Runde 4; Sandefjord - LSK, søndag 21.04.24, kl. 17.00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • EPA
    Seniormedlem
    Forumsadist
    • Aug 2013
    • 149

    #81
    Opprinnelig skrevet av MortenA
    Dropper egen børstråd denne runden. 5’ere på hele gjengen. Ingen som briljerte, ingen som dreit seg ut.
    Helt enig, Skogvold var akkurat like god som Roseth/Gabrielsen (ironi)

    Kommentar

    • G-Man
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Sep 2011
      • 3146

      #82
      Gabrielsen heva seg et par hakk, men ville fremdeles heller sett en mer spillende stopper her (som Moen Foss). Trioen Hoff, Skogvold og Åsen vil mye, men klarer lite (og Åsen har da ingen ting på høyresiden å gjøre). Den største skuffelsen for meg er signalsigneringen vår. Kitolano prøver på lite og lykkes med enda mindre.

      Bestemann for meg (med god margin) er Uba Charles. Ja, han pådrar seg noen brudd, men han løper, prøver og lykkes med mer alene enn de fire overnevnte til sammen.

      Er heller ikke med på at Va er så forferdelig. Uferdig? Så absolutt, men har både fart og dribleferdigheter, noe dette laget sårt mangler.

      Eller hyggelig å se Erling tilbake, Med skadene i bakspeilet kan han bidra til at overgangene våre kommer ut av sirupsstadiet.

      Og 3 poeng mot Sandefjord borte er bra. De mangler målscorere, men på mange andre områder er de gode. Se for eksempel på hvordan de spilte seg ut bakfra kontra det vi gjorde.

      Kommentar

      • EPA
        Seniormedlem
        Forumsadist
        • Aug 2013
        • 149

        #83
        Opprinnelig skrevet av G-Man
        Gabrielsen heva seg et par hakk, men ville fremdeles heller sett en mer spillende stopper her (som Moen Foss). Trioen Hoff, Skogvold og Åsen vil mye, men klarer lite (og Åsen har da ingen ting på høyresiden å gjøre). Den største skuffelsen for meg er signalsigneringen vår. Kitolano prøver på lite og lykkes med enda mindre.

        Bestemann for meg (med god margin) er Uba Charles. Ja, han pådrar seg noen brudd, men han løper, prøver og lykkes med mer alene enn de fire overnevnte til sammen.

        Er heller ikke med på at Va er så forferdelig. Uferdig? Så absolutt, men har både fart og dribleferdigheter, noe dette laget sårt mangler.

        Eller hyggelig å se Erling tilbake, Med skadene i bakspeilet kan han bidra til at overgangene våre kommer ut av sirupsstadiet.

        Og 3 poeng mot Sandefjord borte er bra. De mangler målscorere, men på mange andre områder er de gode. Se for eksempel på hvordan de spilte seg ut bakfra kontra det vi gjorde.
        Uba er for å si det pent jævlig god 1 mot 1.... problemet hans så langt har vært at avleveringer og klareringer varierer fra terningkast 4-1. får han tid på seg kan vi håpe at det stabiliserer seg på 5-3 (vil ikke ha 6-4 enda, for da forsvinner han ut i løpet av et par mnd for 25 mill og så sitter vi igjen med en blanding av gamlehjem og sykehjem).
        Syns også Va var frisk i dag, og liker at han finner på litt sprell som holder motstander på tå hev. Han sliter desverre med samme problemer symptomer som Uba, men det vil også løsne med litt mer tid (håper jeg).

        Kommentar

        • EPA
          Seniormedlem
          Forumsadist
          • Aug 2013
          • 149

          #84
          Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl

          Knudtzon ble ikke veldig involvert, men i det lille som skjedde rundt ham synes jeg han så alt annet enn rusten ut. Helt ok innhopp
          Jepp, og så deilig å se noen med litt gass i beina! Synd vi ikke kunne fått kryssa Åsen og Erling og fått to spillere... En som hadde jævlig bra fart og god fot, og en som var som... meg

          Kommentar

          • MortenA
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2007
            • 3349

            #85
            Opprinnelig skrevet av EPA

            Helt enig, Skogvold var akkurat like god som Roseth/Gabrielsen (ironi)
            Jeg skal innrømme at jeg stiller høyere krav til Ruben og Roseth enn Skogvold fordi de har mye mer rutine. I så måte gjorde begge stopperne en solid kamp, men ikke mer enn hva man burde forvente av en superveteran og lagets beste spiller (i samband med Uba). Skogvold gjør også en kjempejobb som førsteforsvarer selv om han ikke skinner like godt offensivt.

            Skulle jeg hengt ut spillere, så ville jeg heller pekt på Åsen, Kitolano, og delvis Lehne (som tross tre mål egentlig ikke har gjort så mye ut av seg) da disse, sammen med Ruben, skal være bærebjelkene i laget.
            Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

            Kommentar

            • EPA
              Seniormedlem
              Forumsadist
              • Aug 2013
              • 149

              #86
              Opprinnelig skrevet av MortenA

              Jeg skal innrømme at jeg stiller høyere krav til Ruben og Roseth enn Skogvold fordi de har mye mer rutine. I så måte gjorde begge stopperne en solid kamp, men ikke mer enn hva man burde forvente av en superveteran og lagets beste spiller (i samband med Uba). Skogvold gjør også en kjempejobb som førsteforsvarer selv om han ikke skinner like godt offensivt.

              Skulle jeg hengt ut spillere, så ville jeg heller pekt på Åsen, Kitolano, og delvis Lehne (som tross tre mål egentlig ikke har gjort så mye ut av seg) da disse, sammen med Ruben, skal være bærebjelkene i laget.
              Egentlig passe enig, men mener vi må gi Kitolano litt slack siden han er såpass ny i troppen. Dersom Lehne putter tre mål hver fjerde kamp resten av sesongen mener jeg han leverer langt over forventning uansett hva annet han presterer... Jobben hans er primært å score, og selv om han forsvinner litt tl tider og ikke har vært terningkast seks blir det vanskelig å forvente stort mer når det lugger på midten.
              Åsen har for meg vært den som har skuffet mest totalt sett i år. Syns han jobber som en helt, men det går for sakte i alle retninger og så lenge han da ikke bidrar med gode nok server heller begynner det å bli vanskelig å forsvare startplassen hans når/dersom Lundemo er tilbake.

              Kommentar

              • Børge
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2013
                • 2526

                #87
                Ikke relatert til selve spillet, men dette er altså en ny generasjon kunstgress. En del av fremtidens løsning for blant annet breddeforballen. Det så ut som om dem vassa i grus! Joda, den var sikkert ikke spilt nok på til å sette seg, men så dårlig sprett er det faktisk i baner med grus som innfyll. Dette lover ikke bra.

                Dette ble feiret med hornmusikk. Da fortjener du ikke ett enste poeng. Intervjuet i pausa med Kokim var bra.
                Sint og tverr på felt N

                Kommentar

                • niko
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jul 2008
                  • 440

                  #88
                  Opprinnelig skrevet av Børge
                  Ikke relatert til selve spillet, men dette er altså en ny generasjon kunstgress. En del av fremtidens løsning for blant annet breddeforballen. Det så ut som om dem vassa i grus! Joda, den var sikkert ikke spilt nok på til å sette seg, men så dårlig sprett er det faktisk i baner med grus som innfyll. Dette lover ikke bra.

                  Dette ble feiret med hornmusikk. Da fortjener du ikke ett enste poeng. Intervjuet i pausa med Kokim var bra.
                  Det ble nevnt på ukas Harde Mottak at denne typen kunstgress trenger ca 100 timers bruk før sand og cellulose blir tråkket godt nok inn i gresset til at underlaget oppfører seg noenlunde som forventet, og de hadde første trening på tirsdag. Helt ubegripelig at man kan arrangere toppfotball uten at de har fått kjørt inn banen.

                  Kommentar

                  • trigz
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2004
                    • 7028

                    #89
                    Opprinnelig skrevet av Børge
                    Ikke relatert til selve spillet, men dette er altså en ny generasjon kunstgress. En del av fremtidens løsning for blant annet breddeforballen. Det så ut som om dem vassa i grus! Joda, den var sikkert ikke spilt nok på til å sette seg, men så dårlig sprett er det faktisk i baner med grus som innfyll. Dette lover ikke bra.

                    Dette ble feiret med hornmusikk. Da fortjener du ikke ett enste poeng. Intervjuet i pausa med Kokim var bra.
                    Sand og silica som innfyll er noe faenskap de har begynt med i Oslo også. Jeg er breddedommer i Oslo, og hvis det blir den nye normalen har jeg to refleksjoner: Jeg må bare slutte å dømme, for knærne blir ødelagt, det er som å løpe på betong, og jeg er glad ungene mine ikke har vekstperioden foran seg, for neste generasjon 13-16-åringer som trener på det underlaget fem dager i uka kommer til å bli et blodbad av belastningsskader. Det er sjokkerende at man tillater slike drittbaner i toppfotballen.
                    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                    Kommentar

                    • fredpet76
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Feb 2004
                      • 1211

                      #90
                      Enkelte i KFL på sitt verste. Er vel bare å utestenge de!

                      Kommentar

                      • Svart og gul
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Oct 2004
                        • 261

                        #91
                        Opprinnelig skrevet av fredpet76
                        Enkelte i KFL på sitt verste. Er vel bare å utestenge de!

                        https://www.sandefjordfotball.no/nyh...gUmXvOp7t3J0B9
                        Pinlig om alt dette stemmer. Elendig "reklame" for klubben.

                        Kommentar

                        • G-Man
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Sep 2011
                          • 3146

                          #92
                          Regner med at mange vet hvem dette er, og tar det som en selvfølge at KFL både utestenger og sørger for at disse lavpannene gjør opp for seg. Vil du være tilbakestående, trives du nok bedre som supporter for bydelslaget i Oslo Øst.

                          Kommentar

                          • sigurdsen
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Aug 2006
                            • 1817

                            #93
                            Opprinnelig skrevet av trigz

                            Sand og silica som innfyll er noe faenskap de har begynt med i Oslo også. Jeg er breddedommer i Oslo, og hvis det blir den nye normalen har jeg to refleksjoner: Jeg må bare slutte å dømme, for knærne blir ødelagt, det er som å løpe på betong, og jeg er glad ungene mine ikke har vekstperioden foran seg, for neste generasjon 13-16-åringer som trener på det underlaget fem dager i uka kommer til å bli et blodbad av belastningsskader. Det er sjokkerende at man tillater slike drittbaner i toppfotballen.
                            Det er ingen baner i Oslo med samme innfyll (bioflex) som det er på Jotun arena. Det er to 11’er baner med «vanlig» sand i Oslo, og en del 5’er og 7’er baner med «vanlig» sand.

                            Kommentar

                            • DoubleHi5
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2011
                              • 3954

                              #94
                              Opprinnelig skrevet av G-Man
                              Regner med at mange vet hvem dette er, og tar det som en selvfølge at KFL både utestenger og sørger for at disse lavpannene gjør opp for seg. Vil du være tilbakestående, trives du nok bedre som supporter for bydelslaget i Oslo Øst.
                              Disse drittungene må aldri mer få komme inn på noe som helst idrettsarrangement! Helt riktig og bra at Kokkim og klubben betaler Sandefjord, men disse kriminelle må bli stilt til ansvar både strafferettslig og økonomisk. Det må foreldrene også.
                              Elska þetta félag

                              Kommentar

                              • MortenA
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2007
                                • 3349

                                #95
                                Opprinnelig skrevet av fredpet76
                                Enkelte i KFL på sitt verste. Er vel bare å utestenge de!

                                https://www.sandefjordfotball.no/nyh...gUmXvOp7t3J0B9
                                De som har uttalt seg fra fansen skjønner ingenting av det utspillet. Det var visstnok protester mot at fansen skulle flyttes fra feltene der de hadde kjøpt billett etter avtale med nevnte sikkerhetssjef i forkant til det de kaller ‘busskuret’. Det var visstnok noe diskusjon vedr. flagg som ville dekke for BAR-kamera, men alt skulle etter fansens oppfatning ha foregått rolig.
                                Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                Kommentar

                                • MortenA
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2007
                                  • 3349

                                  #96
                                  Opprinnelig skrevet av EPA

                                  Egentlig passe enig, men mener vi må gi Kitolano litt slack siden han er såpass ny i troppen. Dersom Lehne putter tre mål hver fjerde kamp resten av sesongen mener jeg han leverer langt over forventning uansett hva annet han presterer... Jobben hans er primært å score, og selv om han forsvinner litt tl tider og ikke har vært terningkast seks blir det vanskelig å forvente stort mer når det lugger på midten.
                                  Åsen har for meg vært den som har skuffet mest totalt sett i år. Syns han jobber som en helt, men det går for sakte i alle retninger og så lenge han da ikke bidrar med gode nok server heller begynner det å bli vanskelig å forsvare startplassen hans når/dersom Lundemo er tilbake.
                                  Hadde han vært en 22 år gammel midtstopper, så hadde han fått mindre pes fra meg. Å være forsvarer krever mer samspill med lagkamerater for å unngå baklengs, men Kitolano er en erfaren og offensiv spiller og da stilles det høyere krav. Jeg hadde også sett mer gjennom fingrene dersom han hadde jobbet like hardt som Skogvold og Ibrahimaj. Alle kan ha en dårlig dag, dårlig formkurve, og manglende relasjoner med lagkamerater, men ingen har en unnskyldning for ikke å blø for drakta. Hadde han måtte byttes ut etter 60 min. med krampe i begge beina, så hadde jeg hyllet han uansett hva han ellers hadde prestert på banen.
                                  Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                  Kommentar

                                  • rælingen kanaris
                                    Kaptein Reketråler
                                    Myklebust Light
                                    • Jul 2005
                                    • 1445

                                    #97
                                    Opprinnelig skrevet av DoubleHi5

                                    Disse drittungene må aldri mer få komme inn på noe som helst idrettsarrangement! Helt riktig og bra at Kokkim og klubben betaler Sandefjord, men disse kriminelle må bli stilt til ansvar både strafferettslig og økonomisk. Det må foreldrene også.
                                    Tenkte at facebookforumet måtte være værre, men neida, kfl-forumet er stadig der man er sterkest ute med høygaffelen før man har hørt mer enn en side av en sak.
                                    Custodes
                                    I med og motgang

                                    Kommentar

                                    • DoubleHi5
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2011
                                      • 3954

                                      #98
                                      Opprinnelig skrevet av rælingen kanaris

                                      Tenkte at facebookforumet måtte være værre, men neida, kfl-forumet er stadig der man er sterkest ute med høygaffelen før man har hørt mer enn en side av en sak.
                                      Så du sier altså at hele artikkelen er fake news? Dokumenter det, da!
                                      Elska þetta félag

                                      Kommentar

                                      • rælingen kanaris
                                        Kaptein Reketråler
                                        Myklebust Light
                                        • Jul 2005
                                        • 1445

                                        #99
                                        Har du lest kfl sin redegjørelse og svar? Og er det vanligvis sånn at det er de det fremsettes beskyldninger mot som komme med bevisene?

                                        Jeg var der, det gikk rolig for seg. Ja, det var litt uenigheter, men ingenting ble kastet og det var på ingen tidspunkt noen intern fight. Det eneste her som man må ta er at dassene ble tettet, håper den/de få av de 500 som var der kan ta ansvar for sine handlinger.

                                        Resten er i beste fall overdrivelser og i værste fall rent oppspinn fra det som fremstår som en snurt sikkerhetssjef.
                                        Spesielt delen med 12-16 åringer som kun drar på kamp for å lage bråk er virkelig interessant, det tror jeg ingen av oss som er aktive i tribunemiljøet kjenner oss bittelitt igjen i en gang....

                                        EDIT: Mitt hovedpoeng er uansett: Å smelle rundt seg med at alle må utestenges fra alt for alltid etter å ha lest noe som kun kan sies å være påstander synes jeg blir for dumt. Om noen har gjort noe galt skal de selvfølgelig få en passende straff, men om det nå skulle være noen 14-åringer som har tettet en dass så får det kanskje holde med en litt kortere straff en livstid?

                                        Sandefjords sikkerhetssjef, ved Per Magnus Larsgård, har uttalt seg om en rekke hendelser i forbindelse med vår bortetur til Sandefjord på søndag. Mange av
                                        Last edited by rælingen kanaris; 25.04.2024, 18:27.
                                        Custodes
                                        I med og motgang

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎