Runde 2: Haugesund - LSK, søndag 07.04.24, kl. 17.00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • MortenA
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2007
    • 3401

    Kamptråd 2024 Runde 2: Haugesund - LSK, søndag 07.04.24, kl. 17.00

    Haugesund slo Odd borte etter en scoring på overtid, og ligger per nå på 6. plass. De fleste tabelltips har de på nedre halvdel, og de beskrivelser jeg har hørt så er angrepsfilosofien deres ganske lik vår. De har Selvik bakerst og i følge TV2 en 4-3-3 formasjon foran han. Den nye treneren Thorvaldson har endret stilen fra Grindheims, så det er ikke lett å gi en mer utdypende analyse.

    For vår del er det sjanse til å reise kjerringa. Et mer offensivt Haugesund bør gi Skogvold bedre vilkår for å lykkes, men igjen blir det store spørsmålet om midtbanen vår henger med når tempoet settes opp. Mye henger også i hvorvidt Hoff er i form til å bidra ytterligere etter et godt innhopp på Åråsen. Jeg antar at Georgson ikke endrer formasjon eller lag i nevneverdig grad. Selv skulle jeg sett oss spille 3-4-3, men det skjer neppe. Jeg er mildt sagt tvilende til Åsen som indreløper grunnet tempoproblemene. Hadde han hatt to ballvinnere med seg så hadde det kanskje gått, men med to medspillere med begrenset evne til å dekke rom så er jeg mer skeptisk. Helst skulle jeg sett Åsen og Ibrahimaj helt fremme, men det er det per nå ikke plass. Bakerst må Ruben finne fokus ellers bør han benkes. Toppnivået som han finner frem i de store kampene er ubestridt, men i fjor så vi gulvet hans altfor ofte. Spesielt mot antatt svakere motstand.
    Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?
  • hthaug
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Nov 2004
    • 421

    #2
    Lukter uavgjort eller et nytt bananskall i denne kampen, men er likevel optimist for sesongen i sin helhet.

    Hva som skjer bakerst i rekka er jeg egentlig mer bekymret for, der må det taes tak. Sier ikke nei til at Ruben benkes allerede nå i denne kampen. Håper på en frisk Uba igjen, det var til tider artig å se på at viljen ihvertfall var til stede.

    Kommentar

    • AB40
      Medlem
      Hoffnarr
      • Aug 2015
      • 56

      #3
      Så deler av andreomgangen mellom Odd-Haugesund og da hang Haugesund virkelig i tauene på kunstgresset frem til de fikk en svært heldig og ufortjent scoring. Sånt kan gi selvtillit og spillet blir helt klart annerledes på eget GRESS mot oss, så det blir nok en interessant kamp med to spillende lag.

      Om vi står uten poeng etter denne kampen så er det fort 0/9 etter B/G. Få nå fart på kula og vinn denne kampen da! Gi oss noe å glede oss over offensivt!

      Kommentar

      • bjarmann
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2005
        • 2886

        #4
        Opprinnelig skrevet av MortenA
        Haugesund slo Odd borte etter en scoring på overtid, og ligger per nå på 6. plass. De fleste tabelltips har de på nedre halvdel, og de beskrivelser jeg har hørt så er angrepsfilosofien deres ganske lik vår.
        Vi får håpe forsvarsfilosofien er lik vår og. Da blir det goal goal goal!
        I år så tar vi alt

        Kommentar

        • ChrisK
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Aug 2013
          • 322

          #5
          Opprinnelig skrevet av bjarmann

          Vi får håpe forsvarsfilosofien er lik vår og. Da blir det goal goal goal!
          Odd burde scoret minst 2 mål på feil fra Selvik under frispilling. Sitter det høye presset er det gode muligheter for mål.

          Kommentar

          • knut
            Make knut Great Again
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Dec 2006
            • 9412

            #6
            Siste nå er vel at det var matta på Åråsen sin skyld at vi tapte mot KBK.

            Uansett, så er vel Haugesund inne i en lik noldusfase som det vi er, ifht det å få spillet til å sitte, så da er det vel håp.

            Kommentar

            • MortenA
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2007
              • 3401

              #7
              Opprinnelig skrevet av knut
              Siste nå er vel at det var matta på Åråsen sin skyld at vi tapte mot KBK.

              Uansett, så er vel Haugesund inne i en lik noldusfase som det vi er, ifht det å få spillet til å sitte, så da er det vel håp.
              Matta var lik for begge parter. At vi ikke evner å tilpasse spillet vårt er vår feil. På bortebane kunne man kanskje hevdet at man ble tatt litt på senga, men hjemme er det ingen unnskyldning.
              Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

              Kommentar

              • Lars Henrik Dahl
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2020
                • 2206

                #8
                Opprinnelig skrevet av MortenA

                Matta var lik for begge parter. At vi ikke evner å tilpasse spillet vårt er vår feil. På bortebane kunne man kanskje hevdet at man ble tatt litt på senga, men hjemme er det ingen unnskyldning.
                Jeg synes faktisk ikke noen i klubben har forsøkt å skylde på matta det jeg har fått med meg. Sves snakket litt om det, men heller ikke her ble det gjort et stort poeng ut av. Matta er lik for begge lag, men akkurat som et tregt kunstgress er bedre for et lag som ønsker å trekke ned tempoet, er et ujevnt underlag mindre hemmende for lag som ønsker primært å forsvare seg.

                Kommentar

                • EPA
                  Seniormedlem
                  Forumonanist
                  • Aug 2013
                  • 207

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl

                  Jeg synes faktisk ikke noen i klubben har forsøkt å skylde på matta det jeg har fått med meg. Sves snakket litt om det, men heller ikke her ble det gjort et stort poeng ut av. Matta er lik for begge lag, men akkurat som et tregt kunstgress er bedre for et lag som ønsker å trekke ned tempoet, er et ujevnt underlag mindre hemmende for lag som ønsker primært å forsvare seg.
                  Enig, og spilet LSK forsøker å få til om dagen krever jo også en bra matte. Nå er det jo mulig å argumentere for at det ikke er idioti å tilpasse seg underlaget, men de vil vel fortsette å terpe på det de har øvd på i vinter... Så får vi se om baneforholdene i Haugesund er så bra at vi får oss en opptur

                  Kommentar

                  • Pad
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jan 2022
                    • 684

                    #10
                    Håper virkelig man ikke stiller likt som sist. Er da en endring i forsvar, Hoff inn eller Va for Skogvold som er det eneste mulighetene.

                    Kommentar

                    • Dole
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Aug 2004
                      • 1555

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av Pad
                      Håper virkelig man ikke stiller likt som sist. Er da en endring i forsvar, Hoff inn eller Va for Skogvold som er det eneste mulighetene.
                      Sves skriver i dag:

                      Til tross for flere mulige endringer, er det ganske sannsynlig at LSK starter med det samme laget som sist.

                      Kommentar

                      • fredpet76
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Feb 2004
                        • 1222

                        #12
                        Er Elkær utelatt av troppen eller fortsatt skadet?

                        Kommentar

                        • knut
                          Make knut Great Again
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Dec 2006
                          • 9412

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av Dole

                          Sves skriver i dag:

                          Til tross for flere mulige endringer, er det ganske sannsynlig at LSK starter med det samme laget som sist.
                          "Fool me once, shame on... Shame on you. Fool me... You can't get fooled again" - sa en gang en vis mann

                          Tønnessen var god på venstre back
                          Roseth er vår beste stopper
                          ????
                          Profitt!

                          Kommentar

                          • Kroktåa
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Feb 2015
                            • 2907

                            #14
                            Ingen grunn til å bytte ut Skogen i denne matchen. Haugesund er et lag som vil framover, og vil etterlate seg bakrom. I motsetning til bussoppstillingsplassen til KBK. Tønne gjorde ingen feil i den første matchen, men ble heller ikke satt på prøve av et lavt liggende KBK.

                            Kommentar

                            • kunden
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jun 2005
                              • 2320

                              #15
                              Nok en viktig kamp i nedrykkstriden (fyr løs!). Ingen totalkrise å tape denne, men ettersom vi etter alle sigende ryker neste runde hjemme mot B/G så hadde det vært bra for gutta med minst 1p her.
                              Håper for all del at vi ikke skal styre matchen ved å ligge høyt. Her må Georg prøve en litt mer forsiktig tilnærming. Da kan det bli Skogvolds match.
                              Det store spørsmålstegnet blir igjen den defensive stukturen. Og hvordan vi unngår kritiske feilpasninger som påfører oss brudd og kontringer.

                              Tips: 2-3 (LSK seier)

                              Kommentar

                              • niko
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jul 2008
                                • 455

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av fredpet76
                                Er Elkær utelatt av troppen eller fortsatt skadet?
                                Spiller for lsk2 as we speak.

                                Kommentar

                                • Kroktåa
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Feb 2015
                                  • 2907

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av niko

                                  Spiller for lsk2 as we speak.
                                  Og det var ingen god søknad for å rykke opp til benken på A-laget.

                                  Kommentar

                                  • Kroktåa
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Feb 2015
                                    • 2907

                                    #18
                                    Denne er igrunnen bankers. Hjemmeseier 3-0. Sjølmål, keepertabbe og ballmist etter innkast på egen banehalvdel blir vår bane.

                                    Kommentar

                                    • DoubleHi5
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2011
                                      • 3973

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av niko

                                      Spiller for lsk2 as we speak.
                                      Jeg har ikke sett kampen til juniorene, men i følge Kroktåa skuffer Elkær. Har ikke noe videre grunnlag for å stille dette spørsmålet, men hvor er det vi finner danskene vi henter? Andre ES-klubber henter jo gull gang på gang fra Danmark, mens vi har hentet en som ikke klarer å markere seg på et juniorlag...
                                      Elska þetta félag

                                      Kommentar

                                      • Kanarivogel89
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • May 2006
                                        • 4439

                                        #20
                                        Opprinnelig skrevet av DoubleHi5

                                        Jeg har ikke sett kampen til juniorene, men i følge Kroktåa skuffer Elkær. Har ikke noe videre grunnlag for å stille dette spørsmålet, men hvor er det vi finner danskene vi henter? Andre ES-klubber henter jo gull gang på gang fra Danmark, mens vi har hentet en som ikke klarer å markere seg på et juniorlag...
                                        Tror ikke vi skal legge for mye i en enkeltkamp for et lite samspilt LSK 2. Elkær har vært skada i et halvår og trenger å spille seg i form. Fint at han fikk seg en gjennomkjøring.

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎