Sesongen 2024

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • knut
    Make knut Great Again
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2006
    • 9383

    La ikke merke til det før reprisen av det langskuddet til Haugesund nå, men de fikk sjansen fordi Garnås valgte å sentre mot Lundemo som hadde mann i rygg, så da blei det brudd og langskudd fra FKH.

    Putter det her istedenfor i kamptråden, for jeg mener å se et lite mønster av dårlige valg ifht det å spille lagkamerater dårlige; vi velger til stadighet å spille til mann under seriøst press.

    Synd det tydligvis er innprenta at vi skal være spillende i alle spillets faser, for risikoen folk tillater seg i de bakerste ledda er skyhøy kontra "nødvendig" icing eller det å bare ikke sentre til nærmeste mann.

    Får håpe det har med innkjøring å gjøre dette innbilte mønstret mitt.

    Kommentar

    • Sailor Man
      Moderator
      • Jun 2007
      • 1340

      Opprinnelig skrevet av knut
      La ikke merke til det før reprisen av det langskuddet til Haugesund nå, men de fikk sjansen fordi Garnås valgte å sentre mot Lundemo som hadde mann i rygg, så da blei det brudd og langskudd fra FKH.

      Putter det her istedenfor i kamptråden, for jeg mener å se et lite mønster av dårlige valg ifht det å spille lagkamerater dårlige; vi velger til stadighet å spille til mann under seriøst press.

      Synd det tydligvis er innprenta at vi skal være spillende i alle spillets faser, for risikoen folk tillater seg i de bakerste ledda er skyhøy kontra "nødvendig" icing eller det å bare ikke sentre til nærmeste mann.

      Får håpe det har med innkjøring å gjøre dette innbilte mønstret mitt.
      En god ballsentral skal kunne ta imot ballen og fordele videre også under press. Se Patrick Berg, for eksempel - han er god der. Lundemo er litt for ofte dårlig orientert, virker det som - og antar at han har god tid når han får pasningen, så han bruker et ekstra touch. Og det er skummelt.

      Det samme du viser til skjedde nettopp mot FKH også. Vi var heldige som fikk frispark der.

      Kommentar

      • Kanarivogel89
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • May 2006
        • 4325

        Der var vi topp fem! Nå ser vi oss ikke bakover resten av sesongen

        Kommentar

        • Lars Henrik Dahl
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2020
          • 2156

          Opprinnelig skrevet av Sailor Man

          En god ballsentral skal kunne ta imot ballen og fordele videre også under press. Se Patrick Berg, for eksempel - han er god der. Lundemo er litt for ofte dårlig orientert, virker det som - og antar at han har god tid når han får pasningen, så han bruker et ekstra touch. Og det er skummelt.

          Det samme du viser til skjedde nettopp mot FKH også. Vi var heldige som fikk frispark der.
          Du kan godt stille spørsmål ved Lundemo, men det skjer gang på gang at spesielt Garnås har satt Lundemo i vanskelige situasjoner. I fjor var det Gabrielsen som satte Hoff i de samme situasjonene. Da var det ingen som nølte med å legge ansvaret på Gabrielsen. Vi har et par spillere som har en tendens til å gjøre medspillerne dårligere. Gabrielsen gjør det fortsatt innimellom, men har skjerpet seg. Garnås og Ibra er fortsatt etter min mening et problem her. De har styrker som til dels veier opp for det, men svakhetene er betydelige.

          Kommentar

          • Kanarivogel89
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • May 2006
            • 4325

            Fredrikstad imponerer stort mot Brann. Viser igjen at nyopprykka lag i april er noe svineri å møte.

            Gleder meg til å se hva AGRA-ball kan utrette mot Glimt neste helg. Dette blir himmel eller, mest sannsynlig, helvete, men jeg håper vi tør å spille vårt eget spill.

            Kommentar

            • Dole
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2004
              • 1538

              Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
              Fredrikstad imponerer stort mot Brann. Viser igjen at nyopprykka lag i april er noe svineri å møte.

              Gleder meg til å se hva AGRA-ball kan utrette mot Glimt neste helg. Dette blir himmel eller, mest sannsynlig, helvete, men jeg håper vi tør å spille vårt eget spill.
              Uansett blir det utvilsomt god læring.

              Kommentar

              • Kanarivogel89
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • May 2006
                • 4325

                Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
                Der var vi topp fem! Nå ser vi oss ikke bakover resten av sesongen
                Oppe på fjerde nå uten å løfte en finger

                Kommentar

                • EPA
                  Seniormedlem
                  Forumonanist
                  • Aug 2013
                  • 167

                  Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
                  Fredrikstad imponerer stort mot Brann. Viser igjen at nyopprykka lag i april er noe svineri å møte.

                  Gleder meg til å se hva AGRA-ball kan utrette mot Glimt neste helg. Dette blir himmel eller, mest sannsynlig, helvete, men jeg håper vi tør å spille vårt eget spill.
                  100% enig!
                  Vil heller tape 0-5 og forsøke å spille ball hjemme enn å legge seg bakpå og prøve Fredrikstad taktikken. Skal vi klare å slå Bodø Glimt må vi tørre å presse høyt til tider for det er i forsvaret de er minst ballsikre... spørsmålet er om vi har kjappe nok bein til å kjempe de ut av stilen, og det vet vi vel allerede svaret på

                  Kommentar

                  • Sailor Man
                    Moderator
                    • Jun 2007
                    • 1340

                    Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl

                    Du kan godt stille spørsmål ved Lundemo, men det skjer gang på gang at spesielt Garnås har satt Lundemo i vanskelige situasjoner. I fjor var det Gabrielsen som satte Hoff i de samme situasjonene. Da var det ingen som nølte med å legge ansvaret på Gabrielsen. Vi har et par spillere som har en tendens til å gjøre medspillerne dårligere. Gabrielsen gjør det fortsatt innimellom, men har skjerpet seg. Garnås og Ibra er fortsatt etter min mening et problem her. De har styrker som til dels veier opp for det, men svakhetene er betydelige.
                    Gode poenger, det. Jeg tror også at Lundemo har det i seg, i tida i Rosenborg, for eksempel var han veldig stødig. Men dette er nytt for hele laget, og handler også om kommunikasjon mellom stopperen som spiller opp og Lundemo.

                    edit: men skal vi mestre den nye ballbesittende stilen, synes jeg denne delen av spillet er helt sentral for å spille av press. Veldig ofte må en ballen gå via en spiller under ganske tøft press for at vi skal komme oss ut - og ikke uvanlig at det er sekseren.

                    Kommentar

                    • G-Man
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Sep 2011
                      • 3155

                      Jeg bøyer meg støvla ,kaster hatten i støvet og spiser kameler til frokost. I For et drøyt halvår siden så jeg Lundemo leverer den dårligste innsatsen jeg noensinne har sett i en kamp for LSK2, og trua med boikott om jeg noensinne så han i gult og svart igjen. I går satt jeg og fryda meg over innsatsen hans. Jeg tok feil, og det har ikke skjedd siden...

                      Kommentar

                      • Lillelord
                        Medlem
                        Hoffnarr
                        • Aug 2004
                        • 67

                        Jeg har sett sjansen Haugesund skapte på nytt, og Garnås må ta hovedansvaret der. Lundemo møter, og har mye rom til å vende til høyre for seg, hvor pasningen BØR komme, men den kommer i stedenfor til venstre hvor Haugesund-spilleren jager. Sånne små detaljer blir ofte avgjørende når vi spiller på relativt små marginer. I dette tilfellet fremstod det som ganske unødvendig av Garnås å spille til Lundemo sin venstre, men formodentlig var det mer en upresis pasning enn et bevisst forsøk fra Garnås.

                        Kommentar

                        • trigz
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2004
                          • 7037

                          Opprinnelig skrevet av EPA
                          Vil heller tape 0-5 og forsøke å spille ball hjemme enn å legge seg bakpå og prøve Fredrikstad taktikken.
                          Ikke faen, bruk alle dirty tricks som finnes. Jeg vil bade i Kjetil Knutsens bitre tårer.
                          Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                          Kommentar

                          • Tvilling
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Nov 2006
                            • 1467

                            Noen som vet om cupkampen i dag er tilgjengelig på nett?

                            Kommentar

                            • Tvilling
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Nov 2006
                              • 1467

                              Opprinnelig skrevet av Tvilling
                              Noen som vet om cupkampen i dag er tilgjengelig på nett?
                              Fant det ut.. Direktesport.no

                              Kommentar

                              • ChrisK
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Aug 2013
                                • 306

                                Opprinnelig skrevet av Tvilling

                                Fant det ut.. Direktesport.no
                                Ser også ut som at det er mulig å se den gjennom TV 2 Play.

                                Kommentar

                                • Holterkanari
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Aug 2009
                                  • 562

                                  Opprinnelig skrevet av ChrisK

                                  Ser også ut som at det er mulig å se den gjennom TV 2 Play.
                                  Også der uten lyd


                                  ________________________
                                  TB

                                  Kommentar

                                  • EPA
                                    Seniormedlem
                                    Forumonanist
                                    • Aug 2013
                                    • 167

                                    Mulig det bare er meg, men at FKH ryker ut mot 4 div lag i dag kan vel tyde på at søndagens oppvisning ikke nødvendigvis var så bra som den så ut til...

                                    Svartmaler alt som ser lyst ut!

                                    Kommentar

                                    • hekk
                                      Seniormedlem
                                      Forumonanist
                                      • Mar 2019
                                      • 221

                                      Opprinnelig skrevet av EPA
                                      Mulig det bare er meg, men at FKH ryker ut mot 4 div lag i dag kan vel tyde på at søndagens oppvisning ikke nødvendigvis var så bra som den så ut til...

                                      Svartmaler alt som ser lyst ut!
                                      Ingen av de som starta mot oss starta denne, og det var bare en fra startelveren mot oss som ble bytta inn. Så tror egentlig bare Haugesund glemte å ta med seg noen gode spillere.

                                      Kommentar

                                      • Lars Henrik Dahl
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jan 2020
                                        • 2156

                                        Opprinnelig skrevet av EPA
                                        Mulig det bare er meg, men at FKH ryker ut mot 4 div lag i dag kan vel tyde på at søndagens oppvisning ikke nødvendigvis var så bra som den så ut til...

                                        Svartmaler alt som ser lyst ut!
                                        ...og hvilken strålende jobb du gjør med det

                                        Kommentar

                                        • EPA
                                          Seniormedlem
                                          Forumonanist
                                          • Aug 2013
                                          • 167

                                          Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl

                                          ...og hvilken strålende jobb du gjør med det
                                          Dårlig forsøk jeg vet, men klarte ikke holde fingrene av tastaturet

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎