Sesongen 2024

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Dole
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2004
    • 1524

    #61
    Opprinnelig skrevet av Kroktåa
    Dette er utenfor sesong. Denne overgangen er ikke mer "æreløs" enn om hadde gått til oss. Et smart trekk av glimt, som antakelig har sett ham seg ut som erstatter for Kjetil Knudsen.

    /offLSKtopic off/
    Enig. Et smart trekk av Glimt samtidig som han i en overgangsperiode får lære av landets dyktigste trener.

    Kommentar

    • Tvilling
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Nov 2006
      • 1465

      #62
      Mange lengter etter nyheter på overgangsmarkedet....
      Men når er egentlig vinduene åpne?

      Kommentar

      • kunden
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jun 2005
        • 2291

        #63
        Opprinnelig skrevet av Kroktåa
        Dette er utenfor sesong. Denne overgangen er ikke mer "æreløs" enn om hadde gått til oss. Et smart trekk av glimt, som antakelig har sett ham seg ut som erstatter for Kjetil Knudsen.

        /offLSKtopic off/
        Virka ikke sånn. Bla Jørn Hoel og en fyr fra hopplandslaget uttalte seg i harnisk. Overgangen gjorde seg også fortjent til en reportasje på Dagsrevyen. På lille-Julaften ble Helstrup æresborger av Tromsø. Planene om en statue eller offentlig heder blir ganske sikkert skrinlagt . Selvsagt ikke like kontroversielt som bakkes overgang, men det er neppe mange blide TIL-supportere.

        Kommentar

        • Kroktåa
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Feb 2015
          • 2875

          #64
          Opprinnelig skrevet av kunden

          Virka ikke sånn. Bla Jørn Hoel og en fyr fra hopplandslaget uttalte seg i harnisk. Overgangen gjorde seg også fortjent til en reportasje på Dagsrevyen. På lille-Julaften ble Helstrup æresborger av Tromsø. Planene om en statue eller offentlig heder blir ganske sikkert skrinlagt . Selvsagt ikke like kontroversielt som bakkes overgang, men det er neppe mange blide TIL-supportere.
          Dersom du plasserer verdens navle midt i Tromssa, vil enhver overgang fra snøhølet til blåsbortneset fortone seg som æreløs og det som verre er. Men ser du objektivt på det, kan ikke dette sammenliknes med f.eks. den navnløses svik midt i sesong, rett før et viktig overgangsvindu. Den navnløse tok med seg møkkastanken ned i OBOS-kummen, Gaute Helstrup forlater et mønsterbruk etter endt oppdrag og foretar et ordinært jobb-bytte på et tidspunkt som er optimalt for begge involverte klubber. Et mønstereksempel.

          Kommentar

          • Sailor Man
            Moderator
            • Jun 2007
            • 1330

            #65
            Myhre følger etter X-Bakke og blir assistent i OBOS.

            Kommentar

            • AB40
              Medlem
              Hoffnarr
              • Aug 2015
              • 52

              #66
              Opprinnelig skrevet av Sailor Man
              Myhre følger etter X-Bakke og blir assistent i OBOS.
              Overrasker meg ikke. TV2 kniper vel igjen litt med pengesekken og da er det lurt å ha flere bein å stå på. Enkelt å kombinere med TV2-tobben også om det er aktuelt (??) nok en gang.
              Interessant at engen sin strategi for å komme seg til toppen blir en blåkopi av oss i 19. Får se om det funker like bra der eller ei

              Kommentar

              • *eLSKerLSK*
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jun 2005
                • 403

                #67
                Opprinnelig skrevet av Sailor Man
                Myhre følger etter X-Bakke og blir assistent i OBOS.
                Som forventet. Burde ventet han ut istedenfor å kaste penger etter han for å bli kvitt han.

                Kommentar

                • MortenA
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2007
                  • 3352

                  #68
                  Per nå ser stallen vår posisjonsmessig slik i 3-4-3:

                  Elkjær/Ibrahimaj - TLO/Skogvold - Uba/Skogvold/Ibra/Ranger
                  Tønnesen/Elkjær/Edh - Hoff/? - ?/? - Ranger/Edh
                  Roseth/Tønnesen - Ruben/Moen Foss - Skjærvik/Rogers
                  Hedenstad/Sveinhaug/Skjærstein

                  I tillegg har vi Solberg, Skaarud, Seferi og Dylan som jeg har sett for lite til å plassere posisjonsmessig. Dylan mener jeg er kant/ving-type, men er usikker.

                  Bakerst er det usikkert hvorvidt Skjærstein blir med videre. Sveinhaug som back-up er kanskje ikke den rette til å presse Mads til å yte max. Det bør vurderes å hente en ny reservekeeper og la de eksisterende få gå/utlån.

                  Vi har seks forsvarsspillere per nå. Det går rykter om Skjærvik til TIL og Rogers til MLS, men enn så lenge virker det ikke veldig aktuelt. Per nå er vi solid besatt.

                  Høyre kant med Ranger og Edh er i utgangspunktet meget godt besatt. Begge slet dog med skader i fjor, så det kan komme spørsmål der. Dersom begge er skadefrie, så hadde det vært spennende å se de i tospann med Ranger på ving foran Edh. Sentralt har vi kun Hoff per nå, og det vil være et stort sprang for noen av de uetablerte å ta en fast plass. Skaarud virker å være nærmest, men er til gjengjeld veldig ung. Jeg tror han profiterer på enten fortsatt innhopp evt. utlån til Obos en sesong slik at han får bygget seg opp fysisk. Ibrahimaj har også løst midtbanerollen bra, men jeg ser han helst lenger frem i banen. På venstre kant har vi Tønnesen, Elkjær og Edh som gjør oss godt forspent.

                  Helt fremst er det først og fremst Uba som utfordrer Ibrahimaj. Skogvold har også spilt der, og som nevnt over hadde det vært spennende med Ranger der fremme. Sentralt er Lehne ubestridt med Skogvold seg utfordrer. Spørsmålet er om Skogvold bør få et nytt utlån til Obos eller om han får utfordringer nok i årets stall. På venstre kant har vi Elkjær og Ibrahimaj. Dersom Ibrahimaj foretrekkes til høyre, så må vi forsterke.

                  Per nå er sentral midtbane vår største achilles-hæl. Vi må hente en partner til Hoff. Det er mulig at Solberg, Skaarud, Seferi eller Dylan kan dekke opp den ene plassen, men jeg har ikke lest eller hørt noe som tilsier at noen av de er klar til å ta steget. Jeg vil nok føle meg tryggere dersom vi hentet en mer etablert midtbanespiller og la unggutta få være utfordrere. Spørsmålet lengst frem er hvorvidt vi skal la Skogvold backe opp Lehne, bruke begge, eller la Skogvold få et nytt låneopphold for mer spilletid. Jeg tror stallen vil ha godt av å finne en mer rutinert makker/utfordrer til Lehne, men ønsker ikke at klubben skal sprenge banken. Det blir mer et luksusproblem i forhold til den sentrale midtbanen.
                  Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                  Kommentar

                  • superveteran
                    Juniormedlem
                    Bøffelpromp
                    • Jan 2008
                    • 14

                    #69
                    Skogvold omskoleres til midbanespiller. Kan bli en klassespiller med litt mer erfaring. Fart, fart, fart. Det var vel i nest siste hjemmekamp han så ut til å ha potensialet…

                    Kommentar

                    • maxpayne
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Apr 2006
                      • 1212

                      #70
                      Opprinnelig skrevet av MortenA
                      Per nå ser stallen vår posisjonsmessig slik i 3-4-3:

                      Elkjær/Ibrahimaj - TLO/Skogvold - Uba/Skogvold/Ibra/Ranger
                      Tønnesen/Elkjær/Edh - Hoff/? - ?/? - Ranger/Edh
                      Roseth/Tønnesen - Ruben/Moen Foss - Skjærvik/Rogers
                      Hedenstad/Sveinhaug/Skjærstein

                      I tillegg har vi Solberg, Skaarud, Seferi og Dylan som jeg har sett for lite til å plassere posisjonsmessig. Dylan mener jeg er kant/ving-type, men er usikker.

                      Bakerst er det usikkert hvorvidt Skjærstein blir med videre. Sveinhaug som back-up er kanskje ikke den rette til å presse Mads til å yte max. Det bør vurderes å hente en ny reservekeeper og la de eksisterende få gå/utlån.

                      Vi har seks forsvarsspillere per nå. Det går rykter om Skjærvik til TIL og Rogers til MLS, men enn så lenge virker det ikke veldig aktuelt. Per nå er vi solid besatt.

                      Høyre kant med Ranger og Edh er i utgangspunktet meget godt besatt. Begge slet dog med skader i fjor, så det kan komme spørsmål der. Dersom begge er skadefrie, så hadde det vært spennende å se de i tospann med Ranger på ving foran Edh. Sentralt har vi kun Hoff per nå, og det vil være et stort sprang for noen av de uetablerte å ta en fast plass. Skaarud virker å være nærmest, men er til gjengjeld veldig ung. Jeg tror han profiterer på enten fortsatt innhopp evt. utlån til Obos en sesong slik at han får bygget seg opp fysisk. Ibrahimaj har også løst midtbanerollen bra, men jeg ser han helst lenger frem i banen. På venstre kant har vi Tønnesen, Elkjær og Edh som gjør oss godt forspent.

                      Helt fremst er det først og fremst Uba som utfordrer Ibrahimaj. Skogvold har også spilt der, og som nevnt over hadde det vært spennende med Ranger der fremme. Sentralt er Lehne ubestridt med Skogvold seg utfordrer. Spørsmålet er om Skogvold bør få et nytt utlån til Obos eller om han får utfordringer nok i årets stall. På venstre kant har vi Elkjær og Ibrahimaj. Dersom Ibrahimaj foretrekkes til høyre, så må vi forsterke.

                      Per nå er sentral midtbane vår største achilles-hæl. Vi må hente en partner til Hoff. Det er mulig at Solberg, Skaarud, Seferi eller Dylan kan dekke opp den ene plassen, men jeg har ikke lest eller hørt noe som tilsier at noen av de er klar til å ta steget. Jeg vil nok føle meg tryggere dersom vi hentet en mer etablert midtbanespiller og la unggutta få være utfordrere. Spørsmålet lengst frem er hvorvidt vi skal la Skogvold backe opp Lehne, bruke begge, eller la Skogvold få et nytt låneopphold for mer spilletid. Jeg tror stallen vil ha godt av å finne en mer rutinert makker/utfordrer til Lehne, men ønsker ikke at klubben skal sprenge banken. Det blir mer et luksusproblem i forhold til den sentrale midtbanen.
                      Joda, men jeg regner vel med at EK også bør få være med litt

                      Kommentar

                      • trigz
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jan 2004
                        • 7029

                        #71
                        Regner med at det ikke bare er jeg som får vondt i magen av tausheten fra klubben etter nyttår. Det tyder på at LSK ikke har klart å lande førstevalgene sine. Hvis det blir reserveløsninger som kommer i slutten av januar ser jeg allerede mørkt på denne sesongen. At treneren er totalt ukjent hjelper ikke.
                        Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                        Kommentar

                        • banan
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Jun 2018
                          • 438

                          #72
                          Skjønner at noen få tenker som deg, men jeg tror de aller fleste kjenner mer på en kriblende spenning om hvem som kommer inn og hvordan laget vil framstå.

                          Er ingenting å se mørkt på nå i alle fall. Molde landet en avtale med Sondre Granaas i dag, men la inn første bud for over en måned siden. Så ting (forhandlinger) tar tid.
                          Som varslet av Sves før jul så er det flere spillere LSK har siktet seg inn på som er under kontrakt, så at det tar noe tid å bli enige sier seg selv.
                          Gleder meg til en av de mest spennende sesongene på mange år.

                          Kommentar

                          • Totti21
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Mar 2004
                            • 3499

                            #73
                            Opprinnelig skrevet av trigz
                            Regner med at det ikke bare er jeg som får vondt i magen av tausheten fra klubben etter nyttår. Det tyder på at LSK ikke har klart å lande førstevalgene sine. Hvis det blir reserveløsninger som kommer i slutten av januar ser jeg allerede mørkt på denne sesongen. At treneren er totalt ukjent hjelper ikke.
                            Tenker det er noe positivt i at det tar tid også da. Det tyder på at man vil ha spillere som ikke selgende klubb ønsker å miste. De tar gjerne litt tid å få på plass. Hadde man hentet spillere som ikke er ønsket i RBK, Glimt og Molde kjapt nå, så hadde jeg vært mer urolig. Det er jo litt sånne overganger som gjerne tar kort tid å få på plass.

                            Kommentar

                            • DoubleHi5
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2011
                              • 3954

                              #74
                              Opprinnelig skrevet av banan
                              Gleder meg til en av de mest spennende sesongene på mange år.
                              Silly season blir i alle fall mer spennende enn på mange år! La oss håpe at det også blir spennende på en positiv måte når sesongen kommer i gang og utover sommeren og høsten!

                              At det vil komme inn nye spillere, er det liten tvil om. Har Andreas Georgson med seg noen overraskelser fra sitt tidligere liv? Klubben har mer penger å bruke på forsterkninger enn på mange år. Vi må håpe og tro at pengene brukes riktig og at vi treffer på de investeringene som foretas!
                              Elska þetta félag

                              Kommentar

                              • MortenA
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2007
                                • 3352

                                #75
                                Opprinnelig skrevet av maxpayne

                                Joda, men jeg regner vel med at EK også bør få være med litt
                                Glemte han i farten ?
                                Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                Kommentar

                                • maxpayne
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Apr 2006
                                  • 1212

                                  #76
                                  Det ble fort en liten statusoppdatering fra klubben når det lakk ut at Gjermund Åsen er aktuell for S08. God tid sies det fra trener og sportssjef. Det betyr nok en gang at spillere høyst sannsynlig dukker opp for nærme seriestart. Når det er sagt så har man ikke så mye valg når man landet på en trener som sikkert ikke vet veien fra stasjonen til LSK-hallen. Ikke har vi en assistenttrener tilgjengelig ennå heller. Alt dette burde vært helt unødvendig når det snart er ett halvt år siden sesongen ble satt på vent.
                                  Last edited by maxpayne; 04.01.2024, 19:08.

                                  Kommentar

                                  • niko
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Jul 2008
                                    • 442

                                    #77
                                    Pleier det ikke stort sett å være sånn at mesteparten av aktiviteten for norske klubber skjer etter at det europeiske vinduet stenger til 1. februar?

                                    Kommentar

                                    • Pad
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jan 2022
                                      • 651

                                      #78
                                      Opprinnelig skrevet av niko
                                      Pleier det ikke stort sett å være sånn at mesteparten av aktiviteten for norske klubber skjer etter at det europeiske vinduet stenger til 1. februar?
                                      De fleste lag har flere enn 14 spillere når de møter på trening i januar. Og da teller jeg med Elkær og Uba som ikke har vist noe enda og Rogers og Skjærvik som er på vei ut(ryktes). Skal man ha mulighet til å skape noe så må man ha et gode treninger også gjennom januar og starten av februar. Det så man mot slutten av sesongen i fjor, hører også alle spillere nevner det som en viktig faktor og noe de aller fleste skjønner. Pdd er ikke det mulig i LSK. Slik situasjonen er nå MÅ man ha inn minst 6 spillere på nivå Garnås-Lehne og ikke 2 på det nivået og 4 på Uba-Skjærvik.

                                      Kommentar

                                      • banan
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Jun 2018
                                        • 438

                                        #79
                                        Er nesten komisk å se hvordan noen prøver å lage røyk uten ild her..
                                        14?!?
                                        Ifølge den alltid pålitelige Gilbert så er det 26 spillere i troppen. Selv om alle de 4 uten kontrakt (Garnås, Åsen, Lundemo og Bolly) forsvinner før mandag, så vil det uten skader være 22 spillere på trening.

                                        Kommentar

                                        • Pad
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Jan 2022
                                          • 651

                                          #80
                                          Opprinnelig skrevet av banan
                                          Er nesten komisk å se hvordan noen prøver å lage røyk uten ild her..
                                          14?!?
                                          Ifølge den alltid pålitelige Gilbert så er det 26 spillere i troppen. Selv om alle de 4 uten kontrakt (Garnås, Åsen, Lundemo og Bolly) forsvinner før mandag, så vil det uten skader være 22 spillere på trening.
                                          Glemte Knudtzon og Moen Foss da LSK.no ikke har oppdatert de. Men i de 22 som pdd er under kontrakt er Skjærstein og Sveinhaug som tydelig ikke blir 2. keeper da man åpenlyst ser etter en ny. Solberg, Dylan og Seferi som skal få sjansen til å vise seg frem i år, men som er på et nivå som ikke holder som etablerte spillere i en Eliteserie-klubb og Skaarud og Uba som har vist at de har ES-nivå inne, men som heller ikke er på et nivå hvor de er 12-16 i en stall og som kan løfte nivået på treningene. Om tallet er 12, 14 eller 17 så står fortsatt poenget. LSK må få inn spillere før februar om man skal forvente å få en skikkelig treningshverdag i januar. Skader vil også komme.
                                          Og selvfølgelig spiller de to siste vinduene inn på en noe negativ vinkling.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎