Seriestart 2009. Stabæk - Lillestrøm, 14. mars kl. 20.00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • mr.sandass
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Nov 2005
    • 972

    Jeg ble faktisk positivt overraska over promillenivået og jeg syns ikke at det var problemet igår. Man burde ha hatt 3 sterke "forsanger felt" helt nederst isteden for mange svake felt midt på tribunen. Dessuten syns jeg trommisen gjorde en slett jobb men hvis man ikke får forberedt seg godt nok så forstår jeg jo at det kan være vanskelig.

    Men igjen. Seriestart er seriestart og man kan ikke forvente noe særlig. Jeg slet godt med stemmen etter 20 min så alt i alt så syns at dette var nesten godkjent.
    www.ultrasfeltc.net

    Kommentar

    • _Jonern
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2004
      • 4377

      Opprinnelig skrevet av gamle-perta
      Dersom de ulike klikkene på tribunen hadde fulgt litt bedre med på Rønner´n, og ikke vært så veldig opptatt av å dra i gang sine egne favoritter hele tida, så tror jeg det hadde det hjulpet en god del.
      Det hadde etter min mening dessuten vært å vise repsekt for forsangeren.

      Hadde noen flere vært litt mer edru, så hadde det også bidratt på en positiv måte. Opptil flere på "min buss" til Fornebu var mye mer aktive der enn på tribunen. Skal ikke se bort fra at promillen spilte en rolle..
      Jada, det er for dårlig av de andre klikkene også, men det er jo det jeg skriver. For dårlig organisering og kommunikasjon. Når man ikke har en så sterk personlighet som forsanger så blir det sånn. En forsanger må også sette seg i respekt, for å få respekt av andre. Det må gå begge veier. Sånn jeg ser det er Tony soleklart den beste forsangeren vi har i Lillestrøm. Han setter seg i respekt, uten fjas og tull. Og velger riktige sanger på rett tid. Dette er ikke kritikk mot noen av de som tar ansvar, og jeg veit at Tony ikke vil
      ..................

      Kommentar

      • Per Arne
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Feb 2004
        • 2347

        Opprinnelig skrevet av _Jonern
        Elendig stemning i går.
        Totalt sett, enig. Over halvparten av tida var det under gjennomsnittlig av oss, og det blir "nød-synging" fra fors.felt. Kun av og til positivt engasjement, men noe spredt. Henger gjerne sammen med "jeg vil se bra"-argumentet.

        Opprinnelig skrevet av _Jonern
        Det var så langt unna max nivået at jeg blir flau over alle her inne som gauler om norges beste fans i annenhvert innlegg.
        Amen!

        Opprinnelig skrevet av _Jonern
        Vi sliter når vi blir over 1000 stk. Organiseringen og ikke minst kommunikasjon er totalt fraværende, og savnet av en fast forsanger som har respekt merkes enda bedre.
        Jeg har respekt for den forsangeren vi har nå. Han har baller av stål, jålete skuldre (tar seg bra ut i baris), kler seg pent, kjefter på passasjera, er et aktivum, og gir aldri opp.

        Savnet er større etter å få satt fokus på tribuneengasjement, i tribunegruppa, igjen. Det vil komme.

        Opprinnelig skrevet av _Jonern
        Når vi hadde Tommy som fast forsanger så hadde alle respekt for han.
        Ja, og Tommy var god og hadde en stor posjon ekspertise med mange år på jobb. Men man husker jo likevel tida da UFC skulle opp og fram her i verden, at selv ikke Tommy var bra nok. Må ikke stikke under en stol at det har vært perioder under de tre siste åra da stemninga kunne være temmelig skral.

        Alt var ikke bedre før, men de beste mekanikkene kan gjenoppdages/videreføres. Som å ha konstruktive/kreative diskusjoner i tribunegruppa hvis beslutninger skal følges av fors.felta. Et sted å begynne for å få opp KFLs tribuneengasjement.

        Opprinnelig skrevet av _Jonern
        Nå er det 8-10 forskjellige steder i tillegg til Rønnern som alle skal leke forsanger, og på det meste så gikk det vel 4 sanger samtidig i går.
        Dette er et problem som alltid dukker opp i enkelte matcher. Det med X antall forsangere.

        Når det gjelder antall sanger samtidig i går tar jeg min del av kritikken.

        Opprinnelig skrevet av _Jonern
        Per dags dato er vi gode når vi er 800-1000 stk. Da blir det ikke så mye kaos og folk klarer å forholde seg til ting.
        Enig med deg igjen, hvis vi snakker om bortematcher.

        Opprinnelig skrevet av _Jonern
        I tillegg så hørtes det ut som at trommisen hadde røyka gress. Takten er fullstendig på jordet på enktelte sanger. Spesielt på den nye sangen (som aldri funka) ble delvis ødelagt av merkelig tromming.
        Jørn var sjuk, og Tuba tok oppgaven og det skal han ha for. En fyr som helt sikkert blir bedre med mer erfaring, og lenger hår.

        Opprinnelig skrevet av _Jonern
        Selvfølgelig var det en del bra lydtopper i går også, men alt i alt er det sinnsykt mye å gå på. Man kan ikke bare kalle seg selv for norges beste fans, fordi man pissa på enga borte i 2005, og tro at alt skal gå av seg selv.
        Ord til din mor.
        Støtt FuglaTifo! Sett inn valgfritt beløp på kontonummer 6201 05 41919. Merk med tifostøtte.

        Kommentar

        • ErikB
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • May 2004
          • 360

          Akustikken i telefonkiosken er den kjipeste jeg har hørt på en "fotballstadion", og må ta hovedskylden for at sidene ikke kom med. Det var umulig å høre hva som ble startet på midten før det hadde spredd seg ut ca. midtveis i sangene.
          Det var jo så "dødt" akustisk, at jeg følte jeg måtte snakke høyt med sidemannen for å bli hørt. Det mest sjelløse stadion jeg har vært på!

          Men pauseunderholdningen var jo topp. "Når han scorer, da skal dere si; arrigatoooo"!

          -erik
          Last edited by ErikB; 15.03.2009, 19:34. Begrunnelse: Skirveflei
          Mine innlegg kan siteres hvor som helst.

          Kommentar

          • Per Arne
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Feb 2004
            • 2347

            Opprinnelig skrevet av Per Arne
            Totalt sett, enig. Over halvparten av tida var det under gjennomsnittlig av oss, og det blir "nød-synging" fra fors.felt. Kun av og til positivt engasjement, men noe spredt. Henger gjerne sammen med "jeg vil se bra"-argumentet.
            ..også peker Sandås på noe vesentlig. Man kan være så klar man bare kan, men stemmen bestemmer. Stemmesvikt gjelder mange på seriestarten.
            Støtt FuglaTifo! Sett inn valgfritt beløp på kontonummer 6201 05 41919. Merk med tifostøtte.

            Kommentar

            • _Jonern
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jan 2004
              • 4377

              Man bør kanskje ikke slakte stemningen helt heller når jeg tenker meg mer om. Akustikken var mye dårligere enn jeg hadde forestilt meg. Hele gymsalen skuffa meg. Håper virkelig ikke dette er fremtiden. Fotball skal spilles ute. Jeg fikk hvertfall en kunstig følelse av seriestart i går. Skuffende!
              ..................

              Kommentar

              • xeR
                Seniormedlem
                --==FORUMRUNKER==--
                • Jan 2004
                • 11206

                Opprinnelig skrevet av _Jonern
                Man bør kanskje ikke slakte stemningen helt heller når jeg tenker meg mer om. Akustikken var mye dårligere enn jeg hadde forestilt meg. Hele gymsalen skuffa meg. Håper virkelig ikke dette er fremtiden. Fotball skal spilles ute. Jeg fikk hvertfall en kunstig følelse av seriestart i går. Skuffende!
                Stabæk bidrar i høyeste grad til å fremme plastikkkulturen som FFK og Aafk så ivrig kjemper for.
                Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                Kommentar

                • nob
                  Seniormedlem
                  Forumsadist
                  • Mar 2007
                  • 137

                  Hva synes du om din egen innsats Rønnern?

                  Jeg synes den var under kritikk. Når du gikk opp 10 rader for å 'kjefte på oss bak' blei jeg rett og slett forbanna, da husker du sikkert hvem jeg er.

                  uansett, slik jeg oppfattet det fra mitt sted ble det dratt igang ca 3 sanger i hele første omgang, jeg tok deg også i å stå å se på kampen i flere minutter uten å synge eller gjøre forsøk på å dra opp stemningen.

                  nå må jeg presisere (igjen) at jeg ikke er ufc medlem, men når tommy var forsanger så sto ikke han å så på kampen for å si det sånn.

                  et annet tips er at når du snakker i megafonen, så bør du holde den stille og fortelle en del hva som skal skje, og så flytte den til midten, fortelle det samme, og så andre siden. når du drar megafonen fort fra en side til en annen, så hører vi kun 'uaa' før lyden forsvinner til siden. Altså: start ett sted, få igang sangen der, så fortsett med neste del.

                  Til ditt forsvar så var du eneste forsanger på et stort område, hadde hjulpet om det var noen nærmere oss lenger bak.

                  (og nå kommer vel hele gutteklubben grei og sier seg imot meg)
                  "Arguing on the internet is like running in the Special Olympics... Even if you win, you're still retarded."

                  Kommentar

                  • Tony
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2003
                    • 4737

                    Synes det blir for mye kritikk mot Ronnie nå. Det fortjener han ikke. Det store problemet hans, som han selv sier, er at det var for tynt med stemmer rundt han som følger det han gjør og at mange ikke åpna kjeften generelt. I tillegg til at det var høyt under taket så sidene ikke hører hva som synges.

                    Kommentar

                    • A-net
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Aug 2006
                      • 447

                      Syntes stemningen i går var midt på treet - men svak etter at Stabæk scoret.

                      Syntes også at det generelt går for lenge mellom sangene.
                      Og hvorfor synger vi ikke for Mykle når han scorer (som vi trodde da..)??
                      I med og motgang - vi er Lillestrøm!

                      Kommentar

                      • Rønnern
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2003
                        • 6690

                        Opprinnelig skrevet av nob
                        Hva synes du om din egen innsats Rønnern?

                        Jeg synes den var under kritikk. Når du gikk opp 10 rader for å 'kjefte på oss bak' blei jeg rett og slett forbanna, da husker du sikkert hvem jeg er.
                        Ha, ha, det blei litt temperatur ja. At du blei forbanna på meg var bra, jeg etterlyste engasjement og fikk det fra noen få. Hadde håpet at flere skulle tenne til og gjerne gi meg et beger med cola eller lignende i trynet. Jeg forsøkte altså alle "aproacher". Ros, smil, apati, kjeft og oppildning...

                        Angående egen innsats, så skal jeg ikke ha noen klar mening om det, annet enn at det er ekstremt vanskelig når jeg får såpass lite respons som jeg fikk til enkelte tider. Da blir det ekstremt viktig å forsøke å time de sangene som skal gå og om det er vanskelig når ballen er er midt på banen, er det nær sagt umulig når f.eks. Stabæk presser. Folk skreik, kjefta, beit negler og var særdeles lite opptatt av å følge noen som helst instruksjoner.
                        Mvh Ronnie "The Runner"
                        LSK for alltid

                        Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                        Kommentar

                        • Leif A
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Dec 2003
                          • 3962

                          Opprinnelig skrevet av _Jonern
                          Man bør kanskje ikke slakte stemningen helt heller når jeg tenker meg mer om. Akustikken var mye dårligere enn jeg hadde forestilt meg. Hele gymsalen skuffa meg. Håper virkelig ikke dette er fremtiden. Fotball skal spilles ute. Jeg fikk hvertfall en kunstig følelse av seriestart i går. Skuffende!
                          Fullstendig enig. Det føltes tidvis som å stå og synge inn inn verdenshistoriens tjukkeste polvott! Makan til dritthall, på alle måter.
                          Knurr...

                          Kommentar

                          • egil
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Oct 2005
                            • 1119

                            Jeg ble også veldig skuffa over hallen. Jeg tenkte stadig vekk i løpet av kampen at jeg er glad vi slipper å ta i bruk en flerbrukshall som hjemmearena. Tenk deg å sitte inne i den hallen midt på sommeren.... Tipper at Stabæk vil merke publikumssvikt på fine sommerdager.

                            Videre var omgivelsene rimelig sterile. Ingebrigt snakka om blått gress og Champions league..... Blått gress er det bra det ikke ble, men alt rundt banen gikk jo i grått..... Ingen personlighet i det hele tatt.

                            Nei takke meg til naturgress og skiftende vær og temperatur. Dette viser forskjellen mellom en klubb med og uten fotballkultur.
                            KFL - medlem nr 23

                            Kommentar

                            • nob
                              Seniormedlem
                              Forumsadist
                              • Mar 2007
                              • 137

                              Opprinnelig skrevet av Rønnern
                              Ha, ha, det blei litt temperatur ja. At du blei forbanna på meg var bra, jeg etterlyste engasjement og fikk det fra noen få. Hadde håpet at flere skulle tenne til og gjerne gi meg et beger med cola eller lignende i trynet. Jeg forsøkte altså alle "aproacher". Ros, smil, apati, kjeft og oppildning...

                              Angående egen innsats, så skal jeg ikke ha noen klar mening om det, annet enn at det er ekstremt vanskelig når jeg får såpass lite respons som jeg fikk til enkelte tider. Da blir det ekstremt viktig å forsøke å time de sangene som skal gå og om det er vanskelig når ballen er er midt på banen, er det nær sagt umulig når f.eks. Stabæk presser. Folk skreik, kjefta, beit negler og var særdeles lite opptatt av å følge noen som helst instruksjoner.
                              helt klart! hoved forsangeren bør ha minst 50 'tjenere' rundt seg som jobber som gale for å backe opp forsangeren. dette manglet ganske tydelig fra mitt ståsted. Kanskje det er noe å tenke på til neste kamp?
                              "Arguing on the internet is like running in the Special Olympics... Even if you win, you're still retarded."

                              Kommentar

                              • trailersmurfen
                                Juniormedlem
                                Bøffelpromp
                                • Nov 2006
                                • 15

                                Opprinnelig skrevet av the fugla man
                                Har nå snakket endel med han om det som skjedde.
                                Og det som skjedde var visst at han stod i nærheten av det som skjedde, plutselig kommer de nedover, og han ene sparker han i beinet. Hva faen var det godt for ? Hva faen hadde han gjordt ?

                                Det er sykt, vi i jk klarer jo faen ikke å verve nye medlemmer, når det er enkelte elementer som gang på gang lager faenskap og kvalm.
                                Jeg sto på andre rad rett nedenfor der bråket begynte, jeg mener vaktene gjorde en dårlig jobb da de kom første gangen og tok og kastet ut den ene parten i bråket og lot den andre stå igjen. hadde vaktene tatt begge to med en gang så hadde ikke det andre bråket skjedd så vaktene må ta på seg en del av skylden av det som skjedde blant junior kanarisen da dem kastet ut han som lagde kvalme

                                Kommentar

                                • veiron
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2003
                                  • 6267

                                  Haha, Stabæk Support har begynt å vurdere tromme.
                                  Hva skjedde med å stenge tråden "hva er forskjellen på"? Er enig at vi ikke trenger diskusjon rundt SI og $$, men det er mye annet der vi kan diskutere Vi hadde tidligere masse flott tifo i bdb. Hvorfor har vi tatt en canossa-gang i $$? Hva er grunnen til at vi ikke kan lage like mye liv med blus...


                                  Morsomt at de før kampen mot oss brukte tromme som det værste de kunne komme på med Kanarifansen.

                                  Kommentar

                                  • Petter Ø
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Mar 2004
                                    • 3008

                                    Opprinnelig skrevet av veiron
                                    Haha, Stabæk Support har begynt å vurdere tromme.
                                    Hva skjedde med å stenge tråden "hva er forskjellen på"? Er enig at vi ikke trenger diskusjon rundt SI og $$, men det er mye annet der vi kan diskutere Vi hadde tidligere masse flott tifo i bdb. Hvorfor har vi tatt en canossa-gang i $$? Hva er grunnen til at vi ikke kan lage like mye liv med blus...


                                    Morsomt at de før kampen mot oss brukte tromme som det værste de kunne komme på med Kanarifansen.
                                    Morsomt at de nå vil flytte til kortsida også. Hadde de plassert seg der med en gang hadde de sannsynligvis fått ståplasser uten problem. Siden det er bak scena når det er konserter.
                                    Petter Ø - Kreativ Kanaris
                                    http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
                                    Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401

                                    Kommentar

                                    • glasgow
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jan 2007
                                      • 1251

                                      Opprinnelig skrevet av Rønnern
                                      Ha, ha, det blei litt temperatur ja. At du blei forbanna på meg var bra, jeg etterlyste engasjement og fikk det fra noen få. Hadde håpet at flere skulle tenne til og gjerne gi meg et beger med cola eller lignende i trynet. Jeg forsøkte altså alle "aproacher". Ros, smil, apati, kjeft og oppildning...

                                      Angående egen innsats, så skal jeg ikke ha noen klar mening om det, annet enn at det er ekstremt vanskelig når jeg får såpass lite respons som jeg fikk til enkelte tider. Da blir det ekstremt viktig å forsøke å time de sangene som skal gå og om det er vanskelig når ballen er er midt på banen, er det nær sagt umulig når f.eks. Stabæk presser. Folk skreik, kjefta, beit negler og var særdeles lite opptatt av å følge noen som helst instruksjoner.
                                      Jeg var en av de som ble forbannet og kjeftet på Ronny på lørdag, og klaget på trommisen.
                                      Og trommeslageren var dårlig.
                                      Ronny, jeg vet og tror at du gjorde ditt beste som vanlig.
                                      Dette var første kamp. Og det kan bare bli bedre til søndag mot viking.
                                      Håper på en trommis med rytme til den kampen.

                                      Kommentar

                                      • rælingen kanaris
                                        Kaptein Reketråler
                                        Myklebust Light
                                        • Jul 2005
                                        • 1445

                                        Da spiller glasgow trommer på neste kamp.
                                        Custodes
                                        I med og motgang

                                        Kommentar

                                        • Rønnern
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Nov 2003
                                          • 6690

                                          Opprinnelig skrevet av glasgow
                                          Jeg var en av de som ble forbannet og kjeftet på Ronny på lørdag, og klaget på trommisen.
                                          Deilig med litt temperatur oss gutta i mellom, det tåler vi i kampens hete

                                          Vi skal og må bli enda bedre mot Viking. Forhåpentligvis et par nye sanger også...
                                          Mvh Ronnie "The Runner"
                                          LSK for alltid

                                          Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                                          Kommentar

                                          Working...