Supporterkultur/ukultur generelt

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • mr.Jordbakke
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jun 2005
    • 3845

    Har du ikke selv vært med på å storme banen, tullebukk?

    Tommel opp fra alle som tidligere har vært med på å storme banen i LSK-sammenheng!

    (tommel opp fra meg)
    NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

    Mvh
    Mr.Jordbakke

    Kommentar

    • superbøffel
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2005
      • 5611

      Opprinnelig skrevet av Felt C
      Feil,det var ingen sen kveld.Heller tidlig ettermiddag,var ikke flomlys på den tiden.Var ikke rare banestorminga heller....
      Det føltes både sent og mørkt. Det begynner heldigvis å bli lenge siden.
      Enøyd i de blindes dal.

      Kommentar

      • LasseN
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • May 2005
        • 1610

        Opprinnelig skrevet av Emil B
        Hva tror dere skjer hvis vi hadde slått vif, brann eller rbk i en cup eller i en seriefinale? Det hadde garantert hvert mange som hadde løpt ut på banen!
        Hadde vi gjort dette nå etter en viktig kamp som innebar seriemesterskap, unngå nedrykk eller tilsvarende så kan du banne på at nøff hadde gitt oss det første poengtrekket for "usømmelig oppførsel".
        Hadde søpla eller barteland gjort det derimot...liten bot og dask på lanken.
        LasseN

        Kommentar

        • Kopperud
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2006
          • 1697

          Haha, går det ann i bli mer paranoid?
          Ultras Felt C 2005x2015

          Lillestrøm & Bajen

          Kommentar

          • MortenA
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2007
            • 3393

            Når det gjelder banestorming, så er det tydeligvis ikke like enkelt som alle skal ha det til. En liten fotnote ifra mitt gamle universitet:

            University of North Florida athletic director Lee Moon , on the aftermath of Thursday's buzzer-beating win over Belmont: “We got to teach our [basketball] fans how to properly rush the court. Some of them went on the floor and just stood around.”

            Kilde: http://m.jax2go.com/topic/1384-Ultim...cles/195602539
            Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

            Kommentar

            • MoBee
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jun 2004
              • 958

              Bedre med banestorming i glede enn dette her hvertfall:

              (VG Nett) Her er bildene som gjør at Manchester United sannsynligvis blir straffet etter drama-seieren over erkerival Manchester City i går kveld.

              (Unitedsupportere kastet ting på banen)

              Kaste ølflasker, det er skikkelig bra supporterkultur...

              Kommentar

              • Macho-Morten
                Ikke KFL-styremedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Aug 2005
                • 2687

                Selvfølgelig er kasting av skadelige gjenstander en fryktelig uting, men siden det var mot Craig Bellamy anser jeg dette som en ikke-sak.

                Kommentar

                • Emil B
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Feb 2006
                  • 5921

                  Opprinnelig skrevet av MoBee
                  Bedre med banestorming i glede enn dette her hvertfall:

                  (VG Nett) Her er bildene som gjør at Manchester United sannsynligvis blir straffet etter drama-seieren over erkerival Manchester City i går kveld.

                  (Unitedsupportere kastet ting på banen)

                  Kaste ølflasker, det er skikkelig bra supporterkultur...
                  Det var en ciderflaske!! Sto ca 20 meter fra city-fansen og der var det mange som kastet flakser og div andre ting på city-fansen. Er jo selvfølgelig helt natta.

                  Kommentar

                  • Tobben
                    Jeg elsker å kjøre trikk
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2005
                    • 1666

                    Vet ikke om dette er postet her før. Men jeg kom over denne først nå.

                    Fotbollskanalen innehåller allt för dig som älskar fotboll - oavsett om det gäller Allsvenskan, stora europeiska ligor eller internationella mästerskap


                    Arne Hegerfors er jo en komplett idiot!

                    Kommentar

                    • Percy Nilegård
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2003
                      • 5146

                      Har vært litt stille på tekstilfronten her nå, og det er jo litt kjedelig for meg som er nærmest sykelig opptatt av hva jeg og andre mennesker velger å ikle seg på kamp. Selv kjørte jeg juletrestil i mine yngre dager, men vokste bokstavelig talt fra det. I dag må vel stilen betegnes som hverdagslig, rett og slett helt vanlige klær, ingen uniform. Skjerf hører dog med.

                      Personlig synes jeg at vi tross min interesse for konfeksjon bør la hver enkelt bestemme hva de vil gå med på kamp innenfor rimelighetens grenser. Eneste bakdelen er at feltet nok ikke blir like gult som om alle hadde gått som juletrær. Og så er de nå unektelig veldig søte i disse draktene da
                      Last edited by RSP; 09.03.2010, 09:43. Begrunnelse: Moderering.
                      "Alltid blodsprengt"!
                      Fong/Macho

                      Even Nordlien

                      Kommentar

                      • veiron
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2003
                        • 6267

                        Denne passer vel godt inn her:
                        Fem personer ble arrestert og 11 politimenn ble skadet da fotballtilhengere gikk i tottene på hverandre søndag.


                        Håper vi slipper sånne tilstander i Norge!

                        Kommentar

                        • Tony
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2003
                          • 4737

                          Rapid spillere støtter pyroteknikk:

                          http://www.youtube.com/watch?v=eTggM1Rf ... r_embedded

                          Nyd de videoer og den musik, du holder af, upload originalt indhold, og del det hele med venner, familie og verden på YouTube.


                          Fra 1. januar 2010 ble det innført ny pyrolov i Østerrike. Det er mange grupper som støtter opp om å få fjerna denne loven, og man har da starta aksjonen "Pyrotechnik ist kein verbrechen" som betyr "Pyroteknikk er ikke et brudd"

                          Disse grupper støtter opp om aksjonen:

                          •Viola Fanatics Austria Wien 2001
                          •Fedayn Vienna 1995
                          •Kampfastllln Inzersdorf 2000
                          •Boys Viola 2003
                          •Weiss-Violett Brigaden
                          •Ultras Rapid
                          •Tornados Rapid
                          •Green Lions
                          •Lords Rapid
                          •Brigata Graz
                          •Grazer Sturmflut
                          •Jewels Sturm
                          •Verrückte Köpfe Innsbruck
                          •Vikings Linz
                          •Boys Lentia
                          •Glory Boys
                          •Ultras WNSC
                          •Union ‘99 Ultrà
                          •Blauhelme Linz
                          •Society Graz
                          •Südchaos Steyr

                          Kommentar

                          • Herman
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Feb 2010
                            • 1101

                            Tidligere RBK spiller Sebastian Eguren valgte AIK da han måtte finne seg en ny klubb. Tidligere har han spilt for Hammarby, de store rivalene til AIK. Så på dagens AIK trening stormet Hammarby supportere treningsfeltet for å ta Eguren.

                            Twitter

                            Kommentar

                            • Vestfold Kanaris
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Oct 2004
                              • 4583

                              Han får takke seg sjøl. Etter alt snakket om at han ville avslutte karrieren i bajen og hans tette kontakt med supporterne burde han valgt seg en annen klubb.

                              LOUD
                              PROUD
                              ULTRA

                              Kommentar

                              • Hexaphim
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • May 2006
                                • 2753

                                Så hvis en tidligere LSK-spiller går til søpla er det greit for LSK-supportere å angripe ham fysisk?
                                "Debating creationists on the topic of evolution is rather like trying to play chess with a pigeon; it knocks the pieces over, craps on the board, and flies back to its flock to claim victory." - S. D. Weitzenhoffer.

                                Kommentar

                                • Serbern
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2006
                                  • 5496

                                  Han når ikke vår judas opp til anklene en gang.

                                  Kommentar

                                  • Macho-Morten
                                    Ikke KFL-styremedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Aug 2005
                                    • 2687

                                    Mer utfyllende om hæljas steinkasting med mer i et kurdisk område i Tyrkia:

                                    When football and politics clash in Turkey

                                    With the Kurdish issue high on the political agenda any match in Diyarbakir is subject to heavy media interest, and round two of the clash with Bursa was no exception. Diyarbakir is the largest city in the SE of Turkey and is predominantly Kurdish whereas Bursa is an industrial city in the NE, well developed and has a nationalist edge to its support which matches the rest of the country. The events unfolded as follows:

                                    This weekend saw Bursaspor travel to face Diyarbakirspor in a match where everyone expected trouble but nobody could really have predicted how bad it actually ended up.

                                    The match earlier in the season ended in a 4-0 home win for Bursa but with chants of "PKK Outside" from the Bursaspor fans and a response of broken chairs thrown onto the pitch by the Diyarbakir supporters put everyone on high alert for the return match.

                                    The tension rose in midweek when the governor of Diyarbakir said away fans would not be welcome and Bursaspor tried to get permission from the TFF(Turkey Football Federation) to arrive on the day of the game to avoid inciting further tensions. At 1 am Diyarbakir fans went to the Bursa hotel and beat drums until 3am to disrupt their sleep.

                                    On the day of the game the national anthem was whistled at by many and then the hail of missiles, from lighters to rocks, started. When the game kicked off the first target was Ivankov the Bursa keeper who fled his area after being subjected to a barrage of missiles. The game continued and when Bursa won their first corner ten policemen had to protect Ali Tandogan while he tried to take it. After 17 minutes when Bursa won another corner on the opposite side of the pitch the same player was subject to another hail of missiles, one of which struck the assistant referee on the back of his neck. This resulted in the referee and the Bursa players fleeing the pitch and the Diyarbakir board and players appealing for calm by asking them to support their team.

                                    After some consulting with the TFF the referee, Mustafa Kamil Abitoglu, abandoned the game and the Bursaspor players left the ground in unmarked police coaches. This where one major problem occurs, the chairman of Diyarbakirspor, Çetin Sümer, said he believed the game could have continued and was not aware that Bursa had left the ground until they had arrived at the airport. As Bursaspor were fleeing the stadium and driving to the airport their convoy was subjected to a ferocious barrage of rocks, the TV footage released by Bursaspor TV from inside one of the coaches shows windows being broken, players kneeling on the floor and the constant thud of rocks hitting the sides of the coach. Other pictures show the players wearing riot helmets.

                                    So what will happen now? Bursa will be awarded the match 3-0, Diyarbakir will be fined money they do not have, and their stadium will be closed for a number of games which will be played behind closed doors in another city.

                                    Bildegalleri fra kampen finnes her, og video av den nevnte corneren finnes i Fener-tråden ()

                                    Kommentar

                                    • Tobben
                                      Jeg elsker å kjøre trikk
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2005
                                      • 1666

                                      Opprinnelig skrevet av Macho-Morten
                                      After some consulting with the TFF the referee, Mustafa Kamil Abitoglu, abandoned the game and the Bursaspor players left the ground in unmarked police coaches. This where one major problem occurs, the chairman of Diyarbakirspor, Çetin Sümer, said he believed the game could have continued and was not aware that Bursa had left the ground until they had arrived at the airport. As Bursaspor were fleeing the stadium and driving to the airport their convoy was subjected to a ferocious barrage of rocks, the TV footage released by Bursaspor TV from inside one of the coaches shows windows being broken, players kneeling on the floor and the constant thud of rocks hitting the sides of the coach. Other pictures show the players wearing riot helmets.


                                      (Etter 6 min så begynner steiningen av spillerbussen)

                                      Kommentar

                                      • King_Raymond
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2003
                                        • 4987

                                        Opprinnelig skrevet av Hexaphim
                                        Så hvis en tidligere LSK-spiller går til søpla er det greit for LSK-supportere å angripe ham fysisk?
                                        Han ble ikke angrepet fysisk.
                                        Ultras Felt C Lillestrøm

                                        Kommentar

                                        • *46*

                                          Opprinnelig skrevet av Herman
                                          Tidligere RBK spiller Sebastian Eguren valgte AIK da han måtte finne seg en ny klubb. Tidligere har han spilt for Hammarby, de store rivalene til AIK. Så på dagens AIK trening stormet Hammarby supportere treningsfeltet for å ta Eguren.

                                          http://www.dagbladet.no/2010/03/10/s...ball/10796107/
                                          Mer om episoden her: http://www.dn.se/sport/fotboll/hulig...ning-1.1059001

                                          Har null forståelse at en gruppe mennesker kan være så korte i tankegangen - en skam for fotballen!

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎