Facebookgruppen "Vi som ønsker UFC tilbake på feltet, som ULTRAS."

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Grim19
    Seniormedlem
    Forumsadist
    • Nov 2008
    • 106

    #21
    1.ok

    2.jo det er mulig at det kommer inn casuals sammtidig.

    3. jeg VAR med der helt til jeg skjønte hva det dreide seg om, jeg har trekt meg derfra nå.
    Christina Victoria Grimsmo
    <3 LSK- I Hjertet og I Sjelen <3

    Kommentar

    • Simeone
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Apr 2008
      • 761

      #22
      Opprinnelig skrevet av Rønnern
      En vesentlig forskjell på "undergrupper" som ser på seg selv om en del av KFL, kontra en separat gruppering som ser på seg selv om et alternativ til KFL. Synes Simeone oppsummerer dette greit med å state at det strengt tatt ikke er så viktig å stå sammen med KFL. I tillegg er det tydelig at man velger side, enten UFC eller KFL.
      Jeg er egentlig så lei hele smørja at jeg begynner å gå inn i en likegyldig tilstand. Dette er mitt personlige syn, ikke nødvendigvis alle andre sitt.

      Og at man må "velge side" har jo blitt proklamert utallige ganger fra diverse folk i KFL og KFL styret på bortekamper i år. Folk som har venner/bekjente i UFC har jo blitt kjeftet ned fordi dem er med oss på kampdager.

      Men, det er vel kanskje det som er folkelig, ikke vet jeg.
      Si yo fuera Maradona saldría en mondovision,
      para gritarle a la FIFA:
      ¡Que ellos son el gran ladrón!

      Kommentar

      • UltraFo
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jun 2007
        • 800

        #23
        Opprinnelig skrevet av Grim19
        nei, det er sant nok det.. men greiea er at hvor mange av cashualsa kommer tilbake med ULTRAS da viss de kommer tilbake...for det kommer jo garantert noen av dem med også!!
        Fordelen vis ultras er på stadion er jo at det er lettere å holde styr på hvem som er hvem og man får ett mer naturlig skille.
        UFC ~ Gulsvarte Brødre

        Kommentar

        • UFM1
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2007
          • 2008

          #24
          Opprinnelig skrevet av Grim19
          1.ok

          2.jo det er mulig at det kommer inn casuals sammtidig.

          3. jeg VAR med der helt til jeg skjønte hva det dreide seg om, jeg har trekt meg derfra nå.
          vel.. hakke KFL en haug med vakter som står der a? som vet hvem som ikke skal inn... er jo ikke noe problem
          Lillestrøm

          Kommentar

          • silje89
            Juniormedlem
            Bøffelpromp
            • Oct 2008
            • 10

            #25
            Om det kommer casuals inn sammen med UFC er da virkelig ikke noe dem kan noe for!? Skal vi begynne å nekte folk adganger i hytt og gevær pga at det kanskje kan komme noen andre med dem?? Det blir bare for dumt å komme med!!
            Det er UFC 05 dette dreier seg om! Og de vet rimelig klart hvem som er med, og ikke! At folk blander sammen UFC med andre grupperinger er også på tide og få ryddet opp i nå! UFC er ikke så skumle og farlige alle skal ha det til!

            Kommentar

            • Simeone
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Apr 2008
              • 761

              #26
              Her er link til gruppen : http://www.facebook.com/home.php?#/group.php?gid=232403836662&ref=mf

              Kom igjen nå folkens, vi når 250 før julaften!
              Last edited by Skinke; 21.12.2009, 01:47. Begrunnelse: :)
              Si yo fuera Maradona saldría en mondovision,
              para gritarle a la FIFA:
              ¡Que ellos son el gran ladrón!

              Kommentar

              • UltraFo
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jun 2007
                • 800

                #27
                Fantastisk Simeone!
                Her er vår gruppe, når vi 400 fans før nyttår?
                Log på Facebook for at starte med at dele og komme i kontakt med dine venner, din familie og folk, du kender.
                UFC ~ Gulsvarte Brødre

                Kommentar

                • MartinRE
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Oct 2008
                  • 738

                  #28
                  Opprinnelig skrevet av Simeone
                  Her er link til gruppen : http://www.facebook.com/home.php?#/g...3836662&ref=mf

                  Kom igjen nå folkens, vi når 250 før julaften!

                  spre linken alle sammen, få folk til å være med å inviter.

                  Invitert alle vennene + tar linken på profilen min hver dag
                  "Noen tror fotball dreier seg om liv og død. Jeg er veldig skuffet over den holdningen. Jeg kan forsikre dere om at fotball er mye viktigere enn som så" Bill Shankly.

                  Kommentar

                  • Rønnern
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2003
                    • 6690

                    #29
                    Opprinnelig skrevet av UltraFo
                    Ikke glem at UFC med venner teller over 60 stykker som kan bidra på diverse områder og at vi har nesten 350 tilhengere på nett, ikke at det har noe å si men folk hater oss ikke så mye som dere skal ha det til
                    Jeg hater ikke UFC ei heller personene i UFC, tvert i mot, jeg synes mange er storveis gutter med en herlig mentalitet. På bortekampene i år har det vært veldig bra, men en salig blanding av Ultras og Klumpefolk rundt meg og det har funka knirkefritt.

                    Men, jeg er absolutt ikke klar for å få inn en egen gruppering i KFL med en egen agenda. Det er ikke forenlig med den jobben som er blitt gjort de siste åra med å samle KFL som en enhet der alle drar i samme retning.

                    Og jeg er vel faktisk en av tilhengerne på Facebook, for mentaliteten kan ingen ta fra dere
                    Mvh Ronnie "The Runner"
                    LSK for alltid

                    Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                    Kommentar

                    • Grim19
                      Seniormedlem
                      Forumsadist
                      • Nov 2008
                      • 106

                      #30
                      jeg har heller aldri sagt at jeg hater ultras og jeg er også tillhenger på på face
                      Christina Victoria Grimsmo
                      <3 LSK- I Hjertet og I Sjelen <3

                      Kommentar

                      • Kvittre
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Apr 2006
                        • 265

                        #31
                        Blir sikkert en god diskusjon rundt dette på årsmøtet.. Om de som sitter her å skriker høyest møter opp da.. Var ikke mye diskusjon rundt dette temaet på sist årsmøte, selv om det var stort ramaskrik her inne om akkurat samme tema. Uansett..flertallet bestemmer (enstemmig i fjor..), så da håper jeg diskusjonen blir lagt død etter dette.

                        God jul!

                        Kommentar

                        • Grim19
                          Seniormedlem
                          Forumsadist
                          • Nov 2008
                          • 106

                          #32
                          Ja, det er jo litt teit å begynne å ta opp sånt nå før jul...så jeg håper at det snart legger seg, så kan det heller bli diskutert over på årsmøtet isteden.
                          Christina Victoria Grimsmo
                          <3 LSK- I Hjertet og I Sjelen <3

                          Kommentar

                          • UltraFo
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jun 2007
                            • 800

                            #33
                            Opprinnelig skrevet av Grim19
                            Ja, det er jo litt teit å begynne å ta opp sånt nå før jul...så jeg håper at det snart legger seg, så kan det heller bli diskutert over på årsmøtet isteden.
                            Er vell ett fett når man starter å diskutere det?
                            Jo lengre før jo fler kommer, hvis jeg ikke husker feil var det merkelig nok flere ganger så mange på møtet ifjor som tidligere år. Kanke skjønne det
                            UFC ~ Gulsvarte Brødre

                            Kommentar

                            • Kvittre
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Apr 2006
                              • 265

                              #34
                              Opprinnelig skrevet av UltraFo
                              Er vell ett fett når man starter å diskutere det?
                              Jo lengre før jo fler kommer, hvis jeg ikke husker feil var det merkelig nok flere ganger så mange på møtet ifjor som tidligere år. Kanke skjønne det
                              Det kan vel hende det var fordi det var et tema som engasjerer folk? For min egen del, var det derfor jeg møtte opp. Jeg syntes det var utrolig viktig å vise hvilket standpunkt jeg hadde, når det gjaldt denne saken.

                              Kommentar

                              • UltraFo
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jun 2007
                                • 800

                                #35
                                Opprinnelig skrevet av Simeone
                                Her er link til gruppen : http://www.facebook.com/home.php?#/g...3836662&ref=mf

                                Kom igjen nå folkens, vi når 250 før julaften!
                                Allerede nådd 200 siden du la det ut. Keep it going boys & girls.
                                UFC ~ Gulsvarte Brødre

                                Kommentar

                                • Skinke
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Sep 2007
                                  • 3914

                                  #36
                                  no offence, men hva har en face gruppe med saken? Jeg er selv med i en rekke "vi-som-ønsker-ditt-og-datt-gruppe uten at jeg egentlig har noe som helst peiling på hva jeg er støtter. Mulig nerde skinke har blitt for gammel :\

                                  Angående årsmøte er det vel strengt tatt ikke ett sted for å diskutere ufc, men evt forslag om endringer av vedtekter.
                                  Daukjøtt Felt C

                                  Kommentar

                                  • silje89
                                    Juniormedlem
                                    Bøffelpromp
                                    • Oct 2008
                                    • 10

                                    #37
                                    Opprinnelig skrevet av Skinke
                                    Angående årsmøte er det vel strengt tatt ikke ett sted for å diskutere ufc, men evt forslag om endringer av vedtekter.
                                    Vi har fått beskjed om at vi skal komme med våre synspunkter og meninger der..

                                    Kommentar

                                    • KFL109
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Dec 2003
                                      • 1958

                                      #38
                                      Styret i Kanari-Fansen, og det vi har oppfatta som et bredt flertall av medlemmene, har siden høsten 2008 ønska å jobbe for én samla supporterklubb for Lillestrøm Sportsklubb.

                                      Ultrasmentaliteten er og har vært levende i KFL, og vi ønsker ikke å begrense noens mulighet til å vifte med flagg, ta med seg kreative bannere som støtter klubben og/eller spillere, bruke to-stangsflagg, få lov til å hoppe i samtlige 90 minutter av en kamp og konstant synging.

                                      Vennegjenger har aldri vært noe problem når de ikke opptrer som noe annet enn vennegjenger.

                                      Grunnleggerne av den omtalte Facebook-gruppa har skrevet at "UFC har strukket seg lang for å møte styret i KFL, det er nå på tide KFL strekker seg de også". Her er det nok en viss uenighet om hvilken gruppe som har størst strekkmerker. Styret i Kanari-Fansen følte at det var forholdsvis imøtekommende å ønske de selverklærte ultrasene velkommen i klumpen på Åråsen den siste høsten.

                                      Vi ønsker oppriktig å favne bredt når det gjelder supporterkultur. I Kanari-Fansen skal ultrasmentaliteten ha gode kår (og vi håper at det har vært synlig at det har vært lagt til rette for unggutta som har utgjort Junior Kanaris.) Men vi mener også at supportere som synger av full hals gjennom hele matchen har en plass i Kanari-Fansen, sjøl om beina måtte oppleves som støpt fast i betongen, og at disse ikke skal føle seg bortvist til sittetribuna.

                                      Mange av oss har vært med i Kanari-Fansen i mange, mange år. Ikke underkjenn at for oss er KFL identitet like sterk som det andre føler med 05- og 07-bevegelser.

                                      Styret vil fortsette å legge til rette for en positiv og inkluderende supporterkultur på Åråsen, og håper på fortsatt bred støtte til tanken om at dette gjøres best i én stor og sterk supporterklubb.




                                      (PS. Styret i KFL tar fullstendig avstand fra alle uttalelser som måtte oppfattes som trusler, uansett hvem som måtte framsette disse, men vi begynner vel å bli litt trøtte av mer eller mindre åpenbare hentydninger om at dette kommer fra oss.)
                                      Vidar Evje

                                      Kommentar

                                      • Tobben
                                        Jeg elsker å kjøre trikk
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2005
                                        • 1666

                                        #39
                                        Opprinnelig skrevet av KFL109
                                        (PS. Styret i KFL tar fullstendig avstand fra alle uttalelser som måtte oppfattes som trusler, uansett hvem som måtte framsette disse, men vi begynner vel å bli litt trøtte av mer eller mindre åpenbare hentydninger om at dette kommer fra oss.)
                                        Jeg ser at jeg var litt uheldig med min quoting av Simeone sitt innlegg, og at det kan virke som at jeg beskylder vedkommende som var ufin for å være sittende i KFL styret.

                                        Jeg er fullstendig klar over at vedkommende ikke er i styret i KFL, og jeg tar den misforståelsen på min kappe.

                                        Beklager dette.

                                        Men like fullt så bør ikke slike type trusler forekomme.

                                        Kommentar

                                        • Iselin88
                                          Seniormedlem
                                          Forumsadist
                                          • May 2009
                                          • 125

                                          #40
                                          EDIT; Disse sitatene er hentet fra referatet etter Nadderud hendelsen 11.04.2008.. Link; http://www.kfl.no/les.php?id=320

                                          "Vidar Evje: Presenterer seg som en som er altfor mye på nett. Diskusjonene har engasjert mye. Står fortsatt for alt han har skrevet og vil ikke redigere det. I motsetning til andre talere er han meget glad i UFC. Så 25 kamper ifjor og spesiellt på borteturene så han det engasjemanget de unge(UFC) står for. Våre undergrupper har i hovedsak stått for positive ting. Stussa over hva styret la i å ta KFL tilbake. Hvordan ønsker KFL å jobbe for de positive tingene rundt undergruppene? Vi trenger alltid noen som er litt i opposisjon og står for noe annet. Er enig i at ACAB er noe forbanna tull, men mener det er ett sidespor. Hadde hatt større tiltro til LSKs dialog med KFL. Dette møte er genialt for å sette standarden på tribunen. Vi trenger den positive delen av ultraskulturen. Samma hva de heter, den typen engasjement må det være plass til på feltet. Ikke bli en sidrumpa gjeng som tupper UFC. Vi trenger alle også de som bruker kampen som treningstudio og de som svikter i kneea. Vi må holde oss uavhengige. LSK skal ikke sette vedtektene. Har alltid vært stolt av alle i styret og tillittsvalgte. Vi skal ikke få bøter, men heller ikke bli nikkedukker. Stå opp for hva vi supportere synes er viktig."

                                          "Arild Myklebust (kommentar): Vi er og blir en uavhengig organisasjon. Folk har dårlige og gode kvaliteter. Det dårlige må ut, og det betyr ikke at undergruppene ikke skal være med på det. Det positive i høysete inkl meg og alle. KFL er til på grunn av LSK."

                                          Det er i bunn og grunn dette vi(og med vi, mener jeg meg, Silje og Linda) også mener, UFC skal selvfølgelig innordne seg KFL og at KFL selvfølgelig skal være enerådende styrende organ, og ikke KFL/UFC!

                                          Men om de kommer tilbake på feltet med en genser med logoen ufc05 e.l, har det så mye å si så lenge de ikke ser seg selv som konkurrent til KFL, men er der for å bidra med det positive? (må igjen påpeke at LKT står med egne gensere;altså ikke KFL relaterte effekter, uten at de har vært til bry for noen)

                                          Jeg mener da igjen, at de selvfølgelig ikke skal være noe alternativ til KFL(noe de også har gått ut MANGE ganger og sagt), men få stå som egen gruppe UNDER KFL og bidra til positiv stemning og liv osv..
                                          Last edited by Iselin88; 21.12.2009, 11:23.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎