Runde 3; LSK - Glimt, Søndag 14.04.24, kl. 19.15

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • brune stakkeland
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jan 2012
    • 874

    Noen lar seg lure av andreomgangen. En grov fuck-up av Kitolano og maks kål av Garnås og Gabrielsen i samarbeid så gikk lufta ut av oss.

    Folk har vært livredde tempoproblemer i press-spillet, men så lenge vi gjør som planlagt og flytter oss kollektivt så funker det.

    Også er jeg fly forbanna over at vi klapper sammen og slepper inn 5 på hjemmebane, det skal ikke være lov

    Kommentar

    • Zindrinho
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Sep 2019
      • 486

      Resultatet juger, og det er forskjell på å spille på høy risk og å spille idiotisk. Kitos gave til 0-2 var idiotisk, greit nok skudd men han er jo totalt upressa. Så gjør mega-dansken til glimt en detalj og kampen er over.
      Mellom 0-1 og gaven fra Kito spiller vi virkelig bra, vi eier banespillet i store deler av omgangen og er fryktelig nært både utligning og mer.
      Ibra var enormt god i 1omg, han var virkelig overalt men måtte dessverre avslutte med feil bein. Under stort press.
      Roseth da, hva er det han IKKE er god på? Danser ned langs linja, snurrer vekk flere mann, leverer både pasninger og innlegg, bryter når han skal, og alt detta er fortsatt mot norges beste lag, det er ikke som om glimt bare ga oss initiativet i kampen, vi tok det fra dem!

      Kommentar

      • Lars Henrik Dahl
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jan 2020
        • 2188

        Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
        Bare å ta læring og legge bak seg. Mange fine tendenser i første omgang, men når vi ikke klarer å omsette, viser kvalitetsforskjellen seg i andre omgang. Glimt er et sabla godt lag og får til de detaljene vi svikter på. Samtidig er de enormt effektive. Da blir det til slutt stygt. Samtidig er jeg glad for at vi tør å spille på vår måte. Vi kommer sterkere tilbake. Brønnpisserne her inne kan ta seg ei bolle. Vi reiser kjerringa om ei uke, det er jeg ganske sikker på
        Jeg lever faktisk bedre med dette enn måten vi spilte på Intility for noen år siden da vi fikk 2-2 etter å knapt ha vært over midtbanen i andre omgang. (strengt tatt ikke stort mer enn 2 ganger i første omgang heller)

        Kommentar

        • Dole
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2004
          • 1545

          Hyggelige og oppmuntrende ord fra Kjetil Knutsen. En fin fyr.

          Kommentar

          • Lars Henrik Dahl
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2020
            • 2188

            Opprinnelig skrevet av Dole
            Hyggelige og oppmuntrende ord fra Kjetil Knutsen. En fin fyr.
            Lett å dele hyggelige og oppmuntrende ord når man har vunnet 5-0 Bare se på alle de hyggelige og oppmuntrende ordene som flagrer her når man er på andre siden av resultatet

            Kommentar

            • Kjøttkaka
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • May 2012
              • 291

              Opprinnelig skrevet av brune stakkeland
              .Folk har vært livredde tempoproblemer i press-spillet, men så lenge vi gjør som planlagt og flytter oss kollektivt så funker det.
              Jeg var veldig positivt overraska over presspillet i første omgang, og hadde aldri trodd at det skulle fungere så godt mot Glimt som det til tider gjorde.

              Men jeg føler samtidig at tempoproblemene ble veldig tydelige da vi klarte å få brudd, eller med litt mer kvikkhet kunne ha fått det. Det går jo også på valg, manglende besluttsomhet og godt forsvarsspill hos Glimt, men jeg syns ikke det er farlig nok når vi faktisk klarer å vinne ballen høyt med dem i ubalanse. Da går det for treigt.

              Kommentar

              • TheFugl
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Sep 2006
                • 346

                Jaja sånn går det. Bodø er mye mer kliniske og et bedre fotballag.

                Hva er det Kitolano driver med på målet og rett før? Han forsøker å ta 4-5 tuneller på rad for og så miste ballen på egen banehalvdel, han kunne bare spilt ballen til en bedre plassert medspiller. Etter det helflikker han ballen til Berg og jaja. Primmadonna takter eller? Det er skuffendes av Mesfins stjernesignering.

                Ellers begynner det å bli litt flaut å se Åsen løpe utpå der. Har bare gode ting å si om Gjermund men nå er det snart slutt. Skogvold ser ikke bekvem ut og har vært meget skuffende. Vi er altfor treige og Olsen blir ikke yngre han heller.

                Kommentar

                • knut
                  Make knut Great Again
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Dec 2006
                  • 9388

                  Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
                  Samtidig er jeg glad for at vi tør å spille på vår måte. Vi kommer sterkere tilbake. Brønnpisserne her inne kan ta seg ei bolle. Vi reiser kjerringa om ei uke, det er jeg ganske sikker på
                  Jeg er ikke glad for det. Synes vi framstår naive når vi "spiller på vår måte" uten å mønstre vår beste ellever.

                  Synd svenskene valgte seg akkurat den elleveren de valgte mot KBK og da står i det siden.

                  Kommentar

                  • cetor
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Mar 2011
                    • 254

                    Opprinnelig skrevet av maxpayne
                    Glimt på sparebluss. Dårlig gressmatte og 0 - 5. Det verste på mange år, noen lar seg lure av førsteomgangen.
                    Så du mener glimt "sparte" seg i første omgang, og at den egentlig var svak?

                    Kommentar

                    • Lars Henrik Dahl
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2020
                      • 2188

                      0,78 vs 2,69 i XG...

                      Kommentar

                      • Pad
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jan 2022
                        • 676

                        God førsteomgang OM man hadde fått noe ut av det, ser hvor ekstrem stor forskjell det er når Glimt får brudd, skuddmuligheter og kontringer. 2. omg bør være årsverste og det Kitolano gjør er på nivå med corneren mot Molde. Bør benkes i neste, ikke noe stor kamp ellers heller.

                        Kommentar

                        • Svart og gul
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Oct 2004
                          • 292

                          Greit nok å spille sitt eget spill, særlig på hjemmebane, men er lov å være noe mer pragmatisk.

                          Kommentar

                          • DoubleHi5
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2011
                            • 3965

                            Det er jo som Georgsson sier til TV2: Etter 0-2 slutter vi å spille som et lag, gjøre det vi har blitt enige om og spiller en og en, istedenfor som et lag. Kito med en hjerneblødende målgivende før 0-2, Gabrielsen som ei forvirret høne på tre av måla, og en god keeper kunne ha vært nærmere et par av måla. Så skal vi også ta med at Glimt kan hente, og henter, spillere på et helt annet nivå enn vi er i stand til, og at de fikk gode treff på flere av måla. Greit nok med en realitetsorientering, men jeg graver meg ikke ned på grunn av dette. Har fortsatt trua på det Georgsson såvidt har begynt med, men vi trenger som tidligere anført, en håndfull spillere på et høyere nivå enn vi har i dag. Personlig har jeg for øvrig alltid ment at Mads har blitt hypet voldsomt, jeg synes aldri han har vært så god som mange har villet ha det til. Etter at han gikk så kjepphøyt ut mot Smerud har det vel bare gått nedover. Vi tapte ikke kampen på grunn av keeperen, men vi trenger å styrke oss både i midtforsvaret og i mål.
                            Elska þetta félag

                            Kommentar

                            • LS89
                              Kamptrådkongen
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2013
                              • 3332

                              Der Glimt setter inn Høgh, Brice og Sørli setter vi inn Karlin og Seferi.

                              Det sier vel det meste om spillerlogisitkken de siste vinduene. Ikke har vi tempo i midtbaneleddet. Blir fullstendig avkledd i 2.omgang.

                              Synes det er på høy tid at Mesfin svarer for seg. Adams er ikke erstattet. Mathew ikke. Knutsen? Dragsnes med Elkær som ikke har vist noe foreløpig, selv om han har vært skadet i store perioder.

                              Kosi Thompson, Rogers. Listen begynner å bli lang.

                              Kommentar

                              • Svart og gul
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Oct 2004
                                • 292

                                Opprinnelig skrevet av LS89
                                Der Glimt setter inn Høgh, Brice og Sørli setter vi inn Karlin og Seferi.

                                Det sier vel det meste om spillerlogisitkken de siste vinduene. Ikke har vi tempo i midtbaneleddet. Blir fullstendig avkledd i 2.omgang.

                                Synes det er på høy tid at Mesfin svarer for seg. Adams er ikke erstattet. Mathew ikke. Knutsen? Dragsnes med Elkær som ikke har vist noe foreløpig, selv om han har vært skadet i store perioder.

                                Kosi Thompson, Rogers. Listen begynner å bli lang.
                                Helt enig. Mesfin tok en del "seiersrunder" etter hjemmetriumfer forrige sesong, men har tilsynelatende holdt en lav profil dette året. Bør absolutt svare for seg.

                                Kommentar

                                • Lars Henrik Dahl
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jan 2020
                                  • 2188

                                  Opprinnelig skrevet av Zindrinho
                                  Resultatet juger, og det er forskjell på å spille på høy risk og å spille idiotisk. Kitos gave til 0-2 var idiotisk, greit nok skudd men han er jo totalt upressa. Så gjør mega-dansken til glimt en detalj og kampen er over.
                                  Mellom 0-1 og gaven fra Kito spiller vi virkelig bra, vi eier banespillet i store deler av omgangen og er fryktelig nært både utligning og mer.
                                  Ibra var enormt god i 1omg, han var virkelig overalt men måtte dessverre avslutte med feil bein. Under stort press.
                                  Roseth da, hva er det han IKKE er god på? Danser ned langs linja, snurrer vekk flere mann, leverer både pasninger og innlegg, bryter når han skal, og alt detta er fortsatt mot norges beste lag, det er ikke som om glimt bare ga oss initiativet i kampen, vi tok det fra dem!
                                  Mot KBK spilte vi til tider idiotisk. Mot Glimt spilte vi bra helt til vi fikk 2 kjappe mot. Da rakna det. Ikke før. Kitos feil var idiotisk, men målet er ikke en naturlig konsekvens av en slik feilpasning. Han skal selvfølgelig orientere seg slik at han vet at det ikke er noen der. Til hans forsvar, normalt burde det være noen der. Hoff, Ibra eller TLO (en av dem) vil nesten alltid ligge i det rommet i de situasjonene. Grunnen til at det ikke er noe press på Berg er det samme, ingen av dem var der.

                                  Jeg synes Ibra hadde sin beste omgang til nå i første omgang. Enormt god synes jeg ikke han var. Han kriga bra som alltid, for deretter (som vanlig) holde ballen for lenge, slå en feiltimet pasning eller går seg fast i et trangt rom. Jeg fikk en del kjeft her da jeg klagde på Ibra i fjor høst. Jeg mener fortsatt det samme. God å ha som krigeren, men gjør ikke spillerne rundt seg gode.

                                  Litt overrasket over at Uba fikk såpass mye skryt i dag. (Dagens kanari, 6 av Sves) I dag synes jeg han sleit mer, mot selvfølgelig mye bedre motstand enn han til nå har fått bryne seg på. Han klarer seg stort sett ok defensivt, men i dag synes jeg han faller gjennom offensivt. Mister en god del baller over sidelinja, og går seg fast gang på gang. Helt ok, men ikke mer.

                                  Jeg synes Hoff gjør en god kamp i dag, og likte at han sto kampen ut. Skogvold gjør sin beste kamp for året, spesielt i første var han meget god. Va er en spiller det er lett å legge merke til, og noen vil ha ham inn på bekostning av Skogvold. Helt uenig. Skogvold skaper veldig mye av det som skjer for oss i dag, ikke minst i gjenvinningsspillet. Den dimensjonen mister man fullstendig med Va. Sistnevnte er vår nye Svendsen, forhåpentligvis får vi se litt mer sluttprodukt etter hvert. Han er utvilsomt en spennende spiller, men er usikker på om han blir her utover låneperioden. Da må han vise mer. Han har en spisskompetanse som kan være ok å ha mot slutten av kamper når vi stanger - ref Svendsen.

                                  TLO var tidvis god i første omgang, men blir totalt sett rimelig anonym i dag, uten at man nødvendigvis kan klandre ham for det.

                                  Roseth er vår beste ballbehandler, i særklasse. Opphever offsiden marginalt før 1-0, men hovedansvaret for målet ligger på Gabrielsen. Målet var ingen grov feil av noen, først og fremst bra av Glimt. Spent på hva Georgson gjør når Larson er spilleklar. Antar at Larson får spilletid ganske raskt, men blir det på høyre eller venstre back? Hvis det blir på høyre, flyttes Uba fram eller ut på benk? Er det i så fall Ibra eller Kito (evt Skogvold) som da ryker? Hvis det blir på venstre, er det Roseth, Garnås eller Gabrielsen som ryker? Mitt tips er venstre og at Garnås ryker, Roseth inn på venstre midtstopper, Gabrielsen til høyre. Ikke nødvendigvis det jeg ville valgt, men det jeg tror kommer til å skje.

                                  Personlig ville jeg heller sette Larson på høyre og skjøvet Uba fram på bekostning av Ibra, eventuelt Kito.

                                  Kommentar

                                  • Svart og gul
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Oct 2004
                                    • 292

                                    Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl

                                    Roseth er vår beste ballbehandler, i særklasse. Opphever offsiden marginalt før 1-0, men hovedansvaret for målet ligger på Gabrielsen. Målet var ingen grov feil av noen, først og fremst bra av Glimt. Spent på hva Georgson gjør når Larson er spilleklar. Antar at Larson får spilletid ganske raskt, men blir det på høyre eller venstre back? Hvis det blir på høyre, flyttes Uba fram eller ut på benk? Er det i så fall Ibra eller Kito (evt Skogvold) som da ryker? Hvis det blir på venstre, er det Roseth, Garnås eller Gabrielsen som ryker? Mitt tips er venstre og at Garnås ryker, Roseth inn på venstre midtstopper, Gabrielsen til høyre. Ikke nødvendigvis det jeg ville valgt, men det jeg tror kommer til å skje.

                                    Personlig ville jeg heller skjøvet Uba fram på bekostning av Ibra, eventuelt Kito.
                                    Mye bra i analysen din. Tipper det er mest sannsynlig at Larsson tar venstrebacken, og Roseth blir dyttet inn i midtforsvaret. Da blir det benken på Garnås eller Ruben, mest trolig Garnås.

                                    Kommentar

                                    • Lars Henrik Dahl
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jan 2020
                                      • 2188

                                      Opprinnelig skrevet av Svart og gul

                                      Mye bra i analysen din. Tipper det er mest sannsynlig at Larsson tar venstrebacken, og Roseth blir dyttet inn i midtforsvaret. Da blir det benken på Garnås eller Ruben, mest trolig Garnås.
                                      Rubens problem er at han er for nonsjalant. Hans høyeste nivå er helt der oppe, men det er for lenge mellom hver gang. Garnås er jevnere, og kudos til ham for at han har enda en gang klart å ta konkurransen. Når det er sagt, er hans involvering (eller i mange tilfeller mangel på involvering) i baklengsmål i hvert fall ikke noe penere enn Gabrielsens hittil i år. Han har vært ute av posisjon eller ikke fulgt løp i en god del situasjoner. Gabrielsen får veldig raskt (og fortjent) kritikk, mens jeg synes Garnås gjerne slipper litt billig unna til sammenligning. Unntatt fra de som synes at samtlige spillerne er søppel, da

                                      Kommentar

                                      • Lars Henrik Dahl
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jan 2020
                                        • 2188

                                        Opprinnelig skrevet av kunden
                                        LSK gambla med å spille sitt eget spill, og da fikk til Glimt de rommene de trengte. Mot de andre lagene blir det en helt annen dans. Men det blir nok en skikkelig berg og dalbane sesong
                                        Så lenge vi klarte å spille vårt eget spill så det ganske bra ut. Et stjernetreff og en soloprestasjon senere slutta vi å spille. Da raknet det fullstendig. Taktikken holdt bedre enn jeg forventet. Det som skjer ved de siste 4 målene har lite med taktikken å gjøre. Den siste halvtimen så ut som den gjorde fordi taktikken ikke ble fulgt. Synes Georgson oppsummerer det greit etter kampen.

                                        Kommentar

                                        • MortenA
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2007
                                          • 3375

                                          Første omgang var en positiv affære. Spørsmålet er hvor mye Glimt senker seg etter at de scorer. Presspillet vårt fungerte overraskende bra, men det resulterer i få målsjanser. Andre omgang utvikler seg til å bli et mareritt, og svakhetene i laget blir veldig synlige. Forhåpentligvis fikk Georgson en bedre forståelse av hvor toppnivået i Eliteserien ligger.
                                          Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎