LSK - Viking 22. mars kl. 18.00, Åråsen

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Martini
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Aug 2007
    • 294

    Syntes der var helt grei stemning idag egentlig, litt over midt på 3... Folk som så ut som "turister" på feltet og som kanskje var der for første/andre/tredje gang og ikke så ut som stående, syngende supportere hang seg faktisk ofte på å både sang og klappa med rundt oss i trappa mellom felt B og C... Det så rett og slett ut som mange ble revet med av stemningen og ønsket å bidre litt selv også, noe som må sies å være svært positivt...

    Ellers er det selvfølgelig mye å gå på, men den ene glidende overgangen idag fra "Ååå vi er Lillestrøm, OHH AHH"(mener jeg det var) og til "lambada" var rett og slett deilig, ja takk til flere glidende overganger

    Creds til TIFO gruppa for original og bra arr.

    Men en ting til slutt, sikkert mange som er uenige, men det var rett og slett litt overfylt på feltet idag etter min mening..Det var rett og slett umulig å ikke stå i trappene, og disse var fylt i randen da jeg og min gjeng blant annet ikke rakk å komme før borti 20 min før kampstart...Jeg mener faktisk d hadde vært gunstig å fått hele felt C nå, og fått flytta gjerdet noen meter inn mot midten..Noen som vet om det er planer/dialog med klubben ang. dette?...Idag var hvertfall feltet fullt, bortsett fra feltet der UL pleier å stå (som jeg forøvrig håper snart er på plass igjen), og det sier seg da selv at på større matcher utover i sesongen vil ikke alle få plass rett og slett....JA TIL HELE FELT C!
    FUGLA TIL VI DØR!

    Kommentar

    • Krissern
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Sep 2005
      • 1017

      Jeg syns det å flytte forsanger feltet nermere b har hevet nivået på midten, men hva med felt a? Alle sutrer over at felt a er ræva, men ingen gjør noe for å bidra til steming der.. Sett heller opp et ekstra forsangerfelt enn å flytte!

      Kommentar

      • Andersen
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Mar 2009
        • 350

        Jeg sto i dag ganske nær forsangerene på felt A. Opplevde at stemningen ofte var laber. Selv sang jeg og en del andre rundt forsanger feltet alt vi hadde i dag. Jeg snudde meg flere ganger for å se om det var noen som hjalp til og øke stemningen. Veldig ofte så jeg folk med henda i lomma som var mest opptatt av å få med seg kampen.
        Jeg blir så oppgitt når enkelte står i feltet for å oppleve stemningen uten å bidra i det hele tatt selv.
        Men, dette er første hjemmekamp som flere har nevnt, og håper stemningen vil øke kraftig i kampene fremover.

        -Andersen

        Kommentar

        • Krissern
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Sep 2005
          • 1017

          Opprinnelig skrevet av Martini
          Men en ting til slutt, sikkert mange som er uenige, men det var rett og slett litt overfylt på feltet idag etter min mening..Det var rett og slett umulig å ikke stå i trappene, og disse var fylt i randen da jeg og min gjeng blant annet ikke rakk å komme før borti 20 min før kampstart...Jeg mener faktisk d hadde vært gunstig å fått hele felt C nå, og fått flytta gjerdet noen meter inn mot midten..Noen som vet om det er planer/dialog med klubben ang. dette?...Idag var hvertfall feltet fullt, bortsett fra feltet der UL pleier å stå (som jeg forøvrig håper snart er på plass igjen), og det sier seg da selv at på større matcher utover i sesongen vil ikke alle få plass rett og slett....JA TIL HELE FELT C!
          VELDIG UENIG!
          Overfylt? Noen gang vert på fullsatt LSK-ÆSJ ? Da har du så lite plass at du ikke klarer å klø deg i rompa!
          Istedenfor å utvide feltet bortover mot diadora så kan jo de som syns det er dårlig plass ta seg turen på felt a. Der er det plass så det holder...

          Kommentar

          • Serbern
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2006
            • 5496

            Har "vi er fugla" blitt hymna vår igjen forresten? Siden den kom rett før carmina burana?

            Kommentar

            • Krissern
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Sep 2005
              • 1017

              Tror du mener "vi er lillestrøm kanaris" ?

              Kommentar

              • Tony
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2003
                • 4737

                Opprinnelig skrevet av Krissern
                Tror du mener "vi er lillestrøm kanaris" ?
                Vi er Lillestrøm kanaris kom først. Regna med Aldri aleine til Åråsen skulle komme etterpå, men neida, her kjører vi på med Vi er fugla.

                Vanskelig å lage hymnetradisjon når LSK ikke vet hvilken sang som skal spilles engang.

                Kommentar

                • Tony
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2003
                  • 4737

                  Ang forsangeren,skule ikke han flyttes ned? Jeg sa det før kampen at nedre felt b blir et problem område etter at man ikke står der lenger. Og man fikk rimelig rett i det. Dårlig hopping og dårlig klapping.

                  jaja, får håpe Ronnie er flytta ned til enga kampen

                  Kommentar

                  • KFL109
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Dec 2003
                    • 1958

                    Opprinnelig skrevet av Tony
                    Ang forsangeren,skule ikke han flyttes ned?
                    Jo. Hvis jeg forstod det riktig rakk man rett og slett ikke å få ordna det før denne matchen.

                    Siden vif-kampen ikke er før 13. april er det muligheter til gode evalueringer i de forskjellige involverte gruppene basert på erfaringene fra gårsdagens kamp.
                    Vidar Evje

                    Kommentar

                    • scages
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Nov 2003
                      • 1292

                      Skal hilse fra mine to franske venner som var med på kampen i går. De hadde en meget hyggelig kveld. Først 4 pils på Martins, deretter sammen med bermen på felt C. De lot seg imponere av tribunetrøkket, og beklaget sterkt at de ikke kunne være med å synge. Hopp og klapp derimot, fikk dem til bedre en mange andre kanaris på feltet.

                      Kommentar

                      • Martini
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Aug 2007
                        • 294

                        Opprinnelig skrevet av Krissern
                        VELDIG UENIG!
                        Overfylt? Noen gang vert på fullsatt LSK-ÆSJ ? Da har du så lite plass at du ikke klarer å klø deg i rompa!
                        Istedenfor å utvide feltet bortover mot diadora så kan jo de som syns det er dårlig plass ta seg turen på felt a. Der er det plass så det holder...
                        Har ikke tenkt til å stille meg på felt A for å få bedre plass og ha nok albuerom til å stå å være turist, det for andre ta seg av..Jeg synger i minimum 85 minutter matchen gjennom(5 min til sammen maybe for å ikke miste stemmebåndet helt)....

                        Det jeg derimot mener er at på større matcher blir feltet fort overfylt, selv med medlemssjekken som ble "gjennomført" igår også, og da er det etter mitt syn bedre å få konsentrert mere av trøkket fra felt B og C, og samtidig nærme seg midten for å spre mer trøkk utover større deler av banen....Felt A er jo stort sett fylt det også, bortsett fra kanskje deler av denne sesongen da UL glimter med sitt fravær....
                        FUGLA TIL VI DØR!

                        Kommentar

                        • Fuglen
                          Medlem
                          Hoffnarr
                          • May 2004
                          • 52

                          Dårligere stemning...

                          Har sittet på F-feltet i mange år nå, og må dessverre si at det som ble prestert av KF i går var kjedelig og langtekkelig...Ja innimellom noe trøkk, men totalt sett ikke bra nok...

                          Sorry - men thats facts!

                          Er veldig fan av fansen så har alltid et øre mot A-C feltet. Den siste på reportoratet går altfor sakte, for lenge, for lavt trøkk, dårlig melodi etc.

                          Gå for litt variasjon og valg av låter som treffer.

                          Og ikke kall meg jævla sitta, kom deg på feltet selv osv. Har vært på Åråsen siden 77 og stått under bua før mange av dere ble født, politi eskorte hjemmom Hedemark på en rævbk kamp etc.
                          Fuglen - LSK fan siden 76

                          Kommentar

                          • FUGlinho
                            KFL styremedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2003
                            • 2454

                            Opprinnelig skrevet av King_Raymond
                            Every breath you take sangen ble veldig monoton og tam uten "klikke" verset.
                            Enig i dette. Var litt imot "allez" greiene annenhver gang etter stabæk matchen, hvor jeg syns folk ikke gadd å bli med på "allez", men kanskje man burde kjøre 2xvers, så 1x allez eller noe, for å få til et punkt hvor det trøkker skikkelig. Irriterte med grønn over at den ikke trøkka til.
                            Kim
                            Styremedlem KFL

                            Kommentar

                            • iL
                              Seniormedlem
                              --==FORUMRUNKER==--
                              • Jan 2004
                              • 10771

                              Opprinnelig skrevet av King_Raymond
                              Fra min posisjon på SS så var ikke stemningen all verden idag. Det ble sunget stort sett gjennom hele kampen, men ikke mange lydtopper. Høyeste var "er det alltid så stille over der" i midten av 2. omgang. De nye sangene satt helt greit hørtes det ut som. Men synes det ble rart på "rapid" sangen. Med allez allez åååååå istedenfor allez allez allezååååå. Every breath you take sangen ble veldig monoton og tam uten "klikke" verset.

                              Men det var en typisk første hjemmekamp stemning. Helt ok. Får satse på det blir mye bedre om 22 dager!
                              Sto for første gang ved tromma, og man blir rimelig blind på steming der gitt. Synes det var veldig bra hele tiden, men når jeg ser stemnings videon, så hører man at veldig få synger.

                              Jeg var veldig skeptisk til "ekte kjærlighet" sangen, men den kom ut som den med best potensiale. Håper vi kjører videre på den.

                              Ser at noen sier det var lite variasjon og for lange evighetsanger.
                              Her er jeg veldig uening. Vi drepte evighetsangene mye før enn det vi har gjort før, fant megselv i og skrike til Ronnie "bytt sang bytt sang" ganske ofte.

                              Vi sang også mange forskjellige sanger, men kanskje litt lite klassikere?

                              Personlig synes jeg medley er drittøfft, og Perarne fikk til en superovergang en gang (som også er kommentert).
                              Her kunne vi også glidd inn (jaja ikke tenk koffert nå) i en 3dje sang. Rivers of Babylon passer bra på flere som overgang. (sang vi denne i det hele tatt?)

                              Oppfordrer folk til å møte opp på sangmøter og si sin mening.

                              sees i ålesund, bønder!
                              Kanarifugla flyr høyt i år!

                              Kommentar

                              • knut
                                Make knut Great Again
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Dec 2006
                                • 9413

                                Fra mitt ståsted på Felt C var stemninga laber, men i takt med innsatsen på bana...

                                Personlig boikotter jeg mange av de monotone og kjedlige sanga vi har. Var derfor befriende å hoppe å dra innbyttertegn mot felt B når hele felt C var lei en gang.

                                Ellers la jeg merke til at det var få folk som hoppa for fugla.

                                *Tips: Hvis du ikke er kapabel til å hoppe grunnet overvekt eller falsk sjukemelding ovenfor Nav for å få trygda, bare fake det med å svikte i knæra.
                                Last edited by knut; 24.03.2009, 14:56. Begrunnelse: glemte en preposisjon

                                Kommentar

                                • Syngende Fugl
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Mar 2008
                                  • 415

                                  Opprinnelig skrevet av Tony
                                  Ang forsangeren,skule ikke han flyttes ned? Jeg sa det før kampen at nedre felt b blir et problem område etter at man ikke står der lenger. Og man fikk rimelig rett i det. Dårlig hopping og dårlig klapping.

                                  jaja, får håpe Ronnie er flytta ned til enga kampen
                                  vi bør flytte ned forsangerene på a og c et par hakk samtidig, samt dra med litt ihuga folk.. er lettere å påvirke flere jo flere som ser deg og du får stirret i øya..
                                  Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner! - Send KANARI TIFO til 2401 (30,-)

                                  Kommentar

                                  • Rønnern
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2003
                                    • 6690

                                    Opprinnelig skrevet av knut
                                    Personlig boikotter jeg mange av de monotone og kjedlige sanga vi har. Var derfor befriende å hoppe å dra innbyttertegn mot felt B når hele felt C var lei en gang.
                                    Alltid en utfordring når folk på feltet ikke er lojale mot sangene som draes i gang. Gjentar nok en gang, folk må gi seg sjøl, ikke klage/oppfordre til at andre skal synge. Og det gjelder kanskje spesielt til de folka på Felt C som er verdensmestere i å oppfordre andre til å bidra til stemninga.
                                    Mvh Ronnie "The Runner"
                                    LSK for alltid

                                    Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                                    Kommentar

                                    • Raskolnikov
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Sep 2005
                                      • 1452

                                      Opprinnelig skrevet av knut
                                      Personlig boikotter jeg mange av de monotone og kjedlige sanga vi har.
                                      Herlig holdning. Det er selvfølgelig ingen grunn til å støtte laget når man i stedet kan bruke tiden på å markere passiv motstand mot sangvalgene. Håper folk tar med seg denne typen innstilling fram mot VIF-kampen. Da får vi nok alle sammen en festkveld på tribunen.
                                      Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

                                      Kommentar

                                      • Fugl1120
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Sep 2005
                                        • 3528

                                        Vet ikke om det er oss du sikter til, men føler et behov for å svare dersom det er oss det gjelder.

                                        Vi er alltid lojale mot de sangene som startes på hovedforsangerfeltet, og dersom vi starter en sang samtidig er hovedforsangerens sang alltid prioritert. Vi kan som alle andre på tribunen gå lei sanger når vi mener de går for lenge, og vi må ha lov til å ytre dette uten at man blir stempla som illojale for det. Dersom vi ikke ytrer våre meninger, vil vi heller ikke ha en mulighet til å påvirke sangvalget. Det er ingen tvil om at sangvalgene av og til er under enhver kritikk, feks da "For vi holder med Lillestrøm" som trøkket meget bra ble avbrutt av 7NA som trøkka ekstremt dårlig i 10 sekunder før den døde etter 1-0. Om det var hovedforsangerfeltet eller andre som starta den veit jeg ikke, men det må være lov i å være uenige.

                                        Synes også det er urimelig å kalle Felt C "verdens meste i å oppfordre andre til å bidra med stemninga". Jeg føler vi prøver så godt vi kan å skape en god stemning og vi har en positiv innstilling til å bidra med både hopping, flagging og synging. Vi har også merket at flere fjes er å kjenne igjen på Felt C, noe som kan tyde på at de trives. Jeg synes heller ikke vi kjefter noe, men prøver å være konstruktive. Jeg synes sjelden problemet er at folk ikke er lojale mot sangene som dras i gang, men det er klart at når det går en sang i 3 minutter som aldri får et skikkelig trøkk, er det en naturlig reaksjon at færre og færre gidder å synge. At vi da ytrer ønske om å bytte sang må være lov, for selv om hovedforsangerfeltet hadde en kjerne som synes flere av sangene trøkka, var det ikke slik på resten av feltet. Da synes jeg også dere burde vurdere om det kan være fornuftig å bytte sang i stedet for å sutre over at vi er illojale og ikke synger.
                                        Lauken er vår venn!

                                        Kommentar

                                        • BennyLem
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Aug 2005
                                          • 2902

                                          Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                                          Jeg synes heller ikke vi kjefter noe, men prøver å være konstruktive.
                                          Enig.

                                          Rett skal være rett. Skikkelig kjefting har det ikke vært på Felt C siden Benny måtte gå. Nå hagler det tett fra Felt O istedenfor!
                                          Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎