KFLs nye retningslinjer

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • sniper
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2004
    • 5254

    #21
    Opprinnelig skrevet av mr.Jordbakke
    Alle forslag bør henvendes til Øyvind og Vegard i valgkomiteen.
    De er vel kontrollkomiteen de?

    Kommentar

    • mr.Jordbakke
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jun 2005
      • 3845

      #22
      Opprinnelig skrevet av petter
      De er vel kontrollkomiteen de?
      Hmmm, husker jeg feil da? Bjørn Lindahl?
      NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

      Mvh
      Mr.Jordbakke

      Kommentar

      • André
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Oct 2006
        • 419

        #23
        vis disse reglene blir så tror jeg det vil bringe med seg mye mere bråk innad i kfl. Det med at man ikke kommer inn på bortefeltet vis man ikke har medlemskap er jo helt utrolig at noen klarer å finne på. de tror at folk drar til f.eks tromsø og ikke har medlemskort skal måtte snu i døra da eller? og det med turene : at man ikke kan arangere egene turer er jo helt latterlig lurer på hva som skjer vis man f.eks samler en gjeng og tar toget til tr.heim hva skal skje med de da ? skal de ble utestengt fra åråsen siden de reiste utenom kfl? at man ikke reklamerer på kfl sine sider er jo greit nok (hva har man facebook til )
        Your life
        A game
        turn it up, turn it up!

        Kommentar

        • Emil B
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Feb 2006
          • 5921

          #24
          Det de mener med at ikke undergrupper kan arrangere turer må vel gå på det at foreksempel UFC leier en egen buss til en utvalgt bortekamp. Grunnen til at styret i KFL forbyr den slaks turer må vel være at de mener det konkurrerer med det tilbudet de har. Har vært utelukkende positivt å dra på de mentalitesturene som UFC har arrangert de siste årene. Selvfølgelig nekter ingen deg å ta toget til Trondheim eller Bergen om du måtte føle for å reise på den måten.

          Kommentar

          • mr.Jordbakke
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jun 2005
            • 3845

            #25
            Opprinnelig skrevet av VK
            Har vært utelukkende positivt å dra på de mentalitesturene som UFC har arrangert de siste årene.
            Gir vel begrepet "harrytur" en ny dimensjon. ;-)
            NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

            Mvh
            Mr.Jordbakke

            Kommentar

            • Rovfugl
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2004
              • 3672

              #26
              Opprinnelig skrevet av André
              vis disse reglene blir så tror jeg det vil bringe med seg mye mere bråk innad i kfl. Det med at man ikke kommer inn på bortefeltet vis man ikke har medlemskap er jo helt utrolig at noen klarer å finne på. de tror at folk drar til f.eks tromsø og ikke har medlemskort skal måtte snu i døra da eller? og det med turene : at man ikke kan arangere egene turer er jo helt latterlig lurer på hva som skjer vis man f.eks samler en gjeng og tar toget til tr.heim hva skal skje med de da ? skal de ble utestengt fra åråsen siden de reiste utenom kfl? at man ikke reklamerer på kfl sine sider er jo greit nok (hva har man facebook til )
              nå var det vel nevnt at dette er retningslinjer som ble satt ned i løpet av kort tid og at der er muligheter for endringer og revurderinger fremover?
              DØ FOR FUGLA!!!
              http://www.fluefiskebloggen.no
              LSK er min religion
              Ujah er min gud

              Kommentar

              • xeR
                Seniormedlem
                --==FORUMRUNKER==--
                • Jan 2004
                • 11206

                #27
                Opprinnelig skrevet av Rovfugl
                nå var det vel nevnt at dette er retningslinjer som ble satt ned i løpet av kort tid og at der er muligheter for endringer og revurderinger fremover?
                Skal ikke se bortifra at disse retningslinjene blir vurdert kontinuerlig. Det er derfor det er viktig at like mange møter opp på neste møte på Martins.
                Når det blir arrangert så har sikkert mye roet seg ned og interessen rundt denne saken er sikkert dalende, men neste møte kommer til å bli vel så viktig som det som var igår.
                Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                Kommentar

                • blomasa
                  Juniormedlem
                  Ferskenpels
                  • Nov 2006
                  • 3

                  #28
                  Dvs at jeg som har vært medlem av Lsk i en årekke og har årskort på sittan på Åråsen kan bare glemme turer til Bergen og Trondheim? som forøvrig allerede er bestilt. Jeg ønsker ikke å melde meg inn i kfl. Ønsker et svar på dette snarest mulig slik at jeg evt kan avbestille flybilletter.

                  Kommentar

                  • xeR
                    Seniormedlem
                    --==FORUMRUNKER==--
                    • Jan 2004
                    • 11206

                    #29
                    Opprinnelig skrevet av blomasa
                    Dvs at jeg som har vært medlem av Lsk i en årekke og har årskort på sittan på Åråsen kan bare glemme turer til Bergen og Trondheim? som forøvrig allerede er bestilt. Jeg ønsker ikke å melde meg inn i kfl. Ønsker et svar på dette snarest mulig slik at jeg evt kan avbestille flybilletter.

                    Nå skal ikke jeg utale meg sikkert. Men i de fleste (alle?) sammenhenger har man sidestilt medlemmer av LSK/KFL. På feltet får du kjøpt billett til medlemspris så lenge du er medlem av enten KFL eller LSK.
                    Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                    Kommentar

                    • MortenA
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2007
                      • 3404

                      #30
                      Opprinnelig skrevet av Lars
                      1. Jeg mener ikke at KFL ikke kan ha sitt eget felt for kun medlemmer, for det er de i full rett til, men jeg mener bestemt at andre som har lyst til å stå også må få muligheten til dette. Dagens løsning fungerer utmerket i så måte. Mitt største ankepunkt mot tvunget medlemskap var på borteturer. På bortebane er det KUN på bortefeltet man som supporter av bortelaget har rett til å oppholde seg. Om LSKs bortefelt gjøres om til rene KFL-felt, der ingen andre slipper inn, er det rett og slett en skandale. Man kan ikke tvinge folk til å være medlem i en organisasjon på den måten!

                      2. På dette punktet misforstår du meg. Det er "greit" at en uoffisiell gruppe ikke er ønsket på Kanari-Fansens felt, men i denne saken er det snakk om at alle uoffisielle grupper skal utestenges på livstid fra Åråsen. (Jeg har forøvrig ingen planer om å bryte ut av KFL og starte FF.)

                      3. Det er greit at du mener dette (og du har forsåvidt rett), men min personlige mening er at LSK definitivt bør følge de grunnleggende rettsprinsippene vi har i Norge. En rettferdig behandling fortjener alle å få fra klubben de elsker.
                      1. Jeg ser at dette skaper utfordringer på kort sikt, men jeg håper og tror styret vårt finner en løsning. Det kan være at de samarbeider med tribune og sikkerhetsansvarlige på bortebanene, og får delt bortefeltet slik at vi får et eget kanarifelt som vi er 'ansvarlige' for og et for uorganiserte supportere. Dermed kan vi kanskje unngå episoder som på Nadderud.

                      2. Jeg trodde aldri at du at skulle bryte med KFL, men jeg tror de fleste KFL-medlemmer er enig i at undergrupper stort sett er greit så lenge de ikke uniformerer seg. Medlemmene i UFC og MB er jo ikke utestengt, men de får ikke lov å benytte ultras-effekter.

                      3. Nå har vel resultatet vært at alle UFC/MB medlemmer er velkomne igjen selv om en del kanskje burde vært utestengt. Videoen til MB (http://video.mentalboys.com/view_vid...e=&category=mr) ifra Nadderud burde holde som bevis for at flere medlemmer forulempet politiet (offentlige tjenestemenn) og hindret dem i å utføre sitt embete. At de slipper unna denne gang er greit nok, men det gjør de sannsynligvis ikke i fremtiden.

                      Som sagt, selv om vi er på kamp gjelder norsk lov uavhengig av hva folk måtte mene.
                      Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                      Kommentar

                      • Bondekanari
                        Seniormedlem
                        Forumsadist
                        • Mar 2004
                        • 146

                        #31
                        Opprinnelig skrevet av blomasa
                        Dvs at jeg som har vært medlem av Lsk i en årekke og har årskort på sittan på Åråsen kan bare glemme turer til Bergen og Trondheim? som forøvrig allerede er bestilt. Jeg ønsker ikke å melde meg inn i kfl. Ønsker et svar på dette snarest mulig slik at jeg evt kan avbestille flybilletter.
                        Skal du ha et raskt svar på slikt, så kontakt styret i KFL. Få av dem har muligheter til å bruke mye tid på forumet i øyeblikket, naturlig nok.

                        Kommentar

                        • Bondekanari
                          Seniormedlem
                          Forumsadist
                          • Mar 2004
                          • 146

                          #32
                          Opprinnelig skrevet av André
                          vis disse reglene blir så tror jeg det vil bringe med seg mye mere bråk innad i kfl. Det med at man ikke kommer inn på bortefeltet vis man ikke har medlemskap er jo helt utrolig at noen klarer å finne på.
                          Jeg syns man skal berømme styret for å ta tak i problemet her i stedet for å se etter nye problemer. Dem vil utelukke uønskede elementer fra bortefelt vi besøker, og dette er en løsning som har kommet frem nå, og som sikkert vil bli vurdert fortløpende.

                          Jeg syns det er helt riktig at man fokuserer på å legge ting til rette for de som er medlemmer, fremfor de som står utenfor, selv om enkelte finner også dette urettferdig.

                          Styret jobber for sin organisasjon, KFL, og dem som står utenfor er ikke en del av styrets primære ansvarsområde.

                          Kommentar

                          • xeR
                            Seniormedlem
                            --==FORUMRUNKER==--
                            • Jan 2004
                            • 11206

                            #33
                            Opprinnelig skrevet av blomasa
                            Dvs at jeg som har vært medlem av Lsk i en årekke og har årskort på sittan på Åråsen kan bare glemme turer til Bergen og Trondheim? som forøvrig allerede er bestilt. Jeg ønsker ikke å melde meg inn i kfl. Ønsker et svar på dette snarest mulig slik at jeg evt kan avbestille flybilletter.
                            Retningslinjene som har kommet ut spesifiserer ikke hva slag medlemskap det gjelder. Men siden KFL sin misjon er å støtte LSK så har jeg vondt for å tro at LSK-medlemmer vil bli bortvist.



                            - Kun medlemmer vil komme inn på kanarifeltet og bortefeltene. Hvordan dette skal håndheves kommer vi tilbake til.
                            Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                            Kommentar

                            • Petter Ø
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Mar 2004
                              • 3008

                              #34
                              Opprinnelig skrevet av mr.Jordbakke
                              Hmmm, husker jeg feil da? Bjørn Lindahl?
                              Og Lars Raastad
                              Petter Ø - Kreativ Kanaris
                              http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
                              Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401

                              Kommentar

                              • Larsk
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • May 2006
                                • 1053

                                #35
                                Opprinnelig skrevet av xeR
                                Nei, da er du sesongkortinnehaver...

                                står jo bare at medlemmer kommer inn jo. sorry klarer ikke tenke veldig nå
                                !!Gunners!!

                                Kommentar

                                • chrissp
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Aug 2004
                                  • 2403

                                  #36
                                  Jeg er enig i at enkelte deler av de nye retningslinjene må presiseres nærmere, men de er en veldig god start og hva man kan forvente å få på plass i forkant av den første kampen etter medlemsmøtet.

                                  Jeg synes likevel at enkelte her gjør ting litt for vanskelig.

                                  "- Kun medlemmer vil komme inn på kanarifeltet og bortefeltene. Hvordan dette skal håndheves kommer vi tilbake til."

                                  Her er jeg enig med Lars. Det kan være mange grunner til at man ikke er medlem. Det å ta meg seg folk som ikke er medlem er også med å øke rektutteringen, og da må ev. det presiseres at man kan ta med noen i følge. Skjønt akkurat det høres litt "støttekontakt" aktig ut.

                                  "- Uoffisielle grupper vil aldri komme inn igjen."

                                  Her er jeg enig med styret. Som jeg sa på medlemsmøtet, anbefaler jeg at det lages regler for hvordan en undergruppe skal kunne fremstå. For å ta være en offisiell undergruppe må disse reglene følges.


                                  "- LSK har for sesongen 2008 bestemt at all ultrasrelatert bekledning, flagg, skjerf, tostangs osv er forbudt."

                                  Ultrasrelatert bekledning tror jeg de fleste forstår hva er, men det er for vidt definert i setningen over. Profilerer du UFC, Mental boys, ACAB, og lignende, så utvises du. Profilerer du Sportsklubben, KFL eller spillere, så kan du gjøre det uansett om du har skjerf, tostangs eller jakke.

                                  Selvfølgelig kan du også gå kledd i sivilt.

                                  [B]"- Det skal kun være bussturer til bortekampene i regi av kfl."

                                  Ingen kan jo nekte en person eller gruppe å sette opp egne busser. Men disse tilbudene om alternativ transport kan da ikke markedsføres gjennom KFLs kanaler.
                                  Bølerkanaris

                                  Kommentar

                                  • MortenA
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2007
                                    • 3404

                                    #37
                                    Jeg tror og håper at når vi er på bortebane blir bortefeltet delt i to. Et for Kanarifans og et for andre LSK-tlhengere. Da er vi kun ansvarlig for de som er på vårt område. KFL-medlemmer som da ønsker å gå på kamp med folk utenfor må da stå på 'utsiden'.
                                    Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                    Kommentar

                                    • Stone
                                      Seniormedlem
                                      Forumonanist
                                      • Sep 2006
                                      • 225

                                      #38
                                      Jeg er helt enig med de 2 siste her, det finnes sikkert flere som har sesongkort på Åråsen blant annet, som også ønsker å være med på de nærmeste bortekampene. Da syns jeg det blir helt feil hvis disse ikke kommer inn fordi de av en eller annen grunn ikke ønsker å være medlem av KFL.

                                      Skal virkelig KFL kreve at folk melder seg inn i deres gruppe for å kunne være med å støtte fugla på bortebane, hva mener LSK om dette?

                                      Kommentar

                                      • sigurdsen
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Aug 2006
                                        • 1818

                                        #39
                                        Idiotisk at man ikke kan stå å synge med fansen på bortekamper bare fordi man ikke er medlem. Må jeg sitte å se kampen jeg da, når jeg egentlig vil synge som bare faen?
                                        Eventuelt kan jeg jo melde meg inn i kfl

                                        Kommentar

                                        • heidar
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Sep 2004
                                          • 2121

                                          #40
                                          Mange av NHH-kanaris som ikke er medlemmer, skal ikke de slippe inn i Bergen??? Skjerpings!!
                                          En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

                                          Endelig er mørketida over.

                                          Kommentar

                                          Working...