Stemningstråd: RBK - LSK, Fredag 16. mai kl 18.00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • iL
    Seniormedlem
    --==FORUMRUNKER==--
    • Jan 2004
    • 10771

    Stemningstråd: RBK - LSK, Fredag 16. mai kl 18.00

    hva synes de som var på lerkendal om synginga?

    jeg er imponert over motgangssynginga. sier litt når vi får kred på TV tom.
    Kanarifugla flyr høyt i år!
  • ulfpulf
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • May 2004
    • 2506

    #2
    Opprinnelig skrevet av iL
    hva synes de som var på lerkendal om synginga?
    Siden du spør i kamptråden, svarer jeg her, så kan heller en moderator flytte det til en stemningstråd hvis det blir nødvendig.

    Jeg synes synginga var bra i går.
    Selv sto jeg nær mål, i delen hvor det begynte å tynnes ut mot feltet til russen. Der kunne det fort blitt stusselig synging, men dere (iL og gulost-Per Arne med megafonen) var flinke til å dra med vår side også.
    Jørn Ramone gjorde en veldig bra jobb med tromma. Det fungerte spesielt fint når vi startet eller holdt i gang synging etter mål i mot. Uten takten fra tromma hadde det vært vanskelig å synge oppi speakermaset og bartejubelen, men jeg syntes det ble bra. Når målstyret hadde lagt seg, var vi i gang igjen.
    Det eneste jeg savnet var noen tapssanger, vi kunne godt ha brukt både "Optimist" og "Vi elsker dere for det" i går.
    Den som kanskje hadde gjort seg aller best var "Later som vi scorer mål", men den runget til gjengjeld bra mellom hyllene på Statoil på Lundamo.

    Nå er jeg egentlig over i turtråden også, og da må jeg ta med et annet høytidelig sangøyeblikk fra bussen min: På en øde parkeringsplass noen mil nord for Koppang, stemte hele bussen i "Ja vi elsker" da klokka bikket 00:00. Rørende. Vi tok bare ett vers, siden det var bare én som kunne teksten på flere - han som hadde lært dem bort til ungene i barnehagen hvor han jobber.

    Kommentar

    • Kanarijenta
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Aug 2005
      • 504

      #3
      Opprinnelig skrevet av iL
      hva synes de som var på lerkendal om synginga?

      jeg er imponert over motgangssynginga. sier litt når vi får kred på TV tom.
      Vi var overlegne på stadion i går. Sjelden jeg har hatt det så gøy selv om det stod 4-0 på tavla. Veldig stolt over at vi bare gassa mer på etter hvert RBK-mål.
      Men er det virkelig nødvendig å synge en sang ti minutter i strekk?

      Litt OT; russen som satt til venstre for oss kan umulig ha fått med seg mye av kampen eller? De satt jo bare og beundret oss hele kampen igjennom, det gjaldt forsåvidt hele langsiden også. Er vel stor stas å ha en så livatt gjeng på besøk

      Og for å kommentere kampen - ÉN JÆVLA AVSLUTNING, det sier vel sitt
      Super Kanaris

      Kommentar

      • iL
        Seniormedlem
        --==FORUMRUNKER==--
        • Jan 2004
        • 10771

        #4
        Opprinnelig skrevet av Kanarijenta
        Men er det virkelig nødvendig å synge en sang ti minutter i strekk?
        Ja det synes jeg var nødvendig gitt situasjonen.
        Kanarifugla flyr høyt i år!

        Kommentar

        • Kanariz
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • May 2005
          • 2507

          #5
          Opprinnelig skrevet av iL
          Ja det synes jeg var nødvendig gitt situasjonen.
          Syns det ble litt drøyt når "den nye sangen" ble holdt i gang selvom det var meget dårlig trøkk på den, vi som sto litt nærmere mål hørte kun tromma og noe summing. Da er det bedre å bytte sang.
          Men ellers så var det bra trøkk i går.

          elektrisk stemmning i 1 omgang

          Kommentar

          • Superstefan
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2006
            • 2180

            #6
            Opprinnelig skrevet av ulfpulf
            Det eneste jeg savnet var noen tapssanger, vi kunne godt ha brukt både "Optimist" og "Vi elsker dere for det" i går.
            Ved ene forsanger feltet ble Vi elskere dere for det dratt i gang rett etter kampslutt men er faen meg umulig og høre en dritt når de skal ha norgesrekord i speaker lyd.
            Fotograf Kreativ Kanaris

            KK på youtube Subscribe,rate and appreciate

            Kommentar

            • morten
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Feb 2004
              • 2156

              #7
              Jeg gidder ikke å starte en egen tråd,men jeg må bare si hvor utrolig sjokkert jeg er over hvor latterlige kjernen er (og Lerkendal generellt).At de skulle være så patetiske trodde jeg ikke.Vi var vel flere enn Kjernen? De 21000 trønderne fortjener faen ikke en slik seier.Musikken som ble spillt etter scoring,den ekstremt høye lyden,alt våset over lydannlegget,oppførselen etter kampen.Jeg er rett og slett flau over at denne klubben har representert norsk fotball i Europa.

              Men ellers vil jeg takke alle tilreisene for en flott tur.
              Last edited by Torolf; 17.05.2008, 21:32. Begrunnelse: Slettet referanse til annen tråd
              Badekar
              http://www.youtube.com/watch?v=BwmrMUusqgI

              Kommentar

              • chrissp
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Aug 2004
                • 2403

                #8
                Stemningstråd: RBK - LSK, Fredag 16. mai kl 18.00

                Opprettet litt forsinket dessverre, men her går diskusjonen om det som skjedde på tribunen. Den kampen vant vi om ikke annet.
                Bølerkanaris

                Kommentar

                • veiron
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2003
                  • 6267

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av morten
                  Jeg gidder ikke å starte en egen tråd,men jeg må bare si hvor utrolig sjokkert jeg er over hvor latterlige kjernen er (og Lerkendal generellt).At de skulle være så patetiske trodde jeg ikke.Vi var vel flere enn Kjernen? De 21000 trønderne fortjener faen ikke en slik seier.
                  Enig! Kjernen har tatt kvantesteg i feil retning. Det var jo bare en liten del oppe i hjørnet hos dem som sang. Og resten av de 21000 var latterlig stille til å være så mange. Helt utrolig...
                  Og så er det jo fantastisk å gå inn til Trondheim sentrum etter et tap der oppe. Det er hetsing og "stille i fjøset" hele veien. Selv passer jeg på å ikke hetse tapende motstandersupportere, men denne uskrevne regelen er det ingen som bryr seg om i Barteby. Men det er vel stort sett bare gjort på en vennskapelig (men fjollete) måte, så det var jo ingen krise.
                  Synes vi i KFL leverte bra i går, selv på 4-0 til Ræv!!

                  Kampen: Hvorfor avslutter ikke spillera våre?? Vi hadde EN jævla avslutning på mål!! Fantastisk.

                  Republic, Lillestrøm: Broren min observerte en øldrikkende Frode Kippe på Republic i Lillestrøm, der han sitter og ler og smiler mens lagkameratene taper så det synger. Bra av en kaptein, fjotthue. Hadde vi bare hatt flere av Espen Søgård... Råner´n hadde IKKE sitti og kost seg med den "underholdningen" på skjermen.

                  Kommentar

                  • Seb.R
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2006
                    • 4159

                    #10
                    Utifra TV-bildene ble i hvert fall Kjernen rett og slett pissa på. Ble veldig imponert over hvor godt man hørte KFL kontra bartene.
                    www.sebastianramsland.com
                    www.twitter.com/sebramsland

                    Kommentar

                    • iL
                      Seniormedlem
                      --==FORUMRUNKER==--
                      • Jan 2004
                      • 10771

                      #11
                      til alle dere som var kongedrita, og sang på pøbben/bussen osv. Ta en pils mindre og syng på stadion isteden, ikke sett dere ned fordi dere er slitne i 2nd omgang. Det er på stadion det gjelder.
                      Kanarifugla flyr høyt i år!

                      Kommentar

                      • Macho-Morten
                        Ikke KFL-styremedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Aug 2005
                        • 2687

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av ulfpulf
                        Det eneste jeg savnet var noen tapssanger, vi kunne godt ha brukt både "Optimist" og "Vi elsker dere for det" i går.
                        Den som kanskje hadde gjort seg aller best var "Later som vi scorer mål", men den runget til gjengjeld bra mellom hyllene på Statoil på Lundamo.
                        Enig. Kom med forslag til forsanger om begge disse da det nærma seg slutten, men vant ikke gehør.

                        "Later som" runga noe helt vanvittig på Statoil, ja. Man vet man er del av en bra turgjeng når de ansatte vipper opp mobilkameraene sine i stedet for å ekspedere køen...

                        Kommentar

                        • Kjello
                          Juniormedlem
                          Bøffelpromp
                          • Mar 2008
                          • 15

                          #13
                          Først og fremst, TV-bildene gir bestandig et feil bilde av stemningen på Lerkendal. Mens TV 2 setter opp tre mikrofoner på bortefansen kortside og tre mikrofoner på hver langside, så setter de ikke opp en eneste mikrofon på Kjernens kortside. Dette fører til at mens bortefansen har en mikrofon fem meter foran seg og en 20 meter bortom seg så er nærmeste mikrofon for Kjernen 50 meter unna. Dette gir selvfølgelig et totalt feil bilde av stemningen blandt hjemmefansen hvis man ser kampen på TV. På Lerkendal sitter jeg rett bak bortebenken, det betyr at avstanden til bortefansen og de mest ivrige i Kjernen er ca like lang. Man kan selvfølgelig diskutere om det var tromma som overdøvet resten, men det var sjeldent at jeg kunne høre annet enn kun tromma og av og til "å LSK" fra Kanarifansen.
                          En annen ting er at Kjernen de tre siste hjemmekampene, i et forsøk på å skape bedre stemning på Kjernenfeltet har fordelt oppsangerne på fire forskjellige steder istedet for å samles på en plass som tidligere. Dette forsøket mener hvertfall jeg har hatt langt fra positiv effekt men heller det stikk motsatte. Forhåpentligvis så dropper de dette forsøket i neste hjemmekamp.

                          For det andre, lyden på høytaleranlegget var denne gangen latterlig høyt. Det har som regel alltid vært litt for høyt på Lerkendal, men denne gangen var det ekstremt. Var nesten umulig å faktisk høre hva de sa pga gjennklangen. Den personen som stilte volumknappen må ha startet feiringa vel tidlig.

                          Men Kanarifansen skal ha kudos for innsats og for å holde motet oppe. Beste stemning fra bortefansen på Lerkendal hvis vi ekskluderer CL på mange år, hvertfall ift antall.

                          Kommentar

                          • veiron
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2003
                            • 6267

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av Kjello
                            Man kan selvfølgelig diskutere om det var tromma som overdøvet resten, men det var sjeldent at jeg kunne høre annet enn kun tromma og av og til "å LSK" fra Kanarifansen.
                            Opprinnelig skrevet av Kjello
                            Men Kanarifansen skal ha kudos for innsats og for å holde motet oppe. Beste stemning fra bortefansen på Lerkendal hvis vi ekskluderer CL på mange år, hvertfall ift antall.

                            Hvordan får du disse to utsagnene i ett og samme innlegg til å passe sammen? Passe motstridende vel? Nå må du bestemme deg for hva du mener.

                            Kommentar

                            • CFD
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • May 2004
                              • 2319

                              #15
                              Etter årets mentalitetstur så er jeg endelig hjemme igjen. Synes vi gjør en god jobb idag, men noen sanger blir dratt alt for lenge. Russen på langsiden ved siden av oss sang noe rart ,men vi trenger jo ikke dra rop som "Få se på fitta di" og "Klamydia" av den grunn. Jeg sang også med ,men etter litt ettertanke så burde dette droppes til neste kamp.

                              PS: Hørte vi kjernen? Etter scoringene så var det jubel i 5sekunder før speakeren overdøvet alt. Så ble det flagget i nye 10sekunder før alt var tilbake til normalen og vi kom igang igjen.

                              EDIT: Vi var ikke fantastiske så det skal være sagt.
                              Last edited by CFD; 18.05.2008, 10:25.
                              Tankegangen til AS Norge: Det skal kvoteres inn. Man skal ikke velge de beste kandidatene. Man skal velge inn de små og svake sånn at de også kan få noe å glede seg over

                              Kommentar

                              • bolgebah
                                Juniormedlem
                                Bøffel
                                • Oct 2004
                                • 20

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av CFD
                                PS: Hørte vi kjernen? Etter scoringene så var det jubel i 5sekunder før speakeren overdøvet alt. Så ble det flagget i nye 10sekunder før alt var tilbake til normalen og vi kom igang igjen.
                                Hehe, klassiker, det her. Sjøl synes jeg det var mindre trøkk enn vanlig på nedre Vest, men dere hørte jeg knapt nok i det hele tatt. Når jeg hørte etter de gangene vi tok en kort pause i synginga hørte jeg KFL, men på langt nær så mektig som da dere vant i 2005, for eksempel. Jeg tror begge grupperinger skal være ytterst forsiktige med å felle noen knusende dom over hverandres prestasjoner ut fra hva vi hørte fra dere over på vårt eget felt, 120 meter unna.

                                Og man kan gjerne spare seg sånne "jammen jeg har en kompis som satt på den ene langsida, han sendte SMS midt i andreomgangen og sa at vi overdøvet/ble overdøvet/var helt jevnbyrdige med..." (stryk det som ikke passer). Dere er sikkert passe fornøyde med dere sjøl, vi er passe fornøyde med oss sjøl. Tviler på at Kjernen var KFL overlegne, eller omvendt.
                                Life is short. So are you.

                                Kommentar

                                • Hoho
                                  -Engasupporter-
                                  Forumsadist
                                  • Oct 2006
                                  • 140

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av CFD

                                  PS: Hørte vi kjernen? Etter scoringene så var det jubel i 5sekunder før speakeren overdøvet alt. Så ble det flagget i nye 10sekunder før alt var tilbake til normalen og vi kom igang igjen.
                                  Sånn var dem på Ullevaal i år også. De er mange, de hopper og flagger og ser veldig bra ut - men man hører ingenting...
                                  Dumt å endre bakgrunnsbilde på pcen til moderator tror jeg...

                                  JA, det er det

                                  *Hoho er en skapfugl*

                                  Kommentar

                                  • Kanarijenta
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Aug 2005
                                    • 504

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av veiron
                                    Og så er det jo fantastisk å gå inn til Trondheim sentrum etter et tap der oppe. Det er hetsing og "stille i fjøset" hele veien.
                                    Hehe, var egentlig litt ironisk å høre disse ropene etter kampen, da jeg så en traktor med henger midt i selveste Trondheim sentrum før kampen.
                                    Super Kanaris

                                    Kommentar

                                    • Lars
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Feb 2004
                                      • 6156

                                      #19
                                      Ingen grunn til å ta av etter denne kampen. I perioder hadde vi bra trøkk, men alt i alt var dette en liten stemningsmessig skuffelse.

                                      Kjernen, Lerkendal-publikummet og kamparrangementet kan oppsummeres med to ord: Ekstremt pinlig.

                                      Kommentar

                                      • Jørn
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Dec 2006
                                        • 659

                                        #20
                                        Er vanskelig å dra i gang sanger før kamp når motstandersupporterne har en forsanger på storskjerm på 130 decibel. Dessverre for hjemmepublikumet kan ikke han stå og gaule hele kampen, men alt i alt en grei innsats fra vår side.
                                        Trommer er for bønder

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎