Brann-LSK

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • dalen
    Brannsupporter
    Myklebust Light
    • Jun 2007
    • 391

    #41
    Opprinnelig skrevet av Seb.R
    Vi snakker om unison piping på spillere som byttes ut, spillere som bommer på sjangser, spillere som spiller feilpasninger. Det er jo helt latterlig paradoksalt å lese om bergensere som krenker andres supporterkulturer, når man ser hvordan dere gjør det borti Bergen.

    Helt sjukt faktisk at spillerne i det hele tatt setter pris på dere. Flaut er det.
    Nå var det ikke Eirik Mjelde en pep på, men at Steinar Nilsen valgte å ta ut ham fremfor enkelte andre spillere som ikke hadde dagen. Ingen skjønte helt den taktikken... men Eirik Mjelde fikk sin hyllest kort tid etterpå.

    Når det gjelder dem (Brannsupportere) som ble sinte etter minnemarkeringen, så har de sitt utgangspunkt i hva de hørte, ikke så. En glipp kan skje.

    Supporterkultur skal jeg ikke ta en diskusjon på, men det er klart at en hver kultur har sine ups and downs. Selvsagt ikke alle aspekter ved vår retning jeg personlig er fornøyd med, men det er jo noe en må jobbe med. Jeg kan for sikkerhetsskyld slenge på floskelen "Rom ble ikke bygget på en dag".....
    If heartaches brought fame in love's crazy game,
    I'd be a legend in my time.
    If they gave gold statuettes for tears and regrets,
    I'd be a legend in my time.

    Johnny Cash - A Legend In My Time

    Kommentar

    • LilleKne
      Medlem
      Hoffnarr
      • Oct 2006
      • 59

      #42
      ok, så personlig fant jeg stemningen på stadion igår under matchen utrolig bra.
      Igjen beviser vi at vi er Norges beste supportere og at vi er kanari fansen vi holder aldri kjeft!
      At brann supporterne kan sutre kamp etter kamp er vel heller ingen overraskelse, at de heller ikke klarer å lage en eneste lyd for laget før disse latterlige "5min tilleggstid" og de får dette enda mer lattelige frisparket, og dermed mener at de fortjener mer enn hva som er sagt om deres "support".

      Den dagen Brann kan stille med en like full stadio som på gårsdagens kamp og synge ut Kanari fansen, er den samme dagen lillestrøm rykker ned.
      Og som vi alle vet, det skjer ikke

      Takker for en herlig, men LANG tur
      The one and only Lillekne
      Marie Knedal

      "Ingen broer ble brent da jeg dro og en dag håper jeg å komme tilbake for å trene Lillestrøm." - Uwe Røsler om Lillestrøm

      Kommentar

      • Johnny Sack
        Seniormedlem
        Forumsadist
        • Jun 2007
        • 127

        #43
        Jeg ler meg ihjel av Brann og Bergen. For et taperlag, for en tapergjeng! De snakker om at folk som bruker tromme, flagger, hopper, står med ryggen til og maner til allsang i 90 min ikke veit en dritt om hva supporterkultur er...ok. Hvor skal jeg begynne? 90-tallet er over for 10 år sia...kos dere i adecco med Lyn og 1500 folk på Bislett i 2011.

        Kommentar

        • scages
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Nov 2003
          • 1292

          #44
          Opprinnelig skrevet av Johnny Sack
          De snakker om at folk som bruker tromme, flagger, hopper, står med ryggen til og maner til allsang i 90 min ikke veit en dritt om hva supporterkultur er...ok. Hvor skal jeg begynne? 90-tallet er over for 10 år sia...kos dere i adecco med Lyn og 1500 folk på Bislett i 2011.
          Tar gjerne litt tid i utkantstrøka... Jeg var på stadion, og hørte ikke en puck om at det skulle være en minnemarkering. Da vi ble oppmerksomme på dette, stilnet det naturligvis av. Skjønner at skarrepakket ble provosert, men dette var selvsagt ingen bevisst provokasjon fra Lillestrøm supporterne. Ikke lek dummere enn dere er, selv om det er tydlig at piping, sutring og misnøye er en blodtransfusjon i Bergen.

          Kommentar

          • mrognan
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Aug 2008
            • 845

            #45
            Hvorfor ble det ikke informert om minnemarkeringen under sikkerhetsmøtet som KFL-sikkerhet har sammen med arrangøren før kampen? Regner med det ble gjennomført et slikt møte(?), og da er det sløvt av arrangør å ikke opplyse om noe som tydeligvis førte til en situasjon som kan utgjøre en sikkerhetsrisiko for Lillestrømsupportere.
            Morten

            Kommentar

            • Lovefool
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jun 2007
              • 495

              #46
              I følge brukere på tribunekultur.com ble dette informert om på sikkerhetsmøtet. Om dette er sant eller ikke er ikke noe jeg kan uttale meg om.
              Don't waste today regretting yesterday instead of making a memory for tomorrow.
              http://www.lovefool.org

              Kommentar

              • lega66
                Medlem
                Hoffnarr
                • Oct 2006
                • 57

                #47
                Opprinnelig skrevet av Lovefool
                I følge brukere på tribunekultur.com ble dette informert om på sikkerhetsmøtet. Om dette er sant eller ikke er ikke noe jeg kan uttale meg om.
                Det er fullt mulig, men vi fikk ingen iformasjon om dette før vi gikk inn på stadion. Jeg hadde lest noe om det på forumet til Brann, så jeg var en av dem som gjorde felltet oppmerksom på dette.
                http://www.youtube.com/watch?v=JtZ68gBz8S8

                Kommentar

                • superbøffel
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Aug 2005
                  • 5611

                  #48
                  Opprinnelig skrevet av superbøffel
                  La laco være dust, han lider under et hjerte i brann. Det er hans problem.

                  Det som derimot er KFLs problem er at vi ser ut som idioter etter å laget liv under minuttet stillhet til ære for Bjarne Berg. Jeg aner ikke årsaken og skal ikke spekulere i hvorfor det ble som det ble - jeg var ikke tilstede, men jeg så og hørte hvor respektløst det så ut.

                  Uavhengig av årsak bør KFL gå ut med en offentlig unnskyldning til Sk Brann, Branns supportere og Bjarne Bergs etterlatte etter dagens hendelse.

                  Det er ingen tvil om hvor viktig den typen øyeblikk er, vi har sett og opplevd det samme på Åråsen.

                  Dagen i dag er en fin mulighet til å vise hvor voksne KFL har blitt som organisasjon og sende en pressemelding med en uforbeholden unnskyldning til hele Bergen.


                  Bra!
                  Enøyd i de blindes dal.

                  Kommentar

                  • Frode Thai
                    KFL styremedlem
                    Myklebust Light
                    • Apr 2006
                    • 380

                    #49
                    BA.no







                    frode
                    Frode Johansen
                    styremedlem KFL

                    Kommentar

                    • HotpantsSS
                      Medlem
                      Bøffel
                      • Feb 2008
                      • 37

                      #50
                      Er det noen som kan svare meg på en eller muligens to spørsmål?

                      1. Ble det tatt opp på sikkerhetsmøtet før kampen at det skulle være et minutts stillthet før kampstart?
                      2. I så fall, hvorfor ble ikke folk gjort oppmerksom på det?

                      Kommentar

                      • skotten
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2004
                        • 1794

                        #51
                        Var forøvrig én idiot som lenge etter at resten av KFL-feltet var blitt stille midt under minnemarkeringen begynte å gaule "Hater Brann, elsker Lillestrøm!". Er vedkommende identifisert og kan han vente seg noen reprimande?

                        Kommentar

                        • Stray Cat
                          Moderator
                          • Aug 2008
                          • 5914

                          #52
                          Opprinnelig skrevet av skotten
                          Var forøvrig én idiot som lenge etter at resten av KFL-feltet var blitt stille midt under minnemarkeringen begynte å gaule "Hater Brann, elsker Lillestrøm!". Er vedkommende identifisert og kan han vente seg noen reprimande?
                          Var visst ikke bare en. Nå har jeg blitt pepra i to dager fra Bergenstraktene fra folk med sesongkort i nærheten av bortetribuna. Sikkert ikke så mange som de påstår, men mange nok til at det er dårlig folkeskikk.

                          Sitat fra facebooksida mi:
                          Jeg har sesongkort like i nærheten av feltet lsk ble tildelt. Det var flere titalls personer som viste fingeren. De samme gaulte på "hater Bergen by" under stillheten. La vålerengen sin tilhengerskare trone ensom og aleine i bunnen av norske supportere !
                          For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                          Kommentar

                          • Fugl1120
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2005
                            • 3528

                            #53
                            Dette stemmer ikke. Jeg satt rett bak KFL og opplevde det på følgende måte:

                            Stadion holder 1 minutts stillhet, det tar ca 30 sekunder før KFL-feltet har roet seg ned og én idiot roper "hater Brann, elsker Lillestrøm". Når så det ene minuttet med stillhet er overstått, møter KFL massiv piping fra hele stadion. Da svarer noe jeg vil anslå i underkant av halve feltet med å vise fingern og synge "hater Bergen by", altså etter at minnemarkeringen var over.
                            Lauken er vår venn!

                            Kommentar

                            • skotten
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2004
                              • 1794

                              #54
                              Opprinnelig skrevet av Stray Cat
                              Var visst ikke bare en. Nå har jeg blitt pepra i to dager fra Bergenstraktene fra folk med sesongkort i nærheten av bortetribuna. Sikkert ikke så mange som de påstår, men mange nok til at det er dårlig folkeskikk.

                              Sitat fra facebooksida mi:
                              Bergensere er tydeligvis ikke gode til å telle. Jeg står for at det var én person. Fingrene fra de "titalls" personene var ikke tegn på god folkeskikk, men rett skal være rett - de kom under pipekonserten som fulgte etterpå.

                              Kommentar

                              • Stray Cat
                                Moderator
                                • Aug 2008
                                • 5914

                                #55
                                Og det var ikke dust? Tåpelig å komme med det til et stadion som med rette reagerer på respektløshet, selv om den ikke var tilsiktet. Men gjort er gjort og beklagelsen er servert.
                                For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                                Kommentar

                                • skotten
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2004
                                  • 1794

                                  #56
                                  Opprinnelig skrevet av Stray Cat
                                  Og det var ikke dust? Tåpelig å komme med det til et stadion som med rette reagerer på respektløshet, selv om den ikke var tilsiktet. Men gjort er gjort og beklagelsen er servert.
                                  Klart det er dust! Facebookvennene dine fra vest serverer røverhistorier og sannhetsforvrengninger som setter KFL og LSK-supportere (som samla gjeng) i langt dårligere lys enn det vi fortjener. Derfor tok jeg meg bryet med å påpeke hva som egentlig skjedde. Sto midt på bakerste rad av vårt tildelte felt, så jeg har i hvert fall ingen dårligere plass enn det dine Facebook-venner hevder de har ift til å bedømme dette.

                                  Jeg tar den allmenne LSK-supporter i forsvar mot overdrevne beskyldninger, men jeg forsvarer IKKE å vise finger'n til et publikum som med rette piper mot oss i harnisk.

                                  Kommentar

                                  • Emil B
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Feb 2006
                                    • 5921

                                    #57
                                    Vi liker ingen, ingen liker oss!

                                    Kommentar

                                    • xeR
                                      Seniormedlem
                                      --==FORUMRUNKER==--
                                      • Jan 2004
                                      • 11206

                                      #58
                                      Opprinnelig skrevet av Emil B
                                      Vi liker ingen, ingen liker oss!
                                      Og det liker jeg!
                                      Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                                      Kommentar

                                      Working...
                                      😀
                                      😂
                                      🥰
                                      😘
                                      🤢
                                      😎
                                      😞
                                      😡
                                      👍
                                      👎