Har vi blitt for snille??

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Torolf
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2004
    • 9574

    #21
    Opprinnelig skrevet av heidar
    Et tegn pà at man er for snille, er hvis man klarer à hisse seg opp over anti-Judas-bannere pà tribunen.
    Jeg har noen forvirrede kolleger som var på Åråsen i går. De så minibannerne med Judas på tribunen, men skjønte ikke budskapet. Til slutt konkluderte de med at det var Brenne som fikk gjennomgå fordi han angivelig skulle tilbake til Fredrikstad.

    Kommentar

    • CFD
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • May 2004
      • 2319

      #22
      Er de helt historieløse Torolf? Jeg regner med at dette er godt voksne folk som sikkert har holdt med fugla en god stund. Hvordan kan de ha ungått historien om Bergdølmo?
      Tankegangen til AS Norge: Det skal kvoteres inn. Man skal ikke velge de beste kandidatene. Man skal velge inn de små og svake sånn at de også kan få noe å glede seg over

      Kommentar

      • reka
        Seniormedlem
        --==FORUMRUNKER==--
        • Aug 2005
        • 13244

        #23
        Torolf omtalte dem da tydelig som "forvirrede". Trolig folk fra tårnet.

        Kommentar

        • Torolf
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2004
          • 9574

          #24
          Opprinnelig skrevet av CFD
          Er de helt historieløse Torolf? Jeg regner med at dette er godt voksne folk som sikkert har holdt med fugla en god stund. Hvordan kan de ha ungått historien om Bergdølmo?
          Han ene holdt med Molde helt til cupfinalen 2005, da han så lyset. Nå har han og sønnen sesongkort på Åråsen.

          Kommentar

          • reka
            Seniormedlem
            --==FORUMRUNKER==--
            • Aug 2005
            • 13244

            #25
            For hans del får vi håpe at han ikke faller for det neste laget som taper en cupfinale...

            Kommentar

            • Rønnern
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2003
              • 6690

              #26
              Opprinnelig skrevet av CFD
              Hvorfor skal supporterliv være fastsatt innenfor faste rammer? Hvis dette fortsetter så får vi de samme tilstandene som det er på Baseball-stadioner rundt i statene. Det eneste tribunelivet der er piping og risting med tøystykker.. Forbanna sittesvin!
              Det er vel lite som tyder på at KFL er på vei mot de tilstandene. Snarere tvert i mot. Mentaliteten på feltet er det ikke noe å si på kontra tidligere år. Og mangfold... Vi har jo Tåpelige Hodeplagg Kanaris, det er mangfold det!
              Mvh Ronnie "The Runner"
              LSK for alltid

              Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

              Kommentar

              • Mannschaft Rösler
                Seniormedlem
                Forumonanist
                • Nov 2003
                • 247

                #27
                Opprinnelig skrevet av Rønnern
                Vi har jo Tåpelige Hodeplagg Kanaris, det er mangfold det!
                Hvor blei det av husmorkanaris? Savner de syerskene der...

                Kommentar

                • egil
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Oct 2005
                  • 1119

                  #28
                  Opprinnelig skrevet av Torolf
                  Han ene holdt med Molde helt til cupfinalen 2005, da han så lyset. Nå har han og sønnen sesongkort på Åråsen.

                  Ja, Jeg har det også sånn. Jeg holdt med fugla helt fram til cupfinalen i fjor. Da så jeg lyset, og holder i dag med FK Haugesund!
                  KFL - medlem nr 23

                  Kommentar

                  • fotball_marthe
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Sep 2005
                    • 1069

                    #29
                    Jeg er så totalt enig med trådstarter. Jeg har merka det sjøl også, f.eks da vi tapte mot VIF så følte jeg ikke helt det samme hatet og det samma sinnet som jeg har pleid når vi har tapt mot VIF eller andre hatklubber.

                    Spørsmålet er bare hva man skal få gjort med det. Mer spontanitet på tribunen var det noen som snakk om. Hvordan skal man få til det ?
                    Lillestrøm Sportsklubb for evig og alltid

                    Kommentar

                    • vEgz
                      Seniormedlem
                      Forumsadist
                      • Aug 2006
                      • 130

                      #30
                      Tror rett og slett alle og enhver må gå i seg selv og tenke over hvordan de selv kan bli bedre, istedenfor å påpeke at andre er dårlige o.l.

                      Hvor har det blitt av det "fandenivoldske" som man hadde i seg på disse kampene før? Situasjonene hvor du hang over fyren på neste rad og skreik så du ble ør i halsen? Syns dette er noe av sjarmen med søpla / rævbk kampene jeg, nettopp det at vi trøkker til ekstra pga hatet..

                      Kommentar

                      • MortenA
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2007
                        • 3352

                        #31
                        Personlig drar jeg på kamp for å støtte LSK. Å hetse motspillere, motstandere og dommer ønsker jeg å unngå (selv om jeg blir med på en og annen dommersang når engasjementet tar overhånd).

                        Bannerene mot Judas støtter jeg i utgangspunktet ikke da dette ikke omhandler LSK, men jeg er villig til å se en annen vei i den saken. Andre episoder er jeg mer skuffet over. At vi går i gang med tifo i Fredrikstad når dette er uønsket fører bare til at vi blir hundset mer til neste år. Jeg mener det er bedre å utnytte ressursene våre der de blir verdsatt enn å holde på som en treåring i trassalderen.

                        Jeg har kun vært medlem av Kanarifansen de siste to årene, men har vokst opp i Lillestrøm og således vært fan hele livet. For meg var det aldri aktuelt å bli medlem av Bøffelberget på 90-tallet da det var mye støy, og jeg ønsket ikke å være assosiert med 'bråkmakere'. Inntrykket var misvisende, men det var det jeg satt igjen med den gang.

                        Kanarifansen i dag består av et mangfold som Bøffelberget ikke var i nærheten av, og det forandrer mye. Å se tilbake på 90-tallet og ønske forfølgelse av dommere vil være selvmord for rekrutteringen. Skal vi bli bedre må vi se fremover, ikke tilbake.

                        At folk har savnet det fandenivoldske har vel mye med tabellsituasjonen i år. Det er ikke tvil om at det er lettere å la seg rive med når laget spiller bra, men i år har det blitt litt for store pauser mellom sangene. I fjor følte jeg at det gled glattere fra en sang til den neste. Et annet moment vi kan forbedre oss på er spillersangene. Folk bør være bevisst på når et bytte er i ferd med å bli gjennomført, og skifte fra hva vi måtte synge til avtroppende spillers sang når han går av. Når innkommende spiller entrer matta bør dennes sang komme umiddelbart. Men dette skal vi klare før neste sesong, det føler jeg meg trygg på.
                        Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                        Kommentar

                        • ChriZza
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Sep 2005
                          • 4265

                          #32
                          Opprinnelig skrevet av MortenA
                          Bannerene mot Judas støtter jeg i utgangspunktet ikke da dette ikke omhandler LSK, men jeg er villig til å se en annen vei i den saken. Andre episoder er jeg mer skuffet over. At vi går i gang med tifo i Fredrikstad når dette er uønsket fører bare til at vi blir hundset mer til neste år. Jeg mener det er bedre å utnytte ressursene våre der de blir verdsatt enn å holde på som en treåring i trassalderen.
                          At Fredrikstad forbyt konfettio og kasteruller er idiotisk.
                          Jeg følte meg langt ifra som en bråkmaker eller en 3-åring i trassalderen bare fordi jeg fikk med meg noen kasteruller og litt konfetti inn på stadion.
                          At de prøver å kvære engasjementet er deres problem.

                          Andre ting kan man sikkert peke på.
                          Jeg er i prinsippet for Judas og anti-NFFbannere, men da må det også gjøres ordentlig.

                          Kommentar

                          • kemkers
                            Medlem
                            Hoffnarr
                            • Sep 2007
                            • 63

                            #33
                            Har gått på Åråsen siden 98, og synes det er veldig merkbart at stemninga har forandra seg.
                            Husker mot RBK i 99 http://www.vg.no/sport/fotball/norsk...a/kamp607.html
                            Eller enga i 98..
                            Evighetssangene lager ikke den samme hatske stemninga, det er mer fest og morro.
                            Vi burde kunne begge deler.. Tyrkia er et land de fleste hater å dra til. Og det er mange sanger og rop som trøkker noe innihelvete.. Hent inspirasjon derfra

                            Kommentar

                            • Vestfold Kanaris
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Oct 2004
                              • 4583

                              #34
                              For meg handler det om å gi Sportsklubben best mulig støtte, både verbalt og visuelt. Motstandere mener jeg man skal gjøre det så utrivelig som mulig for.
                              LOUD
                              PROUD
                              ULTRA

                              Kommentar

                              Working...
                              😀
                              😂
                              🥰
                              😘
                              🤢
                              😎
                              😞
                              😡
                              👍
                              👎