Sesongen 2024

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Lillelord
    Medlem
    Hoffnarr
    • Aug 2004
    • 65

    Opprinnelig skrevet av gilbert

    Såvidt jeg har fått med meg var det Molde som brukte ufattelig lang tid, reint sommel, på det formelle og administrative, mens LSK helst ville hatt alt underskrevet når det var enighet mellom alle parter. Da Molde, sannsynligvis uten skumle baktanker, men med mye å gjøre og kanskje litt rot og lav prioritet, ikke fikk ut fingeren, tenkte nok LSK at det kanskje også tross alt var iallfall én fordel, nettopp skaderisiko, som vel er klart større i to høyprofilskamper i Europa enn på trening med LSK.
    Du er mye tettere på klubben enn meg, men det er vanskelig å tolke dette utsagnet fra artikkelen på noen annen måte enn at det var LSK som ville avvente signeringen: «For LSKs del har kontraktsigneringen blitt satt på vent utelukkende fordi man ikke skulle risikere at Kitolano ble alvorlig skadet i de to kampene mot Legia Warasawa.»

    Kitolano kunne selvfølgelig fått en skade på de drøye 40 minuttene han spilte over to kamper, men jeg er ikke sikker på at belastningen og skaderisikoen er skyhøy kontra å delta på en sesongoppkjøring. Og med den strategien vi valgte å følge gled han altså nesten ut av hendene våre. Jeg synes det er en rar og defensiv holdning fra klubben, satt på spissen er det vel ikke sikkert han hadde spilt i det hele tatt om han allerede hadde inngått kontrakt for LSK.

    Kommentar

    • gilbert
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2003
      • 3174

      Informasjonen jeg har fått er at det ikke var LSK som ønska å utsette signering, men Molde som dels somla, men kanskje også ønska å se om de kunne risikere, grunna skader på andre spillere, å ville ha Kitolano med videre likevel, holde døra om ikke åpen, så på gløtt lengst mulig. Skal heller ikke se bort fra at Molde innerst inne så for seg muligheten for at det kom høyere bud. Men det klare inntrykket jeg fikk var at det ikke hadde noen hast, iogmed at han skulle være tilgjengelig for disse to kampene.

      Sitatet du gir, sier ikke at det var LSK som ville vente, men bare at for LSKs del var det (bare) én god grunn til at det var akseptabelt med utsettelse.

      Kommentar

      • Lars Henrik Dahl
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jan 2020
        • 2087

        Jeg synes det er en litt defensiv holdning når elektrikeren synes at jeg ikke bør lade elbilen via en ledning fra en veggkontakt på kjøkkenet, men han er fagmannen...

        Som supportere har vi selvfølgelig en rolle hvor vi kan synse så mye vi vil, uten noen risiko. Tar vi feil, får det i det minste ingen konsekvenser for klubben. Det sitter flinke, dedikerte folk i klubben som bruker 12 timer i døgnet på å finne de beste løsningene - på kort og lang sikt. Det er helt sikkert noen som er flinkere enn andre, og det gjøres garantert feil. At vi som kjenner kanskje 5-10% av det totale bildet skal alltid vite bedre er kanskje vel optimistisk? Det betyr ikke at man ikke skal stille kritiske spørsmål, men man bør også ta høyde for at det meste har en årsak. Av og til lykkes man ikke fordi det rett og slett ikke var mulig. Av og til må man inngå kompromisser fordi det gir et bedre utfall enn alternativet. Det er ikke bare idioter som styrer klubben.

        Kommentar

        • Sailor Man
          Moderator
          • Jun 2007
          • 1330

          Simon har gjort en god jobb med å hanke inn Kitolano, det må sies. Det har helt sikkert vært mange klubber på banen, senest Glimt, så å få han til å velge oss er sterkt. Så er drt bare å håpe at vi får det beste ut av ham!

          Kommentar

          • kunden
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jun 2005
            • 2292

            Selvsagt en sterk signering, men en svale etc
            Uba, Elcha og flere av de andre unge må ta sjumilssteg for at dette ikke skal bli en sesong av det heller semre slaget.
            ?????Mangler enda flere kvikke føtter og hoder.
            Er redd ambisjonsnivået er lagt for høyt mtp spillestil vs spillerlogistikk

            Kommentar

            • blahbla
              Medlem
              Bøffel
              • Jul 2008
              • 35

              Uba tror jeg har spilt seg inn etter alt skrytet å dømme.
              Personlig kan jeg ikke huske å ha sett en sterkere tropp før en sesong noen gang.

              Jeg tipper det fort kan bli disse spillerene som starter:

              Skogvold, TLO, Ranger
              Kitolano, Hoff, Ibrahimaj
              Edh, Foss, Ruben, Uba

              så har du da en benk med disse?
              Bolly, Knudtzon, Åsen, Tønnesen, Roseth, Garnås, Lundemo, Karlin, Lucky

              hvor mange kan sitte på benken?

              + Solberg, Seferi, Elcha, Skaarud, Rogers, Henriksrud på utlån?

              antar det blir mye rotering her og bytter i 60'

              Hvis man absolutt skal ha en storsignering til, hvem skal ut av laget?

              Kommentar

              • Kanarivogel89
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • May 2006
                • 4314

                4,5 millioner for Kitolano må jeg si er meget sterkt i dette markedet. Den andre RB ute i havgapet i nord-vest meldte mellom 6–7 mill. Satser på at vår RB sitter på de riktige tallene.

                Kommentar

                • Sailor Man
                  Moderator
                  • Jun 2007
                  • 1330

                  Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
                  4,5 millioner for Kitolano må jeg si er meget sterkt i dette markedet. Den andre RB ute i havgapet i nord-vest meldte mellom 6–7 mill. Satser på at vår RB sitter på de riktige tallene.
                  Mindre enn Rogers og Skjærvik, det. Kjempedeal i så fall.

                  Kommentar

                  • Fugggel
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Dec 2020
                    • 489

                    Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
                    4,5 millioner for Kitolano må jeg si er meget sterkt i dette markedet. Den andre RB ute i havgapet i nord-vest meldte mellom 6–7 mill. Satser på at vår RB sitter på de riktige tallene.
                    Lsk vil vel at det skal rapporteres om laveste mulig sum og Molde ønsker at det skal rapporteres om makspotensial i avtalen. Tipper det er så enkelt at forskjellen skyldes hvem kilder de forskjellige journalistene har.

                    Forøvrig en meget god avtale, nesten uavhengig av hvilken av de to summene som stemmer. Poengspiller til den prisen er nesten et scoop å beregne.

                    Kommentar

                    • DoubleHi5
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2011
                      • 3954

                      Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
                      4,5 millioner for Kitolano må jeg si er meget sterkt i dette markedet. Den andre RB ute i havgapet i nord-vest meldte mellom 6–7 mill. Satser på at vår RB sitter på de riktige tallene.
                      Svesengen skriver:

                      Hvis Molde skal få mer for spilleren, må LSK levere svært gode sportslige resultater.

                      Så kanskje har de rett, begge blekkene!

                      Det som også er interessant, er at Kitolano gir uttrykk for at LSK har jobbet tett med ham og agenten over tid og at han føler seg ønsket. La oss klamre oss til et lite håp om at det er er annen spiller på nordvestlandet som tenker på samme måte. LSK skal jo ha jobbet med / fulgt Moctar Diop siden i fjor høst og han har også Atta som agent. Men det er vel et syltynt håp hvis Molde legger for mange millioner på bordet.
                      Elska þetta félag

                      Kommentar

                      • BD
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Feb 2006
                        • 1385

                        Spiller for spiller ser ikke troppen så verst ut, særlig etter at Kitolano kom, men man føler på at det er mange spillere som skal spille i ukjente posisjoner og ikke spiller i sin beste rolle. Det blir spennende/skummelt å se hvordan laget ser ut i de kommende treningskampene.

                        Den mest åpenbare mangelen i troppen, når vi velger å spille med en trio på topp, er at vi ikke har et eneste godt vingalternativ. Bolly er vel det nærmeste man kommer, men han er neppe i stand til å spille mye.

                        Kommentar

                        • ChrisK
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Aug 2013
                          • 302

                          Opprinnelig skrevet av DoubleHi5

                          Svesengen skriver:

                          Hvis Molde skal få mer for spilleren, må LSK levere svært gode sportslige resultater.

                          Så kanskje har de rett, begge blekkene!

                          Det som også er interessant, er at Kitolano gir uttrykk for at LSK har jobbet tett med ham og agenten over tid og at han føler seg ønsket. La oss klamre oss til et lite håp om at det er er annen spiller på nordvestlandet som tenker på samme måte. LSK skal jo ha jobbet med / fulgt Moctar Diop siden i fjor høst og han har også Atta som agent. Men det er vel et syltynt håp hvis Molde legger for mange millioner på bordet.
                          Sves melder i Dødball at det per nå ikke er en situasjon der den ene klubben overbyr den andre.

                          Kommentar

                          • plantemiddel
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Feb 2012
                            • 801

                            Opprinnelig skrevet av blahbla
                            Personlig kan jeg ikke huske å ha sett en sterkere tropp før en sesong noen gang.

                            Skogvold, TLO, Ranger
                            Kitolano, Hoff, Ibrahimaj
                            Edh, Foss, Ruben, Uba

                            så har du da en benk med disse?
                            Bolly, Knudtzon, Åsen, Tønnesen, Roseth, Garnås, Lundemo, Karlin, Lucky
                            .
                            Hmmm, dette var bare et lite utvalg av troppen i 2021.......:

                            Skogvold, TLO, Ogbu, Braut Brunes
                            Helland, Åsen, Mathew, Kairinen, Knudsen, Svendsen, Edh, Gustavsson
                            Ranger, Garnås, Dragsnes, Slørdahl, Petterson
                            MHC

                            Kommentar

                            • blahbla
                              Medlem
                              Bøffel
                              • Jul 2008
                              • 35

                              Opprinnelig skrevet av plantemiddel

                              Hmmm, dette var bare et lite utvalg av troppen i 2021.......:

                              Skogvold, TLO, Ogbu, Braut Brunes
                              Helland, Åsen, Mathew, Kairinen, Knudsen, Svendsen, Edh, Gustavsson
                              Ranger, Garnås, Dragsnes, Slørdahl, Petterson
                              MHC
                              Garnås uprøvd i tippeliga sammenheng,
                              Ranger, Knudsen, Braut Burnes fortsatt mest ung og lovende,
                              Skogvold ikke klar,
                              Edh kom vel også frem fra ingenting her. Det var rop om ny høyrebekk på den tiden
                              Hoff, Lundemo, Yldren vil jeg vurdere på nivå med Mathew og Kairinen. Diskuterbart ja. Bolly er bedre enn Helland i mine øyne.

                              noen sitater fra sesongen 2021 tråden:
                              I skrivende stund trenger vi nye førstevalg på begge backene, en ledestjerne i midtforsvaret, fornye evt. signere to nye førstevalg på midtbanen, og eventuelt oppgradere DG og/eller TLO. Det positive er vel at vi burde ha litt plass i økonomien til at vi kan signere brukbare spillere, og at Simon har bra teft når det gjelder spillere.

                              Slik det ser ut pdd er vi tidenes dumpekandidat. Men det har skjedd mer enn èn gang at når lag er i en slik posisjon så tar de mer uerfarne/uskrevne spillerne ansvar.

                              Kommentar

                              • Lars Henrik Dahl
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jan 2020
                                • 2087

                                Opprinnelig skrevet av blahbla

                                Garnås uprøvd i tippeliga sammenheng,
                                Ranger, Knudsen, Braut Burnes fortsatt mest ung og lovende,
                                Skogvold ikke klar,
                                Edh kom vel også frem fra ingenting her. Det var rop om ny høyrebekk på den tiden
                                Hoff, Lundemo, Yldren vil jeg vurdere på nivå med Mathew og Kairinen. Diskuterbart ja. Bolly er bedre enn Helland i mine øyne.

                                noen sitater fra sesongen 2021 tråden:
                                I skrivende stund trenger vi nye førstevalg på begge backene, en ledestjerne i midtforsvaret, fornye evt. signere to nye førstevalg på midtbanen, og eventuelt oppgradere DG og/eller TLO. Det positive er vel at vi burde ha litt plass i økonomien til at vi kan signere brukbare spillere, og at Simon har bra teft når det gjelder spillere.

                                Slik det ser ut pdd er vi tidenes dumpekandidat. Men det har skjedd mer enn èn gang at når lag er i en slik posisjon så tar de mer uerfarne/uskrevne spillerne ansvar.
                                Genialt!!! En herlig påminnelse om at ingenting forandrer seg selv om alt er forandret

                                Kommentar

                                • Lars Henrik Dahl
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jan 2020
                                  • 2087

                                  Opprinnelig skrevet av BD
                                  Spiller for spiller ser ikke troppen så verst ut, særlig etter at Kitolano kom, men man føler på at det er mange spillere som skal spille i ukjente posisjoner og ikke spiller i sin beste rolle. Det blir spennende/skummelt å se hvordan laget ser ut i de kommende treningskampene.
                                  Hvordan vet vi at de ikke spiller i sin beste rolle når vi samtidig sier at de skal spille i ukjente posisjoner? Det kan jo hende deres beste rolle er en de ikke har hatt før? Se på Edh, som vel debuterte som back mot RBK og var banens beste. Se på Ibra som gjorde sine beste kamper for LSK til nå sentralt i en rolle han aldri hadde spilt i før.

                                  Jeg gleder meg til de kommende treningskampene og håper at vi endelig får se et mer spisset mannskap. Håper også å få første smakebit på hva Kito kan tilføre

                                  Opprinnelig skrevet av BD
                                  Den mest åpenbare mangelen i troppen, når vi velger å spille med en trio på topp, er at vi ikke har et eneste godt vingalternativ. Bolly er vel det nærmeste man kommer, men han er neppe i stand til å spille mye.
                                  Hva er din definisjon på en ving? Fra mitt ståsted er ikke det en entydig rolle. Tenker du på en som fosser ned langs sidelinja og legger inn i feltet?

                                  Ranger har gjort det i stort monn som back, hvorfor skulle han ikke lykkes med det når han kommer lenger opp i banen? Åsen "fosser" kanskje ikke så mye, men innleggene er jo i hvert fall der.

                                  Tenker du på en ving som ligger bredt, kan kombinere med back eller indreløper, men også skjære inn og avslutte selv, enten på innlegg fra motsatt eller med ball i beina?

                                  Skogvold, Knutzon, Bolly, Ranger...

                                  Kommentar

                                  • AB40
                                    Medlem
                                    Hoffnarr
                                    • Aug 2015
                                    • 52

                                    Opprinnelig skrevet av blahbla
                                    Uba tror jeg har spilt seg inn etter alt skrytet å dømme.
                                    Personlig kan jeg ikke huske å ha sett en sterkere tropp før en sesong noen gang.

                                    Jeg tipper det fort kan bli disse spillerene som starter:

                                    Skogvold, TLO, Ranger
                                    Kitolano, Hoff, Ibrahimaj
                                    Edh, Foss, Ruben, Uba

                                    så har du da en benk med disse?
                                    Bolly, Knudtzon, Åsen, Tønnesen, Roseth, Garnås, Lundemo, Karlin, Lucky

                                    hvor mange kan sitte på benken?

                                    + Solberg, Seferi, Elcha, Skaarud, Rogers, Henriksrud på utlån?

                                    antar det blir mye rotering her og bytter i 60'

                                    Hvis man absolutt skal ha en storsignering til, hvem skal ut av laget?
                                    I oppstillingen du gir ville jeg ønsket å ta ut Ranger og Skogvold. Jeg tror Skogvold vil ha en ålreit sesong, og at en av kantene i en 3-er er mer optimalt for hans ferdigheter, men tror Åsen vil være den som får den plassen.

                                    Ifølge sves så skal jo også 3eren foran være relativt smal, da mener jeg ranger er feil type. Bra arbeidskapasitet og bra på å komme til legg, men da blir det veldig avhengig av de bak kommer opp og i boks.

                                    om man skal ha noen inn så ønsker jeg en driblesterk spiller. Kitolano kan dra av spillere han, men ville ønsket en mer ekstrem-versjon, som er i mer videresalgsalder

                                    Kommentar

                                    • BD
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Feb 2006
                                      • 1385

                                      Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl

                                      Hvordan vet vi at de ikke spiller i sin beste rolle når vi samtidig sier at de skal spille i ukjente posisjoner? Det kan jo hende deres beste rolle er en de ikke har hatt før? Se på Edh, som vel debuterte som back mot RBK og var banens beste. Se på Ibra som gjorde sine beste kamper for LSK til nå sentralt i en rolle han aldri hadde spilt i før.

                                      Jeg gleder meg til de kommende treningskampene og håper at vi endelig får se et mer spisset mannskap. Håper også å få første smakebit på hva Kito kan tilføre



                                      Hva er din definisjon på en ving? Fra mitt ståsted er ikke det en entydig rolle. Tenker du på en som fosser ned langs sidelinja og legger inn i feltet?

                                      Ranger har gjort det i stort monn som back, hvorfor skulle han ikke lykkes med det når han kommer lenger opp i banen? Åsen "fosser" kanskje ikke så mye, men innleggene er jo i hvert fall der.

                                      Tenker du på en ving som ligger bredt, kan kombinere med back eller indreløper, men også skjære inn og avslutte selv, enten på innlegg fra motsatt eller med ball i beina?

                                      Skogvold, Knutzon, Bolly, Ranger...
                                      Jeg synes det er naivt å tro at 3-4 spillere nå, simultant, skal få en åpenbaring i ny rolle - samtidig som de får samspillet til å fungere.

                                      En ving kan ha flere egenskaper, men jeg mener Skogvold er best i en toer og at Ranger er for endimensjonale. 36 år gamle Knudtzon er fremdeles ikke i full trening og Bolly har ikke vært med på alle økter på mange år…

                                      Her er det bare å vente på treningskamper og ikke minst tellende kamper for å få fasit. Skulle ønske jeg delte din optimisme, men slik det er i dag er jeg redd man bommer med formasjon/roller opp lot spillermaterialet vi har.

                                      Kommentar

                                      • Lars Henrik Dahl
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jan 2020
                                        • 2087

                                        Opprinnelig skrevet av BD

                                        Jeg synes det er naivt å tro at 3-4 spillere nå, simultant, skal få en åpenbaring i ny rolle - samtidig som de får samspillet til å fungere.

                                        En ving kan ha flere egenskaper, men jeg mener Skogvold er best i en toer og at Ranger er for endimensjonale. 36 år gamle Knudtzon er fremdeles ikke i full trening og Bolly har ikke vært med på alle økter på mange år…

                                        Her er det bare å vente på treningskamper og ikke minst tellende kamper for å få fasit. Skulle ønske jeg delte din optimisme, men slik det er i dag er jeg redd man bommer med formasjon/roller opp lot spillermaterialet vi har.
                                        Forskjellen er at jeg tror ikke at 3-4 spillere trenger å få en åpenbaring. At samspillet må fungere er det derimot ingen diskusjon om.

                                        Mulig du har rett om Skogvold. Jeg tenker at han har godt av å spille, og han er god nok til å få mye spilletid. Elscha kan fort bli hovederstatteren for TLO som midtspiss, og så lenge vi spiller med tre foran er det da spørsmål om Skogvold forsvarer plassen. Jeg mener at han gjør det, spesielt i kontringskamper. I kamper hvor vi blir liggende å trykke er det nok mer riktig med Åsen for å pumpe innlegg.

                                        Hvis Ranger blir for endimensjonal kan man alltid bytte plass på ham og Uba, begge har kvaliteter til å fylle en vingposisjon, om enn forskjellige. Jeg vil heller ha Ranger der ute enn Ibra, i hvert fall. Knutzon kommer og Bolly kommer til å få en god del spilletid. De er ikke i troppen for å spille 90 minutter i 30 kamper.

                                        Jeg er ikke så optimistisk, men når jeg møter mye pessimisme har jeg behov for å balansere. Jeg likte ordet som en annen i forumet brukte: "Forhåpningsfull"

                                        Kommentar

                                        • Tvilling
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Nov 2006
                                          • 1465

                                          Svart lag i dag I flg Rb... Synest det ikke ser "helsvart" ut jeg, selv om resultat alltid trumfer til slutt..

                                          Svart (4-3-3): Mads Hedenstad Christiansen – Uba Charles Nwokoma, Ruben Gabrielsen, Martin Roseth, Eskil Edh – Ylldren Ibrahimaj, Marius Lundemo, Gjermund Åsen – Eric Kitolano, Thomas Lehne Olsen, Henrik Skogvold.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎