Holdninger !!!!

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • koppen
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Dec 2006
    • 456

    #21
    Opprinnelig skrevet av OJ
    Er vi en supporterklubb for klubben, eller for våre undergrupper og latterlig gruperinger som fyrer opp bengalske lys inne på en pub?

    Kan ikke fatte den reaksjonen som blir sendt ut fra kanarifansen nå..
    Synes dette blir en teit reaksjon fra oss fansen. Undertegnede støtter klubben, og skjønner godt at klubben reagerer(og MÅ reagere). Selvfølgelig ønsker LSK ett godt samarbeid med kanarifansen, men slike episoder som dette må man slå ned på. Skader Klubben når slikt skjer.

    Og det er iallefall ikke derfor jeg er medlem kanarifansen.

    Kan ikke fatte og begripe en slik kommunikè som nå har gått ut.. Noen blandt oss dreit seg ut, nå får vi vår straff, og da "boikotter" vi klubben i vårt hjerte?

    Unnskyld meg..

    Men for meg så skurrer dette..
    skjønner du ikke? når så mange trofaste og uskyldige medlemmer av kanarifansen blir utestengt på ubestemt tid for noe de ikke har gjort, må kfl reagere!! vi må også få stille krav til lsk! de kan ikke tråkke på sine egne supportere på denne måten...
    noen ganger må det"streik" til for å hindre urett!!
    "en tjøttpølse og en solobrus takkskalduha værsåsnill"

    Kommentar

    • Eilert
      Juniormedlem
      Bøffelpromp
      • Jul 2007
      • 13

      #22
      Opprinnelig skrevet av koppen
      skjønner du ikke? når så mange trofaste og uskyldige medlemmer av kanarifansen blir utestengt på ubestemt tid for noe de ikke har gjort, må kfl reagere!! vi må også få stille krav til lsk! de kan ikke tråkke på sine egne supportere på denne måten...
      noen ganger må det"streik" til for å hindre urett!!
      Syns det er feil å dra alle over en kam, Håper inderlig at de som prøvde å stoppe faaenskapen og nå er blitt utestengt tropper opp på Åråsen å forlanger omgjøring av vedtaket.

      Jeg var selv på Nadderud og på puben da det det smalt. de som lagde kvalm var i fåtall, men når snuten dukket opp på puben virket det som om det gikk en vekkelse blandt flere, og mange sto opp mot politiet og hyttet med nevene. så helt uskyldig har nok ikke disse vært. Skjønner godt foreldrene som hadde med seg unger på Søndag. Dette var nok skremmende for unga. Vi lignet mest på BZ ere i københavn eller Blitzere fra Oslo enn fredelige fugler fra Åråsen. Jeg stiller på Martins på Torsdag det bør alle som vill faanskapen til livs også gjøre!

      Forza Fugla 4 Life!
      I med og Motgang vi er LILLESTRØM

      Kommentar

      • morrari
        Medlem
        Hoffnarr
        • Nov 2006
        • 58

        #23
        For en gjeng... Er det om å gjøre å være tøffest i klassen her?
        Kutt ut unnskyldningene og ta dere sammen. Folk som går på kamp for å blåse opp sitt eget ego har ikke Lillestrøm-familien plass til. Ugh

        Kommentar

        • vema
          Juniormedlem
          Ferskenpels
          • Apr 2008
          • 1

          #24
          Enig

          Trodde vi var ferdig med apekatt streker alla Nadderud episoden. God stemning og litt friskt språk må vi godta, men et sted går grensen. Oppfør dere!!!!

          Opprinnelig skrevet av Highlander
          Jeg er en trofast supporter av Lillestrøm og har vært det siden jeg kunne gå, i snart 40 år har jeg mer eller mindre vært på Åråsen og på diverse borte turer.Jeg har alltid forbundet kanari fansen med sunne holdinger, selv om det har vært noen få enkelte episoder, men disse er alltid blitt tatt tak i omgående.
          Jeg var så naiv at jeg tok meg min sønn og 3 andre i junior kanaris på tur med kanari fansen nå på Søndag, vi hadde det kjempebra vi koste oss på Macdonalds i 2.timer og ruslet litt rundt. Så begynte Bråket, vi hadde satt oss på bussen, da kommer det en i kanarifansen løpende og ber om at bussen kjører bort til puben, det synet som guttene var vitne til der var skremmende.[På stadion ble det bare verre, med hunder og 40-50 politi folk.
          Men det som skremmer meg mest er uttalelser og holdinger som kommer ungene for øre. ”Politi er idioter, alle er ute etter oss, osv. osv.Kanarifansen har nå en stor jobb foran seg, disse holdningen må ryddes opp i umiddelbart.
          Før dette blir gjort vil jeg ikke anbefale min sønn eller noen i junior kanaris å være med på turer eller tilstellinger i kanarifansens regi.

          Kommentar

          • Thomas fugl
            Seniormedlem
            Forumsadist
            • Nov 2003
            • 137

            #25
            Utrolig hvor mye det går an å blåse seg opp... lsk/kfl-styret setter i gang nødvendige tiltak og konsekvenser.

            Norge har et lite supportermiljø og jeg skjønner at det er moro for mange at det er "noe som skjer" slik at man kan fremvise god moral med rødglødende innlegg på forumet. men vær så snill og begrens dere litt, dette er da ikke fotballopptøyer av alvorlig grad?
            - Venter på en ny storhetstid

            Kommentar

            • Kdlnor
              Medlem
              Møteplager
              • Feb 2003
              • 76

              #26
              Opprinnelig skrevet av Thomas fugl
              Utrolig hvor mye det går an å blåse seg opp... lsk/kfl-styret setter i gang nødvendige tiltak og konsekvenser.

              Norge har et lite supportermiljø og jeg skjønner at det er moro for mange at det er "noe som skjer" slik at man kan fremvise god moral med rødglødende innlegg på forumet. men vær så snill og begrens dere litt, dette er da ikke fotballopptøyer av alvorlig grad?
              Det er slik bagatelisering som er livsfarlig og som KFL har gjort for lenge i forhold til uheldige episoder. Det er nettopp ved å la slik oppførsel få grobunn at fotballopptøyer har startet i andre land i europa. Det er vel ikke så vanskelig å fortstå at når ting for lov til å utarte seg over tid, så blir ting vanglig og til slutt fullt ut akseptert. Da er det for sent å gjøre noe med holdningene.

              Kommentar

              • Mynten
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Mar 2008
                • 484

                #27
                Følgende er bl.a. å lese fra www.ultrafeltc.com:
                " UFC ble stiftet 25. november 2005 av en engasjert gjeng Lillestrøm-fans. Et ønske som å lage en enda mer intens atmosfære med flaggvifting, bannere, pyro og konstant synging sammen med likesinnede, var bakgrunnen for å danne en ultrasgruppe i Lillestrøms supportermiljø. Lojalitet til gruppa og 100% støtte er viktige kriterier. Lojalitet mot gruppa er noe vi setter veldig høyt. Det viktigste er alltid gruppa, ikke enkeltpersonene som er med i den. Dette gjelder på tribunen såvel som utenfor."

                Da spør jeg meg, er det rart at LSK ikke ønsker å ha med sånne elementer i supporterklubben? Den tankegangen de har, symbolbruk, ordbruk og uniformering ligner mye på 1 % klubber i motorsykkelmiljøet.
                Hvorfor må dere tildekke ansiktet deres for å gå på fotballkamp? Er dere redd for politiet? Hvorfor kan dere ikke ta avstand fra pyro på fotballkamp? Det er faktisk ikke lov til å bruke det i henhold til norsk lov. Er det slik at så lenge dere ikke synes det er så farlig så er det lov? Er det viktigst for dere å støtte LSK eller å skille dere ut i mengden gjennom en oppførsel som den vanlige tilskuer blir skremt over?

                Støtter LSK fullt ut i utestengelsen.

                Kommentar

                • Emil B
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Feb 2006
                  • 5921

                  #28
                  Opprinnelig skrevet av Mynten
                  Følgende er bl.a. å lese fra www.ultrafeltc.com:
                  " UFC ble stiftet 25. november 2005 av en engasjert gjeng Lillestrøm-fans. Et ønske som å lage en enda mer intens atmosfære med flaggvifting, bannere, pyro og konstant synging sammen med likesinnede, var bakgrunnen for å danne en ultrasgruppe i Lillestrøms supportermiljø. Lojalitet til gruppa og 100% støtte er viktige kriterier. Lojalitet mot gruppa er noe vi setter veldig høyt. Det viktigste er alltid gruppa, ikke enkeltpersonene som er med i den. Dette gjelder på tribunen såvel som utenfor."

                  Da spør jeg meg, er det rart at LSK ikke ønsker å ha med sånne elementer i supporterklubben? Den tankegangen de har, symbolbruk, ordbruk og uniformering ligner mye på 1 % klubber i motorsykkelmiljøet.
                  Hvorfor må dere tildekke ansiktet deres for å gå på fotballkamp? Er dere redd for politiet? Hvorfor kan dere ikke ta avstand fra pyro på fotballkamp? Det er faktisk ikke lov til å bruke det i henhold til norsk lov. Er det slik at så lenge dere ikke synes det er så farlig så er det lov? Er det viktigst for dere å støtte LSK eller å skille dere ut i mengden gjennom en oppførsel som den vanlige tilskuer blir skremt over?


                  Støtter LSK fullt ut i utestengelsen.



                  Det står vel et ønske om å bruke pyro? ikke nødvendigvis bruke det. For alt det du vet kan det jo hende at de fleste i UFC faktisk er tilbake på tribunen på søndag.

                  Kommentar

                  • Mynten
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Mar 2008
                    • 484

                    #29
                    Et ønske om å bruke er godt nok for meg til å si noe om holdningen til bruk av pyro blant UFC. Alle som melder seg inn i UFC godtar da bruk av pyro på kamp, og det er ikke tillatt. Hvorfor skal da LSK godta at de skal komme inn på Åråsen når de synliggjør slike holdninger? At ikke Kanarifansen har regler som gjør at de ikke kan bli medlemer i KFL synes jeg er underlig.

                    Kommentar

                    • Skinke
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Sep 2007
                      • 3914

                      #30
                      Om jeg synes å kjøre fort er fette kult så betyr det ikke at jeg gjør det. Fordi jeg synes bokising er kult så går jeg ikke rundt å slår folk. Fordi jeg skulle ønske krekar skulle vært drept så gjør jeg det ikke. (satt på kanten selvsagt) Fordi Ufc har ett ønske om å bruke pyro betyr det ikke at vi skal bruke det.
                      Daukjøtt Felt C

                      Kommentar

                      • haavarl
                        Rbk-Supporter
                        Bøffelpromp
                        • Apr 2004
                        • 15

                        #31
                        Opprinnelig skrevet av Skinke
                        Om jeg synes å kjøre fort er fette kult så betyr det ikke at jeg gjør det.
                        Wow .. du verden. Da er du den eneste bilisten jeg har hørt om som ikke kjører minst 5 km/t for fort minst en gang i uka!
                        Trofast svart & hvit

                        Kommentar

                        • André
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Oct 2006
                          • 419

                          #32
                          å kjøre 5km/t over fartsgrensa er vel ikke akuratt å kjøre fort?
                          Your life
                          A game
                          turn it up, turn it up!

                          Kommentar

                          • Seb.R
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2006
                            • 4159

                            #33
                            Opprinnelig skrevet av André
                            å kjøre 5km/t over fartsgrensa er vel ikke akuratt å kjøre fort?
                            Kommer an på fartsgrensa det
                            www.sebastianramsland.com
                            www.twitter.com/sebramsland

                            Kommentar

                            • Trondeo
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jun 2005
                              • 3062

                              #34
                              fettemegallpakka. tror dere tok poenget hans rimelig godt!

                              Kommentar

                              • Seb.R
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2006
                                • 4159

                                #35
                                Opprinnelig skrevet av Trondeo
                                fettemegallpakka. tror dere tok poenget hans rimelig godt!
                                Velkommen til internett!

                                Fullpakket med irritasjonsmomenter, useriøse debatter og fullpakka moro.
                                Billig er det og
                                www.sebastianramsland.com
                                www.twitter.com/sebramsland

                                Kommentar

                                • Raskolnikov
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Sep 2005
                                  • 1452

                                  #36
                                  Kjedelig å måtte dra opp denne tråde igjen, men dette her er pinlig Mental Boys:



                                  Foreslår at den videoen fjernes.
                                  Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

                                  Kommentar

                                  • skotten
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2004
                                    • 1794

                                    #37
                                    Opprinnelig skrevet av Raskolnikov
                                    Kjedelig å måtte dra opp denne tråde igjen, men dette her er pinlig Mental Boys:



                                    Foreslår at den videoen fjernes.
                                    MB tar et nytt spatak til sin egen kollektive gruppegrav, og møter dessuten seg selv i døra. Headinga på videoen er "STA - LSK politimakt missbruk". Videoen viser to politimenn som henter ut blusseren, vilket bevis på maktmisbruk

                                    Den viser samtidig mange som forhindrer politiet i å gjøre jobben sin, og kollektive "Her skal det bli et helvete"-rop. Joda, etter å ha fått dette sterke bildebeviset for at det er politiet og NFF som er skyld i bråk på norske arenaer, skjønner jeg virkelig at MB har tatt alvoret i situasjonen innover seg...

                                    Minner MB på trådtittelen!

                                    Kommentar

                                    • Kenneth
                                      Medlem
                                      Hoffnarr
                                      • Oct 2005
                                      • 51

                                      #38
                                      Opprinnelig skrevet av Raskolnikov
                                      Kjedelig å måtte dra opp denne tråde igjen, men dette her er pinlig Mental Boys:



                                      Foreslår at den videoen fjernes.
                                      dette er IKKE mentalboys film.
                                      det er tv2 som har laget denne filmen!! rett fra tv2 så den ligger på tv2.no..

                                      ALLE kan laste opp filmer på den siden, akkurat som youtube. Bare fotball relatert

                                      å ikke bare det men dette er også bevis for at det er INGEN fra MB eller UFC som sloss
                                      Last edited by Kenneth; 12.04.2008, 12:05. Begrunnelse: ups

                                      Kommentar

                                      • CFD
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • May 2004
                                        • 2319

                                        #39
                                        Gays gays gays! All of you are gays gays gays! Folk kan si så mye de vil om homohets ,men det er ikke homohets pr min definisjon! Den sangen må bli en hit! Hvis noen drar igang denne på tribunen , evt en litt forandret versjon mot Norske lag (all of you are skarrepakk , skarrepakk , evt en norsk versjon) så kan jeg love at jeg kommer til å ta helt av på tribunen.. Nå har jeg fått tilbake godfølelsen for kampen mot Brann i Bergen
                                        Tankegangen til AS Norge: Det skal kvoteres inn. Man skal ikke velge de beste kandidatene. Man skal velge inn de små og svake sånn at de også kan få noe å glede seg over

                                        Kommentar

                                        • KFL109
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Dec 2003
                                          • 1958

                                          #40
                                          Opprinnelig skrevet av CFD
                                          Folk kan si så mye de vil om homohets ,men det er ikke homohets pr min definisjon!
                                          Synges den som en kjærlighetserklæring til medsupportere eller synges den som en hyllest til motstanderfansen?
                                          Vidar Evje

                                          Kommentar

                                          Working...