Sesongen 2024

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • DoubleHi5
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2011
    • 3954

    Opprinnelig skrevet av fredpet76

    Tror du må passe på hva du skriver. Jo da, dette er et forum men du kan ikke bare lire av deg frustrasjonen uten å vite fakta. Du angriper en person, og du har faktisk regler du skal forholde deg til selv om du sitter bak et tastatur.

    Du skal viite at det er sprik innad på kontoret på Åråsen, så om du skal "drepe" noen så er det vår nye trener du skal angripe om du føler deg bedre da.
    Kanskje vi kan vente oss en ny "Nå er det nok, altså!" ?

    Jeg tolker for øvrig det du skriver som at Mesfin og klubben har stilt midler til disposisjon, men at Georgsson mener vi ikke trenger forsterkninger. Er det riktig forstått? Jeg skal avholde meg fra å kommentere det, hvis det er tilfellet, til det er bekreftet.
    Elska þetta félag

    Kommentar

    • TheFugl
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Sep 2006
      • 343

      Opprinnelig skrevet av fredpet76

      Ja, det er sportssjefens ansvar, men han kan ikke hente spillere uten at trenere er enig. Det er vel det korte svaret på det.
      Enig i det.

      Men nå har de dog hatt 4 måneder på seg. Det bør være mulig å bli enige/finne spillere på 4 måneder, uten at jeg har inngående kjennskap til disse prosessene. Dette legger jeg på Mesfins kappe.

      Kommentar

      • Svart og gul
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Oct 2004
        • 267

        Mesfin har tross alt ansatt denne treneren også, så jeg antar de har diskutert mulige signeringer før kontrakten ble underskrevet. Hvis det er slik at trenerteamet har staket ut en helt annen kurs enn både styret og sportssjefen, er det virkelig grunn til å være bekymret.

        Kommentar

        • MortenA
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2007
          • 3352

          Opprinnelig skrevet av AB40

          Kan jo argumentere for at de gjorde det med scoring på TLO og assist på Åsen, men forstår poenget allikevel. De burde kunne dominere mot et bunnlag, noe de og laget i sin helhet ikke klarte. Dette var ballflytting på sitt verste og svært enkelt å løpe gjennom for KBK. Tror vi kommer til å slite i år om vi er så naive og så trege i midtbaneledd og forsvarsledd.
          Synes Uba til tider var helt ufattelig alene og hadde nesten som rolle å være ving OG forsvarsspiller på høyresiden alene. Mye ansvar for en urutinert spiller på dette nivået.

          Ruben har for meg vært skuffende siden han kom tilbake. Gode enkeltkamper, men har ikke hevet laget noe som helst. Åsen, Lundemo og Ylldren blir for temposvakt sammen på midten. Dette har vært så sinnsykt åpenbart at det er ufattelig at disse to som skal være så gode analytisk ikke kan se det. Om de ser det så er det nesten enda verre for da burde de fått inn tempo der, ikke bare si at man er så veldig fornøyd med nivået på gutta.



          Jeg tror at treningskampene mot svak motstand har gjort det litt for enkelt for gutta. Hadde vi møtt KBK i treningskamp hadde resultatet blitt annerledes, men sånne lag skrur på som faen når det først teller, og vi tror vi er så veldig gode basert på mediokre treningskamper.

          Håper dette var en realitetssjekk og at spillet flyter bedre etterhvert. Dette kan bli et år vi er bedre på kunstgress enn eget gress.


          Scoringen til Lehne var så ferdigscoret som man får de og Åsens frispark til Garnås var vel hans eneste positive bidrag.

          Helt enig i at nivået på treningskampene kan ha bidratt til å tro at vi er bedre enn vi er. Samtidig fikk vi et skudd for baugen i Januar mot Sandefjord som de fleste har tippet på nedrykk. Da ble det unnskyldt med slitne bein og innarbeiding av ny stil, men jeg frykter vi ser resultatet nå. Vi har veteraner som virker å slite med å motivere seg mot antatt dårligere motstand. Jeg tror ikke vi blir vesentlig svekket dersom Moen Foss kommer inn for Ruben, eller Tønnesen på back og Roseth på stopper, og det ville sendt et signal til troppen.

          At Georgson peker på at KBK-spillerne lå strødd med krampe som et tegn om at vi er bedre trent ser jeg og som et feilspor. KBK løp til krampa tok dem, mens våre dasset rundt. Det handler om vinnervilje. Greit nok at noen er taktiske, men dommeren lot seg ikke lure og vinket bare spillet videre, så det var ikke den tidstyven man vanligvis ser.
          Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

          Kommentar

          • maxpayne
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Apr 2006
            • 1212

            Vi får ha litt is i magen i alle fall til runde 5. Jeg har vært meget skeptisk til det sportssjefen, ta gjerne med styret også, har levert siden i fjor sommer. Det at Petter Myhre ble tappet ut med badevannet er den største feilen. Vi hadde to trenere som kjenner norsk fotball meget godt og som sammen med sportssjefen utfylte hverandre godt. Så ble Myhre erstattet av sportssjefen selv, som igjen ble erstattet av en trener som ikke viste om han egentlig ikke var motivert for å være trener, før han igjen ble erstattet med førstereisgutter på toppnivå helt uten kjennskap til norsk fotball. Ikke rart det går litt trått vettu. Når sportssjefen lovet fine forsterkninger så tror jeg det var ut i fra at man regnet med ansettselse av en trener som ville bygge videre på mye av det Bakke og Myhre hadde bygd opp og som kjente norsk fotball betydelig bedre enn svenskene. Jeg er ikke sikker på om svensken var sportssjefens førstevalg men heller styrets førstvalg. Selvsagt spekulasjoner fra øverste hylle men jeg tror ikke jeg er på helt ville veier. Det kan i alle fall forklare en del om hvorfor vi nå starter med en tropp som etter min mening er betydelig svekket siden starten av fjorårets sesong. Helt siden AG gikk inn porten på Åråsen så har jeg ment at oddsen på Rekdal eller Fagermo høsten 2024 gikk fra 250 til 20 over natta. I går sank den ytterligere ett par hakk, jeg støtter selvsagt dette nye prosjektet men resultatetene må komme ganske kjapt eller så vet alle hva AG som svenske kan vente seg på Åråsen.
            Last edited by maxpayne; 02.04.2024, 17:10.

            Kommentar

            • occean-fan!
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Nov 2006
              • 659

              Reka og Geir Frigård kommer inn i høst. Vi bruker midler og satser inn mot 2025 da vi tar bronse. Spådommen min.svensken lever på både og bør være helt avhengig av seier i neste for å få en uke til

              Kommentar

              • occean-fan!
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Nov 2006
                • 659

                Er det sånn å forstå at vi hadde hentet spillere som Mikkelsen/Karlsbakk/Diop hvis Georg ville satset ?

                Kommentar

                • EPA
                  Seniormedlem
                  Forumonanist
                  • Aug 2013
                  • 153

                  Prøve å sette litt ord på dagen i dag.
                  Ligger under teppet på sofaen og ser på kfum/kamma mens jeg er sykt deppa over gårsdagen. Gikk til kamp med store forhåpninger for første gang på lang tid, og fikk alt knust i løpet av et par små timer. Dette er altså det jeg har gledet meg til i ukesvis!
                  problemet er ikke at vi taper, for vi kunne hatt drøssevis med sjanser og godt spill i samtlige 90 for å blitt straffet på en tilfeldighet. Nei, det som skuffer er at vi tre ganger i løpet av en kamp klarer å slippe inn på enkle tabber i eget forsvar mot et rimelig dårlig lag. Samtidig klarer vi ikke skape omtrent noenting, rett og slett fordi motstander legger seg lavt og stanger/beiner unna omtrent alt vi gjør fordi presisjonen er helt fraværende i store deler av kampen.
                  vi flytter ballen for sent og upresist, samtidig som vi flytter beina jævlig sakte/feil defensivt.

                  Har trua på og sansen for hvordan vi skal spille, og det har sett tidvis meget bra i oppkjøringen, men det vi fikk i tellende kamp var direkte sjokkerende dårlig

                  Kommentar

                  • Lillelord
                    Medlem
                    Hoffnarr
                    • Aug 2004
                    • 65

                    Opprinnelig skrevet av maxpayne
                    Det at Petter Myhre ble tappet ut med badevannet er den største feilen.
                    Det er mange kilder på at den «slitasjen» som ble vist til som begrunnelse for Bakkes avgang blant annet handlet om at spillergruppa var negativ til detaljfokuset og teoretiseringen til Myhre på treningene. Var snakk om at flere ønsket Myhre ut, og at Bakke skulle ta mer ansvar for treningene også. Hvis dette stemmer ville det åpenbart ikke være noen god løsning å fortsette med Myhre, og det er heller ikke opplagt at han ville vært interessert i en rolle som hovedtrener. Han brukte jo eksempelvis lang tid på å bestemme seg for å forlenge, og å være hovedtrener er åpenbart mer krevende enn assistent. Og å beholde ham som assistent under en ny trener virker heller ikke som en optimal løsning, med mindre det er et direkte ønske fra ny trener. Jeg forstår derfor veldig godt klubbens avgjørelse rundt Myhre.

                    Kommentar

                    • Dole
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Aug 2004
                      • 1524

                      Kåffa har skapt like mange sjanser i dag som vi har gjort siden nyttår Men foreløpig er de målløse.

                      Kommentar

                      • knut
                        Make knut Great Again
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Dec 2006
                        • 9372

                        Opprinnelig skrevet av Dole
                        Kåffa har skapt like mange sjanser i dag som vi har gjort siden nyttår Men foreløpig er de målløse.
                        Var en på Kåffa nå som slo ut på kanten og kanten slo rett inn på direkten mot de som lå å venta inne for mål.

                        Sportsklubben could never.

                        Og nå skårte de et nydelig mål og, og er forran oss på tabellen.

                        Kommentar

                        • Svart og gul
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Oct 2004
                          • 267

                          Sves melder i Dødball om det samme jeg skrev om Larsson (fortsatt uløst med klubben hans), men at den personlige kontrakten er i boks. Vi får håpe det ordner seg, ellers håper jeg vi har noen i backup.

                          Kommentar

                          • Pad
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jan 2022
                            • 651

                            Opprinnelig skrevet av Svart og gul
                            Sves melder i Dødball om det samme jeg skrev om Larsson (fortsatt uløst med klubben hans), men at den personlige kontrakten er i boks. Vi får håpe det ordner seg, ellers håper jeg vi har noen i backup.
                            Ikke nevnt noe annet inn? Burde kommet inn 2-3 til imorgen for at denne sesongen skal bli no å ha trua på dessverre.

                            Kommentar

                            • Svart og gul
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Oct 2004
                              • 267

                              Opprinnelig skrevet av Pad

                              Ikke nevnt noe annet inn? Burde kommet inn 2-3 til imorgen for at denne sesongen skal bli no å ha trua på dessverre.
                              Ble ikke nevnt noe, men vi får håpe på en overraskelse.

                              Kommentar

                              • Kanarivogel89
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • May 2006
                                • 4314

                                Opprinnelig skrevet av Svart og gul
                                Sves melder i Dødball om det samme jeg skrev om Larsson (fortsatt uløst med klubben hans), men at den personlige kontrakten er i boks. Vi får håpe det ordner seg, ellers håper jeg vi har noen i backup.
                                Utrolig merkelig. Kom ikke han med fly til Gardermoen på lørdag? Hvordan kan vi bli enige med ham uten å først bli enig med klubben? Trodde sånt var ulovlig…

                                Ellers får dette meg til å tenke at dette er spilleren Mesfin snakket om i RB-artikkelen om Felix Và. Vi hadde identifisert «den rette spilleren», men Mesfin var ikke sikker på om det ville løse seg. Litt skuffende om det var snakk om en høyreback. Helt bak mål at det ikke jaktes indreløper.

                                Kommentar

                                • Fugggel
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Dec 2020
                                  • 489

                                  Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
                                  Helt bak mål at det ikke jaktes indreløper.
                                  Redd det kommer til å bite oss kraftig i ræva senere i sesongen.
                                  Virker for meg som at trenerteamet er i overkant opptatt av hva Åsen,Lundemo og Ibrahimaj kan gjøre med ball. Forflytningsevnen er det desidert største problemet med de 3. Vi kan ikke være dominant i press og gjenvinning når 3 av3 på midten mangler frekvens og forflytningsevne. Synes det er forunderlig at man ikke jakter en annen type enn hva man har i dag. Redd at de svenske trenerne undervurder hvor viktig frekvens og forflytning er i Norsk fotball. Var dessverre tendenser til at vi ble løpt over av KBK.
                                  Som forøvrig har en spennende indreløper i Bruseth, var meget intensiv og løp sokka av våre midtbanespillere i går.


                                  Kommentar

                                  • Dole
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Aug 2004
                                    • 1524

                                    Opprinnelig skrevet av Pad

                                    Ikke nevnt noe annet inn? Burde kommet inn 2-3 til imorgen for at denne sesongen skal bli no å ha trua på dessverre.
                                    I intervjuet med Mesfin i pausen i går fikk jeg inntrykk av at klubben har handlet ferdig, bortsett fra eventuelt Larsson.

                                    Kommentar

                                    • trigz
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jan 2004
                                      • 7029

                                      Ok, jeg var på Intility og så Kåffa i går kveld, og fikk magasjau av det de leverte i den andreomgangen. De har et grunnspill som pisser på vårt.
                                      Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                      Kommentar

                                      • Radulovic
                                        Medlem
                                        Møteplager
                                        • Mar 2016
                                        • 86

                                        Opprinnelig skrevet av trigz
                                        Ok, jeg var på Intility og så Kåffa i går kveld, og fikk magasjau av det de leverte i den andreomgangen. De har et grunnspill som pisser på vårt.
                                        Ja, det var sikkert derfor de ble fullstendig pissa på av oss i LSK-hallen…

                                        Kommentar

                                        • Dole
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Aug 2004
                                          • 1524

                                          Opprinnelig skrevet av trigz
                                          Ok, jeg var på Intility og så Kåffa i går kveld, og fikk magasjau av det de leverte i den andreomgangen. De har et grunnspill som pisser på vårt.
                                          Ja, gøy med Kåffa. De viser hvor viktig det er med kontinuitet.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎