Lillestrøm-Tromsø, Åråsen stadion, søn. 2. aug. kl. 18.00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Per Arne
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2004
    • 2347

    #21


    Tom Henning Øvrebø skal hoppe etter Roy Helge Olsen.

    A.R.A.B.!
    Støtt FuglaTifo! Sett inn valgfritt beløp på kontonummer 6201 05 41919. Merk med tifostøtte.

    Kommentar

    • Per Arne
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Feb 2004
      • 2347

      #22
      Synges på søndag:

      Støtt FuglaTifo! Sett inn valgfritt beløp på kontonummer 6201 05 41919. Merk med tifostøtte.

      Kommentar

      • King_Raymond
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2003
        • 4987

        #23
        Fra min plass på Felt P så virket det som det var dårlig trøkk i første omgang, men mye bedre i andre omgang. Tidvis veldig bra og noen bra lydtopper etter måla kom.
        Ultras Felt C Lillestrøm

        Kommentar

        • tullebukk
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2006
          • 5446

          #24
          Dårlig 1 omg men bra 2 omg eneste negative i 2 omg er at vi dør ut siste 5 minutta og det er jo da gutta trenger ekstra støtte..

          Kommentar

          • iL
            Seniormedlem
            --==FORUMRUNKER==--
            • Jan 2004
            • 10771

            #25
            Hva faen er det her for noe piss?
            Er direkte løgn. Var iallefall ingen piping fra der jeg sto (forsangerstolen)



            Kanarifansen supplerte med unison pipekonsert inn til pausehvilen.
            Kanarifugla flyr høyt i år!

            Kommentar

            • FuglaAlex
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Sep 2006
              • 537

              #26
              Opprinnelig skrevet av iL
              Hva faen er det her for noe piss?
              Er direkte løgn. Var iallefall ingen piping fra der jeg sto (forsangerstolen)

              http://www.dagbladet.no/2009/08/02/s...romso/7478293/
              Dette var faktisk tilfelle i dag. Om det var på dommeren (Kan ikke skjønne det) eller spillerne vet jeg ikke. Men piping var det hvertfall!
              Supporterne er fotballens hjerte
              Ultras Felt C

              Kommentar

              • Tony
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2003
                • 4737

                #27
                Opprinnelig skrevet av iL
                Hva faen er det her for noe piss?
                Er direkte løgn. Var iallefall ingen piping fra der jeg sto (forsangerstolen)

                http://www.dagbladet.no/2009/08/02/s...romso/7478293/
                Stemmer at det var høy piping ved pause. Men tror det var retta mot dommeren fordi han blåste av for tidlig? Hørtes ut som det kom fra feltet.
                Men dere svarte jo med Lillestrøm sang rett etterpå.

                Jeg oppfatta det først som mot LSK, men ikke da dere sang for dem rett etterpå. Men jeg vet ikke

                Kommentar

                • _Jonern
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2004
                  • 4376

                  #28
                  Opprinnelig skrevet av iL
                  Hva faen er det her for noe piss?
                  Er direkte løgn. Var iallefall ingen piping fra der jeg sto (forsangerstolen)

                  http://www.dagbladet.no/2009/08/02/s...romso/7478293/
                  Piss? Jeg har aldri hørt så massiv piping på Åråsen på mange år. Hvis du ikke hørte det så er det noe galt med deg. Fullt fortjent og etter min mening. Det er greit å ligge under, men når man åpenbart ikke ofrer alt for laget så faen heller, da må det være lov til å si ifra. Det så ikke akkurat ut som at spillerne tok skade av det heller etter den 2.omgangen. Det er voksne mennesker for faen! Hvis dem ikke tåler litt misnøye så får dem heller få seg jobb på Kiwi.
                  ..................

                  Kommentar

                  • Lars
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Feb 2004
                    • 6156

                    #29
                    Absolutt ingen løgn. Tror selv gutta i "Det er bedre å være døv enn Vål'enga" hørte pipinga...

                    Jonern: Hva er galt med Kiwi???

                    Kommentar

                    • maurakanari
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Jul 2005
                      • 635

                      #30
                      En fullt fortjent pipekonsert inn til pause. Det er måte på hva en skal finne seg i, for den 1.omgangen var bedriten.
                      VI ER LILLESTRØØM, LILLESTRØØM SK, VI ER NORGES BESTE LAG, JA VISST FAEN ER VI DET!!

                      Kommentar

                      • Martini
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Aug 2007
                        • 294

                        #31
                        "Blør og ler", "tradisjon-sangen", eller hva man skal kalle den, (kjært barn har mange navn) satt jo som et skudd idag utover i andre omgang etter min mening, liker`n ...gleder meg til den runger utover tullevaal om et par uker... Alt i alt og totalt sett en av de bedre hjemmematcha i år vil jeg si, tidvis bra...
                        FUGLA TIL VI DØR!

                        Kommentar

                        • King_Raymond
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2003
                          • 4987

                          #32
                          Opprinnelig skrevet av Martini
                          "Blør og ler", "tradisjon-sangen", eller hva man skal kalle den, (kjært barn har mange navn) satt jo som et skudd idag utover i andre omgang etter min mening, liker`n ...gleder meg til den runger utover tullevaal om et par uker... Alt i alt og totalt sett en av de bedre hjemmematcha i år vil jeg si, tidvis bra...
                          Fra andre siden så fikk dere tilslutt bra trøkk på de 3 første linjene, mens det ble mye mumling på resten av sangen.
                          Ultras Felt C Lillestrøm

                          Kommentar

                          • Martini
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Aug 2007
                            • 294

                            #33
                            Opprinnelig skrevet av King_Raymond
                            Fra andre siden så fikk dere tilslutt bra trøkk på de 3 første linjene, mens det ble mye mumling på resten av sangen.
                            true true...trur folk sleit litt med å kunne tekst rett og slett, men denna har potensiale, ingen tvil om det....
                            FUGLA TIL VI DØR!

                            Kommentar

                            • Fugl1120
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Sep 2005
                              • 3528

                              #34
                              Opprinnelig skrevet av King_Raymond
                              Fra andre siden så fikk dere tilslutt bra trøkk på de 3 første linjene, mens det ble mye mumling på resten av sangen.
                              Stemmer bra. Positivt at det også var trykt opp tekst på lapper som ble delt ut. Dessverre sprer sangene seg mye treigere når det er så lite folk på feltet som i dag. Generelt merker man at det er betydelig mindre folk på feltet i år. Dette må vi prøve å gjøre noe med, for dersom det fortsetter i samme retning vil det bli meget dårlig trøkk framover. Felt C er relativt tynt for tia.
                              Lauken er vår venn!

                              Kommentar

                              • MoBee
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jun 2004
                                • 958

                                #35
                                Folk som ikke hadde lært seg denne, gadd nok ikke bry seg om å lære en ny sang med mye tekst når vi får en i ræva etter 1,5 minutt

                                Kommentar

                                • KEBABavSVIN
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Dec 2007
                                  • 594

                                  #36
                                  Trodde det var opplest, vedtatt og nedskrevet at piping i motgang er for diverse klubber på feil side av Hardangervidda. Var flaut å høre så mange delta i pipekonsert ved pause. "Motgangssupportere" meg i ræva.

                                  Brukbar debut for "blør og ler", begge målene kom vel mens denne ble sunget også? Isåfall bør den synges i 90 minutter på Ullevål.
                                  Merknad: Debattanten kan i innlegget over ha fremvist en rekke negative personlighetstrekk, inkludert, men ikke begrenset til, manglende intellekt, fintfølelse, dannelse, tankekraft, visdom, empati, solidaritet, rettferdighet, måtehold, og mot.

                                  Kommentar

                                  • KFL109
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Dec 2003
                                    • 1958

                                    #37
                                    Kanari-Fansen har med rette fått skryt for å være gode i motgang, men i går var det tydelig at det kan bli for mye av denne også. 0-1 etter halvannet minutt var ikke god for moralen til hardt prøvede supportere.

                                    I denne situasjonen oppleves tydelig ulikhet i mentalitet og forståelse av tribuneliv. Noen blir så frustrerte at de ikke orker å bidra, noen mener at spillerne må få høre det og piper kraftig i det Øvrebø blåser for pause, mens andre igjen ser support nærmest som en jobb - og står på gjennom hele matchen.

                                    Sjøl om jeg helt klart føler meg hjemme i sistnevnte kategori betyr det ikke at det ikke går an å ha forståelse for de som sliter med overskudd og motivasjon. Det er tungt å mobilisere til "årets viktigste kamp" hver eneste serierunde. (Bare vent, årets viktigste match blir borte mot vif søndag 16. august - garantert!)

                                    I denne situasjonen blir det lansert to "nye" sanger. I førsteomgang kom "Fugla fra Romerike" som blei lansert i Trondheim. Denne var tung å få igang i motgangsspillet på banen, og når ikke engang alle forsangerne hadde fått med seg forholdsvis enkle tekstinnslag som Fugla - Lillestrøm - Fugla i la-la-la-delen hadde jeg tydeligvis for høye forventninger om at folket på feltet kunne plukke fram arket med de forhåndstrykte tekstene.

                                    Etter å ha opplevd sangen både i Trondheim og nå på Åråsen mener jeg allikevel at denne bør ha livets rett. Det er alltid et godt tegn når du begynner å nynne melodien hjemme timer etter match. Denne bør kunne etableres skikkelig mot vif.

                                    "Blør og ler" kom i 2. omgang. Det virka som folk var innstilte på å gi F etter pausa, og denne falt tydelig i bedre jord enn den forrige - i hvert fall i området der jeg stod mellom B og C-forsangerne. Nå har denne vært sunget rundt Rønnern flere ganger tidligere før og etter kamper, så når forsangerne hadde bestemt seg for å satse på denne virket den nok mer kjent.

                                    Jeg tror at "Blør og ler" kan bli en klassiker hvis de som hater ende-ropinga ikke går til boikott. Jeg opplevde det som om flere som ikke synger så kraftig til vanlig synes det var lett å hive seg med i ropa. Denne led også av at teksten ikke var innarbeida. Det medfører selvfølgelig mumling og usikkerhet, men dette bør kunne læres inn rimelig raskt.

                                    I den situasjonen Fugla er i nå; kavende i bunnstriden for andre år på rad, tror jeg det er riktig strategi å lansere noe nytt sånn at folk ikke går trøtt.

                                    2. omgangen gjør at både vi på tribuna og gutta på banen slapp å gå hjem i skam. Sjøl hater jeg pipinga som oppstod i pausen, men synes vi fort fikk sunget den ned.
                                    Vidar Evje

                                    Kommentar

                                    • iL
                                      Seniormedlem
                                      --==FORUMRUNKER==--
                                      • Jan 2004
                                      • 10771

                                      #38
                                      angående piping så nei, den var absolutt ikke unison (da jeg ikke fikk den med meg, ei heller deltok) og vi sang da vitterlig en sang når de gikk i garderoben også.

                                      Blør og ler satt den, cred til Per Arne for ikke å gi opp.
                                      Den andre sangen var rar, ukjent melodi (jeg var ikke i trondheim) men fin tekst.
                                      Den får definitivt flere sjanser.
                                      Kanarifugla flyr høyt i år!

                                      Kommentar

                                      • Loddet
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Apr 2004
                                        • 325

                                        #39
                                        Enig med iL at det på ingen måte var unison piping. Det skal forøvrig legges til at den nok var mye kraftigere på felt c (der jeg står) enn på de andre feltene. Kritikk av spillere sitter ganske løst på der, og etter mye dårlige resultater har tribunen blitt såpass tynna ut at det snart er en overvekt av oss bitre jævler, som ikke har noe problem med å kalle en spade for en spade.

                                        Det var forøvrig gledelig å se at det er flere i fansen som endelig tør å sette ned foten når mange av gutta på banen åpenbart gir faen. Personlig mener jeg at det er bedre å si ifra til spillere enkeltvis enn generell piping (mye kreativt til Bjørkøy igår forresten). Unggutta fortjener etter mitt skjønn ikke piping. Pizza-Occean og Kebab-Bjørkøy fortjener derimot mye mer enn de fikk igår.

                                        Kommentar

                                        • Tony
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Nov 2003
                                          • 4737

                                          #40
                                          Opprinnelig skrevet av iL
                                          angående piping så nei, den var absolutt ikke unison (da jeg ikke fikk den med meg, ei heller deltok) og vi sang da vitterlig en sang når de gikk i garderoben også.

                                          Blør og ler satt den, cred til Per Arne for ikke å gi opp.
                                          Den andre sangen var rar, ukjent melodi (jeg var ikke i trondheim) men fin tekst.
                                          Den får definitivt flere sjanser.
                                          Du lærer deg den til søndag om 13 dager

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎