonen enklere, en mann mindre å skylde på når du har telt feil, men jeg kan ikke si jeg er overbevist ennå..

      Kommentar

      • knut
        Make knut Great Again
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Dec 2006
        • 9373

        Opprinnelig skrevet av Zindrinho
        Når var sist vi ikke så helt hjelpeløse ut med en 4er bak? Siste halvdel av obos? Hadde håpa at å gå vekk fra 3 stoppere skulle gjøre kommunikasjonen enklere, en mann mindre å skylde på når du har telt feil, men jeg kan ikke si jeg er overbevist ennå..
        Er sikkert defensivt og treigt å melde; men 4-3-3 kan jeg aldri tenke meg er en formasjon for oss, selv med signeringene som kommer.

        Vi trenger tryggheta, med alle disse forsvarsspillera vi har akkumulert oss, bak. Med Roseth som førstemann på blokka.

        Kommentar

        • maxpayne
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Apr 2006
          • 1212

          Det er snart jul igjen og det mest spennede som har skjedd siden juli 2023 er om Marius Lundemo skal få ny kontrakt eller ikke. Hadde jeg vært Kistiansund trener så hadde jeg ut i fra det jeg har sett så lang ikke vært altfor bekymret den 1.april. Jeg tror vi vil bli litt overrasket over startelveren 1. april, men en ting er sikkert. De nye trenerene er særdeles avhengige av en god start på sesongen.

          Kommentar

          • EPA
            Seniormedlem
            Forumonanist
            • Aug 2013
            • 153

            Harde pakker til jul... bare 10 måneder igjen nå! Gleder meg

            Kommentar

            • WAK
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jul 2006
              • 959

              Opprinnelig skrevet av maxpayne
              Det er snart jul igjen og det mest spennede som har skjedd siden juli 2023 er om Marius Lundemo skal få ny kontrakt eller ikke. Hadde jeg vært Kistiansund trener så hadde jeg ut i fra det jeg har sett så lang ikke vært altfor bekymret den 1.april. Jeg tror vi vil bli litt overrasket over startelveren 1. april, men en ting er sikkert. De nye trenerene er særdeles avhengige av en god start på sesongen.
              Hver sin smak når du mener det er mer spennende at Lundemo blir tilbydd ny kontrakt enn at vi signerer et stort talent med navn Lucky og en spiller som Kitolano så si er klar.

              Men det er vel ikke overraskende at en av Norges største sutre forum fokusere på det negative og ikke klarer å få frem det positive klubben presterer.

              Kommentar

              • maxpayne
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Apr 2006
                • 1212

                Opprinnelig skrevet av WAK

                Hver sin smak når du mener det er mer spennende at Lundemo blir tilbydd ny kontrakt enn at vi signerer et stort talent med navn Lucky og en spiller som Kitolano så si er klar.

                Men det er vel ikke overraskende at en av Norges største sutre forum fokusere på det negative og ikke klarer å få frem det positive klubben presterer.
                Som hardcore fans så kan man selvsagt glede seg over en del men ut i fra en del millioner som kom på bok i sommer så kan man ikke si at forventningene står helt i stil. Det er det ikke kun jeg som mener ass.

                Kommentar

                • WAK
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jul 2006
                  • 959

                  Opprinnelig skrevet av maxpayne

                  Som hardcore fans så kan man selvsagt glede seg over en del men ut i fra en del millioner som kom på bok i sommer så kan man ikke si at forventningene står helt i stil. Det er det ikke kun jeg som mener ass.
                  Helt enig med deg, jeg håper også på at det kommer inn 1-2 spillere til. Men det er det også muligheter for at det gjør.

                  Det er veldig bra fans er engasjerte og ytrer sine meninger. Men synes det nærmest alltid er jævli mye negativitet fra supporterne. Det positive er liksom ikke så viktig å nevne.

                  Det er svært få som vet hva klubben gjør og hva de har som planer. Likevel må de skrive side ned og opp om hvor svak tropp vi har og knapt kan klare en 7-8 plass med denne troppen.

                  Var kanskje dumt av Simon å love disse harde pakkene til Jul. Samtidig håper jeg ikke klubben blir desperate og bruker unødvendig mye penger på nye spillere om de ikke er verdt det.

                  Etter det jeg har hørt har klubben lagt inn et tosifret million beløp på Diop. Krever feks Ålesund 15 mill for han nå som Molde har meldt seg inn i kampen om han så håper jeg ikke de gir det for han selv om
                  de har økonomi til det.

                  Er ikke så veldig lenge siden strømselskapet var på Åråsen for å koble av strømmen etter Nordlie og Fjørtoft kjøpte spillere til høye summer over en lav sko. Det har blitt brukt mange år på å få økonomien god igjen etter dette.

                  Nå som vi har en bra økonomi så håper jeg klubben fortsetter med det og gjør smarte kjøp. Ikke følger noen fans ønsker om å kjøpe spillere til summer som ikke er forsvarlige.

                  En annen ting. Alle prater om hvor svekket troppen er i forhold til troppen vårsesongen 2023.

                  Når vi prater om forsvars fireren eller femmeren vi har nå;
                  Gabrielsen må løfte seg mange hakk om han i det hele tatt skal få spille. Tror det er konkurransen han trenger for å vise sitt toppnivå.

                  Roseth manglet vi så si hele sesongen i fjor. Kom tilbake på slutten av sesongen i fjor og var Forsvarets desidert beste.

                  Moen Foss var Sandefjords kaptein og beste spiller i fjor. Imponerer i følge trenerteamet, taper knapt en duell og virker å være en meget bra forsterkning.

                  Om disse tre utgjør midtforsvaret om vi ender med en femmer så tror jeg det blir en av de beste forsvarene i Eliteserien. I tillegg har vi da Gårnås og Rogers på benken. Her måtte back Tønnesen og til dels Slørdahl bidra i fjor.

                  På vingbekkene blir det også meget god konkurranse med Edh, Ranger, Tønnesen, Elker og Iba som mangler mener har vært den beste så langt i år.

                  Dette utgjør nesten halve laget. En Kitolano tror jeg også kommer til å bli en mega forsterkning. Spilte knapt en hel kamp i fjor (på grunn av konkurranse om plassen med kanskje eliteseriens beste spiller Eikrem) men allikevel hadde en drøss med målpoeng.

                  Tror ikke dette er så jævli håpløst som mange skal ha til.

                  Men ja vi trenger trolig en midtbane spiller, muligens en offensiv spiller til for å ha en fullverdig tropp.

                  Kommentar

                  • EPA
                    Seniormedlem
                    Forumonanist
                    • Aug 2013
                    • 153

                    Opprinnelig skrevet av WAK

                    Helt enig med deg, jeg håper også på at det kommer inn 1-2 spillere til. Men det er det også muligheter for at det gjør.

                    Det er veldig bra fans er engasjerte og ytrer sine meninger. Men synes det nærmest alltid er jævli mye negativitet fra supporterne. Det positive er liksom ikke så viktig å nevne.

                    Det er svært få som vet hva klubben gjør og hva de har som planer. Likevel må de skrive side ned og opp om hvor svak tropp vi har og knapt kan klare en 7-8 plass med denne troppen.

                    Var kanskje dumt av Simon å love disse harde pakkene til Jul. Samtidig håper jeg ikke klubben blir desperate og bruker unødvendig mye penger på nye spillere om de ikke er verdt det.

                    Etter det jeg har hørt har klubben lagt inn et tosifret million beløp på Diop. Krever feks Ålesund 15 mill for han nå som Molde har meldt seg inn i kampen om han så håper jeg ikke de gir det for han selv om
                    de har økonomi til det.

                    Er ikke så veldig lenge siden strømselskapet var på Åråsen for å koble av strømmen etter Nordlie og Fjørtoft kjøpte spillere til høye summer over en lav sko. Det har blitt brukt mange år på å få økonomien god igjen etter dette.

                    Nå som vi har en bra økonomi så håper jeg klubben fortsetter med det og gjør smarte kjøp. Ikke følger noen fans ønsker om å kjøpe spillere til summer som ikke er forsvarlige.

                    En annen ting. Alle prater om hvor svekket troppen er i forhold til troppen vårsesongen 2023.

                    Når vi prater om forsvars fireren eller femmeren vi har nå;
                    Gabrielsen må løfte seg mange hakk om han i det hele tatt skal få spille. Tror det er konkurransen han trenger for å vise sitt toppnivå.

                    Roseth manglet vi så si hele sesongen i fjor. Kom tilbake på slutten av sesongen i fjor og var Forsvarets desidert beste.

                    Moen Foss var Sandefjords kaptein og beste spiller i fjor. Imponerer i følge trenerteamet, taper knapt en duell og virker å være en meget bra forsterkning.

                    Om disse tre utgjør midtforsvaret om vi ender med en femmer så tror jeg det blir en av de beste forsvarene i Eliteserien. I tillegg har vi da Gårnås og Rogers på benken. Her måtte back Tønnesen og til dels Slørdahl bidra i fjor.

                    På vingbekkene blir det også meget god konkurranse med Edh, Ranger, Tønnesen, Elker og Iba som mangler mener har vært den beste så langt i år.

                    Dette utgjør nesten halve laget. En Kitolano tror jeg også kommer til å bli en mega forsterkning. Spilte knapt en hel kamp i fjor (på grunn av konkurranse om plassen med kanskje eliteseriens beste spiller Eikrem) men allikevel hadde en drøss med målpoeng.

                    Tror ikke dette er så jævli håpløst som mange skal ha til.

                    Men ja vi trenger trolig en midtbane spiller, muligens en offensiv spiller til for å ha en fullverdig tropp.
                    Hadde de stilt opp i 3-4-3 i noen av de seks treningsomgangene de har spilt hittil, og sett soldie ut bakover i de kampene i tillegg til å signere en klassespiller på midtbanen som kunne gått rett inn i 11'ern med litt tempo i beina... Ja, da skulle du sett at pipa hadde fått en annen lyd!
                    Jeg ser ikke hvordan troppen vår pt. skal fungere godt nok hverkan fremover eller bakover øvre halvdel av eliteserien, og forskjellen med mangel på tempo blir tydligere på plast enn på gress er jeg redd... Usikker på om du har sett første omgang mot Sandefjord, men det som ble vist frem der var noe av det mest skremmende jeg har sett.

                    Jeg var faktisk så naiv at jeg var positiv når det var snakk om Wenderson, Kitolano og Diop... Nå ser det ut til at det blir kun 1 av disse 3, og selv om prøvespillerne har vist både potensiale og kan bli bra på sikt hjelper det oss veldig lite i denne sesongen (med et lite forbehold om at Lucky blir helt enestående allerede nå, men antar også han er tiltenkt å roteres inn sakte men sikkert).

                    Kommentar

                    • DoubleHi5
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2011
                      • 3956

                      Opprinnelig skrevet av EPA
                      Usikker på om du har sett første omgang mot Sandefjord, men det som ble vist frem der var noe av det mest skremmende jeg har sett.
                      Jeg er fortsatt like usikker som alle andre på hva vi kan forvente av årets LSK-lag. Men jeg forstår ikke at noen vil konkludere med noe som helst så lenge vi bruker samtlige spillere i hver kamp. Vi kan gjerne være skeptiske til at Georgson har brukt alle, men la oss nå se om han ikke har funnet ut av en god del gjennom å gjøre nettopp det. Gi meg en spisset elver, la de som har vist at de ikke er klare enda vente på sin sjanse til senere, få på en forhåpentligvis frisk og fit Vebjørn Hoff og forhåpentligvis en Kitolano som styrker oss så mye som mange håper. Gjerne en forsterkning eller to til også. Så får vi se om det fungerer. Før vi kommer dit, vil i alle fall ikke jeg konkludere!
                      Elska þetta félag

                      Kommentar

                      • kbs
                        Juniormedlem
                        Bøffelpromp
                        • Jan 2010
                        • 18

                        Vi har fått inn mye penger gjennom et par overgangsvinduer nå, og vi alle vil at det skal brukes mer penger på nye kvalitetsspillere. Må noe av midlene spares til de to afrikanerne som først kan signeres til sesongen 2025? Der er det vel alt gjort avtaler med akadamiet/ klubbene deres. Hva kan prisen for disse to være?

                        Kommentar

                        • Zindrinho
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Sep 2019
                          • 473

                          Opprinnelig skrevet av DoubleHi5

                          Jeg er fortsatt like usikker som alle andre på hva vi kan forvente av årets LSK-lag. Men jeg forstår ikke at noen vil konkludere med noe som helst så lenge vi bruker samtlige spillere i hver kamp. (..) Gjerne en forsterkning eller to til også. Så får vi se om det fungerer. Før vi kommer dit, vil i alle fall ikke jeg konkludere!
                          Det ville uansett vært håpløst urettferdig å skulle konkludere noe som helst om trener-teamet før vi har spilt hvertfall 10-15 kamper av sesongen. Ikke bare skal vi spille inn et nytt system, men ny formasjon også, med en relativt urutinert hovedtrener som aldri har trent et norsk lag før.
                          Vi må vel se på Jeorgson som et supertalent på linje med skogvold, elscha, Lucky og resten av gjengen, det er ikke match 1 i sesongen 24 det forventes fyrverkeri, men med alt Jeorgson har lært i England under "Pep jr" Mikel Arteta skal hvertfall ikke det taktiske nivået på de andre norske trenerne være noe hinder, når vi først har finni en 11er som fungerer sammen vil jeg heller tenke at vi får MER ut av spillermaterialet enn forventa, kan ikke se at svensken vår skal være noe dårligere taktisk enn f.eks Helstrup som jeg hadde veldig lyst på.
                          Så finnes det sikkert 100 aspekter ved det å være hovedtrener kontra assistent/dødballcoach som vil komme noe uforventa på vår mann, håper bare ikke det blir no mer piss i media ala Mesfin er bare på byen og aldri på jobb som Jeorg så må svare for. Der føler jeg meg egentlig rimelig sikker på at LSK som klubb drar i samma retning alle sammen, kan aldri tenke meg no fraksjonering som begynner å lage kvalm for å fjerne trenern som vi har sett andre steder.
                          Så lenge han får nok tid til å både lykkes, feile, og så lykkes igjen tror jeg detta kan bli riktig så bra. Hota hota hota slår aldri feil i tippeligaen!

                          Kommentar

                          • EPA
                            Seniormedlem
                            Forumonanist
                            • Aug 2013
                            • 153

                            Opprinnelig skrevet av DoubleHi5

                            Jeg er fortsatt like usikker som alle andre på hva vi kan forvente av årets LSK-lag. Men jeg forstår ikke at noen vil konkludere med noe som helst så lenge vi bruker samtlige spillere i hver kamp. Vi kan gjerne være skeptiske til at Georgson har brukt alle, men la oss nå se om han ikke har funnet ut av en god del gjennom å gjøre nettopp det. Gi meg en spisset elver, la de som har vist at de ikke er klare enda vente på sin sjanse til senere, få på en forhåpentligvis frisk og fit Vebjørn Hoff og forhåpentligvis en Kitolano som styrker oss så mye som mange håper. Gjerne en forsterkning eller to til også. Så får vi se om det fungerer. Før vi kommer dit, vil i alle fall ikke jeg konkludere!
                            Ingen konklusjon enda, men det blir vanskelig å være veldig optimistisk når de leverer en såpass elendig forestilling og det var jo positivitet som ble etterlyst. Misforstå meg rett, jeg er veldig positiv til nesten alt klubben gjør, men nå skulle vi liksom få betalt for vår tålmodighet siden vi ikke hentet forsterkninger noe i forrige vindu grunnet trenersituasjonen.

                            Vi ble lovet harde pakker til jul, og så ble det utsatt til det internasjonale overgangsvinduet stengte. Så fikk vi beskjed om at vi måtte vente til Molde hadde spilt ferdig de to Europa kampene sine før Kitolano er klar. ingen tvil om at Kitolano er noe vi absolutt ønsker å få på plass og det er en meget god signering, men dersom det er alt er jeg helt sikker på at vi overhodet ikke har klart å erstatte de vi har mistet det siste året. Hører klubben uttaler at målet er å bli en fast topp 5 klubb, og da må man dessverre grave litt i lommeboka...
                            Går de derimot ut og sier at de skal være en utviklende klubb med lavere ambisjoner er denne måten å gjøre det på helt greit, men da må de si det og ikke lulle seg inn i at Karlin, Lucky, Knudtzon, Moen Foss og Hagerup skal få oss oppover på tabellen inneværende sesong

                            Kommentar

                            • bjarmann
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Sep 2005
                              • 2864

                              Opprinnelig skrevet av EPA

                              Går de derimot ut og sier at de skal være en utviklende klubb med lavere ambisjoner er denne måten å gjøre det på helt greit, men da må de si det og ikke lulle seg inn i at Karlin, Lucky, Knudtzon, Moen Foss og Hagerup skal få oss oppover på tabellen inneværende sesong
                              Det er absolutt ikke greit om vi kun skal være en utviklende klubb og dermed vake på nedre halvdel. Vi har alle forutsetninger for å være en stabil topp 5 klubb. Men det må selvfølgelig satses, og da mener jeg seriøs satsing. Kanskje trenger vi folk i styre å stell med litt mer hårete mål igjen? Slike som faktisk tok oss til toppen for 50 år siden
                              I år så tar vi alt

                              Kommentar

                              • G-Man
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Sep 2011
                                • 3150

                                Sjukt hvordan følelsene kan svinge, selv hos en som meg som har fulgt Fugla i mange tiår, og burde være vant til det meste. Jeg hadde valgt å være optimist, og omfavne ideen om at nye trenere, ny formasjon og nytt engasjement innad i laget ville løfte oss helt opp i medaljekampen igjen. Men så kom fadesen mot Sandefjord, og deretter ryktene om at vi kommer til å resignere Lundemo. Da falt trua på ambisjonene våre som en stein, og her og nå har pessimismen overtatt og jeg ser for meg en kamp på nedre halvdel.

                                Får håpe at det kommer noen kaniner ut av hatten, slik at stemningen kan snu igjen.

                                Kommentar

                                • EPA
                                  Seniormedlem
                                  Forumonanist
                                  • Aug 2013
                                  • 153

                                  Opprinnelig skrevet av bjarmann

                                  Det er absolutt ikke greit om vi kun skal være en utviklende klubb og dermed vake på nedre halvdel. Vi har alle forutsetninger for å være en stabil topp 5 klubb. Men det må selvfølgelig satses, og da mener jeg seriøs satsing. Kanskje trenger vi folk i styre å stell med litt mer hårete mål igjen? Slike som faktisk tok oss til toppen for 50 år siden
                                  Nei, ser jeg formulerte meg litt klønete der, for jeg vil selvfølgelig ikke styre inn til 10-13 plqsser de neste årene heller. Poenget var at slik det fremstår nå er det et for stort sprik i hva de sier utad og hva de faktisk gjør når det gjelder spillerlogistikk.
                                  Dette opplevde jeg også i fjor høst, når de på sommeren uttaler at selv om vi har mistet hovedtrener og har solgt en drøss med førstelagsspillere uten å erstatte de, så skal vi være med å kjempe i toppen ut sesongen. Fremstår som politikk og valgløfter, og det er vi lite tjent med på lang sikt. Kan de ikke bare si det som det er? Jeg skjønner godt at det er vondt å både si og høre sannheten noen ganger. Spesielt når personene i hele organisasjonen forsøker så godt de kan og samtidig ønsker å gjøre en så god jobb som overhodet mulig... Men det er også mye lettere å akseptere at de legger frem realisme, enn å fortsette med lovnader de ikke klarer å holde.
                                  Last edited by EPA; 19.02.2024, 10:49.

                                  Kommentar

                                  • Svart og gul
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Oct 2004
                                    • 268

                                    Må si hele situasjonen med Lundemo grenser mot å være direkte useriøs. Om han er god nok, er et spørsmål. Et annet er at det kan gå så langt tid før man får en avklaring. Stallen er stor, og vi ser i treningskampene at spillerne må dele på spilletiden. Likevel har vi en spiller her som KANSKJE skal bidra kommende sesong.

                                    Og hvor er RB? MÅ gå an å få tydeligere info om hva som er planen med spillerlogistikken, særlig sentralt på midten. Hvor er de kritiske spørsmålene til for eksempel Lundemo-sagaen?

                                    Kommentar

                                    • brune stakkeland
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jan 2012
                                      • 865

                                      Med Lundemo så nevner Sves i Dødball at trenerne mener at han sammen med Hoff er den spilleren som best har forstått hvordan de ønsker å spille. Og det kan vøre verdt ganske mye i troppen, så som spillsentral som styrer laget er han god. Så spørs det om de ikke blir litt blendet av det og overser svakhetene. Men det kan jo også hende at vi overdriver svakhetene og underspiller styrkene hans.

                                      Jeg er skeptisk, spesielt om han skal spille med Åsen og Ibra rundt seg. Lukker øynene og forestiller meg hvordan det vil se ut mot Brann eller Glimt når vi skal prøve å vinne igjen ballen med det tempoet de kjører på med.

                                      De harde pakkene vi ble lovet til jul var sokker, gensere og en ny varmtvannsbereder fordi den gamle måtte byttes ut

                                      Kommentar

                                      • Kanarivogel89
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • May 2006
                                        • 4314

                                        Opprinnelig skrevet av brune stakkeland
                                        Med Lundemo så nevner Sves i Dødball at trenerne mener at han sammen med Hoff er den spilleren som best har forstått hvordan de ønsker å spille. Og det kan vøre verdt ganske mye i troppen, så som spillsentral som styrer laget er han god. Så spørs det om de ikke blir litt blendet av det og overser svakhetene. Men det kan jo også hende at vi overdriver svakhetene og underspiller styrkene hans.

                                        Jeg er skeptisk, spesielt om han skal spille med Åsen og Ibra rundt seg. Lukker øynene og forestiller meg hvordan det vil se ut mot Brann eller Glimt når vi skal prøve å vinne igjen ballen med det tempoet de kjører på med.

                                        De harde pakkene vi ble lovet til jul var sokker, gensere og en ny varmtvannsbereder fordi den gamle måtte byttes ut
                                        Hoff, som vel knapt har trent med ball i år, har forstått måten de ønsker å spille på best? Lol

                                        Kommentar

                                        • G-Man
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Sep 2011
                                          • 3150

                                          Hvis det finnes spillere som etter x antall uker fortsatt ikke har forstått hvordan vi skal spille, så er enten de nye trenerene hjelpeløse pedagoger eller spillerne direkte tilbakestående. Er ikke rocket science dette.

                                          At argumentet for å (kanskje) signere Lundemo er at han har forstått hvordan vi skal spille er så useriøst at en skulle tro vi hadde vært på studietur i en viss bydelsklubb!

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎