Karakterbok nr. 19/07: Stabæk-LSK 3-1, 23.9.07

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Mollari
    Seniormedlem
    Forumsadist
    • Dec 2003
    • 135

    #21
    Jeg limte først denne inn i Excel:

    Siste nytt om fotball og premier league? Du har kommet til rett sted. Alle nyheter du trenger å vite om fotball samlet på ett sted. Klikk her for å lese!


    Så trakk jeg ut LSK's kamper ved hjelp av "tekst til kolonner" og autofilter.

    Regnet meg så frem til antall seire osv, og regnet om til %.

    Så gikk jeg til norsk fotballarkiv(http://www.rsssf.no/archive.html), hentet alle sluttabellene i perioden 1996 til 2006. La sammen antall seire osv. trakk fra Skjervens kamper og regnet om til %.

    Jeg gjorde faktisk en feil og glemte å ta med tabellen så langt i år, så Skjerven kommer faktisk enda dårligere ut siden vi har dobbelt så mange seire som tap i år.

    Egentlig så synes jeg noen(NFF!) burde ha slik informasjon liggende i en database lett tilgjengelig på nett.
    http://www.rb.no/lsk-magasinet/artic...art=96&serie=0

    Kommentar

    • e.d
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • May 2005
      • 688

      #22
      Veldig interessant dette. Skulle likt å få en kommentar fra NFF på denne statistikken. Jeg setter spørsmålstegn ved om Skjerven i det hele tatt burde bli satt opp til å dømme fler Lillestrøm kamper.
      synging, mentalitet - Kanari-Fansen

      Kommentar

      • Hexaphim
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • May 2006
        • 2749

        #23
        Jeg syns denne statistikken er såpass interessant at den kanskje burde skilles ut i egen tråd? Den fortjener mer oppmerksomhet.
        "Debating creationists on the topic of evolution is rather like trying to play chess with a pigeon; it knocks the pieces over, craps on the board, and flies back to its flock to claim victory." - S. D. Weitzenhoffer.

        Kommentar

        • BennyLem
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2005
          • 2902

          #24
          Opprinnelig skrevet av Mollari
          Jeg limte først denne inn i Excel:

          Siste nytt om fotball og premier league? Du har kommet til rett sted. Alle nyheter du trenger å vite om fotball samlet på ett sted. Klikk her for å lese!


          Så trakk jeg ut LSK's kamper ved hjelp av "tekst til kolonner" og autofilter.

          Regnet meg så frem til antall seire osv, og regnet om til %.

          Så gikk jeg til norsk fotballarkiv(http://www.rsssf.no/archive.html), hentet alle sluttabellene i perioden 1996 til 2006. La sammen antall seire osv. trakk fra Skjervens kamper og regnet om til %.

          Jeg gjorde faktisk en feil og glemte å ta med tabellen så langt i år, så Skjerven kommer faktisk enda dårligere ut siden vi har dobbelt så mange seire som tap i år.

          Egentlig så synes jeg noen(NFF!) burde ha slik informasjon liggende i en database lett tilgjengelig på nett.
          Kjempebra jobba! Egen tråd ASAP!

          Det kunne vært spennende å hatt en slik oppdatert oversikt over samtlige dommere på www.kfl.no. Det er selvsagt en jobb til å begynne med, men når grunndataene er på plass, så er det en smal sak å oppdatere hver match.

          Skal man være litt mer avansert, så kan man også kjøre statistiske analyser i program som SPSS eller Minitab. Når først dataene er på et fornuftig format (f.eks. godt systematisert i et Excel-ark), så er selve analysen enkel. Jeg ser for meg at dette er en fin oppgave for en ivrig Master- eller PhD-student som vil benytte tiden på noen som faktisk er relevant...

          Da kan man se hvilke dommere som dommer i så disfavør av LSK at det er statistisk signifikant, og hevet over en hver tvil og tilfeldighet.

          Et annet interessant moment er at det da også vil avdekkes dommere som dømmer i favør av LSK, selv om dette kanskje virker utenkelig for noen på forumet...
          Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

          Kommentar

          • Kjell.T.Ring
            Poll St. Ring
            --==FORUMRUNKER==--
            • Dec 2005
            • 11796

            #25
            Opprinnelig skrevet av Hexaphim
            Jeg syns denne statistikken er såpass interessant at den kanskje burde skilles ut i egen tråd? Den fortjener mer oppmerksomhet.
            Dette er en sak som nettavisen kommer til å kaste seg over hverfall.
            Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

            Kommentar

            • trigz
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jan 2004
              • 7048

              #26
              Opprinnelig skrevet av Raskolnikov
              Vanligvis synes jeg karakterbokene dine holder veldig høy standard, men her synes jeg du driter deg skikkelig ut. Tenk f.eks på Eric Cantona. Tror ikke det er mange United-fans som furter over at han fikk fortsette i klubben etter kung fu sparket.
              Bare for å runde av karakterbok-diskusjonen: Hva som skjer i United er jeg ikke særlig opptatt av. Jeg setter dagens LSK-spillere opp mot karakterstyrken til de store generasjonene vi hadde på søtti- og åttitallet, og så lenge de er i klubben får de finne seg i at det er en fortid her. Sånn er det å være i en storklubb.

              Jeg tviler ikke på at BHR angrer som en hund, og personlig har jeg for all del ikke noe i mot ham (han fremstår som en hyggelig og smart fyr utenfor banen). Ikke desto mindre vil jeg ikke se sånt piss fra LSK-spillere. Og det er nok BHR enig i selv også.

              Dessuten er det hevet over enhver tvil at United-supportere er umoralske, så jeg skjønner ikke sammenlikningen.

              (Og du skal vel heller ikke se bort fra at Eric Cantona var en litt bedre fotballspiller.)
              Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

              Kommentar

              • Hexaphim
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • May 2006
                • 2749

                #27
                Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
                Dette er en sak som nettavisen kommer til å kaste seg over hverfall.
                Er vi ikke enige her på forumet om at Nettavisen løper Branns ærend, og at en Lillestrømsympatisk sak ikke vil være interessant for dem?
                "Debating creationists on the topic of evolution is rather like trying to play chess with a pigeon; it knocks the pieces over, craps on the board, and flies back to its flock to claim victory." - S. D. Weitzenhoffer.

                Kommentar

                Working...
                😀
                😂
                🥰
                😘
                🤢
                😎
                😞
                😡
                👍
                👎