"Paranoia" blant enkelte forumbrukere: Andre er skyld i LSKs tap

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • reka
    Seniormedlem
    --==FORUMRUNKER==--
    • Aug 2005
    • 13244

    #21
    Opprinnelig skrevet av poker
    Igjen. Dette var i gamle Brann ASA som ble oppløst.

    Når det kommer til Hardball tror jeg dere bare er misunnelig siden vi eier vår egen klubb og at investorene ikke har en dritt å si når det gjelder styringen av klubben(les: Per Berg/Rösler)

    Jeg tror du har "misforstått" - vi er sjeleglad for at Per Berg sitter i sportslig utvalg og at hans rolle i klubben er formalisert istedet for at vi må forholde oss til en kompisgjeng shelt utenfor klubbens kontroll. Du finner mer om våre meninger i denne tråden:


    Forøvrig: Hvis det du hevder er en "ikke-sak", hvorofr er du her inne og argumentere for det motsatte da?

    Kommentar

    • poker
      Juniormedlem
      Ferskenpels
      • Sep 2007
      • 4

      #22
      Rett og slett fordi jeg ikke vil at folk skal tro at Sk Brann er eid av TV2. Vi eier vår egen klubb, og syns det er herlig!

      Men tilbake til tema! Godt at noen av dere er såpass oppegående at dere skjønner at ikke TV2 er noe Brann TV. Hvis dere ser på oversikten, så er det faktisk Lsk som har flest kamper vist på TV i år...

      Kommentar

      • reka
        Seniormedlem
        --==FORUMRUNKER==--
        • Aug 2005
        • 13244

        #23
        Opprinnelig skrevet av poker
        Rett og slett fordi jeg ikke vil at folk skal tro at Sk Brann er eid av TV2. Vi eier vår egen klubb, og syns det er herlig!
        Og det gjør ikke LSK?
        Opprinnelig skrevet av poker
        Men tilbake til tema! Godt at noen av dere er såpass oppegående at dere skjønner at ikke TV2 er noe Brann TV. Hvis dere ser på oversikten, så er det faktisk Lsk som har flest kamper vist på TV i år...
        Det er vel INGEN her inne som ikke skjønner at TV2 er Brann-tv. Dette er, som lederen av kjernen sier, en selvfølgelighet alle er klar over i fotballnorge. Det er konsekvensene som debatteres her. Dine årsaker til å delta i denne debatten er vel et argument i seg selv.

        Kommentar

        • Kanariz
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • May 2005
          • 2507

          #24
          så lenge fotballen er rundt og man ikke vil at laget ditt skal tape, er det som regel "de andre" som får skylda når laget ditt taper....

          Kommentar

          • trigz
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2004
            • 7029

            #25
            Opprinnelig skrevet av poker
            Når det kommer til Hardball tror jeg dere bare er misunnelig siden vi eier vår egen klubb og at investorene ikke har en dritt å si når det gjelder styringen av klubben(les: Per Berg/Rösler)
            Hva med å kaste ut det irriterende skarrepakket fra forumet? Hvem tar ansvar?
            Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

            Kommentar

            • heidar
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2004
              • 2116

              #26
              TV2-debatten gidder jeg ikke engasjere meg mye i. Lillestrøm vises mye på TV, selv om jeg mener fokuset på omdiskuterte situasjoner har gått veldig mye i vår disfavør (sett i forhold til f.eks. Brann)

              Frustrasjonen som kommer nå, er fra min side basert på to ting: Avgjørende dommeravgjørelser og marginer i mot. De to siste serierundene har vi hatt alle marginer mot oss, mens Brann har hatt alle marginer med seg.

              - Lillestrøm-Tromsø: Vi får en mann utvist etter 10 minutter. Opprettholder allikevel grepet om kampen, men gir bort 0-2 på en juniorfeil. Når Tromsø i tillegg scorer på sin første sjanse i 2. omgang blir det bare utgjort. Samme kveld i Fredrikstad blir Brann overkjørt i en omgang, men scorer 2 mål på 3 minutter i andre omgang og avgjør kampen. Forbanna marginer.

              -Stabæk-Lillestrøm. To håpløse utvisninger avgjør kampen i vår disfavør. Brann sliter hjemme mot Odd, men får et gratis straffespark til å hjelpe seg på vei. Deretter følger et offside-mål og et flaksemål.

              Selvfølglig er man frustrert når gullet glipper igjen. Jeg irriterer meg over at Murphy's Lov har tatt rotfeste på Åråsen, mens Brann ikke har hatt marginene mot seg i hele år.

              Spesielt blir det irriterende når vi har spilt gode kamper mot både Tromsø og Stabæk, men allikevel tapt. Hadde vi blitt overkjørt av disse lagene, hadde nok potetgullet smakt bedre.
              Last edited by heidar; 26.09.2007, 15:58. Begrunnelse: Glemte poenget
              En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

              Endelig er mørketida over.

              Kommentar

              • gamle-perta
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2004
                • 2418

                #27
                Opprinnelig skrevet av 10.09.50
                Dette blir jeg litt svett av, Gammer'n. Du bruker mesteparten av fritiden din på å kritisere LSKs ledere for svak mediehåndtering og manglende evner til kommunikasjon. Det singler i glasshus.
                Tar den. Kan til en viss grad innrømme at jeg hører litt singling i det fjerne, ja
                Men samtidig prøver jeg å komme meg videre, og ikke gnage på de samme problemstillingene om og om igjen. Det synes jeg vi er i ferd med å gjøre i denne saken. Og det tror jeg ikke det kommer noe godt ut av.

                Vi må prestere på banen, prestere på tribunen og opptre på en positiv måte når vi er på TV - ikke bare klage.
                Da blir livet lettere for alle som er glad i LSK.

                Mvh
                Gammer`n
                Mvh
                Gammer´n (Per T)

                Kommentar

                • 10.09.50
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Oct 2005
                  • 1410

                  #28
                  Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                  Men samtidig prøver jeg å komme meg videre, og ikke gnage på de samme problemstillingene om og om igjen. Det synes jeg vi er i ferd med å gjøre i denne saken. Og det tror jeg ikke det kommer noe godt ut av.
                  Ser den. Men ett sted må vi få furte når vår verden går i grus. Løsningen er å vinne i kveld. Da leker livet igjen. Nå går vi kamp. Over og ut.

                  Kommentar

                  • KFL41
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • May 2004
                    • 3648

                    #29
                    Det er faen meg ikke rart man blir paranoide

                    Pål T Jørgensen INNLEDER TV2-nyhetene kl 21.00 med at LSK jukset seg til cupfinale.(så og si direkte sitat)

                    De viste bilder av handsen til Arild Sundgot.


                    Jeg har vært blant motstanderne av LSKs angrep på TV2, men etter dette synes jeg faktisk de har tatt helt av. Det virker som om det er et takk for sist.

                    Men jeg tror forsåvidt det var litt med humor, men likevel. Det var ikke lett å tolke.
                    Edit: Etter at de gjentok det da sportsendingen startet, så var det nok ikke sagt med humor.

                    Det er selvsagt dommerens oppgave å påse at det går riktig for seg. Vi har blitt snytt før og blir det sikkert igjen. Kan ikke si at LSK er noe værre enn andre.

                    Pål T Jørgensen er for ordens skyld Lyn supporter, men det kan jo hende han har vestkantsympatier. Vi slo jo Lyn ut i kvartfinalen. Bitterhet??

                    TV2 gjør i hvertfall ingenting for å kvitte seg med stemplet de har fått av LSK. Den nettavisartikkelen i dag, samt en reportasje i forrige uke der LSK "refset" Stabæk, nesten uten å nevne aktørene til Stabæk i det hele tatt er blant eksemplene.
                    Last edited by KFL41; 26.09.2007, 20:44.

                    Kommentar

                    • Dole
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Aug 2004
                      • 1529

                      #30
                      Opprinnelig skrevet av KFL41
                      Det er selvsagt dommerens oppgave å påse at det går riktig for seg. Vi har blitt snytt før og blir det sikkert igjen. Kan ikke si at LSK er noe værre enn andre.
                      .
                      Mener du virkelig at det kun er dommerne som har ansvar for at det ikke jukses på banen? At spillerne skal kunne få gjøre som de vil for å lure dommerne til å ta feil avgjørelser? Er det greit å lure seg til straffespark, dope seg - eller med vilje bruke hendene slik Sundgot gjorde i dag? Vel, jeg synes faktisk spillerne bør inneha et moralsk minstenivå.

                      Kommentar

                      • KFL41
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • May 2004
                        • 3648

                        #31
                        Opprinnelig skrevet av Dole
                        Mener du virkelig at det kun er dommerne som har ansvar for at det ikke jukses på banen? At spillerne skal kunne få gjøre som de vil for å lure dommerne til å ta feil avgjørelser? Er det greit å lure seg til straffespark, dope seg - eller med vilje bruke hendene slik Sundgot gjorde i dag? Vel, jeg synes faktisk spillerne bør inneha et moralsk minstenivå.
                        Vanligvis blir jeg flau når LSK spillere filmer eller når dommeren gjør feil som går i LSKs favør. Men akkurat idag, så driter jeg i det. Vi har fått mye tyn i det siste og får høre det i innledningen i nyhetene!

                        Vanligvis vil jeg at LSK skal vinne med rene midler, men når vi får så mye tyn som vi har fått det siste så er rett og slett det begeret fullt. Men etter dagens kamp så har nok det begeret fått tømt seg ganske mye...

                        Ånei, jeg er helt enig i at det ikke bare er dommeren sitt ansvar at juks er lov. Men jeg ble kvalm da Steinar Nilsen sa etter at LSK ble snytt for straffe at dersom dommeren ikke dømmer, har det pr definisjon ikke skjedd en forseelse. Da klarer jeg ikke å vende det andre kinnet til.

                        Kommentar

                        • Rovfugl
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2004
                          • 3672

                          #32
                          Opprinnelig skrevet av Dole
                          Mener du virkelig at det kun er dommerne som har ansvar for at det ikke jukses på banen? At spillerne skal kunne få gjøre som de vil for å lure dommerne til å ta feil avgjørelser? Er det greit å lure seg til straffespark, dope seg - eller med vilje bruke hendene slik Sundgot gjorde i dag? Vel, jeg synes faktisk spillerne bør inneha et moralsk minstenivå.
                          tror ikke det går på "moral" tror dette er mere en "incident" i kampens hete
                          DØ FOR FUGLA!!!
                          http://www.fluefiskebloggen.no
                          LSK er min religion
                          Ujah er min gud

                          Kommentar

                          • minibus
                            Juniormedlem
                            Bøffelpromp
                            • Jul 2007
                            • 10

                            #33
                            Angående M Andresen

                            Opprinnelig skrevet av RSP
                            I prinsippet er jeg helt enig med trådstarter. Samtidig mener jeg at at det kan argumenteres godt for at Kippe dømmes strengere enn mange andre (Kippe vrs. Martin Andresen, Kippe vrs. Riseth f.eks.). Tilsvarende at journalistikken som bedrives i sportsredaksjonen i TV2 favoriserer Brann.

                            Men; verden er sjelden rettferdig. Og det å syte for mye fører ikke noe godt med seg.
                            "Alle" sier at han kan kjefte så meget som han bare vil, og blir "aldri" straffet for det. Helt korrekt er det vel ikke, han har 4 gule i år, og de er alle kommet etter utbrudd mot dommeren. Så der har vi en ting som blir gjentatt nok ganger og nå er blitt en "sannhet".

                            Kommentar

                            • MortenA
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2007
                              • 3352

                              #34
                              Når det gjelder Martin Andresen, så burde han vel strengt tatt hatt mer enn fire kort for de utallige utblåsningene han har hatt mot dommerne. Hadde han hatt 15-20 kort for munnbruk, så hadde jeg vært enig, men jeg ser poenget.
                              Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                              Kommentar

                              Working...
                              😀
                              😂
                              🥰
                              😘
                              🤢
                              😎
                              😞
                              😡
                              👍
                              👎