LSK-Ålesund

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • FUGlinho
    KFL styremedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 2454

    #21
    Jeg må si jeg syns det var usedvanlig slapt rundt klumpen igår. Står ALT for mange rundt der som ikke bidrar i det hele tatt.

    Årsverste? Hvertfall for klumpen.
    Kim
    Styremedlem KFL

    Kommentar

    • FuglaAlex
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Sep 2006
      • 537

      #22
      Opprinnelig skrevet av FUGlinho
      Jeg må si jeg syns det var usedvanlig slapt rundt klumpen igår. Står ALT for mange rundt der som ikke bidrar i det hele tatt.

      Årsverste? Hvertfall for klumpen.
      Var vel kanskje årsværste totalt sett hele feltet samlet. Hvertfall slik jeg så det fra sidelinjen
      Supporterne er fotballens hjerte
      Ultras Felt C

      Kommentar

      • Stray Cat
        Moderator
        • Aug 2008
        • 5914

        #23
        Opprinnelig skrevet av FuglaAlex
        Var vel kanskje årsværste totalt sett hele feltet samlet. Hvertfall slik jeg så det fra sidelinjen
        Jeg spør igjen, jeg. Hvis dette virkelig var så ille, hvorfor får jeg da et helt annet inntrykk via TV-skjermen? Har TV2 blitt veldig vennlig innstilt til KFL nå plutselig og mikka opp noe voldsomt?
        For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

        Kommentar

        • Uwes disippel
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2006
          • 6039

          #24
          Jeg skjønner ikke all negativiteten. Første 10 så tenkte jeg at det var noe av det bedre i år. Resten av kampen var det et greit trøkk.
          Sitter forøvrig på SS.

          Kommentar

          • FuglaAlex
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Sep 2006
            • 537

            #25
            Opprinnelig skrevet av Stray Cat
            Jeg spør igjen, jeg. Hvis dette virkelig var så ille, hvorfor får jeg da et helt annet inntrykk via TV-skjermen? Har TV2 blitt veldig vennlig innstilt til KFL nå plutselig og mikka opp noe voldsomt?
            Fordi TV-skjermen og stadion er forskjellig. Det er det alltid.

            Grunnen til negativiteten fra min side er fordi jeg venter at det skal være bedre stemning, og jeg ønsker et bedre trøkk på feltet. Det var det ikke i går.
            Skal man bedre seg så må man se på det som er dårlig, som man kan gjøre bedre. Da blir det naturlig nok litt negativt.

            Var selvsagt ikke bare negativt i går, men et stykke unna hva jeg mener vi bør og kan prestere.
            Supporterne er fotballens hjerte
            Ultras Felt C

            Kommentar

            • Tony
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2003
              • 4737

              #26
              Opprinnelig skrevet av Stray Cat
              Jeg spør igjen, jeg. Hvis dette virkelig var så ille, hvorfor får jeg da et helt annet inntrykk via TV-skjermen? Har TV2 blitt veldig vennlig innstilt til KFL nå plutselig og mikka opp noe voldsomt?
              Er det en ting jeg ikke bryr meg og så er det kommentarer om lyden fra de som ser den på tv. Skal du vite grunnen? Her er et seks.

              Når 15 stk fra Viking overdøver Oddrane på bortebane sier det sitt. Den riktige "dommeren" blir de som sitter på andre siden. Og de på indre bane

              Kommentar

              • Stray Cat
                Moderator
                • Aug 2008
                • 5914

                #27
                Opprinnelig skrevet av Tony
                Er det en ting jeg ikke bryr meg og så er det kommentarer om lyden fra de som ser den på tv. Skal du vite grunnen? Her er et seks.

                Når 15 stk fra Viking overdøver Oddrane på bortebane sier det sitt. Den riktige "dommeren" blir de som sitter på andre siden. Og de på indre bane
                Da sitter altså Uwes disippel på andre siden, se hans innlegg. Er det noen som har mer rett til å mene noe enn andre her?

                Selvfølgelig er ikke lyden gjennom eteren en korrekt gjengivelse av stadionlyden. Jeg finner det bare underlig at TV2 skulle yte dere så voldsomt mye mer enn rettferdig er, når de vanligvis mikker opp bortelagets supportere.

                Og når jeg først sitter ved tastaturet - hvem er stemningen til for? Hva er målet med å lage liv på tribunen? Er det en gjeng supportere som skal ha et kick, eller elleve spillere som skal ha støtte i ryggen og løftes fram? Jeg har ikke hørt at de elleve (pluss innbyttere) har klaga. Tvert imot ble målet dedisert til KFL/UFC fordi de står på!

                Jeg skal ikke leke dommer over innsatsen, men er så lei av denne kjeftinga. Er det noen som tror at spillerne yter bedre om de kjeftes ned? Ikke siden Tom, vil jeg tro. Hvorfor tror dere da at supporterne yter mer på tribuna om de kjeftes ut for dårlig innsats? Fortsett med det og feltet ender opp med en liten gjeng av de mest dedikerte, mens resten går og setter seg.
                For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                Kommentar

                • Tony
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2003
                  • 4737

                  #28
                  Opprinnelig skrevet av Stray Cat
                  Da sitter altså Uwes disippel på andre siden, se hans innlegg. Er det noen som har mer rett til å mene noe enn andre her?
                  Nei, jeg sa bare min mening om at lyden gjennom tven ikke kan gi noe grunnlag for stemningen.

                  Og når jeg først sitter ved tastaturet - hvem er stemningen til for? Hva er målet med å lage liv på tribunen? Er det en gjeng supportere som skal ha et kick, eller elleve spillere som skal ha støtte i ryggen og løftes fram? Jeg har ikke hørt at de elleve (pluss innbyttere) har klaga. Tvert imot ble målet dedisert til KFL/UFC fordi de står på!
                  Selvom spillerene er fornøyd så trenger ikke vi syngende å være fornøyd. Har vi en dårlig dag så har vi en dårlig dag. Da må vi gjøre det som kan gjøres for å stille bedre til neste kamp.

                  Jeg skal ikke leke dommer over innsatsen, men er så lei av denne kjeftinga. Er det noen som tror at spillerne yter bedre om de kjeftes ned? Ikke siden Tom, vil jeg tro. Hvorfor tror dere da at supporterne yter mer på tribuna om de kjeftes ut for dårlig innsats? Fortsett med det og feltet ender opp med en liten gjeng av de mest dedikerte, mens resten går og setter seg.
                  Hvorfor du drar dette inn i temaet vet jeg ikke. Men enig der. Ingen er tjent med kjefting. Det er stort sett pasasjerene som kjefter!

                  Kommentar

                  • Petter Ø
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Mar 2004
                    • 3008

                    #29
                    Jeg trodde et øyeblikk KFL var drøyt bra, men så var det Stormen som sang samme sang samtidig. Lydbildet på TV er ganske skrudd i forhold til på stadion. Det skal være helt sikkert
                    Petter Ø - Kreativ Kanaris
                    http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
                    Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401

                    Kommentar

                    • Uwes disippel
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2006
                      • 6039

                      #30
                      Opprinnelig skrevet av Petter Ø
                      Jeg trodde et øyeblikk KFL var drøyt bra, men så var det Stormen som sang samme sang samtidig. Lydbildet på TV er ganske skrudd i forhold til på stadion. Det skal være helt sikkert
                      Stormen voldtok sanga sine med overdreven bruk av tromma.

                      Må berømme trommeslageren hos KFL, treffer meget bra hvor den skal brukes og ikke brukes. Tromma er ikke like dominerende som den til tider har vært tidligere.

                      Kommentar

                      • FUGlinho
                        KFL styremedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2003
                        • 2454

                        #31
                        Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
                        Stormen voldtok sanga sine med overdreven bruk av tromma.

                        Må berømme trommeslageren hos KFL, treffer meget bra hvor den skal brukes og ikke brukes. Tromma er ikke like dominerende som den til tider har vært tidligere.
                        Stian har peil! Han gjør en utmerket jobb med en tromme som nesten faller fra hverandre...
                        Kim
                        Styremedlem KFL

                        Kommentar

                        • Vestfold Kanaris
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Oct 2004
                          • 4583

                          #32
                          Det må settes i gang tiltak for å få bort uengasjerte folk fra feltet etter min mening. På et supporterfelt skal det være sang, flagging og hopping hele matchen, men det er altfor mange som ikke bidrar. Noe som igjen ødelegger den totale stemninga. Jeg har etterlyst det mange ganger, kfl bør gå ut med at feltet kun er for syngende, er man kun ute etter å se kampen så er det nok av andre seksjoner å velge blant.

                          Jeg tror heller ikke et pa-anlegg løser problemene. Problemet er jo at det er for mange mellom forsangerfelta som ikke er interessert i det hele tatt i å bidra vokalt/visuelt. Før hadde vi ikke engang megafon på feltet, men stemninga spredde seg likevel.

                          Vanskelig å vite hvordan trøkket er når man står der selv, men det føltes som om det var på det jevne i går. savner mer visuelt fra feltet.

                          Selv så skulle jeg ønske at Ronnie var like aggressiv hver eneste gang han starta noe, som han så ut til å være på Lillestrøm er de beste/heia heia. I perioder blir det alt for snillt og søtt. Når man ser at store områder av feltet ikke bidrar så bør det gis beskjed om hva som forventes når man velger å løse billett på kanarifeltet.

                          Oppfordrer også sangfeltet på b om å bruke noen ekstra sekunder på å få med hele feltet når det skal startes noe som innbærer klapping/hopping etc.

                          Alle syngende hoppende flaggende til ståplass i gymsalen!
                          LOUD
                          PROUD
                          ULTRA

                          Kommentar

                          • skotten
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2004
                            • 1794

                            #33
                            Opprinnelig skrevet av Vestfold Kanaris
                            Det må settes i gang tiltak for å få bort uengasjerte folk fra feltet etter min mening.
                            Er det VM i feil fokus på gang? Det er lavkonjunkturtider i norsk klubbfotball, så snakkes det om å få folk vekk fra feltet!

                            Nei, få fokus i diskusjonen tilbake til hvordan vi kan bli bedre med de vi har enn å begynne å diskutere tribunesegregering...

                            Kommentar

                            • Martini
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Aug 2007
                              • 294

                              #34
                              Å jage bort de mindre engasjerte blir å skyte seg selv i foten...
                              Da blir det ikke mange igjen på feltet, så det sier seg selv at fokus bør være på å få med "alle", ikke få bort "alle"....
                              FUGLA TIL VI DØR!

                              Kommentar

                              • Vestfold Kanaris
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Oct 2004
                                • 4583

                                #35
                                Opprinnelig skrevet av skotten
                                Er det VM i feil fokus på gang? Det er lavkonjunkturtider i norsk klubbfotball, så snakkes det om å få folk vekk fra feltet!

                                Nei, få fokus i diskusjonen tilbake til hvordan vi kan bli bedre med de vi har enn å begynne å diskutere tribunesegregering...
                                Uengasjerte folk på feltet ødelegger stemninga. Vil man ikke bidra bør man velge en av de andre seksjonene.

                                Det er da mer enn nok av plasser hvor kampen kan ses bedre/like bra som fra feltet.
                                LOUD
                                PROUD
                                ULTRA

                                Kommentar

                                • skotten
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2004
                                  • 1794

                                  #36
                                  Opprinnelig skrevet av Vestfold Kanaris
                                  Det er da mer enn nok av plasser hvor kampen kan ses bedre/like bra som fra feltet.
                                  Det er mer enn nok ledige plasser på feltet for tida også...

                                  Kommentar

                                  • Vestfold Kanaris
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Oct 2004
                                    • 4583

                                    #37
                                    Opprinnelig skrevet av skotten
                                    Det er mer enn nok ledige plasser på feltet for tida også...
                                    Så du synes det er ok å fylle opp feltet med folk som ikke bidrar i det hele tatt? Du synes ikke det går utover den totale stemninga?
                                    LOUD
                                    PROUD
                                    ULTRA

                                    Kommentar

                                    • skotten
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2004
                                      • 1794

                                      #38
                                      Opprinnelig skrevet av Vestfold Kanaris
                                      Så du synes det er ok å fylle opp feltet med folk som ikke bidrar i det hele tatt? Du synes ikke det går utover den totale stemninga?
                                      Av to onder velger jeg heller det enn 200 stk på feltet, ja...

                                      Kommentar

                                      • Stray Cat
                                        Moderator
                                        • Aug 2008
                                        • 5914

                                        #39
                                        Opprinnelig skrevet av Vestfold Kanaris
                                        Uengasjerte folk på feltet ødelegger stemninga. Vil man ikke bidra bør man velge en av de andre seksjonene.

                                        Det er da mer enn nok av plasser hvor kampen kan ses bedre/like bra som fra feltet.
                                        Løsningen er altså å krympe feltet til en liten, særdeles engasjert gjeng, mens de øvrige parkeres på dertil egnede sitteplasser? Skjønner ikke argumentasjonen. Det vil alltid være noen som flagger mer, synger høyere og konkurrerer om å være best i klassen, mens andre er mer sedat. Pen gaus-kurve, med andre ord. Det må da være viktigere å få flere med enn å få vist fram en liten show-off gjeng i et hjørne?
                                        For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                                        Kommentar

                                        • Vestfold Kanaris
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Oct 2004
                                          • 4583

                                          #40
                                          Opprinnelig skrevet av Stray Cat
                                          Løsningen er altså å krympe feltet til en liten, særdeles engasjert gjeng, mens de øvrige parkeres på dertil egnede sitteplasser? Skjønner ikke argumentasjonen. Det vil alltid være noen som flagger mer, synger høyere og konkurrerer om å være best i klassen, mens andre er mer sedat. Pen gaus-kurve, med andre ord. Det må da være viktigere å få flere med enn å få vist fram en liten show-off gjeng i et hjørne?
                                          Jeg snakker om de som aldri bidrar på noe som helst. Både du og Skotten mener det tydeligvis er langt flere enn meg.

                                          Sjøl tror jeg ikke det er så få som bidrar som dere antyder.
                                          LOUD
                                          PROUD
                                          ULTRA

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎