Lillestrøm-Tromsø, Åråsen stadion, søn. 2. aug. kl. 18.00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • TwentyThirteen
    Medlem
    Hoffnarr
    • Oct 2007
    • 49

    #41
    Litt piping må de da f... meg tåle, greit at noen av gutta ikke er tørre bak øra, men de fortjener å få høre det når de spiller så ufattelig dårlig i første.
    Det har ikke noe med motgang/medgang supportere å gjøre mener nå jeg.
    Det kan forventes mer av spillerne enn det de presterte og da syntes jeg det blir feil at man skal drive å dulle med de hele tiden.
    Det må være lov som supporter når du går på kamp år etter år og ser hva de på banen presterer å si i fra at dette tålerer man ikke.

    Kommentar

    • ChriZza
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Sep 2005
      • 4265

      #42
      Jeg synes piping hører hjemme i Bergen, ikke på Åråsen så jeg peip ikke. Jeg holdt også kjeft under Blø for drakta.

      Kommentar

      • keepern
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Sep 2005
        • 281

        #43
        Opprinnelig skrevet av ChriZza
        Jeg holdt også kjeft under Blø for drakta.
        Hvorfor det?

        Piping har jeg lite til overs for, men når spellera underprestere så til de grader (les 1. omg.) må de tåle å få litt eder og galle!

        KFL vil ALLTID være der og støtte sportsklubben, det vet vi alle. Spillere
        kommer og går, ergo må de tåle litt missnøye fra oss når de ikke gir 110%
        for sportsklubben.

        Forøvrig helt ok stemning igår sett i lys av situasjonen.

        keepern


        Kommentar

        • KEBABavSVIN
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Dec 2007
          • 594

          #44
          Opprinnelig skrevet av TwentyThirteen
          Litt piping må de da f... meg tåle, greit at noen av gutta ikke er tørre bak øra, men de fortjener å få høre det når de spiller så ufattelig dårlig i første.
          Det har ikke noe med motgang/medgang supportere å gjøre mener nå jeg.
          Det kan forventes mer av spillerne enn det de presterte og da syntes jeg det blir feil at man skal drive å dulle med de hele tiden.
          Det må være lov som supporter når du går på kamp år etter år og ser hva de på banen presterer å si i fra at dette tålerer man ikke.
          Finnes heldigvis mer enn en måte å vise misnøye på.
          Merknad: Debattanten kan i innlegget over ha fremvist en rekke negative personlighetstrekk, inkludert, men ikke begrenset til, manglende intellekt, fintfølelse, dannelse, tankekraft, visdom, empati, solidaritet, rettferdighet, måtehold, og mot.

          Kommentar

          • ulfpulf
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • May 2004
            • 2504

            #45
            Her kunne jeg skrevet et nytt, langt innlegg om hvor håpløst jeg synes det er å pipe på egne spillere, og hvorfor jeg ikke synes det er min oppgave, men trenernes, å fortelle spillerne at de har vært dårlige, og hvorfor jeg mener 100% støtte betyr å alltid oppmuntre, selv om de spiller rævva, men jeg nøyer meg med sammendraget:

            Jeg kan ikke fortelle noen hva slags supportere de skal være, men selv kommer jeg aldri, aldri, aldri til å pipe på en LSK-spiller eller på laget.

            Kommentar

            • Loddet
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Apr 2004
              • 325

              #46
              Opprinnelig skrevet av ulfpulf
              Her kunne jeg skrevet et nytt, langt innlegg om hvor håpløst jeg synes det er å pipe på egne spillere, og hvorfor jeg ikke synes det er min oppgave, men trenernes, å fortelle spillerne at de har vært dårlige, og hvorfor jeg mener 100% støtte betyr å alltid oppmuntre, selv om de spiller rævva, men jeg nøyer meg med sammendraget:

              Jeg kan ikke fortelle noen hva slags supportere de skal være, men selv kommer jeg aldri, aldri, aldri til å pipe på en LSK-spiller eller på laget.
              Jeg er uenig. Dels fordi jeg mener det er på sin plass å si ifra til en overbetalt pizzagjeng når de gir totalt f, og dels fordi jeg mener det faktisk kan få dem til å spille bedre.

              Jeg aksepterer at spillerne kan ha en dårlig dag. Det kan alle ha. Problemet er når innsatsen er elendig. At de gir faen. I går var det flere som i 1 omgang tilsynelatende ga faen.

              Da mener jeg som sagt det er på sin plass å si ifra. Jeg har aldri hørt så mye drittslenging og piping som i gå på Åråsen og tilsvarende dårlig stemning som i første omgang. Hva skjedde? Gutta skjerpa seg betraktelig i andre omgang og sikra poeng. Med andre ord kan det ha en positiv effekt på spillerne at man sier ifra når innsatsen er fraværende. Selvfølgelig umulig å bevise dette vitenskapelig, men det er likevel verdt å tenke over

              Kommentar

              • ChriZza
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2005
                • 4265

                #47
                Nå vet ikke vi om det var drittslenging fra egne, eller om det var noe Berg lira av seg i pausen som har hatt denne effekten.

                Jeg synger ikke Blø for drakta fordi jeg er sikker på at de selv vet at de er ræva, og jeg vet med meg selv at om jeg gjør noe dårlig, så blir ikke jeg noe flinkere av å høre av andre noe jeg vet meget godt selv.

                Kommentar

                • maurakanari
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jul 2005
                  • 635

                  #48
                  I utgangspunktet er det ikke bra å pipe på eget lag, men det er jo en viss forskjell på oss og Bergen her allikevel. Jeg så en Brannkamp på tv, husker ikke mot hvilket lag. Det var 0-0 til pause og det var en unison pipekonsert. Er ikke lenge siden de vant serien, i motsetning til oss, som i tillegg har ligget nederst de to siste sesongene. Når du har motgang på motgang, har 3-4-3 (H-U-B) på Fort (for motstanderne) Åråsen hittil i år, hører om spillere som drikker, kebab, pizza og står med lua i hånda mot Tromsø og ligger under 0-2, ja da blir det faen meg nok. Så vel heller ikke ut som spillera tok noe skade av pipinga, for i andre omgang var det et nytt lag på banen. Som Tullebukk har påpekt før, så må det være rom for mer spontanitet i forhold til spill osv, enn å stå å synge evighetsanger til pause da vi ligger under 0-2. Igår var spontaniteten piping. Bedre med en kort piping til pause/kampslutt, enn feks å pipe når Kiko spiller ballen bakover, og generelt dårlig fremdrift.
                  VI ER LILLESTRØØM, LILLESTRØØM SK, VI ER NORGES BESTE LAG, JA VISST FAEN ER VI DET!!

                  Kommentar

                  • Rønnern
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2003
                    • 6690

                    #49
                    Opprinnelig skrevet av Loddet
                    Med andre ord kan det ha en positiv effekt på spillerne at man sier ifra når innsatsen er fraværende. Selvfølgelig umulig å bevise dette vitenskapelig, men det er likevel verdt å tenke over
                    Spillera veit utmerket godt når de har prestert dårlig, de trenger ikke en påminnelse fra publikum.

                    Og fraværende innsats... Det var vel neppe innsatsen det stod på i går. At Otto kløner inn det første målet, mens Nosa blir lurt på det andre, er ikke manglende innsats, men dårlige taktiske valg.
                    Mvh Ronnie "The Runner"
                    LSK for alltid

                    Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                    Kommentar

                    • FUGlinho
                      KFL styremedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2003
                      • 2454

                      #50
                      Opprinnelig skrevet av iL
                      angående piping så nei, den var absolutt ikke unison (da jeg ikke fikk den med meg, ei heller deltok) og vi sang da vitterlig en sang når de gikk i garderoben også.
                      Helt enig med iL. da vi rundt forsangerfeltet hørte pipinga dro vi igang LSK sang for å overdøve pipinga. Piping mot LSK hører ikke hjemme på feltet (eller åråsen generelt)

                      Lurer forresten litt på om kanskje det var en episode eller to med dommern som kan ha gjort at det var så kraftig piping, men husker ikke helt og ikke sett kampen på nettet enda.
                      Kim
                      Styremedlem KFL

                      Kommentar

                      • Loddet
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Apr 2004
                        • 325

                        #51
                        Opprinnelig skrevet av Rønnern
                        Spillera veit utmerket godt når de har prestert dårlig, de trenger ikke en påminnelse fra publikum.

                        Og fraværende innsats... Det var vel neppe innsatsen det stod på i går. At Otto kløner inn det første målet, mens Nosa blir lurt på det andre, er ikke manglende innsats, men dårlige taktiske valg.
                        At de er klar over at de har prestert dårlig er jeg ikke uenig i. Men enkelte gir jo f i om de presterer eller ikke. Da mener jeg det er helt på sin plass å si ifra. At Otto eller Nosa gjør enkelte feil har jeg ingen problemer med. Gutta som drikker seg fulle og spiser junk få dager før match, for deretter nærmest å stå stille i 2*45 derimot har jeg større problemer med.

                        Kommentar

                        • _Jonern
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2004
                          • 4376

                          #52
                          Opprinnelig skrevet av Rønnern
                          Spillera veit utmerket godt når de har prestert dårlig, de trenger ikke en påminnelse fra publikum.

                          Og fraværende innsats... Det var vel neppe innsatsen det stod på i går. At Otto kløner inn det første målet, mens Nosa blir lurt på det andre, er ikke manglende innsats, men dårlige taktiske valg.
                          Er det helt greit å ligge under 10-0 til pause også? Finnes det overhodet ikke grenser for folk? Det har ingenting med motgang/medgang å gjøre, spillera pisser på egen klubb og supportere med den innsatsen de viser til tider. Det er så enkelt for spillera å si at "de veit så godt sjøl hvor dårlige de er". De har jo sagt det 100 ganger i år! Og Rønnern, i går kan du virkelig ikke mene at innsatsen var på topp i 1.omgang. Sto du med ryggen til igjen nå a? Vi er ALTFOR dårlig i gjennvinningsfasen når vi mister ballen. Det er ikke en kjeft som ofrer alt for å erobre ballen tilbake! Unntaket er Edwin, som tok flere 40meters løp med bånn gass i retur for å ta igjen ballen. Resten slår ut med armene eller jogger tilbake med et halvhjerta forsøk.

                          Jeg er overhodet ikke for piping, og det skal mye til. Men hos meg så finnes det grenser, jeg er ikke likegyldig til hva spillerne presterer. Som jeg har vært inne på før, det er helt greit å ligge under, men det er måten det skjer på. Ikke en kjeft kan komme å si at spillerne ga 100% av seg selv i 1.omgang i går. Da snakker jeg om innsats, ikke ferdigheter. Det er klokkeklar forskjell på innsats i 1. og 2.omgang.
                          ..................

                          Kommentar

                          • Rønnern
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2003
                            • 6690

                            #53
                            Opprinnelig skrevet av _Jonern
                            Er det helt greit å ligge under 10-0 til pause også? Finnes det overhodet ikke grenser for folk?
                            Det finnes selvfølgelig grenser for hva man skal godta, den ble ikke overskredet i går.

                            Opprinnelig skrevet av _Jonern
                            Og Rønnern, i går kan du virkelig ikke mene at innsatsen var på topp i 1.omgang. Sto du med ryggen til igjen nå a? Vi er ALTFOR dårlig i gjennvinningsfasen når vi mister ballen. Det er ikke en kjeft som ofrer alt for å erobre ballen tilbake!
                            Herrejemeni. Tromsø ledet 2-0 etter å ha scoret to mål på to målsjanser. LSK var ikke noe dårligere enn Tromsø i den omgangen, med unntak av foran målene. Prestasjonen blir preget av resultatet. Ikke misforstå, jeg synes ikke dette var champagne-fotball, tvert i mot. Det var sørgelige greier, først og fremst på grunn av de billige baklengsmålene. Det er ikke verdig et LSK i poengnød.

                            Men, vi har spilt dårligere fotballomganger flere ganger i år uten at det har utløst piping, kanskje fordi resultatene har vært flatterende? Dette har ikke vært det verste jeg har sett av Fugla. Jeg forstår at folk blir oppgitt med 2-0 i ræva og at dem ikke gidder å synge, men pipe, det var ikke omgangen i går verdt.

                            I etterpåklokskapens lys skulle den pipekonserten kommet hjemme mot Molde. Det var en bedriten kamp...
                            Mvh Ronnie "The Runner"
                            LSK for alltid

                            Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                            Kommentar

                            • _Jonern
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jan 2004
                              • 4376

                              #54
                              Vel vel.. Mulig folk rett og slett har fått nok. At det har vært for mange dårlige kamper i år, at nå rant begeret over. Er enig i at f.eks Stabæk borte i cupen var værre.. Og forsåvidt Molde kampen..
                              ..................

                              Kommentar

                              • ulfpulf
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • May 2004
                                • 2504

                                #55
                                Her hadde jeg et ganske langt innlegg som King_Raymond har helt rett i at ikke var førsteklasses.
                                Jeg fjernet det for ikke å spore av hele debatten, og nøyer meg med å si at jeg skulle ønske vi kunne fortsette å være supporterne som ikke piper på egne spillere.
                                Last edited by ulfpulf; 03.08.2009, 17:46. Begrunnelse: Brukte selvkritikk

                                Kommentar

                                • King_Raymond
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2003
                                  • 4987

                                  #56
                                  Det er vel en aldri så liten forskjell på de 11 utpå banen som tjener 1 mill i året og underpresterer kontra de 6000 på tribunen som bruker titusenvis av kroner i året på å følge Norges 14. beste lag....
                                  Ultras Felt C Lillestrøm

                                  Kommentar

                                  • ulfpulf
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • May 2004
                                    • 2504

                                    #57
                                    Jeg kan bare snakke for meg selv, men jeg bruker de pengene fordi jeg vil det selv. Å oppleve en seier er verdt alt jeg investerer, selv om jeg ikke husker følelsen akkurat nå.

                                    Det går sikkert an å se det som at mine surt ervervede penger går rett i lommebøkene til kebabspiserne, men den dagen jeg føler det sånn, begynner jeg heller å spille golf på søndagene enn å pipe på dem.

                                    Kommentar

                                    • King_Raymond
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2003
                                      • 4987

                                      #58
                                      Opprinnelig skrevet av ulfpulf
                                      Jeg kan bare snakke for meg selv, men jeg bruker de pengene fordi jeg vil det selv. Å oppleve en seier er verdt alt jeg investerer, selv om jeg ikke husker følelsen akkurat nå.

                                      Det går sikkert an å se det som at mine surt ervervede penger går rett i lommebøkene til kebabspiserne, men den dagen jeg føler det sånn, begynner jeg heller å spille golf på søndagene enn å pipe på dem.

                                      Jeg bruker også pengene mine på å følge fugla fordi jeg vil det selv jeg, og jeg kommer heller aldri til å pipe på spillerne, men jeg synes innlegget ditt var helt bak mål.
                                      Ultras Felt C Lillestrøm

                                      Kommentar

                                      • Trondeo
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jun 2005
                                        • 3062

                                        #59
                                        Når skal "Forza Fugla" utfases?

                                        Kommentar

                                        • Per Arne
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Feb 2004
                                          • 2347

                                          #60
                                          Opprinnelig skrevet av Trondeo
                                          Når skal "Forza Fugla" utfases?
                                          Når blomstene visner
                                          Støtt FuglaTifo! Sett inn valgfritt beløp på kontonummer 6201 05 41919. Merk med tifostøtte.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎