Ny LSK-hymne på Åråsen!

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • tilt
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Apr 2007
    • 813

    #21
    Hold deg oppdatert med Midt-Norges og Trondheims største regionavis. Vi gir deg alltid de siste nyhetene innen innenriks, utenriks, sport og kultur.


    I følge denne artikkelen står det at de har et eget tippeligahymne som skal spilles. Hvis jeg har forstått den riktig betyr det at introene før match, skal være like over hele fjøla noe jeg synes er døvt.

    De må da for all del ikke fjerne Welcome to the Jungle ! Jeg synes den er helt perfekt for å gire opp stemninga og skaper en herlig forventning.

    Tribunesliternes guide for nedtelling til avspark:

    (de siste 10 minuttene):

    10 - Absolutt seneste tidspunkt for avslutning av oppvarming og avspilling av klubbsang eller lignende.

    9 - Innmarsj for deltakere i eventuell midtsirkelseremoni

    7 - lagoppstilling leses opp (via skjerm)

    6 - Lagene klare for utmarsj

    5 - Knottekontroll i spillertunnelen

    4 - Utmarsj til tippeligafanfaren

    2:30 - Håndhilsingsprosedyre – Bortelaget går. Midtbanesirkelseil bæres av banen.

    1:30 - Lagfotografering

    1 - myntkast

    0 - avspark
    livet er en gamp for de som ikke kan si k
    https://twitter.com/#!/KjetiI

    Kommentar

    • LasseN
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • May 2005
      • 1610

      #22
      Opprinnelig skrevet av tilt

      I følge denne artikkelen står det at de har et eget tippeligahymne som skal spilles. Hvis jeg har forstått den riktig betyr det at introene før match, skal være like over hele fjøla noe jeg synes er døvt.

      De må da for all del ikke fjerne Welcome to the Jungle ! Jeg synes den er helt perfekt for å gire opp stemninga og skaper en herlig forventning.
      Nå er det nøff vi snakker om da. Forbundet som endrer reglene etter slik det passer i akkurat det tilfellet.
      Ellers er jeg enig med deg.
      LasseN

      Kommentar

      • Øyvind
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Oct 2006
        • 292

        #23
        Da håper jeg det er slutt på den latterlige praksisen om at bortelaget må stå oppstilt ute på Brann stadion mens de synger bergenssangen.

        Jeg har aldri forstått hvorfor dette har vært ok. Kan de ikke spille den på samme tid som vi har hatt LSK kanaris før? Samme gjelder vel Aalesund ford den saks skyld..

        Ser av artikkelen nå at det er nettopp dette blir slutt på. Så i det henseende sier jeg takk til NFF

        Kommentar

        • FUGlinho
          KFL styremedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2003
          • 2454

          #24
          får vel ikke store forandringer for LSK dette? bortsett fra at de kun kan spille tippeligahymnen, altså uten welcome to the jungle.
          Kim
          Styremedlem KFL

          Kommentar

          • Laksen
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jul 2004
            • 287

            #25
            Opprinnelig skrevet av Øyvind
            Da håper jeg det er slutt på den latterlige praksisen om at bortelaget må stå oppstilt ute på Brann stadion mens de synger bergenssangen.

            Jeg har aldri forstått hvorfor dette har vært ok. Kan de ikke spille den på samme tid som vi har hatt LSK kanaris før? Samme gjelder vel Aalesund ford den saks skyld..

            Ser av artikkelen nå at det er nettopp dette blir slutt på. Så i det henseende sier jeg takk til NFF
            Brannsupporterene driter i det, og det holder jeg med dem i.


            Ikke det at jeg er noen fan av nystemten, men stadionstemning bør kunne farges av hvor en er hen. Det synes jeg er litt av sjarmen.
            Alle veier fører til Kløfta. Bortsett fra motorveien som går rett forbi.

            Kommentar

            • egil
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Oct 2005
              • 1119

              #26
              Jeg har klokelig holdt meg borte fra diskusjonen om ny hymne. Dette ettersom jeg jeg er rimelig tungt involvert både i den gamle hymna og de fleste av de nye hymnekandidatene. Nå som valget er tatt føler jeg med friere til å gi noen kommentarer.

              Først og fremst føler jeg for å si at "Aldri aleine til Åråsen" er en bedre hymne enn "Lillestrøm kanaris". "Lillestrøm kanaris" hadde visse tekstmessige skavanker som ikke passet i en hymne, og melodien kan kanskje være vanskelig å synge. Den redigerte versjonen av "Aldri aleine" har bedre tekst, samtidig som det er en bedre, og mer allsangvennlig melodi enn "Lillestrøm Kanaris".

              Jeg er for øvrig rimelig sikker når jeg sier at vi nå er blandt de bedre klubbene i landet i forhold til hymne. (Godset, Sogndal, Enga, Brann og RBK er vel noen av andre).

              "Lillestrøm kanaris" ble vel delvis innført "midlertidig" som hymne i mangel på noe bedre, og jeg er såpass optimistisk at jeg håper at "aldri aleine" også finner sin avløser om noen år.

              Dette bør ikke tolkes som om jeg er negativ til den nye hymna, men at jeg håper at det kommer en enda bedre en, som kan bli vår evige hymne. (Øyvind Forset Rannug og jeg har for øvrig diskutert dette spørsmålet de siste dager).

              Jeg tror jeg med sikkerhet kan si at verken Øyvind Forset Rannug, Øyvind Skaare, Morten&Morten, Halvor Jordbakke, Tarjei Van Ravens, Frank Aanerud eller undertegnede har skrevet LSK sanger med tanke på at de skal bli "hymner". Vi har bare skrevet LSK sanger.

              Det er mulig at vi alle, og alle andre med musikalske talenter innenfor LSK familien, kanskje skal bli mer bevisste på å skrive den "perfekte hymne".

              Noen har ment at teksten må hande om LSK. Det er jeg veldig uenig i. YNWA handler ikke om Liverpool FC, og jeg tror ikke du finner mange klassiske hymner som handler om selve klubblaget.

              Sånn sett var f.eks "stedet som ble til en by" en rimelig bra kandidat rent tekstmessig, men jeg tror kanskje ikke at melodien og allsangfølelsen fenget tilstrekkelig.

              Den perfekte hymne for meg er således en lignende låt som "stedet som ble til en by", bare bedre .

              Utfordringen er således gitt, og frem til da har vi en meget god hymne i "aldri aleine til Åråsen"!
              KFL - medlem nr 23

              Kommentar

              • mr.Jordbakke
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jun 2005
                • 3845

                #27
                Jeg har stemt. Trykk "tommel opp" når du har gjort det samme!
                NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

                Mvh
                Mr.Jordbakke

                Kommentar

                • Petter Ø
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Mar 2004
                  • 3008

                  #28
                  Har du MYE imot NøFF sine nye regler angående bl.a. spilling av klubbsanger før kampstart? Signer denne
                  Petter Ø - Kreativ Kanaris
                  http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
                  Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401

                  Kommentar

                  • egil
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Oct 2005
                    • 1119

                    #29
                    Opprinnelig skrevet av Fugla- patriot83
                    Nettavisen kommer til å legge ut fotballsanger fra hvert lag slik at man kan stemme på de:



                    Kompositør er feil, men...

                    Da har jeg sendt mail til webmaster for nettavisen, og de har ryddet opp i feilen og satt riktig "Øyvind" som komponist. De har også satt riktig tittel på låta. Ser at gjennomsnittlig ternigkast har økt fra tre til fire i løpet av kvelden, og det har kommet en del gode tilbakemeldinger på låta å nettavisen. Bra!

                    Siden dette er vår nye hymne, synes jeg kfl bør organisere seg litt når sms avstmeningen starter om noen dager. Veldig kult om denne danker ut kjerka, brann sangen og RBK trønderrocken!
                    Last edited by egil; 04.04.2008, 11:55.
                    KFL - medlem nr 23

                    Kommentar

                    • veiron
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2003
                      • 6267

                      #30
                      Veldig fin sang, men jeg synes ikke vi får noe bra trykk på den!!

                      Kommentar

                      • xeR
                        Seniormedlem
                        --==FORUMRUNKER==--
                        • Jan 2004
                        • 11206

                        #31
                        Opprinnelig skrevet av veiron
                        Veldig fin sang, men jeg synes ikke vi får noe bra trykk på den!!
                        Enig med du. Jeg tror det kunne vært en ide å dempa volumet litt på anlegget. Gjør man det og gir denne sangen en 3-4 kamper til så tror je det blir bra!
                        Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                        Kommentar

                        • gj
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2003
                          • 3359

                          #32
                          Lurer på hvordan det blir å synge om våren, at snøen smelter og at serien er i gang igjen i oktober...

                          Kommentar

                          • xeR
                            Seniormedlem
                            --==FORUMRUNKER==--
                            • Jan 2004
                            • 11206

                            #33
                            Opprinnelig skrevet av gj
                            Lurer på hvordan det blir å synge om våren, at snøen smelter og at serien er i gang igjen i oktober...

                            Hehe, spesielt om snøen laver ned samtidig.

                            Det går nok fint. Vi har syngi at start blir mat på årsåen og at vi knuser vålerengen mens begge har vært i adecco og.
                            Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                            Kommentar

                            • mr.Jordbakke
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jun 2005
                              • 3845

                              #34
                              Opprinnelig skrevet av veiron
                              Veldig fin sang, men jeg synes ikke vi får noe bra trykk på den!!
                              Håper The Barmates har anledning til å spille inn en ny versjon i et høyere toneleie, tror mye ligger der mtp trøkk, eller mangel på sådan!
                              NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

                              Mvh
                              Mr.Jordbakke

                              Kommentar

                              • Fuglefar
                                Seniormedlem
                                Forumonanist
                                • Aug 2006
                                • 202

                                #35
                                Få tilbake Lillestrøm kanaris!

                                Jeg er ikke fornøyd med "på vei til Åråsen" som hymne. Det er noe som mangler i melodien. Den har i hvertfall ikke mer tøkk i seg en "Lillestrøm kanaris" Det er i mine øyne eller skal jeg si ører, for lavt toneleie og komplisert tekst. Det mad teksten lar seg nok ordne etter hvert som folk lærer seg den. Men tonen er og blir for lav.
                                Jeg syntes det var helt unødvendig å bytte ut den gamle hymna. Spesielt før man har fått en virkelig bra en, som egner seg til bruket sitt.
                                Lillestrøm Kanaris........................................... .................................................. .........................

                                Kommentar

                                • merch
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • May 2007
                                  • 938

                                  #36
                                  jeg synes vi skal ta i bruk "vi er fugla" igjen
                                  lønningsdag er som et one night stand, du får rydda litt opp når de kommer, det er jævlig gøy når det holder på, plutselig
                                  sitter du der tomhendt med den skamfulle undringen om hva fan skjedde egentlig....

                                  Kommentar

                                  Working...
                                  😀
                                  😂
                                  🥰
                                  😘
                                  🤢
                                  😎
                                  😞
                                  😡
                                  👍
                                  👎