Stemning i USA m.m. (Var: Bedre stemning på Åråsen enn på Ullevaal)

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • e.d
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • May 2005
    • 688

    #21
    Var å så på New York Jets mot Miami i desember. Det var sinnsykt bra trøkk i første omgang. I 2 omgang ble det dårligere og dårligere fordi laget lå under og 5 min før slutt var det nesten ikke hjemmesupportere igjen på stadion.I Nfl er det bra med liv.Det er ikke organisert med synging men folk går bananas.

    Jeg har vært å sett en del kamper Med New Jersey Devils i NHL og der har det vært helt ræva stemning.
    synging, mentalitet - Kanari-Fansen

    Kommentar

    • mr.Jordbakke
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jun 2005
      • 3845

      #22
      NHL my arse...

      Jeg vil t.o.m. påstå at det er bedre stemning på Åråsen enn hos topplagene i Premier League.
      NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

      Mvh
      Mr.Jordbakke

      Kommentar

      • Phil
        Medlem
        Hoffnarr
        • Sep 2008
        • 66

        #23
        Vær så snill, amerikansk supporterkultur!? :roll:

        Kommentar

        • egil
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Oct 2005
          • 1119

          #24
          Opprinnelig skrevet av Fingutt
          Vær så snill, amerikansk supporterkultur!? :roll:

          For meg så er det veldig "Yihaa"!

          Fotball VM i USA i 1994 var en merkelig seanse. Ble mer jubel og bråk på tribunen hver gang noen fikk et gult kort, enn når det var en stor sjanse. Gult kort var liksom morsomt og "eksotisk". Virker ikke som om de har noen supporterkultur i det hele tatt egentlig.
          KFL - medlem nr 23

          Kommentar

          • knut
            Make knut Great Again
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Dec 2006
            • 9413

            #25
            Opprinnelig skrevet av Fingutt
            Vær så snill, amerikansk supporterkultur!? :roll:
            Ikke rakk ned på Amerikansk supporterkultur a!
            Kulturen er annerledes der, men de har mye fett for seg. Når der er NFL kamper, steller folk seg på parkeringsplassen uttafor stadion å griller og drekker mens de ser selve kampen på en 14" svart/hvitt tv. Det er faen mæ kulturen sin ass!

            Kommentar

            • ketil
              Seniormedlem
              Forumonanist
              • Feb 2004
              • 246

              #26
              Med andre ord omtrent som her hjemme.

              Kommentar

              • veiron
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2003
                • 6267

                #27
                Amerikansk idrett og supporterkultur er LATTERLIG!
                Er ikke lenge siden det var en artikkel om fotballen der nede i forbindelse med at Beckham kom. Lagene som spilte mot klubben til Beckham skrudde opp prisene pga. han, og deres egne "supportere" gikk med Beckham effekter/skilt.

                Kommentar

                • CFD
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • May 2004
                  • 2319

                  #28
                  Amerikanere bryr seg generelt sett lite om fotball. Jeg hadde akkurat sendt hun noen youtube videoer av KFL og svaret jeg fikk tilbake var. Det er tydelig at sportsbegivenheter i Europa er et turistmål for Amerikanere:

                  Your fan group is crazy!!! The European sports fans are one of the main reasons we try to go to sports games every time we visit Europe. We've only gone to hockey because our trips are never during football season. But it seems football is even bigger than hockey, so I really want to experience that! :-) I'm amazed how affordable the tickets in Europe are. In the USA, tickets are so expensive and most people go to only one or two games each season, so we don't have big, enthusiastic fan groups like you have. Canadians are more cutthroat about their hockey teams, especially Toronto Maple Leafs, but it's still nothing like in Europe. MLS... most Americans have never been to MLS! Most actually don't even know what the MLS is--it's so unpopular! Hahaha!

                  We collect scarves from all the teams we've seen in Europe! The scarves are something different that we don't have in the States either.
                  Tankegangen til AS Norge: Det skal kvoteres inn. Man skal ikke velge de beste kandidatene. Man skal velge inn de små og svake sånn at de også kan få noe å glede seg over

                  Kommentar

                  • veiron
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2003
                    • 6267

                    #29
                    Hvilke klipp var det du sendte hu?

                    Kommentar

                    • CFD
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • May 2004
                      • 2319

                      #30
                      Husker ikke helt , men tror det var disse:



                      Og et par andre , feks blussinga fra cupfinalen. Jeg oversatte jo noen av tekstene og fortalte om nabooppgjøret LSK-søpla.
                      Har også gitt hun en invitasjon til å stå sammen med meg på kamp neste gang hun er i Europa Neste gang jeg er ute å reiser skal jeg ta med supportereffekter. Tror det hadde gitt en fin ramme om man kunne sett LSK-flagg i skibakken i Dubai eller feks å henge det her: http://images.travbuddy.com/5907_1197847331481.jpg
                      Det siste er ikke lovlig ,men når har det stoppet oss?
                      Tankegangen til AS Norge: Det skal kvoteres inn. Man skal ikke velge de beste kandidatene. Man skal velge inn de små og svake sånn at de også kan få noe å glede seg over

                      Kommentar

                      • MortenA
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2007
                        • 3401

                        #31
                        Opprinnelig skrevet av veiron
                        Amerikansk idrett og supporterkultur er LATTERLIG!
                        Er ikke lenge siden det var en artikkel om fotballen der nede i forbindelse med at Beckham kom. Lagene som spilte mot klubben til Beckham skrudde opp prisene pga. han, og deres egne "supportere" gikk med Beckham effekter/skilt.
                        Nå ser jo de fleste amerikanere på soccer som en jentesport. Årsaken ligger vel i at store universiteter med sine college-football lag trenger mange stipender for å tiltrekke seg de beste spillerne, og for å kunne gi ut like mange stipender til kvinnelige idrettsutøvere, som loven krever, er et soccer-lag et greit sted å starte.

                        MSL har vel vist seg å forbli en vits som ikke har noe som helst med amerikansk supporterkultur, og Beckham's 'flukt' tilbake til Europa beviser vel at det var kona som ønsket seg til Hollywood.

                        At amerikanerne har en anderledes kultur betyr ikke at den automatisk er latterlig.
                        Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                        Kommentar

                        • LSK-supp.
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Dec 2003
                          • 1023

                          #32
                          Man kan si hva man vil om amerikansk supporterkultur, men til forskjell fra Europa går amerikanerne faktisk på kamp, være seg am.fotball, basket, baseball eller hockey.

                          Europa har til dels lave tilskuertall på idrettsarrangement i sammenligning med USA.

                          I de store proffidrettene er så godt som alle kamper utsolgt og gjerne med årevis med ventelister. Og da snakker vi på gigantstadioner.

                          Selv på Collegekamper trekker lagene mer enn de gjør i tysk Bundesliga som er den ligaen som trekker flest folk i Europa. Highschoolkamper i am fotball har ofte flere tilskuere enn i Tippeligaen.

                          Det er kultur for å gå på kamp i USA og patriotismen er veldig stor, men stemningen er som før nevnt her ikke alltid like bra som i Europa.
                          I år så tar vi alt- i år så tar vi alt!(som har puls)

                          Kommentar

                          • Lars
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Feb 2004
                            • 6156

                            #33
                            Kan du dokumentere dette? Tviler ikke på at collagekamper er populært, men at de i snitt har flere tilskuere enn Bundesliga, tviler jeg på.

                            Kommentar

                            • Emil B
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Feb 2006
                              • 5921

                              #34
                              Opprinnelig skrevet av LSK-supp.
                              Man kan si hva man vil om amerikansk supporterkultur, men til forskjell fra Europa går amerikanerne faktisk på kamp, være seg am.fotball, basket, baseball eller hockey.

                              Europa har til dels lave tilskuertall på idrettsarrangement i sammenligning med USA.

                              I de store proffidrettene er så godt som alle kamper utsolgt og gjerne med årevis med ventelister. Og da snakker vi på gigantstadioner.

                              Selv på Collegekamper trekker lagene mer enn de gjør i tysk Bundesliga som er den ligaen som trekker flest folk i Europa. Highschoolkamper i am fotball har ofte flere tilskuere enn i Tippeligaen.

                              Det er kultur for å gå på kamp i USA og patriotismen er veldig stor, men stemningen er som før nevnt her ikke alltid like bra som i Europa.
                              Det er aldri verden over 40000 tilskuere på collegekamper!

                              Kommentar

                              • Serbern
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2006
                                • 5496

                                #35
                                Opprinnelig skrevet av Emil B
                                Det er aldri verden over 40000 tilskuere på collegekamper!
                                Ser nok sånn ut http://www.ncaa.org/wps/ncaa?ContentID=4232

                                Kommentar

                                • LSK-supp.
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Dec 2003
                                  • 1023

                                  #36
                                  Opprinnelig skrevet av Serbern

                                  [FONT=Verdana]Michigan’s 110,264 fans per game over eight home contests topped Penn State’s 108,917 to give the Wolverines their 10th straight attendance title. Two other schools also topped the 100,000 mark: Ohio State at 105,110 and Tennessee at 103,918[/FONT]
                                  I år så tar vi alt- i år så tar vi alt!(som har puls)

                                  Kommentar

                                  • CFD
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • May 2004
                                    • 2319

                                    #37
                                    Opprinnelig skrevet av LSK-supp.
                                    [FONT=Verdana]Michigan’s 110,264 fans per game over eight home contests topped Penn State’s 108,917 to give the Wolverines their 10th straight attendance title. Two other schools also topped the 100,000 mark: Ohio State at 105,110 and Tennessee at 103,918[/FONT]

                                    Jeg vil heller ha i overkant av 10.000 engasjerte kanarifans som hopper på setene enn 110.264 fans som sitter på en tribune og småsnakker om hvem som pulte hvem og taster på mobiltelefonen og sender zmz samtidig som man SITTER med en pølse og cola og stapper i seg et daglig overskudd av karbohydrater.

                                    Jeg postet denne backstage ,men den er også gjeldende her: http://fourfourtwo.com/blogs/champio...ool-again.aspx

                                    Dagens generasjon i England og i statene vokser opp uten å se laget sitt regelmessig. Flere personer har sett laget sitt en eneste gang mot en liten drittklubb fordi VIPene og de andre bortskjemte personene med sesongkort ikke ville dra på kampen. Jeg hadde dratt på Åråsen og skreket meg hes ANYTIME
                                    Tankegangen til AS Norge: Det skal kvoteres inn. Man skal ikke velge de beste kandidatene. Man skal velge inn de små og svake sånn at de også kan få noe å glede seg over

                                    Kommentar

                                    • Lars
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Feb 2004
                                      • 6156

                                      #38
                                      FBS, som vel er den øverste divisjonen i collagefotball, snitter altså 46.000 tilskuere. Det hadde jeg faen ikke trodd!

                                      Bundesligaen ligger noen tusen bak, altså. (Snitt på 41.381 hittil.) Men til Bundesligaens "forsvar" bør det nevnes at lagene har over dobbelt så mange hjemmekamper som FBS-lagene.

                                      Kommentar

                                      • King_Raymond
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2003
                                        • 4987

                                        #39
                                        Opprinnelig skrevet av Lars
                                        FBS, som vel er den øverste divisjonen i collagefotball, snitter altså 46.000 tilskuere. Det hadde jeg faen ikke trodd!

                                        Bundesligaen ligger noen tusen bak, altså. (Snitt på 41.381 hittil.) Men til Bundesligaens "forsvar" bør det nevnes at lagene har over dobbelt så mange hjemmekamper som FBS-lagene.
                                        Alltid deilig når du ta feil Lars, det skjer så å si aldri, så jeg kjenner jeg godter meg litt de gangene det skjer
                                        Ultras Felt C Lillestrøm

                                        Kommentar

                                        • Ted Nugent
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • May 2004
                                          • 851

                                          #40
                                          Det er liten tvil om at collegeidrett er sterkt undervurdert i Europa. Kanskje ikke så rart iom. at det får svært lite oppmerksomhet her borte. Sluttspillet i collegebasket som kalles March Madness er helt vilt der borte. Var selv på skiferie i USA i mars måned for et par år siden, og det ble vist collegebasket på TV overalt.

                                          Jeg mener også å ha lest at verdensrekorden for tilskuere på en ishockeymatch er over 80 000 på en match spilt utendørs mellom to universiteter i Michigan. Personlig er min eneste erfaring med amerikansk supporterkultur en del college hockeymatcher og jeg ble faktisk ganske positivt overrasket. Masse synging, orkesternerds som spilte (tenk "this one time, in band camp...") samt kasting av diverse sjømat på isen. (Mye blekksprut blant annet).

                                          Sier meg derfor enig i at amerikansk supporterkultur ikke er latterlig, men definitivt litt annerledes. Og at amerikanere ikke har hjerte for laget sitt stemmer sikkert en del steder, men prøv å si det til en Boston Red Sox fan, så for du nok svar på tiltale...

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎