Sesongen 2024

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Sailor Man
    Moderator
    • Jun 2007
    • 1330

    #81
    Simon er ute og melder at klubben har kommet med tilbud til Åsen og Garnås, og at man er "i dialog" med Bolly og Lundemo.

    Det er som forventa at Åsen og Garnås har fått kontraktstilbud, men hvis Garnås fortsetter er det stappfullt av midtstoppere der, selv om Slørdahl forsvinner. Åsen hadde i likhet med resen av laget ikke den beste høstsesongen, og er nok bedre i en rolle der han ikke trenger å dekke så store rom defensivt. Håper vi beholder han uansett.

    Bolly og Lundemo - vanskelig å se for seg at det blir så mye spilletid på dem neste sesong. Hvis laget skal rustes opp blir det nok på bekostning av disse. Bolly har på mange måter blitt erstattet av Knudtzon, mens Lundemo er altfor mye skadet og har ikke vært på gammelt nivå det siste halvannet året. Blir overrasket hvis en eller begge får ny kontrakt.

    Kommentar

    • hekk
      Seniormedlem
      Forumonanist
      • Mar 2019
      • 221

      #82
      Hvilken utvikling! TV2 erfarer at Åsen blir
      TV 2 er Norges beste nettsted for nyheter, sport, underholdning, vær, tv-guide og video.

      Kommentar

      • WAK
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jul 2006
        • 959

        #83
        Er vel helt sikkert noen som har noe å klage på at Åsen blir også ?

        Kommentar

        • Svart og gul
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Oct 2004
          • 268

          #84
          Opprinnelig skrevet av hekk
          Hvilken utvikling! TV2 erfarer at Åsen blir
          https://www.tv2.no/overganger/direkt...sen-blir-i-lsk
          Gøy! Han er fortsatt viktig i gruppa. Virket helt kjørt med tanke på ny kontrakt, men bra hvis det løser seg.

          Kommentar

          • brune stakkeland
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jan 2012
            • 864

            #85
            Opprinnelig skrevet av WAK
            Er vel helt sikkert noen som har noe å klage på at Åsen blir også ?
            Jeg hadde ikke vært i hylekoret om han dro, men jeg er VELDIG fornøyd med at han er med videre

            Kommentar

            • BD
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Feb 2006
              • 1385

              #86
              Edh på vei bort. 5-6 svenske mill. er visst prislappe ifølge svensk avis.

              Stemmer det blir jeg like sjokkert som da rotta dro. En U21 landslagsspiller med så mange kamper på eliteserienivå skal man da i dagens marked ha minst 15-20 mill. for. Selges han lavere kan vi i hvert fall slutte å diskutere om klubben er ræva når det gjelder å få til gode salg, og heller diskutere hvor ræva.

              Kommentar

              • LS89
                Kamptrådkongen
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2013
                • 3324

                #87
                Edh har kontrakt ut sesongen og kan allerede signere for ny klubb i sommer.

                Kommentar

                • *eLSKerLSK*
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jun 2005
                  • 403

                  #88
                  Opprinnelig skrevet av BD
                  Edh på vei bort. 5-6 svenske mill. er visst prislappe ifølge svensk avis.

                  Stemmer det blir jeg like sjokkert som da rotta dro. En U21 landslagsspiller med så mange kamper på eliteserienivå skal man da i dagens marked ha minst 15-20 mill. for. Selges han lavere kan vi i hvert fall slutte å diskutere om klubben er ræva når det gjelder å få til gode salg, og heller diskutere hvor ræva.
                  Halve 2023 ble brukt til å rigge salget av Akor. I tillegg masse hype om å selge til riktig pris. Solgte for 50 mill, som må kunne sies å være svakt andre salg fra ligaen tatt i betraktning. Omtrent samtidig solgte blant annet Særp Baah for 65 mill etter å ha hatt ham innom til lunsj. Han er nå verdsatt av Transfermarkt til 4 mill €, Akor til 12 mill €.

                  Transfermarkt verdsetter pt Edh til 1.2 mill €. Da er kontraktslengden tatt med i beregningen.

                  Transfermarkt er ikke fasit på reell verdi, men gir en pekepinn.

                  Kommentar

                  • Kjøttkaka
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • May 2012
                    • 290

                    #89
                    At Eskil Edh skal gå til en dårligere og mindre klubb i en dårligere liga for 5-6 millioner høres fullstendig tullete ut.

                    Ikke bare er prisen patetisk, men hvorfor skulle Edh selv ville ta et steg ned?

                    Kommentar

                    • maxpayne
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Apr 2006
                      • 1212

                      #90
                      Opprinnelig skrevet av *eLSKerLSK*

                      Halve 2023 ble brukt til å rigge salget av Akor. I tillegg masse hype om å selge til riktig pris. Solgte for 50 mill, som må kunne sies å være svakt andre salg fra ligaen tatt i betraktning. Omtrent samtidig solgte blant annet Særp Baah for 65 mill etter å ha hatt ham innom til lunsj. Han er nå verdsatt av Transfermarkt til 4 mill €, Akor til 12 mill €.

                      Transfermarkt verdsetter pt Edh til 1.2 mill €. Da er kontraktslengden tatt med i beregningen.

                      Transfermarkt er ikke fasit på reell verdi, men gir en pekepinn.
                      Sportssjefen har ikke så mye penger å tilby derfor har LSK blitt en klubb der spillere sjelden eller aldri blir holdt igjen hvis andre klubber kommer på banen. Noe må han lokke med for å få relativt gode spillere til LSK. For å ta ett steg nærmere toppen i norsk fotball så må man snart bestemme seg for om en skal ta langt større sjanser økonomisk eller fortsette dagens kurs. Det er relativt trygt og godt der man er nå hvis alle drar i samme retning som under store deler av perioden med Mesfin, Bakke og Myhre. Årets sesong virker foreløpig ganske usikker men det er klart det er spennende å se hva svenskene kan få ut av mannskapet som forhåpentligvis blir litt bedre enn pr. dags dato. Fjorårets høstsesong vitner om at alt ikke er på stell i LSK om dagen men mye skal gå galt om man blander seg helt i bunnen i alle fall.
                      Ikke overraskende så ser det ut som om assistenten til hovedtrener også blir svensk, han også helt fersk på toppnivå. I beste fall så er dette spennende, men jeg må si at jeg er ganske bekymret også. Det å reise rundt med de to øverste trenerene rundt om i Norge der det blir spilt en helt annen fotball enn de er vant til er foruroligende og vil sette resten av støtteapparatet på prøver som jeg håper de er forberedt på.
                      Last edited by maxpayne; 05.01.2024, 21:18.

                      Kommentar

                      • BD
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Feb 2006
                        • 1385

                        #91
                        Opprinnelig skrevet av LS89
                        Edh har kontrakt ut sesongen og kan allerede signere for ny klubb i sommer.
                        Det vet jeg, og sikkert de fleste inne her. Hva er poenget ditt?

                        Kommentar

                        • banan
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Jun 2018
                          • 438

                          #92
                          Opprinnelig skrevet av BD

                          Det vet jeg, og sikkert de fleste inne her. Hva er poenget ditt?
                          Er ikke poenget innlysende? At verdien hans synker for hver dag framover, inntil han eventuelt signerer ny kontrakt.

                          Kommentar

                          • LS89
                            Kamptrådkongen
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2013
                            • 3324

                            #93
                            Opprinnelig skrevet av BD

                            Det vet jeg, og sikkert de fleste inne her. Hva er poenget ditt?
                            At du ikke får 20 mill for en spiller (back) som har ett år igjen av kontrakten. Med logikken din burde vi fått 200 mill for Akor. Det skjønner vel du også?

                            Kommentar

                            • BD
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Feb 2006
                              • 1385

                              #94
                              Opprinnelig skrevet av banan

                              Er ikke poenget innlysende? At verdien hans synker for hver dag framover, inntil han eventuelt signerer ny kontrakt.
                              Det innlysende her er at jeg, og alle nedre som mener det samme og følger fugla litt tett, har tatt med det i betraktningen.

                              Kommentar

                              • banan
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jun 2018
                                • 438

                                #95
                                Opprinnelig skrevet av BD

                                Det innlysende her er at jeg, og alle nedre som mener det samme og følger fugla litt tett, har tatt med det i betraktningen.
                                Da er det spenstig å forvente minst 15 - 20 mill for han. Skadeproblemene hans alene bør jo rive ned ovennevnte prisforventninger.

                                Kommentar

                                • *eLSKerLSK*
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Jun 2005
                                  • 403

                                  #96
                                  Opprinnelig skrevet av banan

                                  Da er det spenstig å forvente minst 15 - 20 mill for han. Skadeproblemene hans alene bør jo rive ned ovennevnte prisforventninger.
                                  Ok. Dragsnes var aldri skadet og gikk for 3 mill. Får vi 1 mill for Edh er det bare å selge.

                                  Kommentar

                                  • Nosferatu
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Apr 2006
                                    • 685

                                    #97
                                    Edh har holdt stabilt OK eliteserienivå etter en ekstremt løfterik start, men en spiller som fyller 22 i år, ikke produserer all verden med poeng og ennå ikke har klart å slå ut i full blomst (får vi virkelig håpe) - det lukter ikke svidd av kortene LSK sitter med på hånden her. Vi kan (sikkert som de fleste andre) bli veldig glade i de vi blir veldig glade i, men det betyr ikke at Eskil Edh per nå er verdt dritmasse penger, like lite som det betød at Tobias Svendsen er en fenomenal fotballspiller. Affeksjonsverdi, kalles det. Og den er stor for oss, men bare for oss.

                                    For å understreke poenget: jeg er veldig glad i Eskil, og håper han blir, men det er fordi jeg er glad i ham. Jeg vil påstå at hadde han vært fra Ulsteinvik, Grimstad eller for den del Sagene (lykke til videre, Philip Slørdahl), hadde jeg brukt mye mer tid på å irritere meg over at Eskil ikke får det til å stemme mer enn han gjør. Men nå er han ikke det, Eskil er fra Volla et sted, og det er derfor jeg er så glad i ham.
                                    For øvrig vil jeg tilføye at Stefan Strandberg er et mye dårligere menneske enn Ruben Gabrielsen.

                                    Kommentar

                                    • Kanarivogel89
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • May 2006
                                      • 4314

                                      #98
                                      Har lest at det er avstand mellom klubb og spiller i kontraktsforhandlingene, og at LSK vil dra en Ulrik Mathisen-løsning om ikke Edh signerer ny kontrakt i vinter.

                                      Føler det er noe veldig uforløst over Eskil, så det hadde vært synd om han dro allerede nå. Samtidig er han ikke så enormt god at han blir et voldsomt tap. Som Nosferatu sier over meg, så får Eskil mye ekstra godvilje av oss fordi han er lokal. Fotballspilleren Eskil Edh har egentlig ikke tatt nye steg siden sommeren 2022.

                                      Men jeg stusser over at han muligens heller ønsker å spille for Mjällby enn for barndomsklubben. Artig å heppe med Rösler og Pettersson sikkert, men det vil jo være et steg ned sportslig.

                                      Kommentar

                                      • Kjøttkaka
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • May 2012
                                        • 290

                                        #99
                                        Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
                                        Men jeg stusser over at han muligens heller ønsker å spille for Mjällby enn for barndomsklubben. Artig å heppe med Rösler og Pettersson sikkert, men det vil jo være et steg ned sportslig.
                                        Det er jo et steg ned på absolutt alle måter. Det er en svakere klubb sportslig som aldri har vunnet noe som helst. Vi har like mange titler som de har sesonger på øverste nivå. De har halvparten av tilskuersnittet vårt og halvparten så stor stadion. Selv økonomisk må det jo være et stort steg ned med tanke på at Mjällby er en bitteliten svensk klubb med under halvparten så stor omsetning som LSK.

                                        Han kan umulig få særlig mer betalt i Mjällby. Det finnes egentlig ingen grunn til å dra til Mjällby annet enn for å spille med Rösler og Pettersen. Hvis ikke han vil fortsette hos oss, så må det finnes bedre alternativer enn Mjällby. Nei, dette tror jeg ikke det blir noe av.

                                        Kommentar

                                        • Sailor Man
                                          Moderator
                                          • Jun 2007
                                          • 1330

                                          Det eneste jeg kan tenke meg er at det er gunstige skatteregler i Sverige - mulig det fører til at han faktisk får en del bedre betalt der. Ellers er det veldig vanskelig å se en god grunn til å gå dit framfor å bli her.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎