LSK-Ålesund

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Petter Ø
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Mar 2004
    • 3008

    #41
    Opprinnelig skrevet av Vestfold Kanaris
    Jeg snakker om de som aldri bidrar på noe som helst. Både du og Skotten mener det tydeligvis er langt flere enn meg.

    Sjøl tror jeg ikke det er så få som bidrar som dere antyder.
    Sånn jeg har sett det, mye fra sidelinja med kamera som FuglaAlex, så er det ca 50% i snitt som gir det man bør fra feltet. I år har også vært stort sett likt over hele feltet.

    Jeg tror det kommer mye av at folk er litt tamme av motgang og drama. Det kommer til å komme igjen med litt tid, semiopptur på banen og fortsatt pushing. Så tolmodighet stemmer jeg for. Plutselig kommer oppturen og det kollektivet trøkket som kom i 05.
    Petter Ø - Kreativ Kanaris
    http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
    Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401

    Kommentar

    • UltraFo
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Jun 2007
      • 800

      #42
      hva når nedturen kommer tilbake da?
      mitt ønske er at den vanlig mann i gata skal skjønne at man står på feltet for å synge seg hese og delta i hopping, klapping osv. Det er DET feltet er der for, og det bør vi egentlig forvente at folk som står der skjønner!

      Sånn det er nå så står mange der pga det er lett å møte kjente og billige billetter. Og det er ganske mange som bare står der og holder kjeft og deltar 0.
      UFC ~ Gulsvarte Brødre

      Kommentar

      • Petter Ø
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Mar 2004
        • 3008

        #43
        Opprinnelig skrevet av UltraFo
        hva når nedturen kommer tilbake da?
        mitt ønske er at den vanlig mann i gata skal skjønne at man står på feltet for å synge seg hese og delta i hopping, klapping osv. Det er DET feltet er der for, og det bør vi egentlig forvente at folk som står der skjønner!

        Sånn det er nå så står mange der pga det er lett å møte kjente og billige billetter. Og det er ganske mange som bare står der og holder kjeft og deltar 0.
        Det er jeg og helt enig i. Men er da løsning å fortsette å pushe de som står der uten å bidra eller er det å bortvise de fra feltet?

        Jeg mener vi må fortsette å pushe, fordi det blir slunkent på feltet dersom vi bortviser alle som ikke bidrar per dags dato
        Petter Ø - Kreativ Kanaris
        http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
        Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401

        Kommentar

        • Boing
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Dec 2005
          • 711

          #44
          Jada, når vi endelig vant en kamp, så klarer jaggu meg noen å klage på innsatsen fra folk på feltet. Kan bare prate av egen erfaring, men det er faen ikke lett når man ser negative rekorder fra 1963 bli tangert, samtidlig så skal man mote seg opp til å synge og lage liv på tribunen. Hadde vært mulig å sykemelde seg på bakgrunn av LSK resultater, som igjen påvirker personlig humør så hadde jeg vært sykemeldt i flere måneder allerede.

          Slik LSK har drive på nå i 3 år, så minner det meg om en film på 3 timer, en dårlig film. 1 timen klarer man å følge med, 2 timen så begynner man å se etter feil i filmen, og 3 timen så sitter man å leser hva slags e-stoffer det var i dritten du har putta i deg iløpet av de 2 første timenene. Regner mange har følt det slik den siste tida når det gjelder hvor man har fokuset på LSK-kamper. Det har nesten vært like før man har begynt å lese og memorere navn og plassering på alle reklameskiltene på åråsen.

          Vi har hatt nok negativt input den siste tiden, og selv med seier så skal noen fortsette med den negative inputen.

          Uansett, bra jobba dere på feltet, jeg er 100% sikker på att de fleste gir sitt oralt, men skjønner godt att man til tider ikke orker.

          Kommentar

          • UltraFo
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jun 2007
            • 800

            #45
            SEFF skal man fortsette å pushe, var jo også derfor vi hadde flyers i går for å prøve å gire opp folk.

            Men enkelte nekter å ta imot pga de ikke er interesert, samme folka har ikke i sin natur å synge seg hese eller generelt synge. Men bare stå på en billig plass med venner og se match. Jeg er usikker på om det er bedre å ikke bare be sånne sette seg eller om man skal bruke energi gang på gang på å få de med, når de helt klart ikke er interesert i å ta i.

            Er jo en grunn til at bortekampene i motgang ofte er de aller mest høylytte og best visuelle. Det er pga de aller mest interserte er der og virkelig vil synge seg hes og jævli

            Nå skal det legges til at jeg er en av de som ikke synes det var så halv gæli i går fra min plass blandt UFC.
            UFC ~ Gulsvarte Brødre

            Kommentar

            • Tony
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2003
              • 4737

              #46
              Skotten: Jeg står heller på et felt med 200 stk som gir jernet hele kampen enn 1000 stk hvorav store deler ikke er med. Det er som Fo sier best trøkk på de kampene hvor det er turer og vi er mellom 500-1000 engasjerte fans.

              Ja, man kan klage på motgang og si "bare vent til bedre tider med medaljer osv"
              Alle gjør det bra i medgang. Tilogmed Oddrane hadde klart det. Nå er vi dessverre plassert på samme sted for 3 året på rad. Da må man begynne å jobbe utifra det og ikke vente på gull.

              Nå skal det sies at hos den vanlige Fugla supporter tror jeg ikke stemninga er så viktig lenger. Det ser man på forumet blant annet med lite diskusjoner stemningsmessig.

              Kommentar

              • Petter Ø
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Mar 2004
                • 3008

                #47
                Opprinnelig skrevet av Tony
                Skotten: Jeg står heller på et felt med 200 stk som gir jernet hele kampen enn 1000 stk hvorav store deler ikke er med. Det er som Fo sier best trøkk på de kampene hvor det er turer og vi er mellom 500-1000 engasjerte fans.

                Heller 200 stk som gir jernet enn 500 av 1000 som gir jernet?
                Vil du heller ha 200.000 kr skattefritt i lønn enn å få 1 mill minus skatt?
                Petter Ø - Kreativ Kanaris
                http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
                Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401

                Kommentar

                • Fugl1120
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2005
                  • 3528

                  #48
                  Opprinnelig skrevet av Petter Ø
                  Heller 200 stk som gir jernet enn 500 av 1000 som gir jernet?
                  Vil du heller ha 200.000 kr skattefritt i lønn enn å få 1 mill minus skatt?

                  Tony brukte vel 200 som eksempel fordi andre tidligere har argumentert for at det bare ville vært 200 igjen dersom man skulle kaste bort alle som ikke oppfylte pasientbeskrivelsen. Forøvrig tror jeg det er verdt å tenke på at dersom man kaster vekk folk som ikke bidrar tilstrekkelig på tribunen kan man risikere at de heller velger å ikke dra på kamp. Det er garantert en god del som synes halve moroa med å være på kamp er å stå på feltet og føle stemninga på kroppen mens de nyter fotballen. Dersom de blir tatt fra det elementet kan det være de dropper å dra på kamp, noe som fører til tapte inntektert for LSK. Jeg tror nok man i dagens situasjon må takke seg til hver eneste sjel som tar turen til Åråsen, når vi begynner å fylle tribunene igjen kan man begynne å være mer kresen på hvem som skal stå på feltet.
                  Lauken er vår venn!

                  Kommentar

                  • morten
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Feb 2004
                    • 2156

                    #49
                    Opprinnelig skrevet av Petter Ø
                    Heller 200 stk som gir jernet enn 500 av 1000 som gir jernet?
                    Vil du heller ha 200.000 kr skattefritt i lønn enn å få 1 mill minus skatt?
                    Vil du ligge med 200 deilige damer eller 1000 stygge?
                    Badekar
                    http://www.youtube.com/watch?v=BwmrMUusqgI

                    Kommentar

                    • Uwes disippel
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2006
                      • 6039

                      #50
                      Opprinnelig skrevet av morten
                      Vil du ligge med 200 deilige damer eller 1000 stygge?
                      De stygge har jeg allerede tatt, så jeg går for de fine ;-)

                      Kommentar

                      • lskgogo
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Feb 2010
                        • 633

                        #51
                        Skjønner ikke hva det er og diskutere? Kunne forstått det hvis feltet var utsolgt gang på gang.
                        Synger man høyere hvis det færre folk på feltet?
                        Og hva med rekrutteringa? Husker meg sjøl i starten, ikke full gass fra første match. Men etterhvert ble jeg gira og sang for full hals.
                        Tar seg en pause til mars 2012..

                        Kommentar

                        • Tony
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2003
                          • 4737

                          #52
                          Jeg ser de samme om igjen og om igjen stortsett bare stå og se på. Så ser dem litt på andre og rister på hodet.

                          Jeg har ikke sagt vi skal kaste bort folk som ikke synger. Og det Vestfold prøver å få ut er at folk skal vite hva dem skal gjøre når man står på tribunen. Man skal ikke stå der for å se på andre, man skal delta selv.

                          Kommentar

                          • *46*

                            #53
                            Opprinnelig skrevet av morten
                            Vil du ligge med 200 deilige damer eller 1000 stygge?
                            Min erfaring er at det er de stygge som gir alt i bingen - de fine faker og er uengasjerte

                            Når jeg leser denne diskusjonen, så slår det meg at feltet ikke er noe for min del. Noe av det siste jeg kunne tenke meg når jeg er på kamp, er at folk skal stå å kjefte på meg fordi jeg ikke synger høyt nok eller er med på alle sanger. Da passer jeg nok bedre inn på andre plasser.

                            Kommentar

                            • skotten
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2004
                              • 1794

                              #54
                              Jeg har ikke ment å antyde at så få som 200 bidrar i dag, men med dette mer eller (helst) mindre realitetsorienterte forslaget, er det det som blir resultatet i løpet av kort tid.

                              Og Tony; De aller fleste har skjønt at du heller står på en tribune med 200 stk enn 2000, meg inkludert. Jeg er bare ikke i nærheten av å være enig med deg...

                              Kommentar

                              • Leif A
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Dec 2003
                                • 3962

                                #55
                                Jeg har forståelse for synspunktet til Vestfold. Vi ser det ofte i forbindelse med bortekamper, hvor det i all hovedsak er de mest engasjerte som er med. Det blir mere trøkk og "selvsuggesering." Premieeksempelet er vel Strømsgodset borte i fjor.
                                På en annen side så er det bedre at de 500 (+/-) største gærningene får selskap av 1500 til, og at man klarer å dra med seg 3-400 av disse.
                                Knurr...

                                Kommentar

                                • skotten
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2004
                                  • 1794

                                  #56
                                  Man kunne ønske seg at alle var med og sang hele tida. Men hvis vi sier at et sted fra 75-90 prosent er med enkelte ganger i løpet av matchen, mens 40-50 prosent synger hele tida er vel ikke det så langt unna sannheten (varierer også en del fra kamp til kamp).

                                  Med 200-500 stykker som gir jernet hele tida, hadde det uansett blitt monotont hvis vi ikke hadde ekstra folk til å bidra til toppene når det koker litt.

                                  Kommentar

                                  • King_Raymond
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2003
                                    • 4987

                                    #57
                                    Opprinnelig skrevet av skotten
                                    Man kunne ønske seg at alle var med og sang hele tida. Men hvis vi sier at et sted fra 75-90 prosent er med enkelte ganger i løpet av matchen, mens 40-50 prosent synger hele tida er vel ikke det så langt unna sannheten (varierer også en del fra kamp til kamp).

                                    Med 200-500 stykker som gir jernet hele tida, hadde det uansett blitt monotont hvis vi ikke hadde ekstra folk til å bidra til toppene når det koker litt.
                                    Poenget til han gamle fra Vestfold er at det må en holdningsendring til på feltet. Hensikten er ikke å kaste bort alle de som ikke synger, men å gjøre folk klare over at de står på et felt hvor det forventes at man må bidra til å skape stemningen istedenfor å bare oppleve den på nært hold. Det er uten tvil mere dødkjøtt på feltet nå enn det det var i våre glansdager for noen år siden.

                                    Det dummeste vi kan gjøre er å vente på at fugla skal begynne å prestere på banen så blir stemninga bedre. For alt vi vet så kan vi havne mellom 10-14 plass de neste 5 sesongene.
                                    Ultras Felt C Lillestrøm

                                    Kommentar

                                    • Tony
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2003
                                      • 4737

                                      #58
                                      Tirsdagskos...bildet blir bedre når Youtube får fiksa bildetkvaliteten

                                      BORKED

                                      Kommentar

                                      • Rovfugl
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2004
                                        • 3672

                                        #59
                                        Vakker film! nesten så den må plasseres i SCI FI avdelingen siden LSk vant :-)
                                        DØ FOR FUGLA!!!
                                        http://www.fluefiskebloggen.no
                                        LSK er min religion
                                        Ujah er min gud

                                        Kommentar

                                        • Stray Cat
                                          Moderator
                                          • Aug 2008
                                          • 5914

                                          #60
                                          Opprinnelig skrevet av morten
                                          Vil du ligge med 200 deilige damer eller 1000 stygge?
                                          Tenker du ville blitt glad om noen av de 1200 ville ligge med deg, jeg :-D
                                          For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎