Sesongen 2024

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Zindrinho
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Sep 2019
    • 471

    Var det bare meg eller spilte vi mer "normalt" idag med venstreback på venstreback, vinger på vinga istedetfor indreløpere etc? Så ut som en klassisk 4231 med sittende midtbane og innoverkanter.
    vanskelig å bedømme sånt i en 1runde cupkamp med spill mot 1 mål men.
    Last edited by Zindrinho; 10.04.2024, 21:18. Begrunnelse: Tlf

    Kommentar

    • EPA
      Seniormedlem
      Forumonanist
      • Aug 2013
      • 153

      Er det lov å håpe på Hoff inn for Ibra og Moen Foss inn for Garnås til helgen?
      Begge fikk tilmålte minutter i dag, så jeg krysser fingrene for at det skjer... Jeg liker både Garnås og Ibra jeg altså, men tror vi trenger raskere og tryggere føtter på søndag.

      Kommentar

      • Lillelord
        Medlem
        Hoffnarr
        • Aug 2004
        • 65

        Opprinnelig skrevet av EPA
        Er det lov å håpe på Hoff inn for Ibra og Moen Foss inn for Garnås til helgen?
        Begge fikk tilmålte minutter i dag, så jeg krysser fingrene for at det skjer... Jeg liker både Garnås og Ibra jeg altså, men tror vi trenger raskere og tryggere føtter på søndag.
        Gir mening hvis Glimt spiller med Mikkelsen som spiss. Så kan evt Garnås komme inn hvis/når de setter på Høgh

        Kommentar

        • DoubleHi5
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2011
          • 3956

          Det er kanskje store muligheter for at vi kan bli straffet hardt av lag som BodøGlimt så tidlig i prosessen med å forme nye LSK. Jeg ser ankepunktene med at vi trenger spillere med raskere hoder og bein, spesielt på midtbanen.

          Likevel er det så mye positivt i måten Georgsson tenker og jobber, at jeg har god tro på at dette prosjektet over tid vil bli "hyfsat bra"! Å bytte hele laget og bruke reservene i gårsdagens kamp er et av flere trekk han gjør som jeg applauderer!
          Elska þetta félag

          Kommentar

          • DoubleHi5
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2011
            • 3956

            Det er noe ved Andreas Georgsson som minner meg om Sven-Göran «Svennis» Eriksson.
            Elska þetta félag

            Kommentar

            • G-Man
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2011
              • 3150

              Er det flere enn meg som tenker at Seferi ikke burde være så langt unna å få prøve seg? Har kvikke bein, et klokt hode og en klar x-faktor.

              Kommentar

              • Kanarivogel89
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • May 2006
                • 4314

                Opprinnelig skrevet av G-Man
                Er det flere enn meg som tenker at Seferi ikke burde være så langt unna å få prøve seg? Har kvikke bein, et klokt hode og en klar x-faktor.
                Synes alltid han har hatt noe spennende ved seg. Herjer så å si alltid mot svakere motstand. Gjelder bare å gjøre det samme også når motstanden er mer kvalifisert. Uansett gledelig å se at vi ikke har sendt ham på utlån i år. Det tyder på at trenerne har sett noe de liker.

                Kommentar

                • EPA
                  Seniormedlem
                  Forumonanist
                  • Aug 2013
                  • 153

                  Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

                  Synes alltid han har hatt noe spennende ved seg. Herjer så å si alltid mot svakere motstand. Gjelder bare å gjøre det samme også når motstanden er mer kvalifisert. Uansett gledelig å se at vi ikke har sendt ham på utlån i år. Det tyder på at trenerne har sett noe de liker.
                  Helt enig, men syns laveste nivå er litt for lavt. Han varierer mellom å være brilliant og fullstending håpløs i løpet av noen få sekunder. Håper likevel han kan få noen innhopp siste 10-15 utover når kampen er avgjort i ene eller andre retningen.
                  Syns vi burde gjort det samme med Lucky for jeg syns han har mye mer spennende kvaliteter enn feks Karlin, men det virker som han er foran i køen for øyeblikket.

                  Kommentar

                  • _Jonern
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2004
                    • 4376

                    Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                    Det er kanskje store muligheter for at vi kan bli straffet hardt av lag som BodøGlimt så tidlig i prosessen med å forme nye LSK. Jeg ser ankepunktene med at vi trenger spillere med raskere hoder og bein, spesielt på midtbanen.

                    Likevel er det så mye positivt i måten Georgsson tenker og jobber, at jeg har god tro på at dette prosjektet over tid vil bli "hyfsat bra"! Å bytte hele laget og bruke reservene i gårsdagens kamp er et av flere trekk han gjør som jeg applauderer!
                    Definitivt. Ingen tidligere trenere som jeg kan huske har turt å bytte ut hele laget i første cuprunde. Han traff utvilsomt meget godt der og jeg synes det kom veldig tydelig frem i går at dette laget har kommet langt. Selv med reservelaget så er dette den beste prestasjonen vår i 1.runde i cupen på en årrekke. Vi har blitt vanvittig mye bedre i bevegelsene uten ball, i pasningsspillet, presisjon og tempo med ball. Bjørkelangen hang ikke med i det hele tatt og ble valset over. Tidligere har vi slitt en del i disse rundene, mye på grunn av at de dårlige lagene har kompensert med entusiasme og vilje. Når vi har så mye kvalitet i det vi gjør så ser vi at det ikke hjelper med den viljen.

                    Når det gjelder tempo i laget så skulle jeg også gjerne sett at vi hadde fått inn mer av det. Men tempo handler også ikke bare om hvem som løper 60 meteren fortest, men måten vi bruker ballen på. Vi bruker mye færre touch så ballen flytter seg fortere som gjør at tempoet i spiller vårt er mye høyere selv med en del spillere som er noe trege uten ball. Vi så det spesielt i første omgangen i Haugesund og vi ser det igjen i går.

                    Det trenerteamet her driver med noe helt annet enn det vi har sett på Åråsen noen gang, og ser ut til å være på et helt annet nivå enn forgjengerne. Det ser veldig spennende og lovende ut det vi holder på med.
                    ..................

                    Kommentar

                    • trigz
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2004
                      • 7029

                      Opprinnelig skrevet av G-Man
                      Er det flere enn meg som tenker at Seferi ikke burde være så langt unna å få prøve seg? Har kvikke bein, et klokt hode og en klar x-faktor.
                      Enig. Han imponerte i treningskampene i vinter også, og jeg syns han bør få sjansen.

                      Midtbanetrioen vår har fortsatt ikke tempo, og kommer til å få kjørt seg noe jævlig mot Glimt. Jeg ser ikke frem til den kampen.
                      Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                      Kommentar

                      • Dumbo
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jul 2004
                        • 466

                        Opprinnelig skrevet av trigz

                        Midtbanetrioen vår har fortsatt ikke tempo, og kommer til å få kjørt seg noe jævlig mot Glimt. Jeg ser ikke frem til den kampen.
                        Det gjør jeg. Faktisk gleder jeg meg til å se hvor vi står i forhold til landets beste lag. Her er det ingen som forventer poeng og skulderne kan senkes. Sannsynligvis lærer vi mye mer av en match mot en god motstander fremfor de "middelmådige" lagene vi hittil har møtt. Og forhåpentligvis er læringskurven under AG så bratt at vi allerede neste sesong kan håpe på poeng mot Glimt.


                        Kommentar

                        • MortenA
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2007
                          • 3352

                          Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                          Det er kanskje store muligheter for at vi kan bli straffet hardt av lag som BodøGlimt så tidlig i prosessen med å forme nye LSK. Jeg ser ankepunktene med at vi trenger spillere med raskere hoder og bein, spesielt på midtbanen.

                          Likevel er det så mye positivt i måten Georgsson tenker og jobber, at jeg har god tro på at dette prosjektet over tid vil bli "hyfsat bra"! Å bytte hele laget og bruke reservene i gårsdagens kamp er et av flere trekk han gjør som jeg applauderer!
                          Det er mye positivt med Georgson, men jeg tror ikke vi har stallen per nå til å se stilen hans blomstre. Får vi inn ballvinnere med mer tempo i midtbaneleddet, så kan dette bli riktig så bra. Vi har mange unge og spennende spillere på gang, så veien videre blir spennende. Selv om jeg frykter de raske lagene i årets Eliteserie. Søndagen blir i så måte en tentamen.
                          Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                          Kommentar

                          • trigz
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2004
                            • 7029

                            Opprinnelig skrevet av Dumbo
                            Det gjør jeg. Faktisk gleder jeg meg til å se hvor vi står i forhold til landets beste lag. Her er det ingen som forventer poeng og skulderne kan senkes. Sannsynligvis lærer vi mye mer av en match mot en god motstander fremfor de "middelmådige" lagene vi hittil har møtt. Og forhåpentligvis er læringskurven under AG så bratt at vi allerede neste sesong kan håpe på poeng mot Glimt.
                            Vel, jeg kan jo iallfall si at jeg er spent på inngangen til den kampen. Det presset vi satte i Haugesund kommer mildt sagt ikke til å fungere mot Glimt, og uansett hvor lave skuldra måtte være, er det greit å slippe å tape med fem mål på eget gress.

                            Kanskje LSK kan overraske. I så fall skal jeg spise ordene mine. Det blir en fin test på om svensken har et kynisk gen eller ikke. Høyt press uansett nivå på motstanderen vil jeg ikke ha noe av.
                            Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                            Kommentar

                            • Lars Henrik Dahl
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jan 2020
                              • 2087

                              Opprinnelig skrevet av trigz

                              Vel, jeg kan jo iallfall si at jeg er spent på inngangen til den kampen. Det presset vi satte i Haugesund kommer mildt sagt ikke til å fungere mot Glimt, og uansett hvor lave skuldra måtte være, er det greit å slippe å tape med fem mål på eget gress.

                              Kanskje LSK kan overraske. I så fall skal jeg spise ordene mine. Det blir en fin test på om svensken har et kynisk gen eller ikke. Høyt press uansett nivå på motstanderen vil jeg ikke ha noe av.
                              Jeg tror ikke vil skal undervurdere Georgson så til de grader at vi antar at han ikke har satt seg inn i hvordan Glimt spiller, deres styrker og svakheter. Presset vi satte mot Haugesund vil virke til tider mot Glimt også, men vi vil ikke få så godt betalt i form av nesten gratis gjenvinninger. Vi vil måtte jobbe mer for dem, og ta sjansene når de kommer. Glimt slipper til ganske mye til tider, men mot svakere lag slipper de stort sett unna med det enten fordi de svakere lagene ikke klarer å ta mulighetene eller fordi Glimt uansett scorer flere enn de slipper inn.

                              Måten vi spilte mot KBK tror jeg alle er enige om at ikke vil virke, inkludert trenere og spillere. Det som heller ikke vil virke er å legge seg bakpå og prøve å mure igjen. Det er å håpe på 0-2 for å slippe å risikere verre. Vi må opp og fram, må spille vårt eget spill, vi må av og til ta det forbanna gule kortet for å stoppe en overgang i stedet for å løpe etter. Først og fremst må vi holde konsentrasjonen gjennom hele kampen. Ikke bli naive når vi holder i ballen eller går framover. Vi har allt å vinne her, men da må man også tørre å angripe. Det er ikke det samme som å løpe etter der ballen har vært til en hver tid som en overivrig irsk setter, men ha høyt press for å ta ut sentrale spillere. Det kan virke også når man møter vesentlig bedre lag enn seg selv. Se hva Atalanta gjorde på Anfield i går. Vi må hindre Glimt i å spille sitt spill. Det gjør vi ikke ved å legge oss i boksen, tvert i mot.

                              Ved å tørre er det større risiko for å gå på en smell, men det er eneste mulighet for et godt resultat.

                              Kommentar

                              • knut
                                Make knut Great Again
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Dec 2006
                                • 9372

                                Nei, skal vi spille det spillet svenskene tror vi kan prestere må vi ha mer tempo i laget.

                                Ut med treigingene.

                                Eller så må vi tilbake til 3 stoppere og alt det der.

                                Kommentar

                                • trigz
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jan 2004
                                  • 7029

                                  Jeg så Viking - Brann før i dag. Vi slår ikke dem heller med dette laget, for å si det sånn. Vi ser ut som et bånnlag.
                                  Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                  Kommentar

                                  • occean-fan!
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Nov 2006
                                    • 659

                                    Er et bunnlag dette. Rart hvor mange som lar seg lure til å få trua etter Haugesund og cupseier

                                    Kommentar

                                    • Pad
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jan 2022
                                      • 653

                                      Synes nesten synd på Georgson og den gjengen som har vært her noen år nå. Ta Lehne som valgte å bli med ned i OBOS, kjempet seg opp igjen før han var en leder som dro igang et lag med Kairinen, Ogbu, Knudsen osv til Europa. Skulle være en start på noe stort med store spillersalg og penger inn, også nå en ny trener med en ny stil som det virker som om mange av spillerne støtter og liker, også blir hverken trenere eller spillerne "støttet" opp av sportsjef og ansvarlige for spillerlogistikk. Har tro på at Georgson kunne/kan få til det han prøver på, men med den troppen han rår over pdd vil det nesten bli umulig å holde Åråsen fornøyd. Se på dagens bytter og det som er igjen på benken, det er så syltynt at man lurer på om det er 2. laget som spiller. Det kan ikke ha vert dette han ble lovet når han kom i Januar. 31p igjen til 34.

                                      Kommentar

                                      • occean-fan!
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Nov 2006
                                        • 659

                                        Vi har ikke en tropp som skal klare øvre halvdel

                                        Kommentar

                                        • Svart og gul
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Oct 2004
                                          • 268

                                          Ser at Gabrielsen får mye kritikk, og mye av den er berettiget. Samtidig er det tungt å være stopper når man har en midtbane foran seg som ikke flytter beina raskt nok. Åsen er en fantastisk kaptein, men faller igjennom gang på gang mot bedre motstand. Om vi skal ta et steg nærmere toppen, er vi helt avhengig av at det blir gjort endringer på midten.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎