LSK - Viking 22. mars kl. 18.00, Åråsen

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • FUGlinho
    KFL styremedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 2454

    Opprinnelig skrevet av Fugl1120
    Det er ingen tvil om at sangvalgene av og til er under enhver kritikk, feks da "For vi holder med Lillestrøm" som trøkket meget bra ble avbrutt av 7NA som trøkka ekstremt dårlig i 10 sekunder før den døde etter 1-0. Om det var hovedforsangerfeltet eller andre som starta den veit jeg ikke, men det må være lov i å være uenige.

    Vi fyra igang gospeln fra hovedforsangerfeltet på målet, så vi ble like pissed for 7NA som deg.
    Kim
    Styremedlem KFL

    Kommentar

    • Seb.R
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2006
      • 4159

      7NA bør skrinlegges for godt spør du meg.
      www.sebastianramsland.com
      www.twitter.com/sebramsland

      Kommentar

      • Fugl1120
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2005
        • 3528

        Opprinnelig skrevet av FUGlinho
        Vi fyra igang gospeln fra hovedforsangerfeltet på målet, så vi ble like pissed for 7NA som deg.
        Mulig jeg blander sanger og at det var denne som ble kjørt. Det jeg ville fram til er at det er unødvendig å kalle folk illojale og selvutnevnte verdensmestere som ikke gidder å bidra hver gang det kommer en sang de ikke liker. Dette fordi det er feil, jeg opplever Felt C som positive og villige til å bidra på alle sanger. Dette gjelder stort sett hele feltet, ikke bare forsangerområdene. At man kan gå lei av sanger som går over lang tid fordi man ikke synes de trøkker er ikke det samme som å være illojal mot forsangerne. Felt C kan selvsagt alltid bli bedre, men det nytter ikke å legge skylda på dårlig stemning ved å stemple andre som illojale mot sangene, da må man også se på hva man selv gjorde og se om det er muligheter for forbedringer. Felt C har definitivt stort forbedringspotensiale på alle fronter og vi ønsker selvsagt alltid å jobbe for å bli bedre. Jeg bare reagerer på et innlegg jeg synes blir retta veldig mot oss som står ved forsangerne på Felt C, for det synes jeg var regelrett skivebom.
        Lauken er vår venn!

        Kommentar

        • Raskolnikov
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Sep 2005
          • 1452

          Opprinnelig skrevet av Fugl1120
          Det jeg ville fram til er at det er unødvendig å kalle folk illojale og selvutnevnte verdensmestere som ikke gidder å bidra hver gang det kommer en sang de ikke liker. Dette fordi det er feil [...]
          Føler at du tar ting litt ut av kontekst. Både jeg og Rønnern svarte på innlegget til knut der vi kunne lese følgende:
          Opprinnelig skrevet av knut
          Personlig boikotter jeg mange av de monotone og kjedlige sanga vi har.
          Han gir i klartekst uttrykk for at han ikke gidder å bidra når det kommer en sang han ikke liker. Feil?

          Leser heller ikke innlegget til Rønnern som noe angrep på Felt C generelt, kun en oppfordring om at enkelte må gå i seg selv før man klager over andre. Det gjelder selvfølgelig på alle feltene.
          Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

          Kommentar

          • Rønnern
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2003
            • 6690

            Opprinnelig skrevet av Fugl1120
            Mulig jeg blander sanger og at det var denne som ble kjørt.
            Du var på tribunemøtet? Uansett så sa jeg klart i fra at jeg kommer til å fyre i gang Gospel'n ved en eventuell scoring og det gjorde vi, men 7NA kom fra et annet sted og gjorde oss like oppgitt som deg.

            Opprinnelig skrevet av Fugl1120
            Jeg bare reagerer på et innlegg jeg synes blir retta veldig mot oss som står ved forsangerne på Felt C, for det synes jeg var regelrett skivebom.
            Innlegget var ment generelt, men ser at det ble veldig rettet mot Felt C. Det var ikke meningen, men i etterpåklokskapens ånd passet det ganske bra.

            La meg bare få poengtert en ting klinkende klart og dette gjelder til alle som har en mening om forsanger/sangutvalg osv. Jeg har intet ønske og jeg gjentar, intet ønske, om å stå med ryggen til banen under kampene. Jeg er genuint opptatt av LSK, regner meg som relativt kunnskapsrik om spillet på banen og etter kampene skal jeg ha noen spørsmål til spillerne relatert til det som skjedde i de nitti minuttene med spilletid. Jeg må se kampene igjen på TV når jeg kommer hjem for å kunne ha en mening om spill, karakterbøker osv. osv.

            At jeg står og gauler i megafonen skyldes ene og alene lojalitet til KFL som spurte om jeg kunne bidra da Tommy og Tony meldte seg ut. Om noen egnede vil ta over, skal jeg kaste megafonen fra meg, løpe opp på tribunen og stå som en vanlig Kanari igjen.

            Dersom psykopaten og feltet rundt ham ikke gidder å være lojale, kan jeg ikke forvente noe som helst fra andre deler av feltet. Dere er kjentfolk som jeg omgåes mye med i forbindelse med kamper. Matchen mot Viking så var det mye godt folk rundt meg som sang fra første til siste sekund. Uansett! Men de (vi) bærer ikke feltet aleine.

            Matchene mot søpla er årets verste, jeg hater dem intenst og har allerede begynt å grue meg. Verre er det å tenke på at jeg er ansvarlig for stemninga.

            Trodde seriøst at stemninga på kampen mot Viking var ok, men skjønner nå at det var labre greier for de som ikke stod rundt meg. Vi kommer til å bli latterliggjort av apeberget dersom noe ikke skjer. Jeg har ikke lyst til å stå der som en klovn (uten tåpelig hodeplagg, med tåpelig hodeplagg er det selvforskyldt) når vi blir pissa på fordi folk på feltet mener at det ikke er deres ansvar å trå til.

            Det mest naturlige slik jeg ser det er at psykopaten og feltet rundt ham tar forsangeransvar den kampen. Jeg står bak på felt B og synger med på alle sangene som kommer og jeg synger i samfulle 90 minutter. Bortsett fra joikesangen, den hater jeg, men den spares vel til Tromsø. Er jeg kritisk til utvalget tar jeg det i pausen eller etter kampen.

            Det skal bli ufattelig deilig å ikke ha noe ansvar, bare stå og grue meg, synge, følge med på matchen og ha det vondt (som alltid mot søpla). Føler meg allerede 20 kilo lettere...
            Mvh Ronnie "The Runner"
            LSK for alltid

            Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

            Kommentar

            • iL
              Seniormedlem
              --==FORUMRUNKER==--
              • Jan 2004
              • 10771

              Opprinnelig skrevet av Rønnern
              Det mest naturlige slik jeg ser det er at psykopaten og feltet rundt ham tar forsangeransvar den kampen. Jeg står bak på felt B og synger med på alle sangene som kommer og jeg synger i samfulle 90 minutter. Bortsett fra joikesangen, den hater jeg, men den spares vel til Tromsø. Er jeg kritisk til utvalget tar jeg det i pausen eller etter kampen.

              Det skal bli ufattelig deilig å ikke ha noe ansvar, bare stå og grue meg, synge, følge med på matchen og ha det vondt (som alltid mot søpla). Føler meg allerede 20 kilo lettere...
              nå er jeg ikke helt med....
              Kanarifugla flyr høyt i år!

              Kommentar

              • FUGlinho
                KFL styremedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2003
                • 2454

                Jeg syns Rønnern gjør en fantasisk jobb, og bør fortsette! Med PerA ved sin side blir det nok veldig bra mot søpla, men folk rundt omkring må ta mere ansvar og, ikke tenke at "andre synger sikkert så da trenger ikke jeg" og lignende. Mot vif må ALLE trå til med alt de har!
                Kim
                Styremedlem KFL

                Kommentar

                • FUGlinho
                  KFL styremedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2003
                  • 2454

                  Syns forøvrig at iL gjør en flott jobb også, og at han kanskje blir litt borte i mengden når han står som mot viking. Han bør komme seg opp på en stol han og, kanskje på felt a, men veit ikke åssen satsinga er der borte for tida fra kfl sin side
                  Kim
                  Styremedlem KFL

                  Kommentar

                  • Fugl1120
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Sep 2005
                    • 3528

                    Rønnern:

                    Jeg tolker ditt innlegg veldig rettet mot Felt C. Ser selvsagt at det kan se ut som en overreagering, men jeg tolket det som et "angrep" mot Felt C som jeg synes virket til å komme helt uten grunn. Jeg med mange andre setter selvsagt pris på jobben alle frivillige i KFL gjør, og mine innlegg var på ingen måte retta på deg som person, men det jeg tolket som et angrep på oss som illojale, noe jeg absolutt ikke synes vi er. Jeg skjønner ikke hva du sikter til med utsagnet i det hele tatt, men det kan du kanskje utdype. Var vi illojale fordi vi gikk lei av Rapid-sangen etter 3-4 minutter synging på en sang vi synes var monoton og kjedelig? Var vi illojale fordi vi ba om å bytte sang?

                    Som jeg nevnte i forrige innlegg, alle har forbedringspotensiale på feltet. Jeg opplevde også at det virket som det til tider var god stemning på søndag, men man blir en smule lurt dersom alle rundt deg er psykopater. Husker ikke hvilken kamp det var, men jeg husker meget godt at vi gikk hjem fra Felt C med troa på at vi hadde levert årets prestasjon på tribunen, men det viste seg at kun Felt C hadde en jævla god dag. Andre dager har det føltes totalt motsatt, nemlig at vi har hatt en bedriten dag. Jeg synes du stort sett virker som en veldig trivelig og positiv fyr og vi prøver så godt vi kan å hjelpe til med å få i gang sangene også på Felt C. At man da plutselig blir stempla som illojale og selverklærte verdensmestere er noe jeg reagerer på, men det kan selvsagt være jeg mistolket dette.
                    Lauken er vår venn!

                    Kommentar

                    • _Jonern
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2004
                      • 4377

                      At stemningen er laber for tiden kommer i hovedsak av at folk lever i sin lille egne verden og tror at KFL er verdens beste fans og at alt går av seg selv. Det er skummelt å skryte så jævlig av seg selv som det enkelte i KFL gjør. Noen ganger er det direkte flaut. Folk liker bedre å skryte av hvor gode man er, istedenfor å bidra på kampene.

                      Personlig mener jeg KFL har tapt seg de 2 siste sesongene. 2005/2006 var bra tider. Nå er stemningen dårligere, til dels p.g.a splittelser i fansen og forbi folk hviler på laurbærene. Jeg så/hørte Kjernen på sin nye plassering på Lerkendal mot VIF, og jeg tror aldri de har vært nærmere å være på vårt nivå noengang. Det bør jo være litt skremmende.

                      Den "skryt fra andre hold" tråden i dette forumet er pinlig, og burde vært slettet. Den bidrar bare til at folk lurer seg selv enda mer ved å tro at man automatisk er best. Hva VGlive, en eller annen "ekspertkommentator", eller isberget for den saks skyld mener om stemningen på Åråsen bør ikke være så interessant lenger.

                      Folk bør våkne opp før møtet med VIF!
                      ..................

                      Kommentar

                      • Torolf
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2004
                        • 9574

                        Opprinnelig skrevet av _Jonern
                        Den "skryt fra andre hold" tråden i dette forumet er pinlig, og burde vært slettet. Den bidrar bare til at folk lurer seg selv enda mer ved å tro at man automatisk er best. Hva VGlive, en eller annen "ekspertkommentator", eller isberget for den saks skyld mener om stemningen på Åråsen bør ikke være så interessant lenger.
                        Siden det var jeg som startet den tråden, får jeg prøve å forsvare den. Jeg synes det er verdt å lytte til hva media og ikke minst konkurrerende supportere synes om oss. De bør i utgangspunktet ha en litt mer objektiv mening enn oss som står midt oppi det. Fra mitt ståsted øverst på felt B var det god stemning på Viking-kampen helt fram til utlikninga, da virka det som om halvparten slutta å synge.
                        Opprinnelig skrevet av _Jonern
                        At stemningen er laber for tiden kommer i hovedsak av at folk lever i sin lille egne verden og tror at KFL er verdens beste fans og at alt går av seg selv. Det er skummelt å skryte så jævlig av seg selv som det enkelte i KFL gjør. Noen ganger er det direkte flaut. Folk liker bedre å skryte av hvor gode man er, istedenfor å bidra på kampene.
                        Jeg klarer fint å gjøre begge deler. Jeg er helt enig i at vi bør løfte oss noen hakk til neste kamp, men vi må ikke svartmale situasjonen og lure oss til å tro at vi er dårligere enn vi er heller.

                        Kommentar

                        • _Jonern
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2004
                          • 4377

                          Opprinnelig skrevet av Torolf
                          Siden det var jeg som startet den tråden, får jeg prøve å forsvare den. Jeg synes det er verdt å lytte til hva media og ikke minst konkurrerende supportere synes om oss. De bør i utgangspunktet ha en litt mer objektiv mening enn oss som står midt oppi det. Fra mitt ståsted øverst på felt B var det god stemning på Viking-kampen helt fram til utlikninga, da virka det som om halvparten slutta å synge.
                          .
                          Tja. Jeg kan uansett ikke se at det kommer noe godt ut av tråden. Det er ingen konstruktive komentarer, og det står jo skryt der uansett hvilken kamp det har vært, og hvordan stemningen egentlig var. Det sier seg selv at en utsendt komentator fra Tromsø legger ekstra merke til stemningen når man er vant med stemninga på Alfheim. Og hvis man får flotte komentarer på en egentlig dårlig dag da, så begynner man kanskje å tenke at stemningen ikke var så værst likevel, istedenfor å tenke forbedringer. Så faller nivået gradvis.

                          Man skal helt klart ha skryt etter bra innsats på tribunen, men når det blir samme greiene etter hver eneste kamp så har man lett for å slappe av.

                          Tråden hadde kanskje vært kul i 2005, da vi "slo igjennom" og tok steget forbi det som var best på stemning den gangen. Nå ødelegger den bare for oss selv mener nå jeg
                          ..................

                          Kommentar

                          • MortenA
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2007
                            • 3404

                            Stemningen var absolutt ikke bra. Stod som vanlig i trappa på felt A, og synes at stemningen var laber både der og på felt B. Skuffende innsats av undertegnende også, men jeg lar mye av skylden gå utover en liten forkjølelse som satte demper på sanginnsatsen, samt at det var første hjemmekamp og så igjen gamle kjente for første gang siden Oktober. Ble litt mye prating, men det forsvinner etter et par serierunder.

                            Når stemningen var så laber på feltet som den var på søndag synes jeg det blir litt pinlig å synge "Er det alltid så stille over der...". I tillegg føltes det som om det var nye tekster til en del gamle kjenninger noe som også skapte usikkerhet rundt hva det var man egentlig skulle synge.

                            Regner med at mesteparten av dette endrer seg når våren kommer og vi kommer ordentlig i gang igjen.
                            Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                            Kommentar

                            • veiron
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2003
                              • 6267

                              Opprinnelig skrevet av Rønnern
                              Trodde seriøst at stemninga på kampen mot Viking var ok, men skjønner nå at det var labre greier for de som ikke stod rundt meg.
                              Det var det jeg også trodde fra min uvante posisjon et annet sted enn feltet. Jeg har sagt dette tidligere i tråden, men jeg vil igjen påpeke at jeg hørte KFL hele tiden og med et jevnt bra trykk der jeg satt.
                              Derfor er jeg litt overrasket over at det tydeligvis var så mange som ikke bidro! Jeg ble kanskje litt lurt av at jeg aldri hørte noe til tantesupporterne fra Stavanger, samtidig som jeg faktisk ikke har noe særlig erfaring fra den posisjonen. Lurer virkelig på hvordan KFL høres ut på en bra dag!

                              Kommentar

                              • Tony
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2003
                                • 4737

                                Fra våres sittested på felt p så hørte man viking supportera samtidig som KFL sang. Jeg lurer da hvordan det blir når enga fyller hele Diadora...

                                Kommentar

                                • Rønnern
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2003
                                  • 6690

                                  Opprinnelig skrevet av iL
                                  nå er jeg ikke helt med....
                                  Det er rimelig klartekst det. Jeg er ikke forsanger mot søpla, vi har prøvd det nå og vet at det ikke funker, på tide å slippe løs psykopaten og Felt C.
                                  Mvh Ronnie "The Runner"
                                  LSK for alltid

                                  Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                                  Kommentar

                                  • Rønnern
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2003
                                    • 6690

                                    Opprinnelig skrevet av Tony
                                    Fra våres sittested på felt p så hørte man viking supportera samtidig som KFL sang. Jeg lurer da hvordan det blir når enga fyller hele Diadora...
                                    En ting er sikkert, uansett hvordan tribnunematchen går, om så KFL skulle gruse apeberget, så vil det komme mange folkelige enkeltpersoner med "konstruktiv" kritikk.
                                    Mvh Ronnie "The Runner"
                                    LSK for alltid

                                    Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                                    Kommentar

                                    • Mauer
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Aug 2007
                                      • 270

                                      Jeg har stått på felt A i flere år nå. Helt siden det var ganske laber stemning der. Men etter hvert fikk felt A skikkelig bra stemning med Per A som forsanger. Har stått der fast alle kamper med en stor vennegjeng. Jeg savne Per A på felt A mot viking nå..

                                      Kommentar

                                      • knut
                                        Make knut Great Again
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Dec 2006
                                        • 9413

                                        Husker ikke helt hvordan man quoter i quote...

                                        Men uansett sa jeg
                                        Opprinnelig skrevet av knut
                                        Personlig boikotter jeg mange av de monotone og kjedlige sanga vi har. Var derfor befriende å hoppe å dra innbyttertegn mot felt B når hele felt C var lei en gang.
                                        Fikk som svar:
                                        Opprinnelig skrevet av Raskolnikov
                                        Herlig holdning. Det er selvfølgelig ingen grunn til å støtte laget når man i stedet kan bruke tiden på å markere passiv motstand mot sangvalgene. Håper folk tar med seg denne typen innstilling fram mot VIF-kampen. Da får vi nok alle sammen en festkveld på tribunen.
                                        Støtter fortsatt laget når noe positivt skjer på banen mens sangen går, i form av klapping ell skriking, men gidder ikke synge på "melodier" jeg ikke liker. Det har ikke noe med støtten til laget å gjøre IMO.

                                        Opprinnelig skrevet av Raskolnikov
                                        Føler at du tar ting litt ut av kontekst. Både jeg og Rønnern svarte på innlegget til knut der vi kunne lese følgende:
                                        Han gir i klartekst uttrykk for at han ikke gidder å bidra når det kommer en sang han ikke liker. Feil?
                                        Riktig. Jeg er lei av kjipe ensformige melodier. Gi meg 'Sweet Caroline' snart a.

                                        Kommentar

                                        • Bobbythabird
                                          Seniormedlem
                                          Forumsadist
                                          • Aug 2005
                                          • 115

                                          Opp med hode kanaris! Det er tidlig i sesongen! Jeg vet at alle tar seg selv i nakken mot søpla å viser hva kfl er gode for!

                                          Mener selv dette har lite med forsangera å gjøre, her må hver enkelt person gå i seg selv!

                                          Ps!: Må få vekk daukjøttet på nedre felt C!
                                          Lillestrøm SK i mitt hjerte!!

                                          Kommentar

                                          Working...