Mathisen om TV2 og besinnelse

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • blue
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Aug 2004
    • 1429

    Mathisen om TV2 og besinnelse

    Fra nyhetstråden:

    Medlemsbladet dumpet ned i postkassa i går, og følgende fra lederartikkelen til Per Mathisen kan fortjene plass i nyhetstråden:

    Selv om året har inneholdt mye positivt har det også vært episoder som vi godt kunne vært uten. Det ønsker vi å gjøre noe med og skal neste år fremstå slik LSK som toppklubb og en klubb for alle skal gjøre.

    Vi har fantastiske supportere og Kanarifansen er best i Norge til å støtte laget sitt også når skuffelsene kommer. De fortjente også å kunne feire at klubben de setter så høyt endelig vant noe.

    Men også blant supporterne har det i år vært episoder som setter både dem selv, men også klubben, i et dårlig lys. Vi vet at ledelsen i Kanarifansen tar dette på alvor og vil rydde opp i dette. Vi må alle sørge for at LSK og alle som følger klubben er godt likt og blir respektert som hard, men fair motstander både på banen og tribunen.

    Det samme gjelder i forhold til media og særlig TV2. Det irriterer meg at noen kunne få seg til nærmest å jage dem bort når de ønsket å vise hele landet hvor flinke vi var til å feire og hvor deilig vi hadde det etter cupfinalen. Jeg håper alle forstår at uten at de hadde brukt så mye penger og ressurser på å vise norsk fotball hadde vi ikke kunnet satse slik vi gjør.

    Det er ikke bare mediepengene som hadde blitt mindre, men interessen generelt både fra sponsorer og publikum kunne vært mye dårligere.

    Ja, TV2 er ute etter å tjene penger på det, men hva gjør det hvis vi også gjør det. Det er vel å gjøre hverandre bedre. Vi skal ha et godt og ryddig forhold til media, TV2 inkludert.
    Jeg er veldig glad for at Per Mathisen skriver dette, og er helt enig med ham. Det beste for klubben er å ha et godt forhold til media, og det burde vi i KFL bidra til å skape. Vis storsinn, ikke bitterhet!
    Fugla 4 Life!
  • mr.sandass
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Nov 2005
    • 972

    #2
    Skal man liksom bare sitte å se på at tv2 særbehandler brann på den måten de gjør da eller?
    www.ultrasfeltc.net

    Kommentar

    • skotten
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2004
      • 1794

      #3
      Opprinnelig skrevet av mr.sandass
      Skal man liksom bare sitte å se på at tv2 særbehandler brann på den måten de gjør da eller?
      Jepp! Eller sagt på en annen måte; Drit i ting vi ikke kan gjøre noe med, samt heller fokusere på hva en kan påvirke selv for at klubben skal få god medieomtale.

      Kommentar

      • MortenA
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2007
        • 3375

        #4
        Personlig velger jeg å avvente situasjonen og se hvordan TV2 takler den nye sesongen. Hvis de endrer sin profilering av LSK og rapporterer nøytralt, så vil jeg vurdere stillingen på nytt.

        Ser ikke noe grunn til å bukke og takke TV2 ennå. La TV2 bevise at de er interessert i å ha et ryddig forhold til oss, og så løser nok det meste seg.
        Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

        Kommentar

        • mr.sandass
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Nov 2005
          • 972

          #5
          Opprinnelig skrevet av skotten
          Jepp! Eller sagt på en annen måte; Drit i ting vi ikke kan gjøre noe med, samt heller fokusere på hva en kan påvirke selv for at klubben skal få god medieomtale.

          Blir brann særbehandlet neste sesong må det komme kraftige reaksjoner.

          Og tro du meg. Vi kan gjøre noe med det.
          www.ultrasfeltc.net

          Kommentar

          • skotten
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2004
            • 1794

            #6
            Opprinnelig skrevet av mr.sandass
            Blir brann særbehandlet neste sesong må det komme kraftige reaksjoner.

            Og tro du meg. Vi kan gjøre noe med det.
            Det er mye vi kan gjøre noe med, men hvilke konkrete kraftige reaksjoner på TV2's særbehandling av brann som skulle ha noen positiv effekt for Sportsklubben trenger ihvertfall jeg å få nærmere forklart...

            Kommentar

            • Ballkunstneren
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • May 2006
              • 780

              #7
              grunnen til at TV2 ble "jaget bort" :P fikk noe slengt etter seg ved cupfinaleteltet er jo fordi de i hele år bare har selgt dritt til oss og bare vært kritiske til oss..

              For oss er dette selvfølgelig ikke optimalt, fordi vi endelig skulle få positiv dekning for en gangs skyld, men sånn ble det nå..

              kanskje de er snillere mot oss neste år så er andre snillere mot dem..

              Kommentar

              • Kristiansen
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Aug 2007
                • 1332

                #8
                Jeg mener at vi skal være greie mot tv2 hvis de er greie mot oss.
                Og vis dem oppfører seg som drittunger mot oss, kan vi oppføre oss som drit unger mot dem

                Kommentar

                • blue
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Aug 2004
                  • 1429

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av the fugla man
                  Jeg mener at vi skal være greie mot tv2 hvis de er greie mot oss.
                  Og vis dem oppfører seg som drittunger mot oss, kan vi oppføre oss som drit unger mot dem
                  Fryktelig korttenkt.

                  All drittslenging mot media skader klubben vi eLSKer.
                  Den kampen har media vunnet før avspark!
                  Fugla 4 Life!

                  Kommentar

                  • CFD
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • May 2004
                    • 2319

                    #10
                    Her var det mye pisspreik om at TV2 skal spille på våres premisser.. I virkeligheten så er det KFL og LSK som må spille på TV2's premisser Slik er virkeligheten og jo fler personer klager jo mer negativ vil TV2 bli mot LSK som igjen vil bety mindre pressedekning , lavere sponsorinntekter og igjen dårligere prestasjoner pga dårlig økonomi.

                    Er enkelte personer her virkelig så trange i nøtta at de setter personlig vendetta mot TV2 forran klubbens beste? Jeg er sjokkert...
                    Last edited by CFD; 25.12.2007, 18:07.
                    Tankegangen til AS Norge: Det skal kvoteres inn. Man skal ikke velge de beste kandidatene. Man skal velge inn de små og svake sånn at de også kan få noe å glede seg over

                    Kommentar

                    • reka
                      Seniormedlem
                      --==FORUMRUNKER==--
                      • Aug 2005
                      • 13271

                      #11
                      Jeg er sikker på at TV2 uansett vil komme opp med negativ vinkling og renspikka løgner selv om vi oppfører oss som engler. Men det er absolutt ingen grunn til å gi dem ytterligere ammunisjon.

                      Kommentar

                      • RSP
                        Moderator
                        • Aug 2004
                        • 10498

                        #12
                        At TV2 i året som har gått har gitt LSK en ytterst dårlig behandling, vil jeg tippe at vi alle er enige om. Likevel støtter jeg Per Mathisen her. For hva er alternativet? En krig mot TV2 er jeg redd vil påføre klubben dårlig PR, og det uten at vi får noe igjen for det. Selv om det er tøft, vil vi tjene på å vise oss større enn TV2 her. Og media elsker vinnere: i sesongen som gikk var Brann en vinner og opphaussingen - særlig i TV2 - var grenseløs. Dette vil snu.

                        Kommentar

                        • Ballkunstneren
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • May 2006
                          • 780

                          #13
                          men vi kan ikke legge oss ned å dø heller liksom.. når noe ikke stemmer så må vi si ifra, vi kan ikke gå rundt å late som ingenting.. det er bare latterlig..

                          hvis styret hadde gjort det hadde jeg vurdert om de gjorde jobben sin.. Men så langt hr de sagt ifra og gjort en meget god jobb..

                          Kommentar

                          • CFD
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • May 2004
                            • 2319

                            #14
                            Vi vinner jo seriegull i 2008 så vi får nok PR skulle en tru
                            Tankegangen til AS Norge: Det skal kvoteres inn. Man skal ikke velge de beste kandidatene. Man skal velge inn de små og svake sånn at de også kan få noe å glede seg over

                            Kommentar

                            • skotten
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2004
                              • 1794

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av Ballkunstneren
                              men vi kan ikke legge oss ned å dø heller liksom.. når noe ikke stemmer så må vi si ifra, vi kan ikke gå rundt å late som ingenting.. det er bare latterlig..
                              Da foreslår jeg at du plukker opp telefonen, slår nummeret til TV2, ber om å få prate med sportssjefen og sier i fra om alt du har på hjertet. Personlig har jeg ikke tenkt til å gjøre det samme, uten at jeg hadde noen umiddelbare planer om å legge på røret av den grunn

                              Kommentar

                              • rulfi
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Mar 2007
                                • 982

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av Ballkunstneren
                                men vi kan ikke legge oss ned å dø heller liksom.. når noe ikke stemmer så må vi si ifra, vi kan ikke gå rundt å late som ingenting.. det er bare latterlig..

                                hvis styret hadde gjort det hadde jeg vurdert om de gjorde jobben sin.. Men så langt hr de sagt ifra og gjort en meget god jobb..
                                Hva har det faktisk hjulpet og si fra?? Ikke noe vil jeg si. Vi har sagt i fra i et halvt år? mer? Har TV2 endret sin dekning av LSK/KFL? Niks, de har endret 0%, nada. Så igjen, hva har vi igjen? Jo, TV2 greier nok å finne ennå mer om LSK/KFL enn de allerede har.

                                Kanskje bedre å ikke gi de ammunisjon? Vi viser oss fra en god side, alt blir fortsatt negativt, da er det lettere å få med seg andre lags supportere også, for akkurat nå ler bare alle av oss. De fleste andre lags supportere har sett at vi ikke blir behandlet bra, i tillegg til en del andre klubber også, men de har i tillegg kalt oss sutrete pga måten vi har holdt på. Nå bryr ikke jeg meg all verden om andre lags supportere, men det sier kanskje litt når de kaller oss sutrete, barnslige og ler av oss, så er det noe helt annet om en skal la deg gå inn på seg og bry seg.

                                Så jeg kan ikke se at vi tjener noe som helst på måten vi har opptrådt på.

                                Kommentar

                                • glasgow
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Jan 2007
                                  • 1251

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av blue
                                  Fryktelig korttenkt.

                                  All drittslenging mot media skader klubben vi eLSKer.
                                  Den kampen har media vunnet før avspark!
                                  Helt enig med deg her.
                                  KFL er en kvise på medias rumpe.
                                  Mener mye takket være bla TV 2 har gjort KFL til "norges" beste supportere.
                                  Alt som er positivt, synging, stemning, cupen , deverre noen uheldige episode osv.
                                  Styret i KFL har selvfølgelig også bidratt masse. Men mener mediedekning skyldes masse her...
                                  Det er selvfølgelig noen uheldige episoder i løpet av en sesong, og det kommer det til og være i fremtiden også.
                                  KFL får prøve så godt de kan og rydde opp internt.
                                  Men noe vil sikkert havne imedias søkelys. Det må vi nesten regne med.
                                  Det er jo nyheter som fatter den allmenne interesse media lever av.
                                  La oss gi TV 2, og resten av media norge mest positiv dekning i 2008.
                                  Det vil gavne lsk og kfl mest.
                                  Det blir for dumt og snakke om aksjoner mot media.
                                  Til det er vi for sårbare.

                                  LSK og KFL trenger den omtale vi kan få for og overleve.

                                  Bare vi kan snu noe av den negative trenden som har blitt.
                                  Det er kapitalen som rår, ikke kfl.
                                  Men vi kan påvirker resulatet av pakken LSK som klubb serverer til Norges tv/avis tittere

                                  Kommentar

                                  • Ballkunstneren
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • May 2006
                                    • 780

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av skotten
                                    Da foreslår jeg at du plukker opp telefonen, slår nummeret til TV2, ber om å få prate med sportssjefen og sier i fra om alt du har på hjertet. Personlig har jeg ikke tenkt til å gjøre det samme, uten at jeg hadde noen umiddelbare planer om å legge på røret av den grunn
                                    Løk du da.. Det er styret i LSK sin oppgave, en oppgave de har gjort å.. De har ikke lagt seg ned å død.. de har stått imot og kommentert de fabrikerte nyhetene til TV2..

                                    At Tv2 favoriserer Brann er vel de fleste enige i å tror jeg.. Det har også LSK gått ut å sagt.. så.. ja.. synes de har gjort en god jobb.. Viktig å gå ut å si ifra når ting er galt..

                                    Tv2 driter jeg egentlig i, mer opptatt var ryktet vårt i fotballnorge og spessielt at vi får mediedekning i romeriksområdet.. Det er det viktigste..

                                    Kommentar

                                    • _Jonern
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jan 2004
                                      • 4376

                                      #19
                                      Hvor er stoltheten til folk? Er det ok at media(tv2) pisser på klubben vår? Her får faen meg tv2 vise seg fra en bedre side neste sesong, ellers kan de dra til helvette.

                                      Mener mye takket være bla TV 2 har gjort KFL til "norges" beste supportere.
                                      Unnskyld meg?? Hva i allverden mener du med det der? Hvis du mener TV2 har hjulpet oss dit vi er i dag, så kan jeg ikke gjøre annet enn å le.

                                      Alt er faktisk ikke akseptabelt. Når TV2 gir oss så til de grader dårlig behandling, så er det direkte flaut hvis vi bare skal sitte å se på. Vi skal ikke krype for den drittkanalen der, da får de heller bare skrive noe negativt om oss, så sitter vi hvertfall igjen med stoltheten i behold.

                                      MED STOLTHET OG ÆRE - VI ELSKER LILLESTRØM!!
                                      ..................

                                      Kommentar

                                      • Stone
                                        Seniormedlem
                                        Forumonanist
                                        • Sep 2006
                                        • 225

                                        #20
                                        Opprinnelig skrevet av Ballkunstneren
                                        Løk du da..
                                        Alle som mener noe annet enn deg og "dine" er løker eller idioter, godt å se at dere holder standarden inn mot 2008 sesongen...

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎