Kunngjøring fra LSK angående supportergrupperinger

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • FUGlinho
    KFL styremedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 2454

    #21
    Opprinnelig skrevet av KFL109
    Nå er det vel én ting som gjelder: Drite i grupper, alle i én klump
    Er vel det som er litt av poenget da? At hvis alle står i en klump så blir de sett på som en gruppe?
    Kim
    Styremedlem KFL

    Kommentar

    • FUGlinho
      KFL styremedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2003
      • 2454

      #22
      Opprinnelig skrevet av gamle-perta
      Noen må rett og slett få en forklaring fra LSK på hvorfor denne kryptiske meldingen plutselig dukker opp nå.
      Og selv om KFL formelt ikke er part i konflikten, så tror jeg det beste er at de som organisasjon tar kontakten.
      Meldingen, slik den nå lyder, kan skape helt unødvendig støy og dårlig stemning. Derfor bør evt misforståelser og uklarheter ryddes av veien snarest.
      Og jeg håper dette kan skje før avspark i kveld.
      Få LSK til å forstå at vi vil ha disse folka med i klumpen!
      Kim
      Styremedlem KFL

      Kommentar

      • King_Raymond
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2003
        • 4987

        #23
        Dette er rett og slett bare fantastisk. Etter tribunereglementet til LSK kom i fjor sluttet vi å bruke skjerf, klær, bannere osv fordi sånn var regla, og vi gjør det meste for å se fugla spille(tape overalt). Nå må vi også slutte å stå/sitte på kamp sammen. På hvilken måte kan det skade LSK at vi står 25 stk sammen på kamp når vi ikke bruker noe ultrasrelatert "materiale" og ikke lager noe bråk.

        Det er bare å gratulerer Lillestrøm Sportsklubb. 14. plass på tabellen, tilskuertallet synker og man bruker ressurser på å true 25 kamerater som reiser landet rundt for å se fugla tape. Dra til #######!
        Ultras Felt C Lillestrøm

        Kommentar

        • BennyLem
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2005
          • 2902

          #24
          Opprinnelig skrevet av King_Raymond
          Dette er rett og slett bare fantastisk. Etter tribunereglementet til LSK kom i fjor sluttet vi å bruke skjerf, klær, bannere osv fordi sånn var regla, og vi gjør det meste for å se fugla spille(tape overalt). Nå må vi også slutte å stå/sitte på kamp sammen. På hvilken måte kan det skade LSK at vi står 25 stk sammen på kamp når vi ikke bruker noe ultrasrelatert "materiale" og ikke lager noe bråk.

          Det er bare å gratulerer Lillestrøm Sportsklubb. 14. plass på tabellen, tilskuertallet synker og man bruker ressurser på å true 25 kamerater som reiser landet rundt for å se fugla tape. Dra til #######!
          Helt enig her. Dette absurde og halv-kryptiske skrivet er signert "Styre og administrasjon i LSK". Slik jeg ser det er styret og administrasjonen som må gå, ikke folkelige enkeltpersoner som tilfeldigvis sitter sammen på Felt P.

          Det jeg oppfatter det fra Felt O er at det er god stemning og ikke noe tull på Felt P.Hvorfor skal dette dras frem nå? Problemene i LSK finnes på banen, i korridorene og på kontorene, ikke på tribunen.

          Styret og administrasjonen må gå.
          Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

          Kommentar

          • CFD
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • May 2004
            • 2319

            #25
            Nytt latterlig utspill av LSK. Jeg vet ikke om jeg skal le eller grine. Dette er så latterlig og klubben prøver hele tiden å distansere seg fra sine egne supportere med slike meldinger som denne gang kommer helt ut fra intet.

            Det er tross alt LSK vi snakker om her. Den bedriften i landet som gjør minst for å beholde kundene sine og den absolutt mest kundefiendtlige bedriften i Norge? Hadde ikke fotball vært for følelser hadde jeg byttet leverandør for mange år siden.
            Tankegangen til AS Norge: Det skal kvoteres inn. Man skal ikke velge de beste kandidatene. Man skal velge inn de små og svake sånn at de også kan få noe å glede seg over

            Kommentar

            • Mr.Bird
              Medlem
              Møteplager
              • Mar 2009
              • 76

              #26
              Igjen klarer LSK å overgå seg selv. Jeg må si det at jeg har problemer med å tro at de kan toppe dette, men det har jeg sagt de andre gangene også. I situasjonen LSK har havnet i, er dette deg jeg ville satt sist på listen med gjøremål.

              Som noen har nevnt tideligere, må vel hovedmålet være å få folk på kamper. Nå som endelig laget har startet å hente poeng, vil det trekke til seg folk, men ved å lage regler som gjør det vanskeligere å være supporter, vil dette få færre til å komme på kamp. Når i tillegg personer som er gode ressurser for tribunelivet på Årårsen (og borte), nektes å stå sammen med kompiser, har LSK nok en gang klart å overgå seg selv.

              I den situasjonen LSK er i nå, med tanke på tabellsituasjon og den forferdelige finanskrisen, ville jeg fokusert mest på å få folk på matcher. Huske på det at uten supportere er ikke fotballen en dritt! Spillerne får ikke støtte og klubben får ikke penger i kassa!

              Og liker ikke LSK alternative grupper, så må jeg si at det er bedre at folk velger å kalle seg ultras/folkelig, istedenfor å verve seg til SKF. For min del er det ikke tvil om hvilken av disse "gruppene" man bør velge, om man er en såkalt "alternativ supporter."

              LSK, UTEN SUPPORTERE ER DERE IKKE EN DRITT! Dere må jobbe mer for de som støtter og elsker klubben, istedenfor å regelrett arbeide mot dem!!
              MCMXVII

              Kommentar

              • Bjornardo
                Medlem
                Hoffnarr
                • Jul 2008
                • 56

                #27
                Det eneste lsk oppnår med dette er jo mindre publikum og risken at "alternative" supportere blir mere alternative siden de uansett ikke kan få dratt på kamp. dette er jo seriøst helt idiotisk.
                En folkelig enkeltperson. :)

                Kommentar

                • skotten
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2004
                  • 1794

                  #28
                  Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                  Noen må rett og slett få en forklaring fra LSK på hvorfor denne kryptiske meldingen plutselig dukker opp nå.
                  Helt enig, og meldingen bør være utvetydig, oppklarende og offisiell.

                  Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                  Og selv om KFL formelt ikke er part i konflikten, så tror jeg det beste er at de som organisasjon tar kontakten.
                  Kanskje har du rett i at det ville være lurt av KFL å "gripe inn" her, men etter hva jeg har skjønt dreier dette seg om en gjeng der de aller fleste (om ikke alle) har valgt å stå uten medlemskap i organisasjonen. Hvis KFL skulle bruke noe som helst energi på denne saken, forventer jeg i det minste at disse folka viser anstendighet nok til å ordne med medlemsskap i KFL fort som f...

                  Kommentar

                  • UltraFo
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jun 2007
                    • 800

                    #29
                    Planen idag, uavhening om vi er medlem i KFL eller ikke var å hjelpe KFL og skape ett helvetes liv og ett sinnsykt flagg hav i "klumpen". Det frister ikke så mye nå lenger når man får denne slengt i trynet. Viktigste for oss er å støtte gutta på banen til 3 nye viktige poeng, ikke krangle med LSK og sitte spredt utover pga vi ikke får stå sammen i klumpen å gjøre det vi liker best.
                    UFC ~ Gulsvarte Brødre

                    Kommentar

                    • Tony
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2003
                      • 4737

                      #30
                      Jeg er medlem. Det er også noen til som er det.

                      Jeg begynner å bli mer og mer gira på å stå iklumpen. Velger LSK da å utestenge oss for å følge oppfordringen til KFL om de mest mentale i klumpen forventer jeg også å få støtte hvis man skullebli utestengt av å stå i klumpen

                      Kommentar

                      • veiron
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2003
                        • 6267

                        #31
                        Opprinnelig skrevet av Tony
                        Jeg er medlem. Det er også noen til som er det.

                        Jeg begynner å bli mer og mer gira på å stå iklumpen. Velger LSK da å utestenge oss for å følge oppfordringen til KFL om de mest mentale i klumpen forventer jeg også å få støtte hvis man skullebli utestengt av å stå i klumpen
                        Det forventer jeg også at du/dere får. Min støtte får dere hvertfall.
                        Om folk faktisk blir utestengt for noe så idiotisk som at de ønsker å stå samlet med KFL, uten engang å bruke egne effekter, så har LSK så forbanna feil fokus i en tid der de sliter på andre og viktigere områder. Da burde det faktisk få en konsekvens for beslutningstagerne.

                        Kommentar

                        • gamle-perta
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Sep 2004
                          • 2418

                          #32
                          Opprinnelig skrevet av skotten


                          Kanskje har du rett i at det ville være lurt av KFL å "gripe inn" her, men etter hva jeg har skjønt dreier dette seg om en gjeng der de aller fleste (om ikke alle) har valgt å stå uten medlemskap i organisasjonen. Hvis KFL skulle bruke noe som helst energi på denne saken, forventer jeg i det minste at disse folka viser anstendighet nok til å ordne med medlemsskap i KFL fort som f...
                          Enig i det. Men av innleggene her på forumet, så tyder det jo på at LSKs taktikk også forundrer og opprører mange KFL-medlemmer. Derfor tror jeg det kan være på sin plass med en "oppklaring".
                          Samtidig vil jeg advare mot å overtolke utspillet fra lsk som en ny "krigserklæring". Jeg velger foreløpig å se på det som klønete.
                          Og jeg er fortsatt stor tilhenger av de vedtatte tribunereglene.
                          Mvh
                          Gammer´n (Per T)

                          Kommentar

                          • skotten
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2004
                            • 1794

                            #33
                            Jeg vet ikke mer enn det som står i den kryptiske meldinga på LSK's hjemmesider, som ei heller jeg forsto vitsen eller timinga med. Sånn den er skrevet, klarer jeg ikke å tolke at det skal være noe i veien for at ultraser står i nærheten av hverandre (så lenge tribunereglementet følges).

                            Det kunne virke på Tony sitt innlegg som at han satt på ytterligere informasjon, siden han ganske bastant konkluderte med at ultraser ikke kan stå i klumpen i dag. Kunne du oppklart litt mer for dette Tony, og evt hvilke du har pratet med?

                            Kommentar

                            • Kvittre
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Apr 2006
                              • 265

                              #34
                              Opprinnelig skrevet av UltraFo
                              Planen idag, uavhening om vi er medlem i KFL eller ikke var å hjelpe KFL og skape ett helvetes liv og ett sinnsykt flagg hav i "klumpen". Det frister ikke så mye nå lenger når man får denne slengt i trynet. Viktigste for oss er å støtte gutta på banen til 3 nye viktige poeng, ikke krangle med LSK og sitte spredt utover pga vi ikke får stå sammen i klumpen å gjøre det vi liker best.
                              Om det viktigste er å støtte gutta til 3 poeng og lage ett sinnsykt liv og det er KUN det som er deres misjon, står det vel ingen steder at dere ikke kan det? Bare følg rettningslinjene, dropp å fronte Ultras, bli en del av KFL og følg reglene som er enstemmig vedtatt, så er det svære dører som står på vidt gap!
                              Man får sjelden i pose og sekk her i livet, så prioriter og velg det som tross alt er viktigst for dere: Støtt gutta til 3 nye livsviktige poeng!

                              Forøvrig enig at det er et merklig utspill fra LSK..

                              Kommentar

                              • CFD
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • May 2004
                                • 2319

                                #35
                                Det står jo klart i tribunereglemanget at LSK ikke ønsker andre supportergrupperinger en KFL på tribunen. Det betyr at hvis man går som en gruppe (altså sammen med en kamerat) så kan man bli nektet fordi en vakt oppfatter dem som en gruppe. Det er satt litt på spissen ,men jeg mener LSK aktivt prøver å hindre supportere som bidrar til å dra på kamp.

                                Latterlig.. Etter en vår uten mye negativ omtale fra klubben så kommer dette. Jeg håper virkelig dette er myntet på Casuals og ikke vanlige supportere. Dette burde vært klart definert i meldingen samt en begrunnelse og forklaring i hva casuals er.
                                Tankegangen til AS Norge: Det skal kvoteres inn. Man skal ikke velge de beste kandidatene. Man skal velge inn de små og svake sånn at de også kan få noe å glede seg over

                                Kommentar

                                • Tony
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2003
                                  • 4737

                                  #36
                                  Opprinnelig skrevet av skotten
                                  Jeg vet ikke mer enn det som står i den kryptiske meldinga på LSK's hjemmesider, som ei heller jeg forsto vitsen eller timinga med. Sånn den er skrevet, klarer jeg ikke å tolke at det skal være noe i veien for at ultraser står i nærheten av hverandre (så lenge tribunereglementet følges).

                                  Det kunne virke på Tony sitt innlegg som at han satt på ytterligere informasjon, siden han ganske bastant konkluderte med at ultraser ikke kan stå i klumpen i dag. Kunne du oppklart litt mer for dette Tony, og evt hvilke du har pratet med?
                                  Det kan jeg vel.

                                  Frode ringte meg tidligere idag etter det første innlegget mitt og sa at ingen vil få problemer ved inngangen i dag. Men LSK har i hele år sett på oss som en gruppe og hvis vi fortsetter fremover som vi har gjort vil vi bli utestengt.

                                  3 av oss skulle ha blitt ringt til før kunngjøringa kom ut av noen i LSK. Velger å ikke si navnet. Dette har ikke skjedd. Jeg har prøvd å ringe denne personen uten å få svar eller blitt ringt opp igjen.

                                  Det er det jeg vet

                                  Kommentar

                                  • Tony
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2003
                                    • 4737

                                    #37
                                    Kan også legge til siste linje fra LSK hvor jeg tolker det med "umiddelbar virkning"

                                    Kvittre: skjønner at du ikke er vår største forsvarer, men ærlig talt, det har vel ikke vært noe ultras relatert i forbindelse med de det gjelder i år?

                                    Kommentar

                                    • krisruds
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • May 2005
                                      • 839

                                      #38
                                      Dere 25stk kameraten som Tony snakker om.
                                      Jeg lurer faktisk litt på hva LSK sier om hvor mange meter det må være i mellom dere for at det ikke skal regnes som en gruppe?
                                      Kan dere kun stå 2 & 2 eller kan dere stå 4 & 4?
                                      Eller hvis dere er uheldig så var det bare 5meter i mellom 2 par venner slik at det blir sett på som ei lita gruppe.
                                      Dette blir jo bare helt løk av LSK. Bra de bruker ressursene på riktig sted /ironi


                                      Nei, selv har jeg jo sagt hva jeg synes om Ultras etc tidligere, men dette blir faktisk bare for dumt at LSK.

                                      Hvis jeg velger å ta med meg 5-6 kompiser på kamp så blir vi faktisk en liten gruppe, blir vi da sett på som en konkurent til KFL?
                                      krisruds medlem av KFL siden 1996


                                      OI OI OI nå har vi det morro :)

                                      BTW: Jeg leser ikke korektur på mine innlegg, det orker jeg ikke pga mange skrivefeil.

                                      Kommentar

                                      • skotten
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2004
                                        • 1794

                                        #39
                                        Opprinnelig skrevet av Tony
                                        Det kan jeg vel.

                                        Frode ringte meg tidligere idag etter det første innlegget mitt og sa at ingen vil få problemer ved inngangen i dag. Men LSK har i hele år sett på oss som en gruppe og hvis vi fortsetter fremover som vi har gjort vil vi bli utestengt.

                                        3 av oss skulle ha blitt ringt til før kunngjøringa kom ut av noen i LSK. Velger å ikke si navnet. Dette har ikke skjedd. Jeg har prøvd å ringe denne personen uten å få svar eller blitt ringt opp igjen.

                                        Det er det jeg vet
                                        Takker for oppklaring! Kan ikke se at LSK skulle få vann på mølla av at dere står i klumpen på Ullevaal i dagens kamp. (så lenge dere ikke blir en klump i klumpen) Skulle de det, vil dere i hvertfall ha min fulle støtte i denne saken. Jeg tolker det du skriver mer som en korreks i forhold til måten ting er løst hjemme på Åråsen. De ser nok på plasseringen på Åråsen som en outing om at gruppa lever i beste velgående, hvilket de nok finner provoserende og mener er brudd på tribunereglementet.

                                        Personlig har jeg ingen problemer med dagens situasjon på Åråsen, men jeg ønsker gjerne gjengen velkommen tilbake på feltet (som KFL-medl - kledd i hva faen dem vil bortsett fra effekter med gruppetilhørighet). Jeg presiserer at hvis LSK tolker dagens plassering som brudd på reglementet, er jeg ikke enig - selv om jeg til en viss grad forstår at de føler seg litt provosert.

                                        Kommentar

                                        • Tony
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Nov 2003
                                          • 4737

                                          #40
                                          Nå har jeg endelig fått tak i den personen fra LSK. Han sa det hadde kommet mye klager på hvordan vi var i Drammen. Vi hadde visstnok hysja ned sanger, startet egne sanger osv.

                                          Hvis alle husker hvordan det var i Drammen så stemmer vel ikke dette?

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎