Et løsningsorientert KFL

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • mr.Jordbakke
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jun 2005
    • 3845

    #21
    Opprinnelig skrevet av UltraFo
    Er vell ingen som klager på støtten vår uansett når minst 4-5 av oss er på 26 av 26 matcher i året.
    Det er ingen klager på støtten deres, bortsett fra ACAB-rop o.l., men det hører fortiden til. Det eneste jeg stusser over er at man utroper seg som best i klassen og 100% støtte, men samtidig foreslår "null støtte"-aksjon, slik som etter Käerjengfadesen. Jeg håper dette også hører fortiden til, at det aldri igjen vil bli forslått.

    Jeg hevder ikke at jeg er mer supporter enn dere, men jeg vil hevde at jeg er 100% Lillestrømsupporter som alltid vil gjøre mitt beste for klubben.
    NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

    Mvh
    Mr.Jordbakke

    Kommentar

    • King_Raymond
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2003
      • 4987

      #22
      Opprinnelig skrevet av mr.Jordbakke

      Jeg hevder ikke at jeg er mer supporter enn dere, men jeg vil hevde at jeg er 100% Lillestrømsupporter som alltid vil gjøre mitt beste for klubben.
      Noe som også gjelder alle i Ultras Lillestrøm selvom vi vurderer virkemidler som du ikke synes noe om.
      Ultras Felt C Lillestrøm

      Kommentar

      • taraldsen
        Seniormedlem
        Forumonanist
        • Sep 2006
        • 161

        #23
        Opprinnelig skrevet av mr.Jordbakke
        Det er ingen klager på støtten deres, bortsett fra ACAB-rop o.l., men det hører fortiden til. Det eneste jeg stusser over er at man utroper seg som best i klassen og 100% støtte, men samtidig foreslår "null støtte"-aksjon, slik som etter Käerjengfadesen. Jeg håper dette også hører fortiden til, at det aldri igjen vil bli forslått.

        Jeg hevder ikke at jeg er mer supporter enn dere, men jeg vil hevde at jeg er 100% Lillestrømsupporter som alltid vil gjøre mitt beste for klubben.

        Mulig jeg skyder i blinde her.

        Men jeg føler faktisk det er KFL/fansen selv som "utroper" oss som best i klassen. Vi er maks 50 mann på kamp på en god dag, hvis vi hadde gjennomført en aksjon så hadde det egentlig ikke påvirket stemninga/volum etc noe særlig. Men med en gang noen finner ut av noe "hemmelig" fra vårt private forum så blir jo saken blusset opp i himmel. Virker jo som at hele tribune bilder faller sammen i grus hvis vi får gjøre som vi vil. Det stusser hvertfall jeg på...

        Å at den gjengangende KFL'er er 100% LSK supporter skulle vell bare mangle... Skal man heie litt på RBK og litt på LSK da? hva er egentlig 100% LSK supporter?? blir dumt å bruke det som et argument uansett.. Vi er en ultras gruppe som heier på LSK gjør ikke det oss 100% LSK? heier da ikke på noe andre?. Å det som har blitt nevnt flere ganger her.. Det å være posetiv og klappe å heie uansett åssen det går ser hvertfall ikke jeg som 100% supporter eller hjerte for klubben i det hele tatt.. Blir jo det samme som hvis en kompis av deg gjør noe fryktelig dumt så er det bedre å gi en reaskjon på det og forklare etter beste evne at sånn skal det ikke være en å klappe å heie han fremmover å driter seg ut enda mer eller værste fall skader noen...

        Nå får vi bare vente i spenning å se hva som skjer framover, synes ALLE som en skal legge denne konkuransen om hvem som er en bedre supporter en den andre.. blir for dumt hvis det er i den rettningen vi skal begynne.. Nå fikk vi en etterlengtet seier, så nå får vi trå til sammen å støtte spillerne på best mulig måte sånn at vi kommer oss opp fra denne gjørma. Alt annet er HELT uinterresant.

        Kommentar

        • artois
          Seniormedlem
          Forumonanist
          • May 2004
          • 176

          #24
          Opprinnelig skrevet av mr.Jordbakke
          Å boikotte støtte til spillerne har f*** meg ikke mye med ultrasbevegelsen å gjøre, spør du meg. I motgang er det de ekte supporterne som viser seg fram.
          Her er jeg faktisk veldig uenig. En ren boikott av spillerne er noe som tradisjonelt står sterkt i moderne Ultrasbevegelse. Så lenge den er rettet mot spillerne og ikke klubben, vel og merke.
          Ferske eksempler på dette kan tas fra sist sesong i Frankrike hvor ultrasgjengen Supras Auteuil (som støtter PSG) sammen med Boulogne Boys gjentatte ganger etter vinterpausen demonstrerte mot det de mente var overbetaltee og underpresterende spillere. Aksjoner som blant annet kvarters "for sent komming" til kamp, før de sang av full hals for klubben (ikke spillersanger) var blant annet en av tingene de gjennomførte.
          Bad Blue Boys har gjentatte ganger gått løs på spillere når de føler at de ikke ofrer nok for klubben.

          Jeg er supporter av Lillestrøm Sportsklubb, ikke nødvendigvis av spillerne til Lillestrøm Sportsklubb. Dersom spillerne pisser på klubben ved gjentatte dårlige kamper, da må det være lov å si ifra. Hvordan man velger å gjøre det er jo en annen diskusjon.
          Personlig mener jeg en aksjon kunne vært på sin plass etter Luxembourg fadesen i fjor. Jeg var sansynligvis den sinteste mannen i Luxembourg på det tidspunktet (skal litt til å nesten bli kastet ut av et stadion med knapt 100 tilskuere pga frustrasjon og sinne), og mener fortsatt at den holdning og (mangelen) på innsats spillerne la for dagen den kvelden (og ved enkelte anledninger denne sesongen) ikke er verdig en klubb som Lillestrøm Sportsklubb.

          Dette var vel egentlig et lite sidespor til topic, men det måtte ut.
          Mortus vivis praecipant
          ¤ Brigate Giallo ¤

          Kommentar

          • BrutoBrutalis
            Juniormedlem
            Bøffel
            • Oct 2006
            • 26

            #25
            Opprinnelig skrevet av mr.Jordbakke
            Å boikotte støtte til spillerne har f*** meg ikke mye med ultrasbevegelsen å gjøre, spør du meg. I motgang er det de ekte supporterne som viser seg fram.

            [FONT=Verdana]Personlig driter jeg i ultrasbevegelsen. Mitt innlegg var da heller ikke myntet på di. Nå skal jeg ikke rote det til for noen heite hoder her, men personlig ser jeg ikke den store trusselen i at ulike meninger blir ytret innad i samme gruppering. Jeg vil nok aldri forstå hvorfor behovet for ”tighte” grenser står så sterkt som det tydeligvis gjør, på Lillestrøm. Men så var dette med "ekte supportere" da...[/FONT]

            Kommentar

            • mr.Jordbakke
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jun 2005
              • 3845

              #26
              Opprinnelig skrevet av taraldsen
              Å at den gjengangende KFL'er er 100% LSK supporter skulle vell bare mangle... Skal man heie litt på RBK og litt på LSK da? hva er egentlig 100% LSK supporter?? blir dumt å bruke det som et argument uansett.. Vi er en ultras gruppe som heier på LSK gjør ikke det oss 100% LSK?
              Når LSKs prestasjoner påvirker mitt humør resten av uka og terminlista er det viktigste før man planlegger ferie og familieselskap, da vil jeg hevde jeg er 100% supporter. Ikke alle LSK-supportere jeg kjenner har det slik, men svært mange av de som har fulgt Fugla over mange år. Du er vel også i den kategorien?

              Opprinnelig skrevet av BrutoBrutalis
              Men så var dette med "ekte supportere" da...
              Ekte supportere, da mener jeg i ordets rette forstand - en som STØTTER laget og ikke piper på egne spillere som har "underprestert".

              Jeg håper at vi aldri kommer dithen at vi skal måtte demonstrere hver gang laget møter motgang. Jeg har tro på at positiv respons på ønsket atferd er den beste måten å støtte enkeltspillere på, som igjen på sikt vil føre til positive resultater for laget.
              NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

              Mvh
              Mr.Jordbakke

              Kommentar

              • artois
                Seniormedlem
                Forumonanist
                • May 2004
                • 176

                #27
                Opprinnelig skrevet av mr.Jordbakke
                Ekte supportere, da mener jeg i ordets rette forstand - en som STØTTER laget og ikke piper på egne spillere som har "underprestert".
                Noen er opptatt av å støtte laget, noen er mer opptatt av å støtte klubben. Så lenge det er mer enn et menneske på denne jorda vil det være uenigheter. Så lenge det finnes ulike oppfatninger rundt dette med støtte til klubb og lag skal man være forsiktig med å deffinere HVA en ekte supporter er. Min oppfatning er at en ekte supporter er en som følger KLUBBEN i tykt og tynt, uten at jeg vil rakke ned på de som ønsker å støtte laget i motgang for det, og ikke kalle de ekte supportere.

                Syns vi bare skal bli enige om at en ekte supporter er et definisjons spørsmål man aldri vil bli enig om uansett.
                Mortus vivis praecipant
                ¤ Brigate Giallo ¤

                Kommentar

                • RuneK
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Nov 2003
                  • 861

                  #28
                  Takk til styret for utredende forklaring til situasjon og hendelser, samt gode inspill fra alle parter.

                  En ekte supporter har ved sine fulle fem aldrig til hensikt å skape hendelser som trekker klubben eller egne medsupportere i negativ retning. Ta ansvar for hva vi er en del av er hva jeg mener flere må tenke godt igjennom.
                  Hva betyr klubben for deg? Hva betyr du for klubben? Hva kan alle gjøre for å bli mer fantastiske enn hva vi er i dag?

                  Benytt dere av styret eller tifogruppa og ta del i å forme fremtiden og de felles mål vi har ved å støtte Fugla.
                  Støtt FuglaTifo
                  Kontonr: 6201 05 41919

                  Kommentar

                  • erlando
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jul 2006
                    • 858

                    #29
                    Opprinnelig skrevet av artois
                    Noen er opptatt av å støtte laget, noen er mer opptatt av å støtte klubben. Så lenge det er mer enn et menneske på denne jorda vil det være uenigheter. Så lenge det finnes ulike oppfatninger rundt dette med støtte til klubb og lag skal man være forsiktig med å deffinere HVA en ekte supporter er. Min oppfatning er at en ekte supporter er en som følger KLUBBEN i tykt og tynt, uten at jeg vil rakke ned på de som ønsker å støtte laget i motgang for det, og ikke kalle de ekte supportere.

                    Syns vi bare skal bli enige om at en ekte supporter er et definisjons spørsmål man aldri vil bli enig om uansett.
                    Ut fra din definisjon - altså at ultras alltid støtter klubben 100% - synes jeg fortsatt ord og handling kommer i sterk konflikt her for den spesifikke konstellasjonen LSK & ultrasgrupperingene.

                    Dersom det er klubben man alltid støtter 100%, så er det vanskelig å forstå hvorfor man opplever klubbens syn på ultras/bekledning/symbolbruk som problematisk. Med 100% støtte til klubben hadde jeg forventet å se kosekroken stille til kamp i LSK-utstyr fra topp til tå og med pausebannere med støtteerklæringer til Grønlund og resten av styret.
                    Ja til pause i pausen!

                    Kommentar

                    • Kopperud
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Sep 2006
                      • 1697

                      #30
                      Opprinnelig skrevet av erlando
                      Ut fra din definisjon - altså at ultras alltid støtter klubben 100% - synes jeg fortsatt ord og handling kommer i sterk konflikt her for den spesifikke konstellasjonen LSK & ultrasgrupperingene.

                      Dersom det er klubben man alltid støtter 100%, så er det vanskelig å forstå hvorfor man opplever klubbens syn på ultras/bekledning/symbolbruk som problematisk. Med 100% støtte til klubben hadde jeg forventet å se kosekroken stille til kamp i LSK-utstyr fra topp til tå og med pausebannere med støtteerklæringer til Grønlund og resten av styret.
                      Man kan støtte klubben på forskjelige måter, du på din vi på våres sånn er det.

                      Vi kommer kun med støtteerklæringer til de som fortjener det.
                      Ultras Felt C 2005x2015

                      Lillestrøm & Bajen

                      Kommentar

                      • Tobben
                        Jeg elsker å kjøre trikk
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2005
                        • 1666

                        #31
                        Opprinnelig skrevet av erlando
                        Med 100% støtte til klubben hadde jeg forventet å se kosekroken stille til kamp i LSK-utstyr fra topp til tå og med pausebannere med støtteerklæringer til Grønlund og resten av styret.
                        Med bøttehatt på hodet, parykk, ansiktsmaling, skjerfet knyttet rundt hodet og rundt begge håndledd. Samt gul bukse\shorts og gule sko. Da hadde jeg vært mer klar for å opptre som sirkusklovn hos Cirkus Arnardo enn å stå på tribunen og støtte fugla. Mildt sagt.

                        Når det gjelder støtte til Grønlund, så er det noe vi i UL aldri kommer til å gjøre. Vi kommer aldri til å tilgi ham etter diverse nazi og casuals stemplinger. Det ikke alle vet er at han ble tvunget til å skrive en pressemelding hvor han unnskyldte seg. Om han trekker seg fra styret i LSK så er vi et skritt nærmere å tilgi han. Før det, ALDRI!
                        Last edited by Torolf; 24.07.2008, 10:59. Begrunnelse: skriveleif

                        Kommentar

                        • okb
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2003
                          • 2377

                          #32
                          Opprinnelig skrevet av Tobben
                          Det ikke alle vet er at han ble tvunget til å skrive en pressemelding hvor han unnskyldte seg. Om han trekker seg fra styret i LSK så er vi et skritt nærmere å tilgi han. Før det, ALDRI!
                          Jeg er ikke interessert i å diskutere noe som helst, men det er viktig at du er 100% sikker på dine kilder og dine uttalelser før du kommer med slike beskyldninger.

                          mvh
                          Ole Kristian
                          Lillestrøm - Probably The Best Bird In The World

                          Kommentar

                          • Per Arne
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Feb 2004
                            • 2347

                            #33
                            Opprinnelig skrevet av Tobben
                            Med bøttehatt på hodet, parykk, ansiktsmaling, skjerfet knyttet rundt hodet og rundt begge håndledd. Samt gul bukse\shorts og gule sko. Da hadde jeg vært mer klar for å opptre som sirkusklovn hos Cirkus Arnardo enn å stå på tribunen og støtte fugla. Mildt sagt.
                            Mellom bøttehatt og burberry cap er det jo en soleklar vinner

                            Siterer fra Medlemsmøtet 10.4. (det var faktisk torsdag den 10., ikke fredag den 11.)

                            Magnus Polden: Glad i klubben. Er drittlei den siste uka og negativ presse det siste året. Stikkordet her er Respekt. Respekt for loverk og regler som foreligger. Og det viktigste er å ha respekt overfor hverandre.

                            La oss etterleve Magnus' visdomsord og ha fokus på å fortsette å hjelpe LSKs spillere og trenere opp og fram. Nuff said.
                            Støtt FuglaTifo! Sett inn valgfritt beløp på kontonummer 6201 05 41919. Merk med tifostøtte.

                            Kommentar

                            • Per Arne
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Feb 2004
                              • 2347

                              #34
                              Opprinnelig skrevet av Tobben
                              Når det gjelder støtte til Grønlund, så er det noe vi i UL aldri kommer til å gjøre. Vi kommer aldri til å tilgi ham etter diverse nazi og casuals stemplinger. Det ikke alle vet er at han ble tvunget til å skrive en pressemelding hvor han unnskyldte seg. Om han trekker seg fra styret i LSK så er vi et skritt nærmere å tilgi han. Før det, ALDRI!
                              De beskyldningene i Aftenposten var bare trist, og sånt blir ikke glemt.
                              Deg, meg, alle i vår organisasjon, blei rammet av disse beskyldningene.
                              På samme måte blei LSK stående ansvarlig for dette, sjøl om Grøna ikke sitter i styret.

                              Opprinnelig skrevet av okb
                              Jeg er ikke interessert i å diskutere noe som helst, men det er viktig at du er 100% sikker på dine kilder og dine uttalelser før du kommer med slike beskyldninger.

                              mvh
                              Ole Kristian
                              Som svar til begge jeg siterer over, tar jeg med mere fra medlemsmøtet 10.4:

                              Torsdag: Jan ringer Per Mathisen etter å ha lest oppslaget i Aftenposten. Mathisen var da ikke klar over dette, logger seg på nettavisen til Aftenposten og leser høyt. Han blir tatt på senga av det han leser og tar sterk avstand fra påstander om mulig nedleggelse av KFL og beskyldningene om nazistiske sympatier. Senere på dagen tar Jan turen opp på Åråsen og gjør det klart at KFL ikke kan samarbeide med en klubb som vil legge oss ned (Stor applaus fra salen). På vei ut møter Jan Frank, som innrømmer å ha driti seg ut. Han er Jan bli med opp på kontoret, der han begynner å skrive på et innlegg på lsk.no. Jan gjør det klart at det må kraftigere lut til. "Du må ringe rundt til aviser, TV og radio og få det ut".

                              Jan forteller at Per vil komme inn på slutten og si noen ord. Frank ringte rett før møtet og sa at han også kunne komme, dersom KFL ønsket det, men det ble ikke funnet riktig i øyeblikket.

                              Per Mathisen: Frank Grønlund var også skikkelig flat når jeg tok det opp med han. Han sa han godt kunne komme hit og ta julinga istedenfor meg, men den dagen jeg er for feig til å møte dere, den dagen er jeg ferdig.

                              Og som vi tidligere har sagt, vil jeg igjen presisere fra KFL:

                              Kanari-Fansen forholder seg i framtida til det valgte LSK-styret, og ikke Frank Grønlund.

                              Per Arne / styremedlem
                              Støtt FuglaTifo! Sett inn valgfritt beløp på kontonummer 6201 05 41919. Merk med tifostøtte.

                              Kommentar

                              • Dandy
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • May 2004
                                • 346

                                #35
                                En annenng er at vi er ferdig med klesdiskusjonen. Jeg går i på kamp i akkurat hva jeg vil, uansett hvor mange ganger noen sier noe dritt om det!
                                UFC 05!

                                Kommentar

                                • RuneK
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Nov 2003
                                  • 861

                                  #36
                                  Opprinnelig skrevet av Alex_Kanari
                                  En annenng er at vi er ferdig med klesdiskusjonen. Jeg går i på kamp i akkurat hva jeg vil, uansett hvor mange ganger noen sier noe dritt om det!
                                  Enig med de som ønsker å kle se casual til kamp, forhåpentligvis er dette det samme antrekket som brukes til vanlig også, og ikke kun for kamp dager.
                                  Jeg foretrekker å vise farger for klubben i form av drakt og skjerf, men det er slik jeg ser det er best. At andre skal få ha egen mening om hva de kler seg i er helt ok for meg, og det bør det være for alle. Det er mange måter å vise sin støtte på og det er vi alle skjønt enige i vil jeg tro. Dette blir som å følge moten på mange måter og det er rart at så mange skal henge seg opp i hva andre kler seg i til kamp. Oppfordrer så klart alle til i det minste å ta med et skjerf på kamp, det ville vært flott.

                                  Denne diskusjonen om klær begynner å sjede livet av meg, den har nå pågått i 3 år og ingen har kommet lengre i diskusjonen. Hva er poenget bortsett fra de samme argumentene som er nevnt 1000 ganger før?
                                  Støtt FuglaTifo
                                  Kontonr: 6201 05 41919

                                  Kommentar

                                  • glasgow
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Jan 2007
                                    • 1251

                                    #37
                                    På tide at de inntrigemakrene som hever seg over KFL finner seg et eget sted og sutre på ,på Åråsen.

                                    Kommentar

                                    • _Jonern
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jan 2004
                                      • 4376

                                      #38
                                      Opprinnelig skrevet av glasgow
                                      På tide at de inntrigemakrene som hever seg over KFL finner seg et eget sted og sutre på ,på Åråsen.
                                      Hva mener du?
                                      ..................

                                      Kommentar

                                      • KFL109
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Dec 2003
                                        • 1958

                                        #39
                                        Opprinnelig skrevet av _Jonern
                                        Hva mener du?
                                        Jeg gjetter på at glasgow ikke er fullt så løsningsorientert som KFL-styret, og mener at "Kosekroken" bør finne seg et annet sted på Åråsen enn på Kanarifeltet.
                                        Vidar Evje

                                        Kommentar

                                        • artois
                                          Seniormedlem
                                          Forumonanist
                                          • May 2004
                                          • 176

                                          #40
                                          Opprinnelig skrevet av erlando
                                          Ut fra din definisjon - altså at ultras alltid støtter klubben 100% - synes jeg fortsatt ord og handling kommer i sterk konflikt her for den spesifikke konstellasjonen LSK & ultrasgrupperingene.
                                          Nå må du ikke blande kortene helt her da. Det som ble diskutert var hvorvidt man kan definere hva en ekte supporter er (noe som er meningsløst siden man aldri vil bli 100% enige alle mann).


                                          Opprinnelig skrevet av erlando
                                          Dersom det er klubben man alltid støtter 100%, så er det vanskelig å forstå hvorfor man opplever klubbens syn på ultras/bekledning/symbolbruk som problematisk. Med 100% støtte til klubben hadde jeg forventet å se kosekroken stille til kamp i LSK-utstyr fra topp til tå og med pausebannere med støtteerklæringer til Grønlund og resten av styret.
                                          Når enkeltpersoner tydeligvis har satt seg som agenda å legge ned til og med KFL, da er det ikke vanskelig å forstå hvorfor enkelte med posisjoner i Lillestrøm Sportsklubb har et problematisk forhold til de punktene du nevner. Klesdebatt er kjørt X antall ganger før, la oss nå en gang for alle droppe dette.
                                          Støtteerklæringer til nevnte person (som forøvrig ikke sitter i styret, men er ansatt i Lillestrøm Sportsklubb som daglig leder og således ikke kan kastes ved valg på et årsmøte) og resten av styret er ikke slik jeg ser det å støtte klubben. De er henholdsvis ansatt og valgt til å gjøre en jobb I klubben, men er således ikke SELVE klubben, slik jeg velger å se det.
                                          De er på lik linje med spillere og trenere, redskaper som skal til for at den stolte klubben Lillestrøm Sportsklubb gjør furore. Dersom de gjør noe bra er det naturlig med honnør, gjør de det dårlig er det også like naturlig at de fortjener å høre det. De har valgt å gjøre denne jobben selv, og kan like fort velge å ikke gjøre den dersom de ikke er komfortabel med at noen gir uttrykk for at de gjør en dårlig jobb.

                                          Og bare for å ha sagt det; jeg har ikke tilholdssted i Kosekroken, men et annet sted på Åråsen.
                                          Mortus vivis praecipant
                                          ¤ Brigate Giallo ¤

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎