Holdninger !!!!

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Highlander
    Medlem
    Hoffnarr
    • Apr 2008
    • 60

    Holdninger !!!!

    Jeg er en trofast supporter av Lillestrøm og har vært det siden jeg kunne gå, i snart 40 år har jeg mer eller mindre vært på Åråsen og på diverse borte turer.Jeg har alltid forbundet kanari fansen med sunne holdinger, selv om det har vært noen få enkelte episoder, men disse er alltid blitt tatt tak i omgående.
    Jeg var så naiv at jeg tok meg min sønn og 3 andre i junior kanaris på tur med kanari fansen nå på Søndag, vi hadde det kjempebra vi koste oss på Macdonalds i 2.timer og ruslet litt rundt. Så begynte Bråket, vi hadde satt oss på bussen, da kommer det en i kanarifansen løpende og ber om at bussen kjører bort til puben, det synet som guttene var vitne til der var skremmende.[På stadion ble det bare verre, med hunder og 40-50 politi folk.
    Men det som skremmer meg mest er uttalelser og holdinger som kommer ungene for øre. ”Politi er idioter, alle er ute etter oss, osv. osv.Kanarifansen har nå en stor jobb foran seg, disse holdningen må ryddes opp i umiddelbart.
    Før dette blir gjort vil jeg ikke anbefale min sønn eller noen i junior kanaris å være med på turer eller tilstellinger i kanarifansens regi.
    From the Dawn of time; We came moving silently down through the centuries, living many secret lives, struggling to reach the time of the Gathering; when the few who remain will battle to the last. No one has ever known we were among you... until now.
  • trigz
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 7048

    #2
    Bravo!

    Jeg har barn selv, og vil ikke finne på å ta med mine gutter på Åråsen og utsette dem for denne pøbeloppførselen. Vedder på at det er mange andre foreldre som føler det samme.
    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

    Kommentar

    • mooph
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Aug 2005
      • 1496

      #3
      Opprinnelig skrevet av trigz
      Jeg har barn selv, og vil ikke finne på å ta med mine gutter på Åråsen og utsette dem for denne pøbeloppførselen.
      Nah.. det er vel litt å overdrive, stort sett er det helt topp stemning med allsang, tifoer, flagg og fotballkamp.
      Noen pøbler finnes i alle forsamlinger og uheldigvis gjorde disse litt vel mye ut av seg i går.
      Fugla mot nye høyder

      Kommentar

      • chrissp
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2004
        • 2403

        #4
        Opprinnelig skrevet av trigz
        Bravo!

        Jeg har barn selv, og vil ikke finne på å ta med mine gutter på Åråsen og utsette dem for denne pøbeloppførselen. Vedder på at det er mange andre foreldre som føler det samme.
        Vel, vi skal ikke trekke dette for langt. Åråsen er nå en god del ganger sikrere enn å vandre gatelangs i Oslo midt på dagen.

        Men jeg er enig i og bekymret for utviklingen, og noe må gjøres nå for at det ikke skal utvikle seg ytterligere. Jeg venter i spenning på en uttalelse etter det ekstraordinære styremøte i kveld.
        Bølerkanaris

        Kommentar

        • Jumbo
          Medlem
          Hoffnarr
          • May 2004
          • 66

          #5
          Etter min mening har vel KFL / pøblene gjort litt for mye av seg en god stund nå.... Vi ble vel satt i dårlig lys en gang eller to for mye forgje sessong, og nå allerede etter 2. runde så har vi til og med glemt at bengalske lys eller hva det var som ble tent opp på stadionen i går er ulovlig?

          Og de TV bildene som ble vist i går når kranglinga med politiet holdt på var vel ikke akkurat flatterende de heller.

          Riktig nok ingen unger selv, men er likevel en pinlig affære.

          Kommentar

          • Kdlnor
            Medlem
            Møteplager
            • Feb 2003
            • 76

            #6
            Opprinnelig skrevet av mooph
            Nah.. det er vel litt å overdrive, stort sett er det helt topp stemning med allsang, tifoer, flagg og fotballkamp.
            Stort sett ja, men også situasjoner hvor spillere blir pepret med gjenstander fra tribunen for å feire et mål, som jo fotballspillet handler om.

            Det rare er at det aldri er fansen sin skyld, det er alltid motstanderens spillere, NFF som arangør, politi eller media og andre som har skylda. For alltid er det noen som provoserer folk på tribunden og da må man regne med at ting skjer.

            Eller ta den andre varianten da, at om laget selv scorer mål som under cupfinalen, da går man amok og ramponerer en haug stoler på tribunen. Også dette må man regne med for det heter vist engasjement det.

            Og styret i KFL tillater og stiller seg bak ulovligheter ved å tillate blussing på tribunen også skal penger folk betaler i medlemsskap gå til å dekke idiotiske bøter?

            Nei, det er jammen ikke rart folk holder ungene sine hjemme...

            Kommentar

            • ulfpulf
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • May 2004
              • 2506

              #7
              Opprinnelig skrevet av Kdlnor
              Stort sett ja, men også situasjoner hvor spillere blir pepret med gjenstander fra tribunen for å feire et mål, som jo fotballspillet handler om.
              Det har ikke vært "situasjoner hvor spillere blir pepret med gjenstander fra tribunen for å feire et mål". Det har vært en situasjon hvor Brann-spillerne ble pepret fordi de løp bort til det stedet på banen de visste feiringen ville provosere mest.

              Du har hatt akkurat samme argumentet i en annen tråd. Jeg var uenig med deg da, og jeg er uenig med deg nå. Det betyr ikke denne gangen heller at jeg gir andre skylda for alt som er galt. Jeg gir bare Brann-spillerne skylda for at de ble pepret da.

              Kommentar

              • Kdlnor
                Medlem
                Møteplager
                • Feb 2003
                • 76

                #8
                Opprinnelig skrevet av ulfpulf
                Det har ikke vært "situasjoner hvor spillere blir pepret med gjenstander fra tribunen for å feire et mål". Det har vært en situasjon hvor Brann-spillerne ble pepret fordi de løp bort til det stedet på banen de visste feiringen ville provosere mest.

                Du har hatt akkurat samme argumentet i en annen tråd. Jeg var uenig med deg da, og jeg er uenig med deg nå. Det betyr ikke denne gangen heller at jeg gir andre skylda for alt som er galt. Jeg gir bare Brann-spillerne skylda for at de ble pepret da.
                En gang er en gang for mye. Sier ikke at du gir andre skylda for alt som er galt, men du er en av de som mener at brannspilleren hadde skylden i denne situasjonen. Andre mener at NFF kan takk seg selv for at det ble blusset under cupfinalen fordi kontrollen var for dårlig. Eller at NFF kan takke seg selv for at setene ble ødelagt fordi folk får stå på tribunen. Eller som i går da enkelte gir politiet skylda for bråket som oppstod i går. Som du kan se så går det en rød tråd igjennom alle disse hendelsene. Det er alltid noen som kommer opp med unnskyldninger for å rettferdigjøre fansens oppførsel. Mens det reelle problemet her heter KFL- LSK-fans eller andre undergrupper samme hva de kaller seg. Det er altså oss som er problemet.

                Kommentar

                • Ketil Cantona
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Feb 2004
                  • 6813

                  #9
                  Hadde jeg sett sønnen min oppføre seg sånn (sjerf for å dekke halve trynet og skrike sånn til snuten) hadde han fått flathånda så fort han nærmet seg hushjørnet... Makan til drittunge kultur, så tøffe i store sammenkomster men alene en liten perpussling!

                  Jeg holder sønnen min borte fra alle bortekamper men dog på Åråsen så sitter han på nye sittan.

                  Kommentar

                  • Junior-Chris
                    Juniormedlem
                    Bøffel
                    • Oct 2007
                    • 29

                    #10
                    Helt enig .
                    Når vi så ut fra vinduene på bussen ble vi litt skremt .
                    Og det var jo snakk om at den bussen vi satt på skulle dra hjem til lillestrøm
                    Last edited by Junior-Chris; 07.04.2008, 14:21. Begrunnelse: skrive feil ^^

                    Kommentar

                    • Krissern
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Sep 2005
                      • 1017

                      #11
                      Det alltid noen få som skal ødelegge for alle andre?! Det er ikke hele kanarifansen som bråker, det er alltid 5-6 stykker som går over streken å lager et dårlig rykte for resten.
                      FÅ DEM UT!

                      Kommentar

                      • Trøxas-Kanari
                        Juniormedlem
                        Ferskenpels
                        • Sep 2005
                        • 3

                        #12
                        Bra holdning av LSK

                        Som medlem av KFL vil jeg si at jeg støtter LSKs avgjørelse om utestengelse. KFL sutring om at ikke alle var skyldige og vedtak om legge ned primæraktivitet inntil suspensjonene er opphevet vitner om umodenhet.
                        Trøxas-Kanari

                        Kommentar

                        • KFL109
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Dec 2003
                          • 1958

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av Trøxas-Kanari
                          Som medlem av KFL vil jeg si at jeg støtter LSKs avgjørelse om utestengelse. KFL sutring om at ikke alle var skyldige og vedtak om legge ned primæraktivitet inntil suspensjonene er opphevet vitner om umodenhet.
                          Som medlem av KFL vet jeg i henhold til vedtektenes § 1 at vi er en uavhengig supporterklubb.

                          Som medlem av KFL tar jeg avstand fra medsupporteres forsøk på å sette supporterklubben i et dårlig lys ved å fremstille lovlig valgte styremedlemmers vedtak i en svært betent sak som sutring.

                          Som medlem av KFL har jeg fått med meg at det er innkalt til et medlemsmøte på Martin's torsdag og oppfordrer medlemmene til å møte opp der og si sin mening i en ryddig og seriøs diskusjon.

                          Som medlem av KFL forventer jeg at styret skal få arbeidsro fram til torsdagens medlemsmøte.
                          Last edited by KFL109; 08.04.2008, 07:18. Begrunnelse: Saksopplysning fra Rønnern
                          Vidar Evje

                          Kommentar

                          • Rønnern
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2003
                            • 6690

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av KFL109
                            Som medlem av KFL vet jeg i henhold til vedtektenes § 1 at vi er en uavhengig supporterklubb. (På den bakgrunn er jeg overrasket over representanten for KFL sikkerhets uttalelser i media som jeg mener ikke har dekning i styret på bakgrunnen av det utsendte kommunikeet.)
                            Frode Thai ble intervjuet før han fikk vite at LSK hadde utestengt flere enn gutta fra SKF.
                            Mvh Ronnie "The Runner"
                            LSK for alltid

                            Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                            Kommentar

                            • OJ
                              Medlem
                              Bøffel
                              • May 2005
                              • 31

                              #15
                              Kommunikè fra Kanarifansen

                              Er vi en supporterklubb for klubben, eller for våre undergrupper og latterlig gruperinger som fyrer opp bengalske lys inne på en pub?

                              Kan ikke fatte den reaksjonen som blir sendt ut fra kanarifansen nå..
                              Synes dette blir en teit reaksjon fra oss fansen. Undertegnede støtter klubben, og skjønner godt at klubben reagerer(og MÅ reagere). Selvfølgelig ønsker LSK ett godt samarbeid med kanarifansen, men slike episoder som dette må man slå ned på. Skader Klubben når slikt skjer.

                              Og det er iallefall ikke derfor jeg er medlem kanarifansen.

                              Kan ikke fatte og begripe en slik kommunikè som nå har gått ut.. Noen blandt oss dreit seg ut, nå får vi vår straff, og da "boikotter" vi klubben i vårt hjerte?

                              Unnskyld meg..

                              Men for meg så skurrer dette..

                              Kommentar

                              • Kdlnor
                                Medlem
                                Møteplager
                                • Feb 2003
                                • 76

                                #16
                                Bra LSK tar grep.

                                Kommentar

                                • Arind
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Mar 2006
                                  • 459

                                  #17
                                  Jeg støtter utestengelsen fullt ut.
                                  Folk som lager bråk vil vi ikke ha, bråk og faenskap skal ikke tolereres og her bør kanarifansen stå samlet. Det blir for dumt å snakke om nyanser og urettferdighet i sånne sammenhenger. Det skjedde ting som ikke skulle ha skjedd og det må få konsekvenser.
                                  Fotballkamper skal være gøy og trygt for både store og små. Fansen skal skape stemning og synge, det er derfor vi er der!
                                  Evig LSK-fan - men sliter litt med den store entusiasmen. Når skjer det no?

                                  Kommentar

                                  • Simeone
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Apr 2008
                                    • 761

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av Arind
                                    Jeg støtter utestengelsen fullt ut.
                                    Folk som lager bråk vil vi ikke ha, bråk og faenskap skal ikke tolereres og her bør kanarifansen stå samlet. Det blir for dumt å snakke om nyanser og urettferdighet i sånne sammenhenger. Det skjedde ting som ikke skulle ha skjedd og det må få konsekvenser.
                                    Fotballkamper skal være gøy og trygt for både store og små. Fansen skal skape stemning og synge, det er derfor vi er der!
                                    Du støtter altså fullt ut utestengelse av uskyldige medsupportere?
                                    Ganske utrolig må jeg si.

                                    Alle vet det skjedde ting som ikke burde skjedd, men det skal da faan ikke gå utover uskyldige!
                                    Si yo fuera Maradona saldría en mondovision,
                                    para gritarle a la FIFA:
                                    ¡Que ellos son el gran ladrón!

                                    Kommentar

                                    • Simeone
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Apr 2008
                                      • 761

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av Kdlnor
                                      Bra LSK tar grep.
                                      Bra du sitter i Stavanger og at din mening aldri kommer til å ha noen betydning.
                                      Si yo fuera Maradona saldría en mondovision,
                                      para gritarle a la FIFA:
                                      ¡Que ellos son el gran ladrón!

                                      Kommentar

                                      • Ketil Cantona
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Feb 2004
                                        • 6813

                                        #20
                                        Nå oppholdt jeg meg trygt og godt langt unna Bærum denne dagen men hva mener dere klubben skal gjøre i en sånn situasjon.

                                        Jeg blir flau på klubbens vegne da styret i klubben må bort for å roe fansen i pausen, VI DREIT oss ut for HELE fotballo norge. Neste mann som sier vi er den beste supportergjengen i norge vil bli ledd rett i trynet.

                                        Vi er avhengig av LSK for å ha et lag å støtte, LSK er avhengig av oss for å prestere.... At enkelte har blitt utestengt som er uskyldige er kjipt, og hadde det vært meg hadde jeg trappet opp på kontoret for en alvorsprat(ALENE) for å forklare situasjonen.

                                        At noen folk forsvarer det som skjedde er for meg helt udugelig og idioti, ønsker dere skal begynne å henge på Ullevaal istede, dette er bare tragisk og flaut foran hele fotball norge(de ler av oss som klubb, nederst på tabellen og bare rot)

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎