Kunngjøring fra LSK angående supportergrupperinger

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kvittre
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Apr 2006
    • 265

    #41
    Opprinnelig skrevet av Tony
    Kan også legge til siste linje fra LSK hvor jeg tolker det med "umiddelbar virkning"

    Kvittre: skjønner at du ikke er vår største forsvarer, men ærlig talt, det har vel ikke vært noe ultras relatert i forbindelse med de det gjelder i år?
    Du har rett i at jeg ikke har mye til overs for grupperinger som i mine øyne, setter seg selv høyere enn klubben. Men tro det eller ei, så er rettferdighet viktig for meg.
    Jeg synes ultrasenes tidligere oppførsel har gjort at de ikke er i en situasjon, der de kan kreve noe som helst fra LSK.. selv om det ikke har vært store opptrinn i år.
    Så kan man spørre seg om hvorfor.. Er det fordi de ikke lenger har innpass som en samlet gruppe? Har tiltakene gitt resultater?
    Jeg har ikke imot dere som enkelt personer, men som gruppe.. og om det er støtte som er viktigst for dere, skjønner jeg ikke for mitt bare liv, at dere ikke kan legge bort Ultras imagen og være en del av KFL.

    Kommentar

    • Kvittre
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Apr 2006
      • 265

      #42
      Opprinnelig skrevet av Tony
      Nå har jeg endelig fått tak i den personen fra LSK. Han sa det hadde kommet mye klager på hvordan vi var i Drammen. Vi hadde visstnok hysja ned sanger, startet egne sanger osv.

      Hvis alle husker hvordan det var i Drammen så stemmer vel ikke dette?
      Da fikk i tilfelle ikke jeg det med meg, men det var sikkert fordi alle sang så høyt og flagga noe innmari... Kjempestemning, synes nå jeg.. og sånn jeg skulle ønske det var hver kamp!
      Kanskje de forveklser med Start kampen..

      Kommentar

      • CFD
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • May 2004
        • 2319

        #43
        Opprinnelig skrevet av Kvittre
        Jeg har ikke imot dere som enkelt personer, men som gruppe.. og om det er støtte som er viktigst for dere, skjønner jeg ikke for mitt bare liv, at dere ikke kan legge bort Ultras imagen og være en del av KFL.
        Har man ikke lagt bort denne imagen allerede ved å legge bort effektene? Eller er det galt å ikke gå med gule og svarte effekter? La oss ikke begynne å eksludere personer som ønsker å både se og støtte fugla. Om det er en person som går på kamp alene eller om det er en vennegjeng bør være revnende likegyldig.

        Kom gjerne med god argumentasjon om hva du mener er galt med en gruppe som ønsker å støtte fugla og liker tribuneliv.
        Tankegangen til AS Norge: Det skal kvoteres inn. Man skal ikke velge de beste kandidatene. Man skal velge inn de små og svake sånn at de også kan få noe å glede seg over

        Kommentar

        • Kvittre
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Apr 2006
          • 265

          #44
          Opprinnelig skrevet av CFD
          Har man ikke lagt bort denne imagen allerede ved å legge bort effektene? Eller er det galt å ikke gå med gule og svarte effekter? La oss ikke begynne å eksludere personer som ønsker å både se og støtte fugla. Om det er en person som går på kamp alene eller om det er en vennegjeng bør være revnende likegyldig.

          Kom gjerne med god argumentasjon om hva du mener er galt med en gruppe som ønsker å støtte fugla og liker tribuneliv.
          Her tror jeg du faktisk gjør deg dummere enn det du er.. nyeksaminert og greier! Folk kan gå i akkurat det de vil for min del, og eksklusjon av personer bør bare skje dersom disse ikke følger gitte rettningslinjer. Ganske enkelt igrunn.
          Om du hadde giddi ta deg bryet å lese alt jeg har skrevet om ultras osv, har jeg ALLTID vært av den oppfattelsen at så lenge de følger KFL og LSK sine rettningslinjer, så ser jeg at de har mye å bidra med stemningsmessig. (selv om jeg personlig ikke kan skjønne hvorfor de må stå utenfor en gruppe som har samme mål og samme engasjement..)
          Honnør til Tony forresten, som jeg synes klarer å holde diskusjonene på et saklig nivå her inne.

          Kommentar

          • mr.Jordbakke
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jun 2005
            • 3845

            #45
            Opprinnelig skrevet av Tony
            Nå har jeg endelig fått tak i den personen fra LSK. Han sa det hadde kommet mye klager på hvordan vi var i Drammen. Vi hadde visstnok hysja ned sanger, startet egne sanger osv.

            Hvis alle husker hvordan det var i Drammen så stemmer vel ikke dette?
            Klager i Drammen? Da må de ha kommet fra GU, som følte seg overkjørt av fantastiske LSK-supportere!

            Ellers må jeg si meg enig med Skotten i at dere er velkommen tilbake på feltet som KFL-medlemmer, dog uten effekter med annen gruppetilhørighet.
            NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

            Mvh
            Mr.Jordbakke

            Kommentar

            • mr.Jordbakke
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jun 2005
              • 3845

              #46
              Opprinnelig skrevet av Mr.Bird
              Nå som endelig laget har startet å hente poeng, vil det trekke til seg folk, men ved å lage regler som gjør det vanskeligere å være supporter, vil dette få færre til å komme på kamp.

              LSK, UTEN SUPPORTERE ER DERE IKKE EN DRITT! Dere må jobbe mer for de som støtter og elsker klubben, istedenfor å regelrett arbeide mot dem!!
              Nå er det vel slik at en meget stor majoritet ikke har noen som helst problemer med å følge tribunereglementet til LSK. Så at dette skulle føre til en markant tilbakegang av supportere på kamp er nok en svært overdreven frykt fra din side.
              NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

              Mvh
              Mr.Jordbakke

              Kommentar

              • Mr.Bird
                Medlem
                Møteplager
                • Mar 2009
                • 76

                #47
                Opprinnelig skrevet av mr.Jordbakke
                Nå er det vel slik at en meget stor majoritet ikke har noen som helst problemer med å følge tribunereglementet til LSK. Så at dette skulle føre til en markant tilbakegang av supportere på kamp er nok en svært overdreven frykt fra din side.
                Jeg vet bare at LSK klarer å overgå seg selv gang på gang. Og jeg er enig at 25 personer fra eller til betyr kanskje ikke så mye for noen, men det er synd å nekte ressurs sterke personer adgang, fordi de står med venner. Personelig ønsker jeg flest mulig på kamp, for å støtte LSK, og holder seg til reglene, som de faktisk gjør.
                MCMXVII

                Kommentar

                • mr.Jordbakke
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jun 2005
                  • 3845

                  #48
                  Opprinnelig skrevet av Mr.Bird
                  Personelig ønsker jeg flest mulig på kamp, for å støtte LSK, og holder seg til reglene, som de faktisk gjør.
                  Da er vi enige.
                  NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

                  Mvh
                  Mr.Jordbakke

                  Kommentar

                  • KFL109
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Dec 2003
                    • 1958

                    #49
                    Jeg synes det fungerte glimrende på tribunen i kveld. Sånn ønsker jeg å se Kanari-Fansen! Så håper jeg at enkeltpersonene som valgte å bidra og støtte opp om tribuneopplegget fikk mersmak.

                    I mine øyne var det sånn tribunereglementet for bortebane var ment å fungere. Alle drar lasset sammen for å støtte laget maksimalt. Ingen er opptatt av noen egotripp.

                    Det går an å kritisere LSKs kunngjøring. Men jeg håper at ingen velger å gå i krigen på denne saken.

                    Og helt ærlig talt: Det er vesensforskjell på hvordan den utvida Kanari-Fansen fungerte i kveld sammenligna med for eksempel åpningsmatchen i flyhangaren. Dette er veien å gå!
                    Vidar Evje

                    Kommentar

                    • 123
                      Medlem
                      Hoffnarr
                      • Mar 2009
                      • 57

                      #50
                      Jeg forstår bare ikke hvorfor man på død og liv skal presses inn i en supporterklubb for å få lov til å være en del av støtten til klubben vår.

                      Ser dere på alle syngende uten medlemsskap i supporterklubben som dårligere fans? Blir man automatisk en bedre supporter av å ha "riktig" medlemsskap i orden?

                      For ordens skyld var det virkelig moro i klumpen idag, men undrer om dem uten medlemsskap i supporterklubben hadde det mindre gøy enn dem som har betalt kontingent i LSKs supporterklubb.

                      Er ikke det viktigste at alle støtter Lillestrøm på en god måte, eller er det viktigere med riktig medlemsskap?

                      LSK-supporter!
                      25.11.05

                      CONTRO IL CALCIO MODERNO

                      Kommentar

                      • FUGlinho
                        KFL styremedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2003
                        • 2454

                        #51
                        Opprinnelig skrevet av 123
                        Jeg forstår bare ikke hvorfor man på død og liv skal presses inn i en supporterklubb for å få lov til å være en del av støtten til klubben vår.
                        Du presses da ikke inn i KFL? Men hvorfor skal feltet til kanarifansen være for folk som ikke vil være medlemmer når det er KFL som har kjempa så hardt for det?

                        Opprinnelig skrevet av 123
                        Ser dere på alle syngende uten medlemsskap i supporterklubben som dårligere fans? Blir man automatisk en bedre supporter av å ha "riktig" medlemsskap i orden?
                        Er vel ingen som har sagt det?

                        Opprinnelig skrevet av 123
                        For ordens skyld var det virkelig moro i klumpen idag, men undrer om dem uten medlemsskap i supporterklubben hadde det mindre gøy enn dem som har betalt kontingent i LSKs supporterklubb.
                        Alltid gøy i klumpen
                        Kim
                        Styremedlem KFL

                        Kommentar

                        • veiron
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2003
                          • 6267

                          #52
                          Opprinnelig skrevet av 123
                          Jeg forstår bare ikke hvorfor man på død og liv skal presses inn i en supporterklubb for å få lov til å være en del av støtten til klubben vår.

                          Ser dere på alle syngende uten medlemsskap i supporterklubben som dårligere fans? Blir man automatisk en bedre supporter av å ha "riktig" medlemsskap i orden?
                          Svaret på dette er jo enkelt da. Man ønsker jo selvfølgelig en sterk og samstemt supporterklubb, og å betale medlemsskontigent en gang i året ser jeg jeg virkelig ikke problemet med! Skal man drifte en supporterklubb er man jo avhengig av inntekter. Og jo fler som betaler, jo mer midler har KFL.
                          Jeg synes det er helt greit at noen velger å ikke betale medlemsskap, men da kan de jo heller ikke forvente seg at de skal få de samme godene som oss betalende KFL-medlemmer..

                          Kommentar

                          • mr.sandass
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Nov 2005
                            • 972

                            #53
                            Opprinnelig skrevet av veiron
                            Svaret på dette er jo enkelt da. Man ønsker jo selvfølgelig en sterk og samstemt supporterklubb, og å betale medlemsskontigent en gang i året ser jeg jeg virkelig ikke problemet med! Skal man drifte en supporterklubb er man jo avhengig av inntekter. Og jo fler som betaler, jo mer midler har KFL.
                            Jeg synes det er helt greit at noen velger å ikke betale medlemsskap, men da kan de jo heller ikke forvente seg at de skal få de samme godene som oss betalende KFL-medlemmer..
                            Jeg bare nevner at mens UFC var på sin plass på felt c så var omtrent hele gruppa medlem av KFL inkludert meg selv.
                            www.ultrasfeltc.net

                            Kommentar

                            • Torolf
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2004
                              • 9574

                              #54
                              Opprinnelig skrevet av KFL109
                              Det går an å kritisere LSKs kunngjøring. Men jeg håper at ingen velger å gå i krigen på denne saken.
                              Jeg vil gjerne få presisere hvorfor jeg kritiserte LSKs kunngjøring. Jeg kritiserte den utelukkende fordi den manglet informasjonsverdi og derfor skapte unødig forvirring og uro. LSK burde ha presisert hva som var grunnen til at de gikk ut med denne advarselen nå og hva de eventuelle umiddelbare konsekvensene av brudd på tribunereglementet ville være.

                              Kommentar

                              • FUGlinho
                                KFL styremedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2003
                                • 2454

                                #55
                                Opprinnelig skrevet av mr.sandass
                                Jeg bare nevner at mens UFC var på sin plass på felt c så var omtrent hele gruppa medlem av KFL inkludert meg selv.
                                Akkurat det har vel liten relevans nå.

                                Med alt det bråket som har skjedd de siste årene så står jeg bak det KFL og LSK har måtte gjøre.

                                En siste ting, alle veit at alle er velkomne i KFL så lenge man følger tribunereglementet til LSK og vedtektene til KFL. Om man velger å ikke gjøre det pga diverse årsaker er jo det selvfølgelig synd.
                                Kim
                                Styremedlem KFL

                                Kommentar

                                • Macho-Morten
                                  Ikke KFL-styremedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Aug 2005
                                  • 2687

                                  #56
                                  Opprinnelig skrevet av Torolf
                                  Jeg vil gjerne få presisere hvorfor jeg kritiserte LSKs kunngjøring. Jeg kritiserte den utelukkende fordi den manglet informasjonsverdi og derfor skapte unødig forvirring og uro. LSK burde ha presisert hva som var grunnen til at de gikk ut med denne advarselen nå og hva de eventuelle umiddelbare konsekvensene av brudd på tribunereglementet ville være.
                                  Kunne (selvfølgelig) ikke sagt det bedre selv.
                                  Det var en ytterst klønete uttalelse fra LSKs side, og timinga var jo mildt sagt ille når det var planlagt at ultras skulle være en del av klumpen et par dager senere (altså i går). Så lenge LSK ikke utdypte hva de mente og hvorfor dette kom nå, skapte det unødvendig friksjon i en allerede anspent situasjon. Det er ingen vits i å hive bensin på bålet fra verken den ene eller andre siden.

                                  Når det er sagt, støtter jeg LSKs og KFLs reglement/retningslinjer for 2009, akkurat som jeg har gjort siden de ble annonsert.

                                  Kommentar

                                  • King_Raymond
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2003
                                    • 4987

                                    #57
                                    Opprinnelig skrevet av veiron
                                    Enkelte fremstår utrolig tåpelig i andre forum. Jeg siterer:

                                    "Jævla nisser. LSK hadde selvfølgelig ikke baller nok til å si det selv, så de ba løpeguttene sine i KFL styret om å fortelle oss det. Forbanna fitteklubb."

                                    Det er greit å være skuffa, men om man synes LSK er en "fitteklubb" så er det vel kanskje å dra den litt langt. I såfall burde man kanskje finne på noe annet. Jeg hadde ikke orka å holde med en "fitteklubb".
                                    Så fordi jeg mener de som styrer klubben er en gjeng med ###### så burde jeg finne meg noe annet å finne på? Ok.
                                    Ultras Felt C Lillestrøm

                                    Kommentar

                                    • BennyLem
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Aug 2005
                                      • 2902

                                      #58
                                      Opprinnelig skrevet av Torolf
                                      Jeg vil gjerne få presisere hvorfor jeg kritiserte LSKs kunngjøring. Jeg kritiserte den utelukkende fordi den manglet informasjonsverdi og derfor skapte unødig forvirring og uro.
                                      Helt enig.

                                      Hadde www.lsk.no vært moderert som www.kfl.no, så hadde den meldingen der fått rødt kort, ref § 3 - Skriv meningsfylte innlegg.

                                      Alternativt, når vi ser hvem som er avsendere, så kan vi også kategorisere innlegget under § 16 - Trolling.
                                      Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                                      Kommentar

                                      • reka
                                        Seniormedlem
                                        --==FORUMRUNKER==--
                                        • Aug 2005
                                        • 13272

                                        #59
                                        Jeg synes mer det er et slags "Grupperingene må gå" innlegg i all sin ufunderte prakt.

                                        Kommentar

                                        • Tobben
                                          Jeg elsker å kjøre trikk
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2005
                                          • 1666

                                          #60
                                          Opprinnelig skrevet av veiron
                                          Enkelte fremstår utrolig tåpelig i andre forum. Jeg siterer:

                                          "Jævla nisser. LSK hadde selvfølgelig ikke baller nok til å si det selv, så de ba løpeguttene sine i KFL styret om å fortelle oss det. Forbanna fitteklubb."

                                          Det er greit å være skuffa, men om man synes LSK er en "fitteklubb" så er det vel kanskje å dra den litt langt. I såfall burde man kanskje finne på noe annet. Jeg hadde ikke orka å holde med en "fitteklubb".
                                          Jeg skjønner godt at folk skriver slike innlegg. Vi har ikke gjort en dritt galt i år! Vi har lagt fra oss alt av klær, flagg, bannere, skjerf etc. som kan assosieres med ultras for å føye oss etter de nye tribunereglene slik at vi kan se klubben i våres hjerte. Og nå må dem finne noe å ta oss på for å bli kvitt oss, og når dem ikke finner en dritt så bestemmer dem seg for at vi "kjørte vårt eget opplegg" og sang egenkomponerte sanger i Drammen.

                                          Jeg var i Drammen, sykeste stemningen på lenge, og vi kjørte for faen ikke vårt eget opplegg. Vi bidro så godt vi kunne for å lage best mulig stemning for å støtte gutta på banen og klubben i våres hjerte.

                                          Jeg bare spør; Er det rart vi blir forbanna når vi får vite dette på formiddagen på kampdag, og i det hele tatt blir pisset på, på den måten?!

                                          Jeg kan ikke fatte og begripe at styret i LSK bruker så mye tid og energi på denne heksejakten for å utestenge supportere som faktisk ikke har gjort noe galt siden de nye tribunereglene når det går så som så sportslig og klubben opplever publikumssvikt.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎