Facebookgruppen "Vi som ønsker UFC tilbake på feltet, som ULTRAS."

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Ellef
    Seniormedlem
    Forumsadist
    • Feb 2006
    • 112

    Facebookgruppen "Vi som ønsker UFC tilbake på feltet, som ULTRAS."

    Facebookgruppen "Vi som ønsker UFC tilbake på feltet, som ULTRAS."

    Følgende står i beskrivelse av gruppen:
    Dette er gruppen for oss som mener KFL/LSK MÅ endre tribunereglementet før sesongen 2010.

    UFC MÅ komme tilbake på feltet i 2010, med konstant synging, hopping, flagging og ett vanvittig liv! Slik de har bidratt med tidligere sesonger, og alle borteturer i 09!!

    UFC har strukket seg lang for å møte styret i KFL, det er nå på tide KFL strekker seg de også!
    UFC må få bruke sin egen logo og effekter på klær etc!!
    La ULTRAS, VÆRE ULTRAS!!!

    UFC var savnet på feltet sesongen 09, ingen kan nekte for at de gutta KAN lage tribunestemning!
    De er blitt forbilder for junior gutta!

    La oss alle stå sammen sesongen 2010, sammen for fugla! Satse på en sesong fylt med 3'poengere og ett vanvittig tribuneliv! Vi har samme mål, vi skal ses og høres i 2010!


    Min mening om dette:
    Jeg vil først og fremst gi min honnør til styret og de som har drevet kanarifansen fremover de siste årene, med vellykkede arrangementer som kanaricuper, kanarikafeer, borteturer, sinnsykt bra tifoer, en kongelig årsfilm (cred til kreativ kanaris) og ikke minst en kjempe vellykket årfest denne helgen ++++.

    Ingen tvil om at jo flere folk på feltet, jo bedre blir det, men ikke for enhver pris. Kursen er satt folkens, dette er strengt tatt ferdig diskutert. Jeg ser på denne facebookgruppen som ren sirkelargumentasjon.

    Tråden jeg skriver her er ikke ment for å blåse opp saken rundt denne facebook gruppen, men som en uforbeholden støtte til KFL anno 2009 og den gode jobben alle innvolvert har gjort.

    Som sagt, denne tråden skal ikke bringe dette temaet opp for diskusjon igjen. Keep up the good work KFL, ser frem til et nytt år med like mange vellykkede og underholdende arrangementer.

    Ja! La oss fortsatt stå sammen på feltet med samme mål, støtte fugla. Og da mener jeg naturligvis fortsatt uten andre hensikter enn dette, som kanarifan, verken mer eller mindre.

    Mvh
    Anders

    PS: Jeg kommer ikke til å delta aktivt i diskusjon rundt dette, har sagt meningen min, og gidder ikke bruke mer energi på dette nå.
    Wenche Myhre
  • Simeone
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Apr 2008
    • 761

    #2
    Opprinnelig skrevet av Ellef
    Facebookgruppen "Vi som ønsker UFC tilbake på feltet, som ULTRAS."

    Følgende står i beskrivelse av gruppen:
    Dette er gruppen for oss som mener KFL/LSK MÅ endre tribunereglementet før sesongen 2010.

    UFC MÅ komme tilbake på feltet i 2010, med konstant synging, hopping, flagging og ett vanvittig liv! Slik de har bidratt med tidligere sesonger, og alle borteturer i 09!!

    UFC har strukket seg lang for å møte styret i KFL, det er nå på tide KFL strekker seg de også!
    UFC må få bruke sin egen logo og effekter på klær etc!!
    La ULTRAS, VÆRE ULTRAS!!!

    UFC var savnet på feltet sesongen 09, ingen kan nekte for at de gutta KAN lage tribunestemning!
    De er blitt forbilder for junior gutta!

    La oss alle stå sammen sesongen 2010, sammen for fugla! Satse på en sesong fylt med 3'poengere og ett vanvittig tribuneliv! Vi har samme mål, vi skal ses og høres i 2010!

    Min mening om dette:
    Jeg vil først og fremst gi min honnør til styret og de som har drevet kanarifansen fremover de siste årene, med vellykkede arrangementer som kanaricuper, kanarikafeer, borteturer, sinnsykt bra tifoer, en kongelig årsfilm (cred til kreativ kanaris) og ikke minst en kjempe vellykket årfest denne helgen ++++.

    Ingen tvil om at jo flere folk på feltet, jo bedre blir det, men ikke for enhver pris. Kursen er satt folkens, dette er strengt tatt ferdig diskutert. Jeg ser på denne facebookgruppen som ren sirkelargumentasjon.

    Tråden jeg skriver her er ikke ment for å blåse opp saken rundt denne facebook gruppen, men som en uforbeholden støtte til KFL anno 2009 og den gode jobben alle innvolvert har gjort.

    Som sagt, denne tråden skal ikke bringe dette temaet opp for diskusjon igjen. Keep up the good work KFL, ser frem til et nytt år med like mange vellykkede og underholdende arrangementer.

    Ja! La oss fortsatt stå sammen på feltet med samme mål, støtte fugla. Og da mener jeg naturligvis fortsatt uten andre hensikter enn dette, som kanarifan, verken mer eller mindre.

    Mvh
    Anders

    PS: Jeg kommer ikke til å delta aktivt i diskusjon rundt dette, har sagt meningen min, og gidder ikke bruke mer energi på dette nå.
    For all del, de frivillige i KFL gjør en konge jobb. All ære!

    At LSK og KFL ikke ønsker Ultras grupper er egentlig bare synd for tribunekulturen, da UFC har mye positivt å bidra med.

    For min del har jeg ikke noe voldtsomt behov for å komme tilbake til feltet, har det fint der jeg er. Så lenge folk rundt KFL og i styret ikke stikker nesa si og bryr seg om alt annet enn det de burde bry seg om så kommer dette til å gå fint.

    Så får man heller prøve enn annen taktikk enn trusler om utestengelse hver gang aktive supportere søker til UFC og ikke til KFL.
    Si yo fuera Maradona saldría en mondovision,
    para gritarle a la FIFA:
    ¡Que ellos son el gran ladrón!

    Kommentar

    • Tobben
      Jeg elsker å kjøre trikk
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2005
      • 1666

      #3
      Opprinnelig skrevet av Simeone
      Så lenge folk rundt KFL og i styret ikke stikker nesa si og bryr seg om alt annet enn det de burde bry seg om så kommer dette til å gå fint.

      Så får man heller prøve enn annen taktikk enn trusler om utestengelse hver gang aktive supportere søker til UFC og ikke til KFL.
      Slikt verbalt angrep jeg så på Martins på Fredag er noe av det verste jeg noen gang har sett. Å angripe noen på den måten fordi vedkommende har startet en Facebook gruppe for å prøve å nå frem med et budskap er å synke lavt.

      Kommentar

      • Simeone
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Apr 2008
        • 761

        #4
        Opprinnelig skrevet av Tobben
        Slikt verbalt angrep jeg så på Martins på Fredag er noe av det verste jeg noen gang har sett. Å angripe noen på den måten fordi vedkommende har startet en Facebook gruppe for å prøve å nå frem med et budskap er å synke lavt.
        Det er vel i tråd med det som har forekommet tidligere de siste 2-3 årene av verbale angrep, trusler og trakkasering. Og i god stil blir vel dette sett i mellom fingerene på også tipper jeg.
        Si yo fuera Maradona saldría en mondovision,
        para gritarle a la FIFA:
        ¡Que ellos son el gran ladrón!

        Kommentar

        • Fugl1970
          Medlem
          Møteplager
          • May 2008
          • 99

          #5
          Barnehage!!

          Jammen på tide at KFL og UFC kan begrave stridsøksa å stå samlet på feltet.

          Kommentar

          • Per Arne
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Feb 2004
            • 2347

            #6
            Hvilken øks? KFL er en åpen og inkluderende supporterklubb, og det er hele tida folk her som vil noe med tribuneliv og supporterkultur - det er jo bare å se på årsfilmen eller div filmsnutter og galleriene som kreativ kanaris har produsert gjennom året. De gutta og jentene KAN lage tribunestemning!

            På feltet vårt er så sannelig alle velkommen sålenge man følger retningslinjene medlemmene har bestemt. Det har man aldri lagt skjul på. Sånn er det, og sånn må det fortsette.
            Støtt FuglaTifo! Sett inn valgfritt beløp på kontonummer 6201 05 41919. Merk med tifostøtte.

            Kommentar

            • Rønnern
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2003
              • 6690

              #7
              Jeg ønsker Ultras tilbake på feltet jeg også, men jeg er særdeles skeptisk til å få tilbake UFC som gruppe. Jeg vil ikke tilbake til grupperingshelvete vi hadde for noen år siden, jeg vil ha KFL som en enhet. Jeg er sterkt i tvil om at alle som har meldt seg inn den gruppen egentlig skjønner hva det betyr å støtte opp om den...
              Mvh Ronnie "The Runner"
              LSK for alltid

              Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

              Kommentar

              • Iselin88
                Seniormedlem
                Forumsadist
                • May 2009
                • 125

                #8
                Men denne saken kommer til å bli tatt opp på årsmøtet på en nøytral og saklig måte. Både jeg, Linda og Silje er nøytrale personer, som alle tre er og forblir KFL. Grunnen for denne gruppen er at vi nå føler at folk bør klare å la fortid være fortid, og at alle parter bør se seg villige til å strekke seg for å oppnå et godt samarbeid. Det er ikke rart det er krig i verden når folk ikke klarer å heie på samme lag å være enige engang! Og det beste for alle, må jo kunne være å stå samlet om å heie frem LSK på best mulig måte, noe alle i bunn og grunn vil! Dessuten eksisterer det fortsatt undergrupper(LKT, som selv går ut på siden dems med at de er en UNDERGRUPPE, med egen logo, gensere o.l), noe dette tribunereglementet strengt ikke skal tillate, derfor føler vi nå at tiden kanskje er moden for å gjøre noen endringer og prøve å komme til enighet!

                For hele denne diskusjonen har dratt ut i det vide og det brede, og vi er da voksne mennesker som bør klare å samarbeide om noe så enkelt som å heie på et fotballag?

                Sammen for et felles LSK! Hadde ikke det vært det enkleste?(det har jo funket fint i fire år, samt bortekamper i hele år)

                Og misforstå meg rett, for min del spiller det ingen verdens rolle om ultras står på kfl feltet eller andre siden av banen! Jeg mener bare at nå bør det kunne åpnes for endringer og samarbeid, noe jeg velger å tro at alle mener ville vært det enkleste..

                Tack och hej!

                Kommentar

                • silje89
                  Juniormedlem
                  Bøffelpromp
                  • Oct 2008
                  • 10

                  #9
                  Som Iselin skriver, vi er 3 nøytrale jenter som startet denne gruppen. Dette er gjort på eget iniativ, og ikke noe vi har blitt bedt om, slik vi har blitt beskyldt for.
                  Poenget er at det på tide å få ting frem, slik som at det fremdeles eksisterer undergrupper i kanarifansen. Men alt dette er noe som skal tas opp på årsmøtet, i ryddige og saklige former.

                  Det er ingen hemmelighet at LSK ikke har levert fotball resultater som er veldig mye og skryte av siste 2 sesongene, og viktigere og viktigere er det at vi står sammen for laget vårt. Det er det som er målet vårt.

                  Kommentar

                  • ChriZza
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Sep 2005
                    • 4265

                    #10
                    Ønsker de hjertelig velkomne jeg, men da uten den "oss" og "dere" mentaliteten. Da må man tenke VI. Det er forskjell på en undergruppe som UFC og en som LKT, om man ikke ser det så har man virkelig ikke fulgt med.

                    Kommentar

                    • linda87
                      Medlem
                      Møteplager
                      • Sep 2008
                      • 78

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av ChriZza
                      Ønsker de hjertelig velkomne jeg, men da uten den "oss" og "dere" mentaliteten. Da må man tenke VI. Det er forskjell på en undergruppe som UFC og en som LKT, om man ikke ser det så har man virkelig ikke fulgt med.
                      Greit nok at det er en forskjell på gruppene og tro meg har ingenting imot LKT men hvis vi da skal ha disse tribune reglene, så burde det gjelde alle.. er alt jeg mener.. de sier selv at de er en undergruppe..! * LKT - Lillestrøm Konservativ, er en undergruppe stiftet 22.07-06 * greit nok det står at de har fokus på de gode gamle kanarifans tradisjonene, og liker ikke alle disse nye radikale grupperingene, men de er UANSETT en undergruppe på feltet, noe som da ikke er lov! dobbeltmoral spørr du meg..!
                      <3 Arild Sundgot <3

                      Kommentar

                      • silje89
                        Juniormedlem
                        Bøffelpromp
                        • Oct 2008
                        • 10

                        #12
                        -Dette er hentet ut fra LKT sin egen gruppe på Facebook.

                        LKT - Lillestrøm Konservativ, er en undergruppe stiftet 22.07-06 som har fokus på de gode gamle kanarifans tradisjonene, og liker ikke alle disse nye radikale grupperingene som utvikler seg til egne fraksjoner og adskiller seg fra KFL , som i tilegg bruker sine egne uavhengige klær i alle andre farger enn LSKs gule og svarte farger. LKT syns det er fint og friskt med fornyelse, men det må skje gradvis og ikke gå på bekostning av kanarifansen, som er modergruppen til alle undergruppene. Målet til LKT er og gjøre kanarifansen best mulig og få igjennom en dresscode som sier at du må være farget i klubbens farger for og slippe inn på Åråsen!!! LKT har sin plassering øverst på felt B.


                        Her står det i klartekst, de er en undergruppe! LKT går i egen produserte klær på kamp, hvor "gruppe navnet" er sentralt.

                        - Som UFC skrev i brev til KFL:
                        Vi ønsker ikke å være noen konkurent til KFL.
                        Vi er til utelukkende for å heve stemningen på Åråsen. Så vi mener at litt sunn konkuranse bare vil skjerpe den andre part slik at man sammen når uante høyder. For å kunne gjennomføre dette ønsker vi å få aksept for følgende ting:
                        Vi må få lov til å bruke våre egne klær som det står Ufc og ultras felt c på. (på samme måte som LKT som går rundt på feltet med egne gensere). Vi kan godt kutte ut å bruke ultras på bannere og to stangs, evt flagg så lenge vi kan bruke gruppe navnet UFC / UFC 05. Grunnen til at dette er viktig for oss er at gruppen er en del av identiteten til medlemmene.


                        Men igjen, dette skal tas opp på årsmøtet, og ingen vits i å diskutere det her i hjel.

                        Kommentar

                        • silje89
                          Juniormedlem
                          Bøffelpromp
                          • Oct 2008
                          • 10

                          #13
                          Vi 3 jentene som har laget denne facebook gruppen har overhode ingenting i mot LKT eller andre som kan anses som en gruppe, og da heller ingenting i mot UFC. Vi er FOR å støtte LSK, og at vi står samlet!

                          Kommentar

                          • Rønnern
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2003
                            • 6690

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av linda87
                            ...men de er UANSETT en undergruppe på feltet, noe som da ikke er lov! dobbeltmoral spørr du meg..!
                            En vesentlig forskjell på "undergrupper" som ser på seg selv om en del av KFL, kontra en separat gruppering som ser på seg selv om et alternativ til KFL. Synes Simeone oppsummerer dette greit med å state at det strengt tatt ikke er så viktig å stå sammen med KFL. I tillegg er det tydelig at man velger side, enten UFC eller KFL.
                            Mvh Ronnie "The Runner"
                            LSK for alltid

                            Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                            Kommentar

                            • UltraFo
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jun 2007
                              • 800

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av Rønnern
                              En vesentlig forskjell på "undergrupper" som ser på seg selv om en del av KFL, kontra en separat gruppering som ser på seg selv om et alternativ til KFL. Synes Simeone oppsummerer dette greit med å state at det strengt tatt ikke er så viktig å stå sammen med KFL. I tillegg er det tydelig at man velger side, enten UFC eller KFL.

                              Tror du misforstår hele greia, UFC var og så på seg selv som en undergruppe til KFL på samme måte som LKT. Vi er nå ikke ønske av KFL pga tribunereglene, og Simeone mente nok at han heller står på felt p enn å gi etter reglene han er helt imot.
                              Vet at både jeg og mange andre savner alt fra tifo gruppa, svette buss turer med resten osv. Ingen liker situasjonen som er nå, skjønner ikke at ting kan være så farlig. Ikke glem at UFC med venner teller over 60 stykker som kan bidra på diverse områder og at vi har nesten 350 tilhengere på nett, ikke at det har noe å si men folk hater oss ikke så mye som dere skal ha det til

                              Det burde ikke være enten eller, men man legger jo veldig opp til det med de regla som er nå da.
                              UFC ~ Gulsvarte Brødre

                              Kommentar

                              • linda87
                                Medlem
                                Møteplager
                                • Sep 2008
                                • 78

                                #16
                                Har ting virkelig blitt sånn at man må velge side? det syns jeg er for dårlig altså!
                                <3 Arild Sundgot <3

                                Kommentar

                                • silje89
                                  Juniormedlem
                                  Bøffelpromp
                                  • Oct 2008
                                  • 10

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av Rønnern
                                  En vesentlig forskjell på "undergrupper" som ser på seg selv om en del av KFL, kontra en separat gruppering som ser på seg selv om et alternativ til KFL.
                                  Det står ingenting i tribuneregelementet, om HVORDAN undergrupper det er snakk om..

                                  Kommentar

                                  • Macho-Morten
                                    Ikke KFL-styremedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Aug 2005
                                    • 2687

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av silje89
                                    Det står ingenting i tribuneregelementet, om HVORDAN undergrupper det er snakk om..
                                    Faktisk står akkurat det Ronnie sier i innlegget du svarer på, i tribunereglementet.

                                    Kommentar

                                    • Grim19
                                      Seniormedlem
                                      Forumsadist
                                      • Nov 2008
                                      • 106

                                      #19
                                      nei, det er sant nok det.. men greiea er at hvor mange av cashualsa kommer tilbake med ULTRAS da viss de kommer tilbake...for det kommer jo garantert noen av dem med også!!
                                      Christina Victoria Grimsmo
                                      <3 LSK- I Hjertet og I Sjelen <3

                                      Kommentar

                                      • Kristiansen
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Aug 2007
                                        • 1332

                                        #20
                                        Opprinnelig skrevet av Grim19
                                        nei, det er sant nok det.. men greiea er at hvor mange av cashualsa kommer tilbake med ULTRAS da viss de kommer tilbake...for det kommer jo garantert noen av dem med også!!
                                        1. Det skrives casuals.

                                        2. At KFL åpner for Ultras, betyr ikke at en haug med casuals vil komme inn av den grunn.

                                        3. Ser at du selv er med i denne omtalte gruppa på facebook. Hvorfor er du det, når du her sier at du er i mot det ?

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎