Runde 2: Haugesund - LSK, søndag 07.04.24, kl. 17.00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Lars Henrik Dahl
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2020
    • 2008

    Opprinnelig skrevet av P0P_Corn
    Muligens en svak motstander, men det var noe solid over oss, spesielt i andre omgang, hvor de til tider har mye ball, men skaper lite. Om vi fortsetter slik, men i tillegg blir hakket skarpere på kontringer og dreper kampene, kan dette bli gøy fremover.
    Haugesund så veldig svake ut. Det gjorde KBK også, helt til vi gjorde dem sterke. Det samme skjedde ikke i går. Haugesund mistet ballen ut over sidelinja gang på gang fordi presset vårt satt, som førte til at de gjorde feil.

    Dønn solid andre omgang. Jeg kan ikke sist huske sist jeg så en kamp med fugla hvor 2-0 ikke føltes som en farlig ledelse.

    Kommentar

    • P0P_Corn
      Seniormedlem
      Forumonanist
      • Apr 2004
      • 161

      Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl

      Ikke enig i at Åsen er den som mest mangler kontringsevne. Han er svært ofte involvert i gode kontringer. Han har bedre overblik og timer pasningene godt. Ibra har en tendens til å sette på skylappene og føre ballen i kontringer. Da blir han enten løpt opp eller har drept kontringen ved å miste øyeblikket hvor pasningen burde vært slått. Noen hederlige unntak, men alt for ofte ender det slik.
      Både Åsen og Yldren blir ofte løpt opp når de driver fremover med ballen, spesielt sistnevnte, Åsen slipper ofte ballen tidligere. Litt bekymret over at Kitolano har vist litt samme tendens. Mot sterk motstand vil vi få overganger, motstander står høyt, hvor vi da kan straffe de. Da trenger vi noen som både kan drive fremover, spille de rette pasningene og omsette sjansene.

      Kommentar

      • EPA
        Seniormedlem
        Forumsadist
        • Aug 2013
        • 140

        Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl

        Haugesund så veldig svake ut. Det gjorde KBK også, helt til vi gjorde dem sterke. Det samme skjedde ikke i går. Haugesund mistet ballen ut over sidelinja gang på gang fordi presset vårt satt, som førte til at de gjorde feil.

        Dønn solid andre omgang. Jeg kan ikke sist huske sist jeg så en kamp med fugla hvor 2-0 ikke føltes som en farlig ledelse.
        Basert på hva jeg har sett i de to første kampene ser FKH veldig sørgelige ut, og jeg blir ikke overrasket om de rykker rett ned. Jada, de slo Odd borte, men var klart dårligst i den kampen, og virker ikke som de har noe å komme med som kan skape store problemer. KBK på sin side har noen enkeltspillere som kan presse inn en scoring selv om de er underlegne i banespillet, så det ser basert på tynt grunnlag (to kamper) bedre ut i en lang sesong.

        Så selv om jeg har veldig lyst til å ta helt av etter denne kampen siden vi så meget bra ut, tror jeg nok jeg skal fortsette å puste med magen og sitte helt stille i hjørnet mitt i noen kamper til. Kommer vi oss til nasjonaldagen med mer enn 12 poeng derimot skal du ikke se bort fra at jeg sniker meg ut og feirer med måte

        Kommentar

        • EPA
          Seniormedlem
          Forumsadist
          • Aug 2013
          • 140

          Opprinnelig skrevet av P0P_Corn

          Både Åsen og Yldren blir ofte løpt opp når de driver fremover med ballen, spesielt sistnevnte, Åsen slipper ofte ballen tidligere. Litt bekymret over at Kitolano har vist litt samme tendens. Mot sterk motstand vil vi få overganger, motstander står høyt, hvor vi da kan straffe de. Da trenger vi noen som både kan drive fremover, spille de rette pasningene og omsette sjansene.
          Slik jeg ser det er topp 6 litt mer avhengig av motstander, men dette vil vi får litt mer svar på i neste hjemmekamp
          Møter vi antatt lave/dårligere lag enn oss hjemme ville jeg kjørt
          Åsen -TLO -Kitolano
          Tønnesen - Lundemo - Ibra/Hoff

          Mot lag er antatt bedre enn oss eller spiller hjemme heller jeg mer mot
          Skogvold -TLO -Kitolano
          Tønnesen/Åsen - Lundemo - Hoff

          Ser ikke store grunner til å spille Skogvold mot lavtliggende lag, med unntak av presspill og føler Åsens fot gjerne sammen med Tønnesen sin kan være gull verdt for å trykke inn en scoring.
          Har vi derimot mulighet for overganger/kontringer bør vi utnytte bakrom så mye vi kan, og da vil Skogvold skape problemer samtidig som han er jævlig god i presset, og vi får mer fart med Hoff ved siden av Lundemo enn vi får med Ibra.

          Kommentar

          • P0P_Corn
            Seniormedlem
            Forumonanist
            • Apr 2004
            • 161

            Opprinnelig skrevet av EPA

            Slik jeg ser det er topp 6 litt mer avhengig av motstander, men dette vil vi får litt mer svar på i neste hjemmekamp
            Møter vi antatt lave/dårligere lag enn oss hjemme ville jeg kjørt
            Åsen -TLO -Kitolano
            Tønnesen - Lundemo - Ibra/Hoff

            Mot lag er antatt bedre enn oss eller spiller hjemme heller jeg mer mot
            Skogvold -TLO -Kitolano
            Tønnesen/Åsen - Lundemo - Hoff

            Ser ikke store grunner til å spille Skogvold mot lavtliggende lag, med unntak av presspill og føler Åsens fot gjerne sammen med Tønnesen sin kan være gull verdt for å trykke inn en scoring.
            Har vi derimot mulighet for overganger/kontringer bør vi utnytte bakrom så mye vi kan, og da vil Skogvold skape problemer samtidig som han er jævlig god i presset, og vi får mer fart med Hoff ved siden av Lundemo enn vi får med Ibra.
            Usikker på om Georgson tar så mye hensyn til motstanderen, blir spennende å se.

            Forstår argumentet med Skogvold mot antatt sterkere lag, men så han også mot blant annet Kåffa, hvor han flere ganger dro av en mann og skapte noe. Samtidig startet han bra i bakrom, selv om de lå lavt. Tror vi er avhengige av den typen kant på banen for å skape ubalanse og plass for TLO(for de som ser litt PL, litt som Martinelli på Arsenal, med en stor strek under LITT).

            Syns Tønnesen har hatt en dalende kurve og syns ikke innhoppene hans har vært skarpe siden i sommer? Svake innlegg, men som fan så elsker man jo innsatsen og duellstyrken.

            Hoff inn for Yldren kan hjelpe på tempo i midtbanen, muligens Uba inn sentralt og svenske inn på back som et annet alternativ?

            I bakre ledd tror jeg også Moen Foss kan være aktuell mot svakere lag, all den tid han er mer spillende en Garnås?

            Blir uansett gøy å se fremover og forstå mer av hvordan trenerteamet tenker.

            Kommentar

            • MortenA
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2007
              • 3324

              Opprinnelig skrevet av EPA

              Basert på hva jeg har sett i de to første kampene ser FKH veldig sørgelige ut, og jeg blir ikke overrasket om de rykker rett ned. Jada, de slo Odd borte, men var klart dårligst i den kampen, og virker ikke som de har noe å komme med som kan skape store problemer. KBK på sin side har noen enkeltspillere som kan presse inn en scoring selv om de er underlegne i banespillet, så det ser basert på tynt grunnlag (to kamper) bedre ut i en lang sesong.

              Så selv om jeg har veldig lyst til å ta helt av etter denne kampen siden vi så meget bra ut, tror jeg nok jeg skal fortsette å puste med magen og sitte helt stille i hjørnet mitt i noen kamper til. Kommer vi oss til nasjonaldagen med mer enn 12 poeng derimot skal du ikke se bort fra at jeg sniker meg ut og feirer med måte
              Spørsmålet er utviklingen til FKH utover i sesongen. Med tanke på snittalderen i laget (>22 år), så er det mange som sannsynligvis må tilpasse seg nytt system og et høyere nivå, og det påvirker prestasjonene. Det kan være utfordrende for unge spillere å tilpasse seg på kort tid. Det blir for tidlig å snakke om nedrykk for det kan fort bli en helt annen kamp når de kommer til Åråsen utpå høsten.
              Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

              Kommentar

              • EPA
                Seniormedlem
                Forumsadist
                • Aug 2013
                • 140

                Opprinnelig skrevet av P0P_Corn

                Usikker på om Georgson tar så mye hensyn til motstanderen, blir spennende å se.

                Forstår argumentet med Skogvold mot antatt sterkere lag, men så han også mot blant annet Kåffa, hvor han flere ganger dro av en mann og skapte noe. Samtidig startet han bra i bakrom, selv om de lå lavt. Tror vi er avhengige av den typen kant på banen for å skape ubalanse og plass for TLO(for de som ser litt PL, litt som Martinelli på Arsenal, med en stor strek under LITT).

                Syns Tønnesen har hatt en dalende kurve og syns ikke innhoppene hans har vært skarpe siden i sommer? Svake innlegg, men som fan så elsker man jo innsatsen og duellstyrken.

                Hoff inn for Yldren kan hjelpe på tempo i midtbanen, muligens Uba inn sentralt og svenske inn på back som et annet alternativ?

                I bakre ledd tror jeg også Moen Foss kan være aktuell mot svakere lag, all den tid han er mer spillende en Garnås?

                Blir uansett gøy å se fremover og forstå mer av hvordan trenerteamet tenker.
                Svensken er neppe klar til Glimt kampen, men helt enig ellers.
                Åsen fremfor Skogvold mot antatt lave/dårligere lag og Tønnesen inn bak han er for å forsøke å skape flere alternativer for gode innlegg da vi ofte må stange mot en mur ala det FFK gjorde mot Brann. Så hvordan de slet med å forsøke å brodere seg gjennom, og kan ikke se hvrodan vi skal gjøre det noe bedre med de alterntivene vi har.

                Kommentar

                • kunden
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jun 2005
                  • 2281

                  Flott forestilling og en skikkelig opptur. Men før vi tar helt av: Haugesund røyk mot 4.div laget Torvastad i 1.runde(!)

                  Kommentar

                  • gilbert
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2003
                    • 3164

                    Som andre alt har nevnt, det "Haugesund" som røyk ut (mot en keeper som tok fire av fire straffer) var et helt annet lag, faktisk elleve andre spillere enn de vi møtte i serien. Haugesund har definitivt ikke den bredden vi viste vi har (med ti andre) i vår cupseier.

                    Så er jeg enig i at seier mot Haugesunds beste 11'er ikke er noen god målestokk for hva vi møter - den testen kommer nå. Selv om vi har en meget god bredde må vi være forberedt på at vi nok ikke har kvaliteten, selv blant de første 11, til å matche Glimt. Her er jeg ikke bare redd for tempo på midtbanen, selv med Hoff som høyre indreløper og Ibra fram på ving, men også i forsvar. Men (nesten) alt kan skje i fotball, og prosjektet til AGRA vil uten tvil få god læring også av denne kampen.

                    gilbert

                    Kommentar

                    Working...
                    😀
                    😂
                    🥰
                    😘
                    🤢
                    😎
                    😞
                    😡
                    👍
                    👎