KFLs nye retningslinjer

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • TwentyThirteen
    Medlem
    Hoffnarr
    • Oct 2007
    • 49

    #61
    Opprinnelig skrevet av skotten
    På kamp hører ikke kritikk mot klubbens styre noe steds hjemme, her er vi kun for en ting, støtte de 11 gulsvarte i jakten på tre poeng. Kritikk mot styret har egne kanaler (fortrinnsvis Årsmøtet), og er kun egnet til å tas seriøst dersom man er LSK-medlem. Er man ikke LSK-medlem; FØKK OFF
    De siste par åra har ufc og andre hatt ulike bannere, har aldri hørt noe kritikk da.. Kampen er en glimrende måte å si at man er ikke er fornøyd med siitende daglig leder, han sitter jo å ser rett på fansen. Litt må folk tåle, kan ikke spore helt av.
    Ja til tekstbannere for de som ønsker det, hvis du tror det påvirker spillera får du ta det på din kappe,

    Kommentar

    • Leif A
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Dec 2003
      • 3962

      #62
      Er det ikke på tide nå å ta en Kennedy:
      Spør deg selv hva du kan gjøre for laget; ikke hva laget kan gjøre for deg.
      Knurr...

      Kommentar

      • Petter Ø
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Mar 2004
        • 3008

        #63

        Opprinnelig skrevet av Administrator mentalboys.com
        Før denne matchen ble det satt noen restriksjoner fra KFL styret. Ingen flagg eller bannere med tilknytning til undergrupperinger var tillatt. Ei heller såkalt "uniformering" som vil kunne tilknyttes ultras.
        Like så greit å presisere igjen for de som ennå ikke har forstått:

        Opprinnelig skrevet av Kanari-Fansen Lillestrøm
        Straffetiltak og utestengelser fra LSK
        ”- LSK har bestemt har for sesongen 2008 bestemt at all ultrasrelatert bekledning, flagg, skjerf, tostangs osv er forbudt.”
        Man kan være enig/uenig i dette, men det er nå engang sånn at LSK til syvende og sist bestemmer på sin egen stadion.
        Petter Ø - Kreativ Kanaris
        http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
        Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401

        Kommentar

        • skotten
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2004
          • 1794

          #64
          Opprinnelig skrevet av TwentyThirteen
          De siste par åra har ufc og andre hatt ulike bannere, har aldri hørt noe kritikk da.. Kampen er en glimrende måte å si at man er ikke er fornøyd med siitende daglig leder, han sitter jo å ser rett på fansen. Litt må folk tåle, kan ikke spore helt av.
          Ja til tekstbannere for de som ønsker det, hvis du tror det påvirker spillera får du ta det på din kappe,
          Klart og tydelig NEI til tekstbannere som ikke er KFL eller KFL Tifo sine egne på KFL sin tribuneseksjon hjemme som borte! Ikke fordi de som bannerene evt er rettet mot ikke skal tåle kritikk, men fordi det til syvende og sist er KFL som blir ansvarliggjort bannerbruken. Ansvar er dessverre et fremmedord hos enkelte...

          Kommentar

          • Petter Ø
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Mar 2004
            • 3008

            #65
            Opprinnelig skrevet av skotten
            Klart og tydelig NEI til tekstbannere som ikke er KFL eller KFL Tifo sine egne på KFL sin tribuneseksjon hjemme som borte! Ikke fordi de som bannerene evt er rettet mot ikke skal tåle kritikk, men fordi det til syvende og sist er KFL som blir ansvarliggjort bannerbruken. Ansvar er dessverre et fremmedord hos enkelte...
            At KFLs medlemmer lager egne tekstbanner, tostangs, flagg osv ser jeg på som bare positivt. Så lenge man følger reglene som gjelder oss alle og har i bakhodet at KFL blir sett på som ansvarlige.
            Petter Ø - Kreativ Kanaris
            http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
            Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401

            Kommentar

            • Simeone
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Apr 2008
              • 761

              #66
              Opprinnelig skrevet av TwentyThirteen
              De siste par åra har ufc og andre hatt ulike bannere, har aldri hørt noe kritikk da.. Kampen er en glimrende måte å si at man er ikke er fornøyd med siitende daglig leder, han sitter jo å ser rett på fansen. Litt må folk tåle, kan ikke spore helt av.
              Ja til tekstbannere for de som ønsker det, hvis du tror det påvirker spillera får du ta det på din kappe,
              Helt enig med hva du sier, vil bare presisere en ting:

              UFC hadde ikke noe banner mot daglig leder forrige match, det var det noen andre som sto for.
              Si yo fuera Maradona saldría en mondovision,
              para gritarle a la FIFA:
              ¡Que ellos son el gran ladrón!

              Kommentar

              • skotten
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2004
                • 1794

                #67
                Opprinnelig skrevet av SvartogGulKanarifugl
                At KFLs medlemmer lager egne tekstbanner, tostangs, flagg osv ser jeg på som bare positivt. Så lenge man følger reglene som gjelder oss alle og har i bakhodet at KFL blir sett på som ansvarlige.
                Gule og svarte flagg og tostangs - uten skriftlige budskap utover "LSK" og lignende - er uproblematisk og helt flott. Tostangs og bannere med skriftlige budskap skal en derimot ha en litt mer velutviklet kritisk sans for å kunne benytte seg av. Derfor setter jeg på hakket i plata og sier NEI - alltid og uansett - til andre bannere med tekst enn KFL og KFL TIFO sine egne.

                Kommentar

                • Lars
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Feb 2004
                  • 6156

                  #68
                  Hva om man signerer bannerne, slik UFC pleier å gjøre?

                  Kommentar

                  • ChriZza
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Sep 2005
                    • 4265

                    #69
                    KFLs tifogruppe er best kjent som FuglaTifo. At bannere av typen "råholt kanaris" osv skal være forbudt fordi de ikke er laget av FTs medlemmer er jeg imot.
                    Bare flott at folk engasjerer seg, men dte går ann å bruke hodet også.

                    Kommentar

                    • skotten
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2004
                      • 1794

                      #70
                      Opprinnelig skrevet av Lars
                      Hva om man signerer bannerne, slik UFC pleier å gjøre?
                      Å signere bannerne, slik UFC gjør, er prisverdig nok det. Men det tar ikke bort det faktum at det er Kanari-Fansen som blir ansvarliggjort for banneret i media. Kanari-Fansen blir ansvarliggjort av klubben, som i sin tur blir ansvarliggjort av forbundet.

                      Signeringen tar ikke bort noen av disse faktum.

                      Om det er UFC, MB eller andre grupperinger eller privatpersoner som bruker bannere spiller ingen rolle for meg. Det blir prinsipielt sett like håpløst i alle tilfeller. Jeg syns heller ikke det vil være greit med bannere selv om KFL-styret forhåndsgodkjenner det, selv om dette helt sikkert kan diskuteres. Grunnen til at jeg mener dette er at en tredje part fort kan misforstå, og tro at det er fritt frem.

                      Kommentar

                      • skotten
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2004
                        • 1794

                        #71
                        Opprinnelig skrevet av ChriZza
                        KFLs tifogruppe er best kjent som FuglaTifo. At bannere av typen "råholt kanaris" osv skal være forbudt fordi de ikke er laget av FTs medlemmer er jeg imot..
                        Var da heller ikke det jeg mente. "Råholt Kanaris", "Ultras Felt C" og slike ting var ting jeg legger i begrepet og lignende (ref. tidligere innlegg)

                        Kommentar

                        • ketil
                          Seniormedlem
                          Forumonanist
                          • Feb 2004
                          • 246

                          #72
                          Jeg er prinsipielt i mot enhver form for sensur. Jo dummere utsagnene er, jo lettere er det jo å tilbakevise dem.

                          Kommentar

                          • Tony
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2003
                            • 4737

                            #73
                            Jeg mener jo at sålenge bannere og flagg tilhørende undergrupper ikke er lov så må Råholt legge igjen flagga og bannera sine også

                            Det var stusselig med ikke noe flagg på kampen sist. Men mulig ingen andre enn jeg la merke til det...

                            Kommentar

                            • skotten
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2004
                              • 1794

                              #74
                              Opprinnelig skrevet av ketil
                              Jeg er prinsipielt i mot enhver form for sensur. Jo dummere utsagnene er, jo lettere er det jo å tilbakevise dem.
                              Ytringsfriheten, som er noe av det flotteste vi har - er også et av de mest misforståtte og misbrukte samfunnsgodene vi har.

                              Når man påberoper seg legitimitet for handlinger/uttalelser som skader/går ut over egen klubb og supporterklubb med støtte i begrepet "ytringsfrihet", beviser dette at man ikke har skjønt en dritt av hvordan samfunnet er skrudd sammen.

                              Alle bør ha ytringsfrihet i forhold til klubbens styre og stell, men det betyr ikke at det er greit å benytte seg av hvilken arena man vil. Benytter man de riktige kanalene, kan det til og med faktisk hende at man oppnår noe...

                              Kommentar

                              • ketil
                                Seniormedlem
                                Forumonanist
                                • Feb 2004
                                • 246

                                #75
                                Jeg la merke til det og det var absolutt trist!! Tribunen så fattigere ut, jeg synes stemningen var tam også, men det stemmer jo ikke i følge diverse komunikéer og innlegg på hovedforumet.

                                Kommentar

                                • ketil
                                  Seniormedlem
                                  Forumonanist
                                  • Feb 2004
                                  • 246

                                  #76
                                  Skotten:

                                  Jeg påberopte meg med vilje ikke ytringsfriheten. Jeg sa at jeg er prinsipielt i mot sensur. Ikke les noe mer i det enn det.

                                  P.S: At du må ty til personangrep på meg, viser kanskje at du ikke har forstått så mye av ytringsfriheten?

                                  Kommentar

                                  • Bondekanari
                                    Seniormedlem
                                    Forumsadist
                                    • Mar 2004
                                    • 146

                                    #77
                                    Opprinnelig skrevet av Tony
                                    Jeg mener jo at sålenge bannere og flagg tilhørende undergrupper ikke er lov så må Råholt legge igjen flagga og bannera sine også
                                    Dette løser seg egentlig ganske bra av seg selv, da vi snart ikke har noen flagg eller bannere igjen, med annen påskrift enn LSK eller Forza Fugla på. Vi har en tendens til å rote bort alt annet....

                                    Kommentar

                                    • skotten
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2004
                                      • 1794

                                      #78
                                      Opprinnelig skrevet av ketil
                                      Skotten:

                                      Jeg påberopte meg med vilje ikke ytringsfriheten. Jeg sa at jeg er prinsipielt i mot sensur. Ikke les noe mer i det enn det.

                                      P.S: At du må ty til personangrep på meg, viser kanskje at du ikke har forstått så mye av ytringsfriheten?
                                      ketil: Innlegget mitt var ikke ment som noe personangrep mot deg, men et generelt angrep mot folk som gjør hva de vil i ytringsfrihetens navn. Beklager hvis det kunne tolkes som et lyskespark i din retning. Men hvis du er i mot en hver form for sensur på prinsipielt grunnlag, er ikke det det samme som å si at alt er greit? For å sette det helt på spissen, ville det være greit om tjue skinheads sto på RB kamp etter kamp og ropte "Sieg Heil"? Skal man bruke logikken jeg tolket i innlegget ditt, er dette helt i orden fordi man ikke skal sensurere - og at uttalelsene deres uansett faller på sin egen urimelighet.

                                      Kommentar

                                      • ketil
                                        Seniormedlem
                                        Forumonanist
                                        • Feb 2004
                                        • 246

                                        #79
                                        "Når man påberoper seg legitimitet for handlinger/uttalelser som skader/går ut over egen klubb og supporterklubb med støtte i begrepet "ytringsfrihet", beviser dette at man ikke har skjønt en dritt av hvordan samfunnet er skrudd sammen."

                                        Jeg tenkte det siterte var ment til meg, var det ikke det, så skal jeg la det ligge.

                                        Til eksempelet ditt:

                                        Jeg er ikke helt sikker på hva jeg mener om akkurat et slik eksempel, jeg er helt sikker på at det er noe jeg ikke hadde satt pris på. Men jeg er ikke like sikker på at sensur er en måte å bekjempe den type holdninger på. Uansett, har ytringsfriheten grenser den også. Typisk vil de gå ved rasistiske ytringer - dog ikke alle - og der hvor personvernet gjør inngrep i ytringsfriheten. Var det egentlig et svar på hva du lurte på?

                                        Heldigvis er det ikke det som er tilfelle her, her er jo spørsmålet om man skal sensurere andre utsagn. Der er jeg i mindre tvil, men du må selvsagt ha en annen oppfatning om det. Mot Molde håper jeg Frank Grønlund har laget sitt eget banner, som han slenger over kanten på VIP-tribunen. Men når jeg tenker meg om bruker Frank avisene som sin ytringskanal.

                                        Litt på siden kanskje, jeg mente egentlig ikke å trekke ytringsfriheten inn i denne debatten, men siden dette fort ble et spørsmål om ytringsfrihet: For meg er det en forskjell på å være tilhenger av ytringsfriheten - jeg er nok tilnærmet fundamentalistisk i alle fall på området for offentlige ytringer - og å være en som dytter ytringsfriheten foran seg ved enhver ytring. Ytringsfriheten er jo der nettopp for utsagn vi ikke liker og holdninger vi ikke forstår.

                                        Kommentar

                                        • krisruds
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • May 2005
                                          • 839

                                          #80
                                          Opprinnelig skrevet av Tony
                                          Jeg mener jo at sålenge bannere og flagg tilhørende undergrupper ikke er lov så må Råholt legge igjen flagga og bannera sine også

                                          Det var stusselig med ikke noe flagg på kampen sist. Men mulig ingen andre enn jeg la merke til det...
                                          tenkte litt på det faktisk.

                                          Men jeg skjønner ikke hvorfor ikke 100-200+++ av de tostangs som vi hadde i tifo mot tromsø bli brukt??

                                          Eller ta ut en pinne, så har man flagg.

                                          Jeg er også enig at hvis noen grupper ikke skal få ha sine navn, så skal ikke andre heller. Samme hva de står for.
                                          krisruds medlem av KFL siden 1996


                                          OI OI OI nå har vi det morro :)

                                          BTW: Jeg leser ikke korektur på mine innlegg, det orker jeg ikke pga mange skrivefeil.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎