2009-sesongen: KFLs største satsing på flagg?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • larsbøffel
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Sep 2005
    • 1028

    Synes det er greit med litt flagging, men når en og samme person skal stå å flagge nesten hele kampen blir det litt mye. Bedre om mange har flagg og bytter på litt hvem som flagger. Tror de fleste synes det er greit med litt flagging foran seg, men alle blir irritert når noen står å flagger på lsk-cornere og frispark i god posisjon.

    Kommentar

    • mAgz*
      Juniormedlem
      Bøffelpromp
      • Jul 2007
      • 12

      Opprinnelig skrevet av larsbøffel
      Synes det er greit med litt flagging, men når en og samme person skal stå å flagge nesten hele kampen blir det litt mye. Bedre om mange har flagg og bytter på litt hvem som flagger. Tror de fleste synes det er greit med litt flagging foran seg, men alle blir irritert når noen står å flagger på lsk-cornere og frispark i god posisjon.

      Helt enig, det er dette jeg vil frem til også!
      Forza Fugla!

      Kommentar

      • UltraFo
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jun 2007
        • 800

        Uenig faktisk, KFL har sagt at i år er ett satsnings år på flagg så folk har "fått tilatelse" til å flagge konstant på kamper, selv flagger jeg 2x45 på borte kamper minst. Som xeR sier tidligere, flagging har kommet for å bli. Forige kamp var litt dårligere flagginng enn tidligere i år selvom det er en kjempe bedring og det kommer seg mer og mer, men vis du synes det var ille anbefaler jeg deg å flytte deg til et annet sted. Enig at man ikke trenger å flagge på de største sjansene og cornere men du må nok faktisk regne med at det blir flagget da også. Feltet er til for verbal og visuell støtte iform av flagg, 2 stangs osv. Står man på feltet må man forvente seg flagg foran!
        UFC ~ Gulsvarte Brødre

        Kommentar

        • gutt94
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Mar 2007
          • 3271

          Kan ikke snart KFl få laget noe som de deler ut til alle på feltet?
          Der hvor det skal stå at klaging på flagg er helt uaksebtabelt.
          Er mektig lei av folk som står 45x2 og klager på flagg og at de ikke ser.
          Mot stabæk i dag var det ekstremt mye klaging og syting.
          KnutHSolberg

          Kommentar

          • Vestfold Kanaris
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Oct 2004
            • 4583

            Folka som slang dritt til junior kanaris idag bør faen meg skjerpe seg! Det var nok av andre plasser både nede og på andre siden av oppgangen hvor flagghaterne kunne flytta seg.

            Bra at Ronnie sa i fra en gang via megafonen.
            Men jeg synes unggutta skal få slippe å bli nedkjefta pga måten de støtter klubben på. Endel av dritten som kom mot dem var ganske drøyt. De er fremtiden i Lillestrøms supportermiljø, tilstede på de aller fleste kampene borte og hjemme og er blant de aller beste supporterne vi har!

            Kanskje kfl sikkerhet bør plassere en vakt i nærheten av jk på kampene. I tillegg synes jeg kfl skal gå enda hardere ut med at folk må akseptere flagging på en liten del av tribunen under kampene.

            Flagg på juniors!
            LOUD
            PROUD
            ULTRA

            Kommentar

            • OppsalKanari
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Mar 2008
              • 1881

              Hva med å lage en banner hvor det står i store bokstaver

              "Blø for drakta di"

              Enkelte spiller har sannsynligvis glemt hva dette betyr. Det er en æra å spille for LSK og bør ikke tas for gitt.
              Last edited by OppsalKanari; 11.07.2009, 08:51. Begrunnelse: .
              Nå bosatt på Rasta !!!!!

              Alltid Celtic og LSK

              Kommentar

              • Vestfold Kanaris
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Oct 2004
                • 4583

                Synes vel egentlig ikke det er på sin plass i år. Vi har mange unge spillere på laget i år og må innfinne oss med at det blir en kamp for å overleve i eliteserien denne sesongen.

                Men det er nå min mening.
                LOUD
                PROUD
                ULTRA

                Kommentar

                • gutt94
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Mar 2007
                  • 3271

                  Helle laget en to stangs til feltet. "klaging på flagg er uakseptabelt" "Flagg er vår kultur"
                  KnutHSolberg

                  Kommentar

                  • OppsalKanari
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Mar 2008
                    • 1881

                    Opprinnelig skrevet av OppsalKanari
                    Hva med å lage en banner hvor det står i store bokstaver

                    "Blø for drakta di"

                    Enkelte spiller har sannsynligvis glemt hva dette betyr. Det er en æra å spille for LSK og bør ikke tas for gitt.
                    Dere kan "give thumbs down" men en stor del av LSK spillerne skjønner ikke eller har glemt hva dette budskap betyr.-
                    Nå bosatt på Rasta !!!!!

                    Alltid Celtic og LSK

                    Kommentar

                    • Ytre
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Jul 2008
                      • 773

                      Opprinnelig skrevet av OppsalKanari
                      Dere kan "give thumbs down" men en stor del av LSK spillerne skjønner ikke eller har glemt hva dette budskap betyr.-
                      Greit vi åpna sesongen jævlig dårlig. Etter min mening mye pga. spillere som har spilt lite sammen, mye rokkeringer i laget. Så kom en jævlig sterk periode. Vi tapte ikke en match fra 6.mai borte mot Start til Molde hjemme 28.juni, vi var ett av Tippeligaens beste formlag, og spilte til tider glitrende fotball.

                      Etter en møkkamatch mot Molde spilte vi en ny god match mot Start.

                      De siste to kampene har vært direkte svake, men med ett så ungt mannskap vil ting variere, og mye mulig vinner vi igjen i morra. Det er ikke lengre enn 10 dager siden gutta ble omtalt som Brasil. Nå må vi prøve å se ting over ett litt lengre tidsperspektiv før vi begynner å sutre om å blø.
                      I med- og motgang, vi er Lillestrøm!

                      Kommentar

                      • ragnarrock
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Mar 2008
                        • 937

                        Merker jeg har flagging litt i halsen nå...
                        kan noen vær så snill fortelle meg hvorfor det bare er å akseptere det faktum at folk skal stå og flagge hele kampen?

                        Jeg synes at flagging er og bør være en viktig del av en helhetlig supporterkultur, før match, under tifoer, og aller viktigst, under målfeiringer.. bring it on!!! her ser jeg det gjerne, masse. gjerne litt rene pene flagg som ser litt skikkelige ut til og med. ikke sånne møkkete, fillete nedtrampede greier vi ofte har på tribunen..

                        men...

                        Jeg har nå stått med fansen nå i.. tja, 15år iallefall.
                        merker jo godt selv at jeg bidrar mye med stemmekraft og utenholdenhet når det gjelder å synge, skrike, klappe, danse i 2*45 hver gang jeg er på kamp. merker veldig godt selv at dette også har en smittende effekt og at jeg får med meg mange andre når det har en tendens til å roe seg ned litt.

                        For første gang igår så merket jeg at jeg NESTEN ikke hadde lyst til å synge, jeg ville NESTEN ikke stå i KFL.

                        Hvorfor? flagging....
                        jeg er langt fra den med den feteste lommeboka i verden, når jeg da punger ut for togbilleter, kampbilleter, obligatorisk pølse og brus på tribunen etc. vips koster en tur på match meg 500kr.
                        når jeg betaler 500kr vil jeg gjerne se kampen..

                        Ja, jeg vet at jeg bare kan bli hjemme, se kampen på tv, og spare penger, men jeg vil jo veldig gjerne støtte laget mitt!!

                        Til dere som insisterer på å flagge konstant.
                        Hvorfor må dere egnetlig gjøre det når det er SÅ tydelig at det er forstyrrende for så mange?
                        Har ikke dette også bittelitt med folkeskikk å gjøre?
                        Pleier man å stå oppreist på kino velvitende om at de som sitter bak deg dermed ikke kan se?
                        Synger du opera på en lesesal på et bibliotek?
                        setter du deg ned på den siste ledige plassen på bussen når det står en gammel dame med stokk i midtgangen ved siden av deg?
                        Pisser du på leggen til han som står vedsiden av deg i en urinal?
                        Har du sex med mennesker en mørk kveld selv når de ligger under deg og skriker nei?

                        ja, vet at dette ble litt overdrevet.. men kanskje poenget mitt kom frem?
                        Flagg gjerne mye mere, men kanskje det er mulig å ta litt hensyn til medmennesker, og da flagge istedenfor før og etter kamp, og som en feiring.. og spesielt ikke når det skjer spennende ting på banen.


                        Visdomsord fra barndommen som jeg føler passer godt her
                        Du skal ikke plage andre, du skal være grei og snill, og forrøvrig kan du gjøre som du vil...
                        *Kjempe gutta fighte gutta!!*

                        -RagnarRock-

                        Kommentar

                        • Håkon Henriksen
                          Administrator
                          • Nov 2003
                          • 6411

                          Sitteplass tverssover KFL koster det samme som en billett på KFL feltet..
                          Med andre ord kan du sette deg på felt P, da slipper du flaggene på KFL vet du.. Og det koster det samme..
                          Og utsikten på banen er ganske lik, og i tillegg slipper du sola i øynene..
                          Bare fordeler for deg nesten...
                          Håkon Henriksen
                          -
                          Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
                          -
                          ALT FOR FUGLA

                          Kommentar

                          • gutt94
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Mar 2007
                            • 3271

                            Opprinnelig skrevet av ragnarrock
                            Du skal ikke plage andre, du skal være grei og snill, og forrøvrig kan du gjøre som du vil...
                            og forrøvrig kan du gjøre som du vil (flagge når man vil)

                            Det er sagt før og jeg sier det igjen, skal du se på kampen så sett deg på sittan da.
                            Du kan like mye synge å klappe der. Der slipper du da de falggene.

                            Jeg ser ikke problemet til de som ikke klarer å ha et flagg foran seg innimellom.

                            Det er jo ikke der hele kampen, bare litt innimellom.
                            KnutHSolberg

                            Kommentar

                            • Vestfold Kanaris
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Oct 2004
                              • 4583

                              Er det mange steder det flagges konstant på feltet? Fra felt p ser det ut som om det er bra rundt Ronnie og hovedforsangerfeltet, samt nederst på felt c fra junior kanaris. Andre steder er det veldig sporadisk flagging.

                              Så unngår du å stå rett bak juniors eller akkurat bak Rønner`n så kan jeg ikke for alt i verden se at det er et problem.

                              Lillestrøms fans var tidlig ute med å farge tribunene med mye flagg på slutten av 80- begynnelsen av 90-tallet. Inspirasjonen ble hentet fra Sampdoria den gangen. Flagg har alltid vært en viktig del på fuglatribunen, og å sette farge på tribunen gjennom bruk av flagg/skjerf/bannere etc. er nesten like viktig som den vokale støtten!
                              LOUD
                              PROUD
                              ULTRA

                              Kommentar

                              • Kanarifugl84
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jun 2007
                                • 2319

                                Dessuten er det mange steder å stå på feltet, hvor man ikke er særlig plaget med flagging. Det er stort sett bare på de nederste radene det flagges, trekk deg heller et par rader til opp på feltet så blir du særdeles lite plaget av denne flaggingen. Den er nok, desverre for deg, kommet for å bli. At det er så forferdelig mange(prosentandel av feltet) som plages av dette, tror jeg også er en sterk overdrivelse - til sammenligning med hva du trekker flagging på en supportertribune i kontrast til i innlegget ditt.

                                Kommentar

                                • Rønnern
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2003
                                  • 6690

                                  Opprinnelig skrevet av gutt94
                                  Det er jo ikke der hele kampen, bare litt innimellom.
                                  Noe som vil senke potensiell konfliktsituasjon er jo å begrense to-stang til når ballen er ute av spill. De er umulige å se igjennom og ikke noe fetere enn flagg. Bruk flagg, dropp bruken av to-stangs bare for å irritere de bak deg.
                                  Mvh Ronnie "The Runner"
                                  LSK for alltid

                                  Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                                  Kommentar

                                  • King_Raymond
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2003
                                    • 4987

                                    Opprinnelig skrevet av Rønnern
                                    Noe som vil senke potensiell konfliktsituasjon er jo å begrense to-stang til når ballen er ute av spill. De er umulige å se igjennom og ikke noe fetere enn flagg. Bruk flagg, dropp bruken av to-stangs bare for å irritere de bak deg.
                                    Bruk flagg, 2stangs, skjerf og det du måtte ha av gul/svarte ting for å bidra til det visuelle. Og når man gjør det så er det nettopp for å bidra til det visuelle, og ikke for å irritere de bak deg som de mest paranoide tror grunnen er.
                                    Ultras Felt C Lillestrøm

                                    Kommentar

                                    • gutt94
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Mar 2007
                                      • 3271

                                      Opprinnelig skrevet av Rønnern
                                      De er umulige å se igjennom og ikke noe fetere enn flagg. Bruk flagg, dropp bruken av to-stangs bare for å irritere de bak deg.
                                      Brukte forøvig JK sin to-stangs i går.
                                      Ballen ble bare spilt fremm og tilbake på midten, ingen av lagene som gikk i angrep. Og ble gjort bytte.

                                      Da roper de bak, "ta ned den tngen. Er ikke noe flagg det der, bare for å irritere de bak deg jo"

                                      Jeg brydde meg ikke en møkk om hva de sa, pga ballen var ute av spill(Aafk bytta).
                                      Noe de ikke skjønner er at vi tar jo ned flagg to-stangs når det blir en sjanse.

                                      Så alle de som klager på to-stangs og flagg. Ta det rolig. Når det er en grunn til å se noe så tar vi det ned. Ikke mas og klag.
                                      Og det er jo utrolig mange andre steder en rett bak JK å stå.

                                      De som er mellom arild og JK er som oftest de som bare sier negative ting.
                                      Synger ikke noen ting, klager på flagg, klager på egene spillere hele kampen.
                                      KnutHSolberg

                                      Kommentar

                                      • Rønnern
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2003
                                        • 6690

                                        Opprinnelig skrevet av King_Raymond
                                        Bruk flagg, 2stangs, skjerf og det du måtte ha av gul/svarte ting for å bidra til det visuelle. Og når man gjør det så er det nettopp for å bidra til det visuelle, og ikke for å irritere de bak deg som de mest paranoide tror grunnen er.
                                        To-stangs stenger sikten permanent for de bak, det gjør ikke flagg. Registrerer at jeg blir betegnet som paranoid, men poenget mitt er at dersom man klarer å droppe bruken av to-stangs mens det er spill på banen, så vil færre irritere seg over det visuelle.

                                        Verbalt må alltid være det viktigste, noe jeg ikke tror alle flaggere skjønner...
                                        Mvh Ronnie "The Runner"
                                        LSK for alltid

                                        Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                                        Kommentar

                                        • Rønnern
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Nov 2003
                                          • 6690

                                          Opprinnelig skrevet av gutt94
                                          Brukte forøvig JK sin to-stangs i går.
                                          Ballen ble bare spilt fremm og tilbake på midten, ingen av lagene som gikk i angrep. Og ble gjort bytte.
                                          Her innrømmer du jo bruken av to-stangs mens det er spill på banen, ikke rart det blir mye syting og klaging da. Poenget med å lage egne soner for flagging og to-stangs er jo at vi skal ta dette skrittvis og utvikle mer forståelse for det visuelle. Dersom man med viten og vilje provoserer de bak med store to-stangs, er det ikke med på å skape den velviljen vi er ute etter.
                                          Mvh Ronnie "The Runner"
                                          LSK for alltid

                                          Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎