Sesongen 2024

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Svart og gul
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Oct 2004
    • 268

    Opprinnelig skrevet av kunden

    Du mener altså at man ikke må foreta seg noe. Fortsette i samme spor, med de samme spillerne i de samme posisjonen og håpe på at det går seg til?
    For det første må Kitolano bort fra ving. Får ikke utretta noe. Så det også mot STB. Tror han kanskje kan være en god ballvinner på midten.
    Så burde man seriøst vurdere å gå tilbake til 3 bak. Lundemo dekker for lite plass sentralt. Men med Kito eller Hoff ved sin side kan det hende
    det fungerer bedre.
    Bedre å ta grep tidlig mens det fortsatt er god stemningog optimisme i troppen. Begge disse kan forsvinne som dugg for sola hvis vi først ryker mot Haugesund og får et kalas i toern av B/G
    Poenget mitt var ikke at jeg ikke ønsket endringer, men jeg tror ikke det skjer med det første. Sier jo litt at trenerteamet ikke ønsker nye spillere på midtbanen selv om styret har åpnet pengesekken.

    Kommentar

    • Kanarivogel89
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • May 2006
      • 4314

      Opprinnelig skrevet av kunden

      Du mener altså at man ikke må foreta seg noe. Fortsette i samme spor, med de samme spillerne i de samme posisjonen og håpe på at det går seg til?
      For det første må Kitolano bort fra ving. Får ikke utretta noe. Så det også mot STB. Tror han kanskje kan være en god ballvinner på midten.
      Så burde man seriøst vurdere å gå tilbake til 3 bak. Lundemo dekker for lite plass sentralt. Men med Kito eller Hoff ved sin side kan det hende
      det fungerer bedre.
      Bedre å ta grep tidlig mens det fortsatt er god stemningog optimisme i troppen. Begge disse kan forsvinne som dugg for sola hvis vi først ryker mot Haugesund og får et kalas i toern av B/G
      Kitolano er så visst ingen indreløper. Slett ingen ballvinner på midten i det hele tatt. Hadde en slags fri offensiv rolle/10er i Tromsø og spilte i fremste ledd også i Molde.

      Den største kardinalfeilen i vinter er nettopp at vi ikke har henta en eneste indreløper. Kanskje kan Efe eller Karlin bli det på sikt, men jeg snakker om indreløpere som ville gått inn i elleveren fra dag én. Midtbanen vår holder, som ventet, ikke mål defensivt. Ibrahimaj og Åsen er like mye indreløpere som Kitolano. Vi har flust av vinger i troppen, men ingen reinspikka indreløpere. Har mast om dette siden i sommer, men de som styrer mener visst at det ikke er så farlig.

      Så vil jeg også påpeke at det svartmales noe enormt her inne. KBK hadde maks uttelling offensivt i går og kjempa oss ut av stilen som kun et nyopprykket lag proppfullt av energi kan. Så det samma mot Kamma for to år siden. Aldri noen enkel oppgave å håndtere et nyopprykket lag i første serierunde. Selv Glimt fikk kjørt seg mot FFK. Offensivt ser jeg konturene av noe veldig bra bare vi får ting til å gli litt bedre. Jeg mener ikke at kampen i går var spesielt imponerende, men jeg mener det finnes masse å bygge videre på.

      Og avslutningsvis – og denne er ikke myntet på deg, kunden – er det komplett useriøst å kalle vår nye back avdanket. Dette er en spiller som har over 200 kamper for lokomotivet i svensk fotball og som har spilt rubbel og bit for klubben sin i Hellas. Meget sterkt at vi klarer å lokke ham til oss.

      Kommentar

      • kunden
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jun 2005
        • 2292

        Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

        Kitolano er så visst ingen indreløper. Slett ingen ballvinner på midten i det hele tatt. Hadde en slags fri offensiv rolle/10er i Tromsø og spilte i fremste ledd også i Molde.

        Den største kardinalfeilen i vinter er nettopp at vi ikke har henta en eneste indreløper. Kanskje kan Efe eller Karlin bli det på sikt, men jeg snakker om indreløpere som ville gått inn i elleveren fra dag én. Midtbanen vår holder, som ventet, ikke mål defensivt. Ibrahimaj og Åsen er like mye indreløpere som Kitolano. Vi har flust av vinger i troppen, men ingen reinspikka indreløpere. Har mast om dette siden i sommer, men de som styrer mener visst at det ikke er så farlig.

        Så vil jeg også påpeke at det svartmales noe enormt her inne. KBK hadde maks uttelling offensivt i går og kjempa oss ut av stilen som kun et nyopprykket lag proppfullt av energi kan. Så det samma mot Kamma for to år siden. Aldri noen enkel oppgave å håndtere et nyopprykket lag i første serierunde. Selv Glimt fikk kjørt seg mot FFK. Offensivt ser jeg konturene av noe veldig bra bare vi får ting til å gli litt bedre. Jeg mener ikke at kampen i går var spesielt imponerende, men jeg mener det finnes masse å bygge videre på.

        Og avslutningsvis – og denne er ikke myntet på deg, kunden – er det komplett useriøst å kalle vår nye back avdanket. Dette er en spiller som har over 200 kamper for lokomotivet i svensk fotball og som har spilt rubbel og bit for klubben sin i Hellas. Meget sterkt at vi klarer å lokke ham til oss.
        Hvis Kito ikke kan brukes som ballvinner eller ballfordeler på midten så begynner jeg å skjønne hvorfor han havnet i kulden i molde. Han har slettes ikke overbevist meg til nå. Ikke spesielt hurtig, god ballkontroll eller dribleferdigheter.

        Som jeg skrev i trådstarten i kamptråden er det ingen fordel å møte KBK og lignende lag tidlig. Jeg hadde et revolvertips (også på oddsen) på 5-0 som kunne ha vært realistisk om TLO hadde satt 1-0 etter 5min. Det skal sies at jeg også hadde et tips inne på 0-2.
        Det er måten tapet skjer på som har vært annonsert lenge av flere. Det hjelper ikke at det ser tidvis greit ut når vi er så lette å kontre på.
        Jo raskere de som har med dette å gjøre innser dette, desto bedre. Jeg for min del tror man vil fortsette i dette sporet (for) lenge og håpe på at det skal "sitte".
        For meg blir dette trass. Og frykter en neglebiterhøstsesong ala 2019, 2018, 2017, 2016....

        Jeg har forøvrig ikke kommentert den nye signeringen. Siktet til et par andre spillere.

        Kommentar

        • Svart og gul
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Oct 2004
          • 268

          Larsson er sikkert en god og erfaren spiller, men å snakke om utvikling blir vanskelig om snittalderen blir for høy.

          Kommentar

          • G-Man
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2011
            • 3150

            Det ble før sesongen snakket om at vi skulle alterneremellom 4-3-3 og 3-4-3. Den alterneringen har jeg sett lite til så langt.

            Med den mangelen på tempo vi utviser på midten, kan jeg ikke forstå annet enn at vi bør røske litt opp i hvem som spiller hvor, og førsøke oss i 3-4-3.

            Mange presumtivt gode spillere som blir altfor mye borte slik vi spiller nå.

            Kommentar

            • Kanarivogel89
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • May 2006
              • 4314

              Opprinnelig skrevet av Svart og gul
              Larsson er sikkert en god og erfaren spiller, men å snakke om utvikling blir vanskelig om snittalderen blir for høy.
              Så hva skal man gjøre når Ranger plutselig ryker for resten av sesongen? Her fikk klubben plutselig et behov å dekke, og dette har de løst fint.

              Kommentar

              • Kanarivogel89
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • May 2006
                • 4314

                Opprinnelig skrevet av kunden

                Hvis Kito ikke kan brukes som ballvinner eller ballfordeler på midten så begynner jeg å skjønne hvorfor han havnet i kulden i molde. Han har slettes ikke overbevist meg til nå. Ikke spesielt hurtig, god ballkontroll eller dribleferdigheter.

                Som jeg skrev i trådstarten i kamptråden er det ingen fordel å møte KBK og lignende lag tidlig. Jeg hadde et revolvertips (også på oddsen) på 5-0 som kunne ha vært realistisk om TLO hadde satt 1-0 etter 5min. Det skal sies at jeg også hadde et tips inne på 0-2.
                Det er måten tapet skjer på som har vært annonsert lenge av flere. Det hjelper ikke at det ser tidvis greit ut når vi er så lette å kontre på.
                Jo raskere de som har med dette å gjøre innser dette, desto bedre. Jeg for min del tror man vil fortsette i dette sporet (for) lenge og håpe på at det skal "sitte".
                For meg blir dette trass. Og frykter en neglebiterhøstsesong ala 2019, 2018, 2017, 2016....

                Jeg har forøvrig ikke kommentert den nye signeringen. Siktet til et par andre spillere.
                Redigerte inn en liten PS om at kommentaren min om vår nye back ikke var myntet på deg. Tar den på min kappe.

                Kitolano har klare styrker, men vi må spille på dem. Han har et godt øye for spillet, er kvikk på små flater og har et meget rapt skudd. Samtidig er han ganske veik i dueller og ikke utpreget hurtig. Fin 10er-spiller, men ingen indreløper. Ikke vært venn med ballen de siste par kampene, noe som er litt ulikt ham. Vil tro akkurat det går seg til.

                Jeg forstår skepsisen godt. Vi framstår svært naive i forsvar og frispilling, noe som har vært et ankepunkt helt siden det ble klart at vi hentet svensker som nye trenere. Ser det samme hver gang våre granner tar med seg filosofien sin over grensa. Jeg håper de evner å lære og tilpasse seg, ellers blir vi fort nødt til å finne fram kuleramma mot bedre motstand.

                Kommentar

                • Svart og gul
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Oct 2004
                  • 268

                  Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

                  Så hva skal man gjøre når Ranger plutselig ryker for resten av sesongen? Her fikk klubben plutselig et behov å dekke, og dette har de løst fint.
                  Har vel ikke løst noe som helst ennå. Larsson er ikke bekreftet, og det er visst noe som må løses med nåværende klubb først.

                  Kommentar

                  • Kanarivogel89
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • May 2006
                    • 4314

                    Opprinnelig skrevet av Svart og gul

                    Har vel ikke løst noe som helst ennå. Larsson er ikke bekreftet, og det er visst noe som må løses med nåværende klubb først.
                    Klart, hvis dette blir en ny Karnicnic, så vil vi framstå veldig amatørmessige. Vi får se.

                    Kommentar

                    • TheFugl
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Sep 2006
                      • 343

                      Er det noen som kan forklare hvorfor overgangsvinduene(spesielt de to siste) er/har vært så ræva?

                      Kommentar

                      • trigz
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jan 2004
                        • 7029

                        Minner om at vi på PAPIRET har en enkel seriestart, der fire av de første fem kampene burde være fullt mulig å vinne (taper selvsagt mot Bodø).

                        Men sjekk terminlista for mai. Da har vi Sarpsborg borte, Brann hjemme og Viking borte 16/5. Etter Viking har vi spilt åtte seriekamper.

                        De som har troa på at denne tilsynelatende svært konfliktsky svensken (som gikk rett i garderoben uten å se noen i øya i går etter å ha skrytt av laget gjennom hele vinteren, inntil han møtte virkeligheten og så hvor nivået egentlig ligger, og forhåpentligvis i går skjønte at uttalelsene hans til RB gjennom vinteren gjør at han ser ut som en klovn) skal snu dette før de nevnte tre kampene, må gjerne fortelle hvordan de mener at det skal skje. Er dere like sterke i trua hvis vi står med 1-2-5 til 17. mai? Sånn som vi fremsto i går er det ikke bare mulig, det er sannsynlig. Kristiansund blir et bunnlag i år. Det er det ingen som helst tvil om. De forsvarte seg uten spesielle vansker mot oss i går og fikk tre enkle scoringer servert av oss. Dette var starten.

                        Vi kan ikke drive voksenopplæring av (nok) en svensk trenerduo som har gått inn i en liga de opplagt ikke forstår, og som allerede er i gang med å fylle stallen med svenske middelmådigheter. Seier i Haugesund eller sett begge to på bussen hjem.
                        Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                        Kommentar

                        • MortenA
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2007
                          • 3352

                          Med tanke på vår historie med elendige åpningskamper, så var gårsdagen helt i tråd. Utfordringene går både på kryss og tvers. Først og fremst er det altfor liten bevegelse i midtbanetrioen vår. Skal Åsen starte kamper, så må det evt. være som ving. Lundemo er en mann med brukbar fart over distanse, men dekker lite rom. Ibrahimaj løper store distanser, men det bare så altfor sakte.

                          Den andre utfordringen er at sentrallinjen vår var nær hjelpeløs i går. Sves beskriver 1-3 målet som at Ruben ikke rakk å forflytte seg fra side til side når KBK crosset fra sin venstreside over til høyre, og så tilbake igjen. Da er det mer behagelig å kritisere Uba som ble satt i en vanskelig situasjon fremfor å kritisere en yndling. At Roseth som venstreback var den som var nærmest målscorer sier det meste. Ruben var god mot de antatt viktige kampene i fjor også, men var direkte svak mot de vi i utgangspunktet skal vinne mot. Det han viste i går tyder på at trenden fortsetter i år.

                          I motsatt ende så snakker man om kamputviklingen dersom Lehne hadde scoret alene med keeper, men hvor mange ganger har vi ikke sett dette før? Til å være en så erfaren spiss, så brenner Lehne mye. I går hadde han fem avslutninger; En alene med keeper, tre ufarlige headinger, og en tap-in scoring fra en meter på 90 min. I banespillet ble han så enkelt pakket inn at tv-kommentatorene i 2. omg. ikke nevnte han før han scoret i 82. Min.

                          I vinter snakket folk om at Lehne og Åsen ville vise seg frem når alvoret startet, men begge var direkte svake i går. Ruben var det svake leddet i forsvaret. Til sammen utgjør disse kapteinsteamet og burde være de som går foran, men realiteten er at de burde blitt benket alle tre.

                          Til slutt håper jeg at gårsdagen var en vekker for Georgson. Jeg likte signeringen når den ble annonsert, og tror det kan bli bra. Men teamet må ta inn over seg hvilke svakheter laget har og legge en plan for hvordan man skal minimisere disse. Jeg regner med at analyseteamets dom er at vi ikke kan ha avstander mellom ledd med den nåværende midtbanetrioen. Mitt håp er at Hoff kommer raskt i form slik at vi kan endre midtbanen til Hoff og Lundemo som sittende sentralt med Kitolano vandrende foran seg. Videre må vi bli mye bedre på omstillingen fra forsvar til angrep og omvendt. Ser man på topplagene så er de aggressive i press på ballfører umiddelbart etter at de mister ballen, mens vi jogger hjem i forsvar. Noen taktiske grep kan tas allerede til neste kamp, mens andre må trenes på.
                          Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                          Kommentar

                          • AB40
                            Medlem
                            Hoffnarr
                            • Aug 2015
                            • 52

                            Opprinnelig skrevet av MortenA

                            I vinter snakket folk om at Lehne og Åsen ville vise seg frem når alvoret startet, men begge var direkte svake i går. Ruben var det svake leddet i forsvaret. Til sammen utgjør disse kapteinsteamet og burde være de som går foran, men realiteten er at de burde blitt benket alle tre.
                            Kan jo argumentere for at de gjorde det med scoring på TLO og assist på Åsen, men forstår poenget allikevel. De burde kunne dominere mot et bunnlag, noe de og laget i sin helhet ikke klarte. Dette var ballflytting på sitt verste og svært enkelt å løpe gjennom for KBK. Tror vi kommer til å slite i år om vi er så naive og så trege i midtbaneledd og forsvarsledd.
                            Synes Uba til tider var helt ufattelig alene og hadde nesten som rolle å være ving OG forsvarsspiller på høyresiden alene. Mye ansvar for en urutinert spiller på dette nivået.

                            Ruben har for meg vært skuffende siden han kom tilbake. Gode enkeltkamper, men har ikke hevet laget noe som helst. Åsen, Lundemo og Ylldren blir for temposvakt sammen på midten. Dette har vært så sinnsykt åpenbart at det er ufattelig at disse to som skal være så gode analytisk ikke kan se det. Om de ser det så er det nesten enda verre for da burde de fått inn tempo der, ikke bare si at man er så veldig fornøyd med nivået på gutta.

                            Opprinnelig skrevet av MortenA
                            Til slutt håper jeg at gårsdagen var en vekker for Georgson. Jeg likte signeringen når den ble annonsert, og tror det kan bli bra. Men teamet må ta inn over seg hvilke svakheter laget har og legge en plan for hvordan man skal minimisere disse. Jeg regner med at analyseteamets dom er at vi ikke kan ha avstander mellom ledd med den nåværende midtbanetrioen. Mitt håp er at Hoff kommer raskt i form slik at vi kan endre midtbanen til Hoff og Lundemo som sittende sentralt med Kitolano vandrende foran seg. Videre må vi bli mye bedre på omstillingen fra forsvar til angrep og omvendt. Ser man på topplagene så er de aggressive i press på ballfører umiddelbart etter at de mister ballen, mens vi jogger hjem i forsvar. Noen taktiske grep kan tas allerede til neste kamp, mens andre må trenes på.
                            Jeg tror at treningskampene mot svak motstand har gjort det litt for enkelt for gutta. Hadde vi møtt KBK i treningskamp hadde resultatet blitt annerledes, men sånne lag skrur på som faen når det først teller, og vi tror vi er så veldig gode basert på mediokre treningskamper.

                            Håper dette var en realitetssjekk og at spillet flyter bedre etterhvert. Dette kan bli et år vi er bedre på kunstgress enn eget gress.



                            Kommentar

                            • Svart og gul
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Oct 2004
                              • 268

                              Opprinnelig skrevet av TheFugl
                              Er det noen som kan forklare hvorfor overgangsvinduene(spesielt de to siste) er/har vært så ræva?
                              Ja, hvis jeg kan forklare det litt flåsete. Sportssjefen har dessverre blitt ei sinke som er for opptatt av diverse fancy dataprogrammer. Trodde før at det var styret som var gniene med pengene, men det stemmer ikke. Midlene er der.

                              For å legge til litt: Klarer ikke unngå å være krass. Nå som vi har etablert oss blant topp seks og har bra med midler på bok, er det nærmest ufattelig at vi ikke satser mer, spesielt med tanke på at det blir fem norske lag i europacupen fra høsten 2025.
                              Last edited by Svart og gul; 02.04.2024, 13:59.

                              Kommentar

                              • fredpet76
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Feb 2004
                                • 1214

                                Opprinnelig skrevet av Svart og gul

                                Ja, hvis jeg kan forklare det litt flåsete. Sportssjefen har dessverre blitt ei sinke som er for opptatt av diverse fancy dataprogrammer. Trodde før at det var styret som var gniene med pengene, men det stemmer ikke. Midlene er der.

                                For å legge til litt: Klarer ikke unngå å være krass. Nå som vi har etablert oss blant topp seks og har bra med midler på bok, er det nærmest ufattelig at vi ikke satser mer, spesielt med tanke på at det blir fem norske lag i europacupen fra høsten 2025.
                                Tror du må passe på hva du skriver. Jo da, dette er et forum men du kan ikke bare lire av deg frustrasjonen uten å vite fakta. Du angriper en person, og du har faktisk regler du skal forholde deg til selv om du sitter bak et tastatur.

                                Du skal viite at det er sprik innad på kontoret på Åråsen, så om du skal "drepe" noen så er det vår nye trener du skal angripe om du føler deg bedre da.

                                Kommentar

                                • EPA
                                  Seniormedlem
                                  Forumonanist
                                  • Aug 2013
                                  • 153

                                  Opprinnelig skrevet av MortenA
                                  Med tanke på vår historie med elendige åpningskamper, så var gårsdagen helt i tråd. Utfordringene går både på kryss og tvers. Først og fremst er det altfor liten bevegelse i midtbanetrioen vår. Skal Åsen starte kamper, så må det evt. være som ving. Lundemo er en mann med brukbar fart over distanse, men dekker lite rom. Ibrahimaj løper store distanser, men det bare så altfor sakte.
                                  Hvis de ikke har sett dette enda etter å ha sett gjennom alle kampene fra i fjor høst har jeg liten tro på at de ser det nå. Alle vi har på midten er isolert sett bra spillere, men samtidig så trege at vi kommer til å bli straffet hardt mot alle og enhver.
                                  Savner Matthew!

                                  Kommentar

                                  • Svart og gul
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Oct 2004
                                    • 268

                                    Opprinnelig skrevet av fredpet76

                                    Tror du må passe på hva du skriver. Jo da, dette er et forum men du kan ikke bare lire av deg frustrasjonen uten å vite fakta. Du angriper en person, og du har faktisk regler du skal forholde deg til selv om du sitter bak et tastatur.

                                    Du skal viite at det er sprik innad på kontoret på Åråsen, så om du skal "drepe" noen så er det vår nye trener du skal angripe om du føler deg bedre da.
                                    Nå angriper jeg vel ikke Mesfin som person, men jobben han gjør. At det er misnøye med trege prosesser, trenger ikke å bli lagt lokk på.

                                    Kommentar

                                    • TheFugl
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Sep 2006
                                      • 343

                                      Opprinnelig skrevet av fredpet76

                                      Tror du må passe på hva du skriver. Jo da, dette er et forum men du kan ikke bare lire av deg frustrasjonen uten å vite fakta. Du angriper en person, og du har faktisk regler du skal forholde deg til selv om du sitter bak et tastatur.

                                      Du skal viite at det er sprik innad på kontoret på Åråsen, så om du skal "drepe" noen så er det vår nye trener du skal angripe om du føler deg bedre da.
                                      Hva slags sprik er det snakk om?

                                      Mangel på signeringer og resultateter er sportssjefens ansvar, eller er deg noe jeg ikke vet/forstår?

                                      Som sportssjef må han tåle den kritikken der as. Det har vitterlig ikke vært bra og det må han stå ansvarlig for.

                                      Kommentar

                                      • fredpet76
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Feb 2004
                                        • 1214

                                        Opprinnelig skrevet av TheFugl

                                        Hva slags sprik er det snakk om?

                                        Mangel på signeringer og resultateter er sportssjefens ansvar, eller er deg noe jeg ikke vet/forstår?

                                        Som sportssjef må han tåle den kritikken der as. Det har vitterlig ikke vært bra og det må han stå ansvarlig for.
                                        Ja, det er sportssjefens ansvar, men han kan ikke hente spillere uten at trenere er enig. Det er vel det korte svaret på det.

                                        Kommentar

                                        • Fugggel
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Dec 2020
                                          • 489

                                          Opprinnelig skrevet av fredpet76

                                          Ja, det er sportssjefens ansvar, men han kan ikke hente spillere uten at trenere er enig. Det er vel det korte svaret på det.
                                          Er det å forstå at samarbeidsklima mellom sportssjef og trener er dårlig etter 4 måneder ?

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎