Sesongen 2024

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Svart og gul
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Oct 2004
    • 268

    Opprinnelig skrevet av LS89
    Lundemo signerer ny kontrakt melder Sves.
    Hva skjer i klubben om dagen? Det er noe som skurrer.

    Kommentar

    • Pad
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Jan 2022
      • 659

      Lundemo. Fin fyr, ok spiller, merkelig signering.

      Kommentar

      • Hexaphim
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • May 2006
        • 2737

        Dette begynner nesten å bli litt parodisk.
        "Debating creationists on the topic of evolution is rather like trying to play chess with a pigeon; it knocks the pieces over, craps on the board, and flies back to its flock to claim victory." - S. D. Weitzenhoffer.

        Kommentar

        • Håvard Ottesen
          Seniormedlem
          Forumsadist
          • Aug 2012
          • 132

          Trengte ikke Gulbrandsen vi. Avgjør cupfinalen og scorer fire mål på Legia.

          Nå kommer Kitolano inn og skader seg

          Kommentar

          • Dole
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Aug 2004
            • 1529

            Opprinnelig skrevet av Håvard Ottesen
            Trengte ikke Gulbrandsen vi. Avgjør cupfinalen og scorer fire mål på Legia.
            Det har vel aldri vært tvil om kvalitetene hans.

            Kommentar

            • Kroktåa
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Feb 2015
              • 2875

              Nå kommer vel neppe Kitolano før åttedelsfinalene er ferdigspilt?

              Kommentar

              • BD
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Feb 2006
                • 1386

                Dette laget stinker 9. plass.

                Quoter denne i høst.

                Kommentar

                • DoubleHi5
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2011
                  • 3956

                  Opprinnelig skrevet av Håvard Ottesen
                  Trengte ikke Gulbrandsen vi. Avgjør cupfinalen og scorer fire mål på Legia.
                  Argumentet var vel at vi har Skogvold. Vi skulle ikke hente en etablert spiss som ville stå i veien for hans utvikling, hvis jeg husker og oppfattet dette riktig. Så kan man jo mene hva man vil om den vurderingen!
                  Elska þetta félag

                  Kommentar

                  • DoubleHi5
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2011
                    • 3956

                    Opprinnelig skrevet av Kroktåa
                    Nå kommer vel neppe Kitolano før åttedelsfinalene er ferdigspilt?
                    Gjør nok ikke det. Hvis de ikke finner ut at de vil ha ham med videre likevel, da. Da kommer han kanskje ikke i det hele tatt!

                    Sånn blir det når Mesfin & Co helt bevisst har valgt å redusere oss til en "lua i hånda-klubb", som veloppdragent står og venter på spillere som kanskje kommer etter at de er ferdigspilt, eller ferdig skadet, fra en av "Storklubbene"! Ufattelig at de ikke har andre og flere spillere på gang, uten å måtte nedverdige klubben så ettertrykkelig! Jeg må si at min respekt for Mesfin er på nedadgående!
                    Elska þetta félag

                    Kommentar

                    • Kjøttkaka
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • May 2012
                      • 290

                      Lundemo bør være billig. En ting er at det er ikke er sikkert om han holder nivået bra nok en gang, men hvor mye kan vi regne med at han er tilgjengelig? 20% av kampene? Han har trent bra i vinter, men Helland hadde jo aldri trent så lenge sammenhengende og så bra som utenfor sesong hos oss, og det resulterte ikke i noe.

                      Skal vi gå inn i en sesong med 4-3-3 og Ibrahimaj, Åsen, Hoff og Lundemo som våre fremste midtbanealternativer? Hver for seg gode spillere, men finnes det treigere midtbane i Norge? De andre alternativene er unge og uprøvde. Kitolano kan kanskje spille indreløper, men han er jo treig han også. Kanskje vi må håpe at Lucky tar nivået med en gang?

                      Jeg gruer meg allerede fælt til vi skal møte Brann og Glimt. Vi kommer til å bli løpt ihjel.

                      Kommentar

                      • EPA
                        Seniormedlem
                        Forumonanist
                        • Aug 2013
                        • 153

                        Helt ærlig å driter jeg litt i at de hele tiden poengenterer at det ikke en er gamble for LSk å signere spillere siden de er så billige.. Ref Bolly, knutzon og muligens også Lundemo. de skal fortsatt være en del av stallen, de skal ha samme oppfølging som alle andre og de tilfører bredde (som er bra for treningshverdagen når man har 10 spillere ute med skade, men som på sikt ikke tilfører stort i det fotball handler om).
                        Det som skuffer meg stort i dette overgangsvinduet er fortsatt det å satse, som det har gjort så mange ganger før!
                        De gikk ut og påsto de hadde en liste med kandidater for trenerjobben når Bakke gikk, og vi så hvordan det gikk... Helstrup sa nei, og da var lista tom!
                        De sier de har såklate skyggelag de benytte for å planlegge fremtiden... Hva faen er det de har på de listene egentlig? Spillere vi har hatt i klubben før, men som enten er skadet 70% av tiden eller passert 32 (gjerne en kombinasjon av de to)?
                        Vi har altså på tre overgangsvinduer klart å bytte oss så mye ned i kvalitet i forhold til den stallen vi hadde at det er helt jævlig å se på. Vi satser på speidere, og de ser sikkert på 500 potensielle spillere i løpet av året og dette er det vi finner som er oppgraderinger? Hvis vi ender overgangsvinduet slik vi ser ut nå og havner på øverste halvdel av tabellen blir jeg jævlig overrasket, for jeg er sikker på at det sitter en drøss med FM spillere på romerrike som hadde klart seg langt bedre i forhold til å finne spillere enn det klubben har prestert.
                        Besutningsvergre oss ned til OBOS?

                        Kommentar

                        • DoubleHi5
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2011
                          • 3956

                          Kitolano: Siste nytt, fra artikkelen med intervju av Georgson:

                          Ingen i LSK vil snakke om Eric Kitolano så lenge han er Molde-spiller, men etter det RB-sporten erfarer vil han bli LSK-spiller i starten av neste uke dersom han går gjennom en medisinsk test.
                          Elska þetta félag

                          Kommentar

                          • Egumen
                            Seniormedlem
                            Forumonanist
                            • Sep 2011
                            • 181

                            Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                            Kitolano: Siste nytt, fra artikkelen med intervju av Georgson:

                            Ingen i LSK vil snakke om Eric Kitolano så lenge han er Molde-spiller, men etter det RB-sporten erfarer vil han bli LSK-spiller i starten av neste uke dersom han går gjennom en medisinsk test.
                            Tja, vi får nå se... Skal sikkert spille de neste kampene i Conference League også nå.

                            Kommentar

                            • trigz
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jan 2004
                              • 7029

                              Opprinnelig skrevet av BD
                              Dette laget stinker 9. plass.
                              Bajseimen over dette laget oser av 12. plass og trenerfyken i september (fordi alle vet at vi må vente til det nesten er for sent, siden det "bare er sånn"). 9. plass ville vært en drøm.
                              Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                              Kommentar

                              • EPA
                                Seniormedlem
                                Forumonanist
                                • Aug 2013
                                • 153

                                Venter spent på en oppdatering rundt Kitolano sagaen, kommer han til uka eller blir det først i midten av mars (eller ikke i det hele tatt)... Blir det i så tilfelle et par panikkjøp, eller har vi en god nok stall for å gå inn i en ny sesong med ambisjoner om å unngå direkte nedrykk?
                                Tenker alt for mye på dette om dagen, og er oppriktig bekymret for hva dette gjør med interessen rundt fugla som tross alt har vært en fin oppsving siden opprykket! Ingen av podcastene jeg har hørt på nevner fugla noe som helst spalteplass hverken når det gjelder forventninger eller signeringer (ned unntak av LSK podder forståelig nok).
                                Oppgitt!

                                Kommentar

                                • *eLSKerLSK*
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Jun 2005
                                  • 406

                                  Opprinnelig skrevet av EPA
                                  Venter spent på en oppdatering rundt Kitolano sagaen, kommer han til uka eller blir det først i midten av mars (eller ikke i det hele tatt)... Blir det i så tilfelle et par panikkjøp, eller har vi en god nok stall for å gå inn i en ny sesong med ambisjoner om å unngå direkte nedrykk?
                                  Tenker alt for mye på dette om dagen, og er oppriktig bekymret for hva dette gjør med interessen rundt fugla som tross alt har vært en fin oppsving siden opprykket! Ingen av podcastene jeg har hørt på nevner fugla noe som helst spalteplass hverken når det gjelder forventninger eller signeringer (ned unntak av LSK podder forståelig nok).
                                  Oppgitt!
                                  Klubben virker mest opptatt av å sysselsette flest mulig på Åråsen, samt selge 4000 sesongkort, som skal gå av seg selv. Joda, jeg har fornyet sesongkortene i år også. Frykter dog at det blir mange kjedelige kamper å bivåne i år. Lukter 7.-10. plass lang vei.

                                  Kommentar

                                  • Håvard Ottesen
                                    Seniormedlem
                                    Forumsadist
                                    • Aug 2012
                                    • 132

                                    Noterer at Arsenal har 27 dødballmål i PL så langt denne sesongen.

                                    Skal ikke gi Georgson æren for det, men han har vært med på noe av det. Tenk om litt av det kunne overføres til LSK i år

                                    Kommentar

                                    • MortenA
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2007
                                      • 3352

                                      Nå er det snart to måneder siden Georgson begynte, og jeg er fortsatt ikke sikker på hvordan vi skal spille. Nordlie forklarte, men det ble vanskelig å følge uten en taktikktavle foran seg. Kjenner meg usikker på 4-3-3 formasjonen, spesielt siden Åsen figurerer som indreløper. Det kan fort bli veldig stygt mot raske lag som Brann og B/G. Etter min mening fungerer Åsen kun som venstreving og kun mot motstandere vi skal dominere, evt. at han settes inn i jakten på mål. Jeg sliter også med å se en klar førsteellever, spesielt i 4-3-3. Min antatt beste tror jeg kanskje er:

                                      Uba - Foss - Roseth - Tønnesen
                                      Edh - Hoff - Ibrahimaj
                                      Ranger - Lehne - Skogvold

                                      Evt:
                                      Ranger - Hoff - Edh
                                      Ibra - Lehne - Skogvold

                                      Mulig at det er bedre med Ranger på backen og Uba som indreløper, men det kan tilpasses motstander. Fordelen med sistnevnte er at vi få Skogvold og Ibrahimaj som førsteforsvarere, og det kan hjelpe på det høye presset vårt.
                                      Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                      Kommentar

                                      • hthaug
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Nov 2004
                                        • 402

                                        Vet at sesongen blir bra når forumet snakker om neddrykk

                                        Venter å ser ann flere treningskamper først, men jeg er fortsatt veldig positiv.

                                        Kommentar

                                        • Pad
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Jan 2022
                                          • 659

                                          Opprinnelig skrevet av hthaug
                                          Vet at sesongen blir bra når forumet snakker om neddrykk

                                          Venter å ser ann flere treningskamper først, men jeg er fortsatt veldig positiv.
                                          Hvorfor? Lurer oppriktig. Ser man er ute å kristiserer de/vi som er skeptiske til hvordan ting ser ut, men ser veldig sjeldent noen god forklaring på hvorfor man skal være optimist.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎