Stemningstråd: RBK - LSK, Fredag 16. mai kl 18.00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Ted Nugent
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • May 2004
    • 851

    #21
    Fytti helvete så lei jeg ble av den høytaleren. Det verste var ikke det latterlig høye volumet, men at fra jeg kom inn på stadioen 30 min før start til kampen begynte var det faen ikke stille et jævla sekund! Etter at de hadde spilt en sang kom den lokale Glenn Due inn og hylte og skrek før sangen hadde rukket å fade ut. Jeg synes Glenn Due kan være slitsom - dette var 10 ganger så ille.

    Kommentar

    • Kjello
      Juniormedlem
      Bøffelpromp
      • Mar 2008
      • 15

      #22
      Opprinnelig skrevet av veiron
      Hvordan får du disse to utsagnene i ett og samme innlegg til å passe sammen? Passe motstridende vel? Nå må du bestemme deg for hva du mener.
      For å si det sånn, jeg er imponert over innsatsen og humøret med tanke på motgangen dere har hatt og slaget i tryne dere fikk fra RBK. På det punktet har hvertfall ikke jeg opplevd noe bedre på Lerkendal på lang tid. Men nivået på synginga var ikke allverden.

      Kommentar

      • Kanaris93
        Seniormedlem
        Forumonanist
        • Nov 2007
        • 232

        #23
        Ikke tvil om hvilket lag om har norges beste supportere.. Det er LSK, kanarifansen synger i med og i mot gang.
        I med og motgang <3

        Kommentar

        • CFD
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • May 2004
          • 2319

          #24
          Nå skal vi ikke overdrive her altså. Vi må også snakke om hvor mange syngende tribuner vi har og somregel er det bare feltet som synger med unntak av noen små grupperinger rundt på de andre tribunene. Sammenligner vi med feks Brann Stadion ifjor så har vi aldri vært i nærheten av noe slikt på åråsen. Der var det 4 syngende tribuner med sikkert 10.000 personer som sang om ikke mer. Dette er vi ikke i nærheten av på Åråsen. Men i motgang så tør jeg nok å si at vi er i Norgestoppen.
          Å være selverklert Norgesmester er ikke mye verdt.
          Tankegangen til AS Norge: Det skal kvoteres inn. Man skal ikke velge de beste kandidatene. Man skal velge inn de små og svake sånn at de også kan få noe å glede seg over

          Kommentar

          • bjarmann
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2005
            • 2887

            #25
            jeg er imponert over kanarifansen etter denne kampen hvis man tenker på at vi holdt livet oppe selv på 4-0. oppmøtet var også tidenes beste på lerkendal (?)

            lerkendalpublikumet presterte jo også å dra igang bølgen. ekstremt pinlig. det er ting man bare skal se på landskamper, om ikke i det hele tatt!
            I år så tar vi alt

            Kommentar

            • _Jonern
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jan 2004
              • 4377

              #26
              Må passe på å ikke overdrive helt her. Stemninga var absolutt bra den, men ikke verdensklasse for å si det sånn! Begynner å bli ekstremt pinlig at folk alltid kaller oss selv for norges beste etter en grei bortekamp hver gang. Hittil i år er det bare viking kampen hjemme som kan minne om norges beste supportere. Man må faen meg opp på et høyere stabilt nivå først!

              Forøvrig synes jeg det var sesongbeste for Jørn (trommis). Bra!
              ..................

              Kommentar

              • FUGlinho
                KFL styremedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2003
                • 2454

                #27
                Opprinnelig skrevet av _Jonern
                Forøvrig synes jeg det var sesongbeste for Jørn (trommis). Bra!

                Er egentlig ikke helt enig, kan være fordi han ikke hørte det, men virka som han ikke var helt med på de sangene Per Arne starta, skjedde ved flere anledninger.. Ellers en bra jobb av trommisen

                Stemninga forøvrig syns jeg var helt grei, ganske laber foran, og hvertfall mot høyre på feltet..
                Kim
                Styremedlem KFL

                Kommentar

                • KFL109
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Dec 2003
                  • 1958

                  #28
                  Opprinnelig skrevet av _Jonern
                  Stemninga var absolutt bra den, men ikke verdensklasse for å si det sånn!
                  For ordens skyld: Jeg var ikke i Trondheim, og så matchen på TV.

                  Sjøl om det alltid blir en diskusjon, i hvert fall med motstandersupportere, om mikrofonplassering osv, fikk Kanari-Fansen kommentatorskryt både i starten av kampen og mot slutten. Det er lett å si seg enig i denne!

                  Nå har aldri jeg reist rundt i verden for å oppleve ulik tribunestemning, men om det ikke var verdensklasse i Trondheim så er det vel ikke så mange seriøse konkurrenter heller, hvis man tar med faktorer som at Kanari-Fansen var 500 av 21.000 tilskuere, laget man støtter kaver i bånnstriden, man er uten poenghåp mot et av de klassiske hat-laga, man må kjempe mot et PA-anlegg fra helvete og et 0-4-resultat?
                  Vidar Evje

                  Kommentar

                  • Harald_88
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • May 2006
                    • 550

                    #29
                    Opprinnelig skrevet av KFL109
                    Nå har aldri jeg reist rundt i verden for å oppleve ulik tribunestemning, men om det ikke var verdensklasse i Trondheim så er det vel ikke så mange seriøse konkurrenter heller, hvis man tar med faktorer som at Kanari-Fansen var 500 av 21.000 tilskuere, laget man støtter kaver i bånnstriden, man er uten poenghåp mot et av de klassiske hat-laga, man må kjempe mot et PA-anlegg fra helvete og et 0-4-resultat?
                    Poenget er jo at om man skal kunne være i nærheten av å kalle seg for bra supportere, så skal ikke de tingene du nevner ha en dritt å si. Om vi så blir pissa opp etter ryggen av Rosenborg eller, vålerenga eller Mjøndalen for den saks skyld, eller om vi ligger desidert sist i tippeligaen, så skal vi fortsatt presterte jævlig bra på tribunen, type godset 2007 stemning, hvis vi skal begynne å bruke begreper som verdensklasse.

                    For det er i motgang det er viktig med monsterstemning, leder man 3-0 hjemme mot Enga hadde spellera vært gira om det så hadde vært stille på stadion. Derfor bør det være en selvfølge å være like bra på tribunen, om ikke bedre, når vi ligger under med 2 og 3 og 4 mål mot trøndera.
                    Alt For Fugla

                    Gå Av Grønlund

                    Kommentar

                    • KFL109
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2003
                      • 1958

                      #30
                      Opprinnelig skrevet av Harald_88
                      Poenget er jo at om man skal kunne være i nærheten av å kalle seg for bra supportere, så skal ikke de tingene du nevner ha en dritt å si.
                      Jeg er ikke uenig i det. Men jeg lista opp en del "motbakke"-faktorer som jeg synes Kanari-Fansen i Trondheim takla jævli bra, og at fansen greier det tyder på at det er jobba hardt og godt for å utvikle en god supporterkultur.

                      Så er det alltid rom for å tenke videre utvikling og forbedring. Egentlig driter jeg personlig langt i begreper som verdensklasse, da det som teller for meg er om vi i KFL er fornøyd. Allikevel tillot jeg meg å anta at det ikke er så forferdelig mange andre supportermiljøer som hadde takla utgangspunktet så mye bedre enn det Kanari-Fansen gjorde denne fredagen.

                      Altså, skryt fra meg til de som var i Trondheim. Takk for innsatsen! Så skal mitt innlegg selvfølgelig ikke hindre de som mener at det er mer å gå på å ytre seg.
                      Vidar Evje

                      Kommentar

                      • iL
                        Seniormedlem
                        --==FORUMRUNKER==--
                        • Jan 2004
                        • 10771

                        #31
                        Det er fryktelig mye mer å gå på.
                        Lerkendal 2005, da snakker vi verdensklasse.
                        Men det er som du sier, forutsetningene for å synge har jævli mye å si. Ligger man og kjemper om tabelltopp, viktig kamp, man vinner osv, i forhold til utgangspunktet for denne kampen.
                        Det er en stor løgn og si at dette har ingenting å si, det er derfor innsatsen på fredag var meget bra.
                        Kanarifugla flyr høyt i år!

                        Kommentar

                        • chrissp
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Aug 2004
                          • 2403

                          #32
                          Stemninga var helt ok, men ikke noe mer. Der jeg sto hørte jeg i store deler av kampen først og fremst min egen stemme, med enkelte topper. Alt i alt en bra innsats, sett forholdene i betraktning, men noen verdensklasse var det ikke.
                          Bølerkanaris

                          Kommentar

                          • erlando
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jul 2006
                            • 858

                            #33
                            Jeg synes vi holder igang sanger som har dødd ut for ofte. 'Evig og for alltid' døde ut hvertfall fire ganger, men ble stadig gjenopplivet fra de døde. Det ble en slags "dead cat bounce"-effekt akkurat da tromma dro på, men volumet droppet som en stein etter et par linjer.


                            Forsangerne var bra og jobbet steinhardt, men for å gi litt kritikk også, så synes jeg det var mindre variasjon i sangene enn det pleier å være og at man gjerne kunne vært mer "på" med ny sang når den man holdt på med døde ut - nå ble det tilsynelatende tenkepause ganske ofte i stedet for at man på en måte allerede er i gang med å synge.
                            Ja til pause i pausen!

                            Kommentar

                            • MortenA
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2007
                              • 3401

                              #34
                              Opprinnelig skrevet av bjarmann
                              lerkendalpublikumet presterte jo også å dra igang bølgen. ekstremt pinlig. det er ting man bare skal se på landskamper, om ikke i det hele tatt!
                              Bryte bølger er noe vi har gjort før.
                              Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                              Kommentar

                              • bjarmann
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Sep 2005
                                • 2887

                                #35
                                Opprinnelig skrevet av MortenA
                                Bryte bølger er noe vi har gjort før.
                                det må ha gått i glemmeboken min, og godt er det
                                I år så tar vi alt

                                Kommentar

                                • Kjelstad
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Dec 2007
                                  • 352

                                  #36
                                  Jeg var på lerkendal og mener steminga var veldig bra. Det fikk jeg også høre av en jeg arbeider mye med/mot fra Trondheim. Han er godt over 50 år og har vært på nesten hver eneste kamp siden starten av 80-tallet og mener at KFL presterte det beste av de noen bortesupportere har gjort på lerkendal sett i lys av resultatet. Dette er medregnet både cup, serie og CL kamper.

                                  Forøvrig sitter denne personen like ved Kjernen og sa at han hørte oss bedre enn Kjernen.

                                  Sier jo litt om KFL, når VI synger mer en Kjernen på 3-0 og 4-0
                                  -Dersom historien gjentar seg, tror jeg det samme vil skje igjen!

                                  Kommentar

                                  • Oppdal
                                    Juniormedlem
                                    Ferskenpels
                                    • May 2008
                                    • 2

                                    #37
                                    eumh?

                                    Nå må jeg neste spørre om dere kanarifugler går på dop eller noe? Hvordan i huleste heita presterer dere å si at dere var fantastiske, og bedre enn kjernen?
                                    Jeg står selv i kjernen, og jeg hørte der 2 ganger på 2 sekunder i 1!!! omgang. Ikke en shitt i andre. Om dere som så kampen på tv, tror at stemningen også var slik i virkeligheten tar dere absolutt feil! Selv lyn med sine 50 supportere ble mikket opp til de grader, så de hørtes bedre ut i kjernen.
                                    Dere var LAAANGT i fra nivået dere hadde på Lerkendal i 2005, DA var dere gode.

                                    Kommentar

                                    • Kjelstad
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Dec 2007
                                      • 352

                                      #38
                                      Opprinnelig skrevet av Oppdal
                                      Nå må jeg neste spørre om dere kanarifugler går på dop eller noe? Hvordan i huleste heita presterer dere å si at dere var fantastiske, og bedre enn kjernen?
                                      Jeg står selv i kjernen, og jeg hørte der 2 ganger på 2 sekunder i 1!!! omgang. Ikke en shitt i andre. Om dere som så kampen på tv, tror at stemningen også var slik i virkeligheten tar dere absolutt feil! Selv lyn med sine 50 supportere ble mikket opp til de grader, så de hørtes bedre ut i kjernen.
                                      Dere var LAAANGT i fra nivået dere hadde på Lerkendal i 2005, DA var dere gode.
                                      Og vi hørte dere i 5 minutter etter 2-0 og litt etter 4-0. Om vi går på dop kan vel diskuteres, men vi er jo kanarifugler så vi er jo i himelen. Har også flere bekjente som satt rundt om på tribunen og sa at de hørte oss bedre enn de hørte dere. Og dette kommer fra ekte rosenborgsupportere!
                                      -Dersom historien gjentar seg, tror jeg det samme vil skje igjen!

                                      Kommentar

                                      • ulfpulf
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • May 2004
                                        • 2506

                                        #39
                                        Opprinnelig skrevet av Oppdal
                                        Nå må jeg neste spørre om dere kanarifugler går på dop eller noe? Hvordan i huleste heita presterer dere å si at dere var fantastiske
                                        Av det jeg leser i tråden, er det vel akkurat at vi ikke var fantastiske de fleste sier. Stort sett varierer vurderingene fra "helt greit" til "bra".
                                        , og bedre enn kjernen?
                                        Fordi dere ikke var så veldig gode.
                                        (Edit: Dette er ikke min mening, jeg synes vanligvis det er umulig å vurdere vår innsats mot motstandernes, og jeg synes ikke det er interessant heller. Er spillerne fornøyd, er jeg fornøyd. Det jeg mente er at de som sier vi var bedre enn Kjernen sier det nok fordi de synes Kjernen ikke låt som noen som får en brakseier etter en elendig start på sesongen burde låte.)

                                        Dere var LAAANGT i fra nivået dere hadde på Lerkendal i 2005, DA var dere gode.
                                        Ok.
                                        Last edited by ulfpulf; 19.05.2008, 21:49. Begrunnelse: Forsøk på forklaring

                                        Kommentar

                                        • Cheeky Boy
                                          -Rosenborgsupporter-
                                          Hoffnarr
                                          • Aug 2006
                                          • 43

                                          #40
                                          Opprinnelig skrevet av Per Berg Jr.
                                          Det fikk jeg også høre av en jeg arbeider mye med/mot fra Trondheim. Han er godt over 50 år og har vært på nesten hver eneste kamp siden starten av 80-tallet og mener at KFL presterte det beste av de noen bortesupportere har gjort på lerkendal sett i lys av resultatet. Dette er medregnet både cup, serie og CL kamper.
                                          Jeg vil ha det samme som han røyker. Gjerne et par kg.

                                          Vi hadde ingen perfekt dag, men det bruker vi ikke å ha på 16 mai kamper. Kan ikke si jeg hørte dere en gang, og bruker vanligvis å høre bortesupporterne noen ganger i løpet av en kamp. Bra var dere sikkert, men tror dere har vært bedre før, og dere når ikke grupperinger vi har hatt på besøk i cl til knærne.

                                          Men det er jo ikke noe nytt at folk sier de synger oss ut på lerkendal, alle gjør det virker det som.
                                          un99

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎