Treningstråden 2024

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • gilbert
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 3166

    #21
    Trening torsdag 18. april

    Treningene de siste dagene har vært på kunstgraset i LSK-Hallen, i går fra 12.00 og i dag fra 11.00, begge dager to fulle timer. I går var det mye trening av forsvar og av midtbane/angrep, hver for seg på hver sin banehalvdel, deretter spill på full bane 11 mot 11, med keeper og forsvarsrekke fra første-11'er på det ene laget og midtbane/angrep på det andre laget. Det gir god trening med relativt jevne lag, men likevel spiller en sammen de som er i samme lagdel i 11'ern, og gir de antatt beste den skarpeste motstanden.

    Fraværende er dessverre fortsatt Marius Lundemo og Elias Solberg, og heller ikke Mathis Bolly har vært å se de siste par dagene, selv om han satt på benken søndag. Erling Knudtzon er derimot med i formasjonstreninga på høyre back (Frederik Elkær på venstre) selv om han går av treninga litt før de andre. Eric Larsson fikk de første (få) minuttene i spill med sine nye lagkamerater, også han på høyre back. Meget kort tid til å vurdere, men han rakk iallfall et langt raid opp til cornerflagget og fikk lagt et godt innlegg. Daniel Skaarud, fortsatt bare 16 år, var ikke å se i går eller i dag, men kan kanskje være litt mør etter en god kamp mot Bjørkelangen.

    I dag ble en antatt 11'er mot Sandefjord (på deres nylagte kunstgras) drilla mot våre nest beste, stort sett laget som slo Bjørkelangen i cup'en. Noen overraskelser kan det tydeligvis bli i forhold til forrige kamp, det vil vise seg på fredag og lørdag, men 11'ern i dag så slik ut:

    Mads
    Uba-Ruben-Martin-Kristoffer
    Ibra-Vebjørn-Kito
    Gjermund-Thomas-Henrik

    Og, ja, jeg vet forskjell på høyre og venstre....

    Motstanden besto av

    Stefan
    Erling/Eric Larsson/Even Rogne-Garnås-Moen Foss-Elkær
    Røssing-Lelesiit/Lucky-Karlin-Sandum-Rønningen
    Seferi-Elscha Furaha-Felix Va

    (sånn omtrent, med flere bytter, som en kan se)

    gilbert

    Kommentar

    • G-Man
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Sep 2011
      • 3144

      #22
      Så Ruben ser ut til å få fornyet tillit? Underlig, vurderer både Garnås og Moen Foss foran han. Hadde seriøst også likt å se Hagerup få muligheten i mål.

      Kommentar

      • kunden
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jun 2005
        • 2288

        #23
        Garnås eller Moen Foss for Ruben og kanskje også Va inn for Kito? Hadde vært interessant å vite om dette er press eller avgjørelser som kommer lenger i opp i systemet enn fra trenerteamet.

        Kommentar

        • EPA
          Seniormedlem
          Forumsadist
          • Aug 2013
          • 141

          #24
          Opprinnelig skrevet av kunden
          Garnås eller Moen Foss for Ruben og kanskje også Va inn for Kito? Hadde vært interessant å vite om dette er press eller avgjørelser som kommer lenger i opp i systemet enn fra trenerteamet.
          Syns det holder å bytte en midtstpper av gangen, og da beholder de den med stort potensiale enn så lenge... men ruben bør skjerpe seg, og Moen Foss bør snart få sjansen.
          Va inn for Kito er jeg 100% uenig i...

          Kommentar

          • Lars Henrik Dahl
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2020
            • 2043

            #25
            Opprinnelig skrevet av EPA

            Syns det holder å bytte en midtstpper av gangen, og da beholder de den med stort potensiale enn så lenge... men ruben bør skjerpe seg, og Moen Foss bør snart få sjansen.
            Va inn for Kito er jeg 100% uenig i...
            Takk skal du ha. Her klarer du å komprimere i hvert fall 3-4 gode poenger inn i 2 setninger. Jeg hadde sikkert brukt en halv side på det samme

            I tillegg til argumentet med å ikke bytte begge midtstopperne samtidig, mistenker også at Moen Foss og Roseth vurderes som de mest like. Begge er vel primært den spillende stopperen, mens Garnås og Gabrielsen står mer for duellstyrke (men likevel ganske forskjellige).

            Va er morsom å se på, men skaper foreløpig ingenting. Svendsen 2.0. Typisk nok elsker vi de spillerne, skriker på spilletid, men samtidig på resultater. Va må etter min mening opp mange hakk for at han skal vise seg verdt å forlenge med utover sommeren. Han har definitivt noen spesielle ferdigheter som gjør ham til en potensielt nyttig spiller, men ser ikke foreløpig at han har noe i en startoppstilling å gjøre, verken på bekostning av Kito eller Skogvold.

            Kommentar

            • gilbert
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2003
              • 3166

              #26
              Trening tirsdag 30. april

              Etter dagens trening på Åråsen (11-12.30) stiller disse elleve i Bodø:

              Mads
              Larsson-Ruben-Martin-Kristoffer
              Gjermund-Ibra-Kito
              Henrik-Thomas-Felix

              Uba og Marius trente alternativt, mest sannsynlig for å være helt klare til helga. Marius sier han er klink til søndag. Uba tar hensyn til et lite sår på venstre leggen, noe han sleit litt med også i vinter.

              gilbert

              Kommentar

              • Kanarivogel89
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • May 2006
                • 4300

                #27
                Opprinnelig skrevet av gilbert
                Trening tirsdag 30. april

                Etter dagens trening på Åråsen (11-12.30) stiller disse elleve i Bodø:

                Mads
                Larsson-Ruben-Martin-Kristoffer
                Gjermund-Ibra-Kito
                Henrik-Thomas-Felix

                Uba og Marius trente alternativt, mest sannsynlig for å være helt klare til helga. Marius sier han er klink til søndag. Uba tar hensyn til et lite sår på venstre leggen, noe han sleit litt med også i vinter.

                gilbert
                Veldig overraskende at Tønnesen starter igjen. Fyren tøyde kramper før 40 minutter var spilt mot Kamma. Er Elkær virkelig så langt bak?

                Kommentar

                • G-Man
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2011
                  • 3144

                  #28
                  Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

                  Veldig overraskende at Tønnesen starter igjen. Fyren tøyde kramper før 40 minutter var spilt mot Kamma. Er Elkær virkelig så langt bak?
                  Basert på kampen i går: Ja og Nei. Elkær har en god skudd- og innleggsfot, men går seg ofte fast og vimser en del rundt. Pr i dag vurderer jeg han som foran Tønnesen offensivt, men bak defensivt. Har følelsen av at Elkær kanskje er en spiller som ikke har godt av den litt for hyggelige tonen i LSK som gjør at spillere trives, men også tillates å ikke yte maksimalt.

                  Kommentar

                  • Lars Henrik Dahl
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2020
                    • 2043

                    #29
                    Opprinnelig skrevet av G-Man

                    Basert på kampen i går: Ja og Nei. Elkær har en god skudd- og innleggsfot, men går seg ofte fast og vimser en del rundt.
                    Hmmm. Det ville vel ikke vært en helt feil beskrivelse av Tønnessen mot Kamma heller...

                    Kommentar

                    Working...
                    😀
                    😂
                    🥰
                    😘
                    🤢
                    😎
                    😞
                    😡
                    👍
                    👎