Stemningstråd LSK-Haugesund

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kdlnor
    Medlem
    Møteplager
    • Feb 2003
    • 76

    #81
    Skjønner ikke helt hvordan man som supporter kan mene at man har gjort noe bra dersom man bryter lover og regler, og en konsekvens av dette blir at man påfører klubben man støtter negative opplsag i media eller i form av bøter fra forbundet. Hva i all verden tjener klubben på dette?

    Verden fungerer desverre ikke slik at det er greit å gjennomføre en ting bare fordi man syns det er kult. Det finnes fotballfans som syns det er kult å kaste ting inn på banen, som syns det er kult å slenge rasistiske bemerkninger eller slåss for den del. Så selv om dette er ulovlig så bør de få lov til det fordi de syns det kult og at det skaper god stemning?.

    Selv om man er en gjeng, har det dritkult og adrenalinet bruser, så er det visse lover og regler man må følge. Tror ikke akkurat ledelsen i LSK syns det er greit at kanarifansen bryter reglene som de måtte ønske fordi man syns noe er kult eller er uenig i reglene.

    Kommentar

    • chrissp
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2004
      • 2403

      #82
      Opprinnelig skrevet av Kdlnor
      Skjønner ikke helt hvordan man som supporter kan mene at man har gjort noe bra dersom man bryter lover og regler, og en konsekvens av dette blir at man påfører klubben man støtter negative opplsag i media eller i form av bøter fra forbundet. Hva i all verden tjener klubben på dette?

      Verden fungerer desverre ikke slik at det er greit å gjennomføre en ting bare fordi man syns det er kult. Det finnes fotballfans som syns det er kult å kaste ting inn på banen, som syns det er kult å slenge rasistiske bemerkninger eller slåss for den del. Så selv om dette er ulovlig så bør de få lov til det fordi de syns det kult og at det skaper god stemning?.

      Selv om man er en gjeng, har det dritkult og adrenalinet bruser, så er det visse lover og regler man må følge. Tror ikke akkurat ledelsen i LSK syns det er greit at kanarifansen bryter reglene som de måtte ønske fordi man syns noe er kult eller er uenig i reglene.
      Jeg ordla meg nok litt feil. Enkelte lover og regler skal man selvfølgelig ikke bryte. Da tenker jeg på vold, rasisme og lignende.

      Bluss er ikke i den kategorien. Samtidig skal man være forsiktig med når og hvordan man blusser, nettopp fordi det KAN skade klubben. At blussingen søndag skadet klubben, tror jeg ikke.

      Samtidig er det et poeng at vi ikke skal la NFF diktere hva som er god og dårlig supporterkultur. Det er noe vi kan ta internt i KFL og ekstern med andre supportere. Det NFF presterte av piss før kampen og under pausen, gjør meg bare sikrere på at her må vi vise hva vi mener er bra.

      Legger vi oss flate hver gang vi får kritikk, er ikke veien lang til pledd og sitteplasser.
      Bølerkanaris

      Kommentar

      • iL
        Seniormedlem
        --==FORUMRUNKER==--
        • Jan 2004
        • 10771

        #83
        Opprinnelig skrevet av Kdlnor
        Skjønner ikke helt hvordan man kan mene at man har gjort noe bra dersom man bryter lover og regle
        (sletter "som supporter " delen)

        Hvordan tror du verden hadde vært i dag, hvis det ikke er noen som bryter lover og regler av og til, for å få en bedre hverdag?

        Uten å trekke sammenligningen til blussing.
        Kanarifugla flyr høyt i år!

        Kommentar

        • Kdlnor
          Medlem
          Møteplager
          • Feb 2003
          • 76

          #84
          Opprinnelig skrevet av iL
          (sletter "som supporter " delen)

          Hvordan tror du verden hadde vært i dag, hvis det ikke er noen som bryter lover og regler av og til, for å få en bedre hverdag?

          Uten å trekke sammenligningen til blussing.
          Å bryte lover og regler som åpenbart er gale lover og regler fordi det f.eks. skal sørge for at noen undertrykkes eller gi noen få fordeler er noe helt annet enn å bryte allment aksepterte regler som f.eks. går på sikkerhet fordi noen synes det er en kul ting. Blussing og fyrverkeri er ikke ulovlig fordi man ønsker dårligere stemning på tribunene, men fordi det utgjør en sikkerhetsrisiko.

          Altså, jeg gjentar at jeg selv synes bluss er en skikkelig stemningsfull ting, men at vi som supporterklubb skal digge oss selv for å ha utført en ulovlig handling som det ikke engang er aksept for hos klubben vi støtter blir for meg helt feil.

          La oss være kjent for en flott supporterklubb som er nyvinnende og skaper god stemning innenfor de rammene som et tillatt, og bli apekatter som tror vi kan gjøre som vi vil fordi VI syns det er kult. Da blir vi en suportergruppe forbundet med problemer slik klanen var det for noen år tilbake før de ryddet opp internt.

          Kommentar

          • TwentyThirteen
            Medlem
            Hoffnarr
            • Oct 2007
            • 49

            #85
            Hvorfor mase så mye om den blussinga. Har vi fått bot? Er det noen som blei skada?
            Noen maser om at KFL pluteselig blir sett på som bøller. Av hvem blir de det? de som sitter med kaffe koppen å klapper?
            MAnge i supporter Norge syntes det var sinnsykt bra gjort å KFL får cred for det. Får de med den rette mentaliteten betyr det mer en hva pampene mener.

            Leve mentalitet og engasjement.

            Kommentar

            • iL
              Seniormedlem
              --==FORUMRUNKER==--
              • Jan 2004
              • 10771

              #86
              Opprinnelig skrevet av Kdlnor
              Å bryte lover og regler som åpenbart er gale lover og regler fordi det f.eks. skal sørge for at noen undertrykkes eller gi noen få fordeler er noe helt annet enn å bryte allment aksepterte regler som f.eks. går på sikkerhet fordi noen synes det er en kul ting.
              Og hvem bestemmer hva som er "åpenbart" galt?
              Kanarifugla flyr høyt i år!

              Kommentar

              • Rovfugl
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2004
                • 3672

                #87
                Har akkurat sett cupfinalesendinga som gikk på TV-2(brann)
                enkelte ting legger man merke til ved den sendinga........
                først av alt så er nesten alt stoff om haugesund den store askeladden og hvilken sensasjon dem har gjort, slått 2 tippeligalag for å komme seg til finalen etc etc...... btw, begge de laga de slo er nå i lavere divisjon, og er vel den største grunnen til at dem kom til finalen, de møtte MØKKALAG.

                Mens vi kjører den beste tifoen EVER viser de faen meg bilder av haugesundere som sitter\står og snakker om vær og føre med hverandre, ikke synger eller noen ting, i bakgrunnen kjører kanaris megashow med tifo og synging og dem filmer det faen meg ikke!!!

                Jeg tok meg selv i å være nærvøs mens jeg så kampen på tv, enda jeg var på stadion å så den ! 2 ganger hadde jeg anelse til panikk da haugesund kom i angrep og fikk avslutta!! hvorfor det? jeg vet jo for faen at dem ikke scora, og her sitter jeg som en idiot og er redd for at dem skal få seg et mål på tampen! tenkte med meg selv da jeg merka hva jeg holdt på med........ herregud er du dum eller..... jepp tenkte jeg med meg selv, noe er gæli med deg.

                Klarte heller ikke å se kampen uten å grine 2 ganger, akkurat de samme tidspunktene som da jeg var på stadion, da vi scora det andre målet og jeg skjønte seieren var vår, og da Kippe løfta pokalen og man hørte jubelbruset fra oss !!!!

                Jeg synes stemmninga under kampen var bra, haugesund hørte man ikke ofte og når man gjorde det vare det bare "haugesund haugesund haugesund" dønn kjedelig. Det lille dem viste av Tifoen vår var bare helt enormt rått, tipper det var mange haugesundere (sikkert hanne krogh også) som fikk hakeslepp når dem så den tifoen!
                Var konge å se blussinga på TV og livet på stadion da vi hadde vunnet, hvor glad både vi og spillera var, og forhåpentlig enda er.

                Jeg synes det var en topp dag med en viktig kamp med god stemmning, god tifo, god blussing og masse gode kanarifolk
                NORGESMESTER 2007
                DØ FOR FUGLA!!!
                http://www.fluefiskebloggen.no
                LSK er min religion
                Ujah er min gud

                Kommentar

                • Fuglemann
                  Seniormedlem
                  Forumonanist
                  • Sep 2007
                  • 183

                  #88
                  Må bare si meg 200% enig med innlegget over her etter å ha sett hele sendinga om igjen på pc`n :-) hadde tårer i øya to ganger også jeg, når Kippe løfta bøtta og når Søgård klatra opp på gjerde med bøtta over hue.. store øyeblikk :-)

                  Kommentar

                  • Rønnern
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2003
                    • 6690

                    #89
                    Opprinnelig skrevet av TwentyThirteen
                    MAnge i supporter Norge syntes det var sinnsykt bra gjort å KFL får cred for det. Får de med den rette mentaliteten betyr det mer en hva pampene mener.
                    Hva andre supportere mener om KFL og det at de gir oss "cred" er noe vi i hvert fall ikke skal bry oss om.

                    Nei til "cred"!
                    Mvh Ronnie "The Runner"
                    LSK for alltid

                    Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                    Kommentar

                    • TwentyThirteen
                      Medlem
                      Hoffnarr
                      • Oct 2007
                      • 49

                      #90
                      Opprinnelig skrevet av Rønnern
                      Hva andre supportere mener om KFL og det at de gir oss "cred" er noe vi i hvert fall ikke skal bry oss om.

                      Nei til "cred"!

                      Det blir litt tatt ut av sammenheng Rønnern. Jeg ordla meg kanskje feil, men det jeg mener er skrevet til tidligerer innlegg der noen mener at alle nå oppfatter KFL for bøller fordi vi blussa. Poenget er at vi ikke blir det.

                      Ja til cred

                      Kommentar

                      • André
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Oct 2006
                        • 419

                        #91
                        Jeg sto vedsiden av en jente/dame på matchen som fikk seg en rimelig god trøkk i beinet etter det første målet, fordi at folk raste nedover. Det så ut som hun hadde ganske vondt. men hun tok det med et smil til slutt. Så kanskje vi skal slutte å juble og hoppe på scoringer da. det skaper flere skader enn bluss noen gang vil gjøre.
                        Your life
                        A game
                        turn it up, turn it up!

                        Kommentar

                        • CFD
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • May 2004
                          • 2319

                          #92
                          Jeg vet ikke helt hva jeg skal si om denne kampen. Ingen ble skadet eller gjorde noe såkalt "hærverk" der jeg stod (på begge sidene av VG Nedre). Som jeg ser på blussinga så ser det jo ut som de øverst på VG øvre ikke så så veldig mye og dette er jo beklagelig. En cupfeiring er jo for alle og ikke kun de ekstreme ,men personlig synes jeg det var artig med bluss ,men det er bare respektere at noen ikke liker dette og fikk evt helseproblemer av dette..

                          Jeg klarer desverre ikke se at personer sier det greit å ødelegge seter. Som hele VG Nedre/Øvre så var alle rundt meg også i ekstase da målene kom ,men det gjør jo ikke at man trenger å hoppe på stolryggene eller setene.
                          Tankegangen til AS Norge: Det skal kvoteres inn. Man skal ikke velge de beste kandidatene. Man skal velge inn de små og svake sånn at de også kan få noe å glede seg over

                          Kommentar

                          Working...