Oppsettet av mandagskamper - veien videre etter Haugesund

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Macho-Morten
    Ikke KFL-styremedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2005
    • 2687

    #21
    Opprinnelig skrevet av Emil B
    Klin til med torsdagskamp, fredagskamp, lørdagskamp, søndagskamp og mandagskamp! Er jo ikke noe som er bedre enn å spre runden litt!!!!
    Nå synes jeg du er defensiv her. Det er jo nok kamper til å spre hver runde utover hele uka! Søndag blir selvsagt fortsatt hoveddagen, og hele to kamper blir spilt denne dagen. Ettersom neste runde begynner allerede dagen etter må lagene som blir satt opp på hverdager regne med å spille ofte på ugunstige tidspunkter, men dette har de neppe noe imot ettersom TV-produktet blir bedre.

    Kommentar

    • *46*

      #22
      Opprinnelig skrevet av Macho-Morten
      Nå synes jeg du er defensiv her. Det er jo nok kamper til å spre hver runde utover hele uka! Søndag blir selvsagt fortsatt hoveddagen, og hele to kamper blir spilt denne dagen. Ettersom neste runde begynner allerede dagen etter må lagene som blir satt opp på hverdager regne med å spille ofte på ugunstige tidspunkter, men dette har de neppe noe imot ettersom TV-produktet blir bedre.
      Bra! Har du sendt forslaget til NøFF?

      Kommentar

      • FUGlinho
        KFL styremedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2003
        • 2454

        #23
        Opprinnelig skrevet av *46*
        Bra! Har du sendt forslaget til NøFF?
        Tror nok nff har dette forslaget klart alt til den nåværende avtalen utløper...
        Kim
        Styremedlem KFL

        Kommentar

        • Yellow-not-jella
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Mar 2009
          • 1606

          #24
          Opprinnelig skrevet av El Caco
          Vil bare få dele min frustrasjon mot NFF. Dog denne gangen gjelder det ikke oss. NFF har valgt Vålerengen IF - Strømsgodset som lørdagskamps og Tromsø - Molde som mandagskamp.

          Er det seriøst mulig?!
          Asså, Tromsø hjemme på en mandags kveld, hva er problemet med det? Hvilke ukedager er det du mener Molde-supporterne kommer strømmende til? Jeg mener det er positivt for serien at TIL har mandagskamp, for de vil aldri trekke mye (borte)tilskuere uansett. Vi er nødt til å ta hensyn til de mange, og bare av og til for de få. Molde-TIL gikk forøvrig mandag 26.4. Kanskje det er tingen, omvendte oppgjør?

          Ser også at vi var heldige med KIL borte på en onsdag, mens rbk og brann m.fler(?) slipper unna bortekamper på mandagene. Urettferdig.

          Kommentar

          • Tony
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2003
            • 4737

            #25
            Opprinnelig skrevet av Yellow-not-jella
            Asså, Tromsø hjemme på en mandags kveld, hva er problemet med det? Hvilke ukedager er det du mener Molde-supporterne kommer strømmende til? Jeg mener det er positivt for serien at TIL har mandagskamp, for de vil aldri trekke mye (borte)tilskuere uansett. Vi er nødt til å ta hensyn til de mange, og bare av og til for de få. Molde-TIL gikk forøvrig mandag 26.4. Kanskje det er tingen, omvendte oppgjør?

            Ser også at vi var heldige med KIL borte på en onsdag, mens rbk og brann m.fler(?) slipper unna bortekamper på mandagene. Urettferdig.
            Hva er det du snakker om? Det han sikter til er Tromsø-Molde som gikk mandag 18 oktober. Han mener istedet at Enga-Godset kunne bli mandagskamp grunnet avstanden istedetfor at Molde måtte til Tromsø på en mandag.

            Kommentar

            • CFD
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • May 2004
              • 2319

              #26
              Urettferdig? Spiller vi bra og drar seere kommer vi alltid til aa spille paa Sondag klokken 20. Det er jo media som bestemmer hvem som skal spille hvor og naar vi tydeligvis er paa vei til aa bli en graa klubb saa er det ikke saa mye aa gjoere med det , annet en aa forbedre resultatene.
              Tankegangen til AS Norge: Det skal kvoteres inn. Man skal ikke velge de beste kandidatene. Man skal velge inn de små og svake sånn at de også kan få noe å glede seg over

              Kommentar

              • Yellow-not-jella
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Mar 2009
                • 1606

                #27
                Ja da er jeg enig, ikke lett å se hva han mente. Fortsatt er Tromsø away helt greit på mandag, bortsett fra kanskje for de få fra oss + noen ganske få andre klubber som I DET HELE TATT har supportere som reiser så langt.

                Kommentar

                • Petter Ø
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Mar 2004
                  • 3008

                  #28
                  Opprinnelig skrevet av Serbern
                  TvNorge MAX har kjøpt NRK sine rettigheter til tippeligaen neste år, og vureder å flytte lørdagskampen til fredag kveld.

                  http://www.vg.no/sport/fotball/norsk...artid=10011473


                  Åpent brev til tablåansvarlig i TVNorge MAX:

                  ************************************************** ***

                  Hei Merete!

                  Først og fremst, ønsker jeg å gratulere TVNorge MAX med kjøpet av rettighetene til Norsk toppfotball.

                  Bakgrunnen for at jeg skriver til deg, er først og fremst som talsmann for Norsk Supporterallianse, men også som en som ønsker å følge Norsk fotball i tiden fremover.

                  Som representant for nærmere 40.000 engasjerte og ivrige kunder som elsker Norsk fotball, har jeg en bekymring jeg ønsker å gjøre deg oppmerksom på i forkant av neste sesong:

                  I en artikkel på VG blir det flagget at dere vurderer å legge sendingene til fredager, noe som journalisten uttrykker at vi i Norsk Supporterallianse er positive til. Det er riktig at vi har foreslått idéen om fredagskamper i et møte med TV2 og NRK, men da som en erstatning for mandags-kampene, og ikke lørdagskampene (som jeg forstår det er dere har kjøpt rettigheter til)

                  Norsk fotball er avhengig av oppslutning fra tribunene for å være et attraktivt produkt, og dersom sendetidene utvides til flere ukedager enn det er i dag, vil det bli vanskeligere å møte opp på stadion for de mange som følger laget fra tribunen.

                  Vi forstår selvsagt at dere er nødt til først og fremst å tenke på seertall og sendeflate, men vi tror at det å plassere andre- og tredjevalgs-kamper på en helt ny ukedag kan føre til en tidlig død og liten oppslutning for konseptet fredagskamper (som vi mener er et strålende alternativ til mandagskamper, og på ingen måte et supplement!)

                  Norsk Supporterallianse besitter mye kompetanse knyttet til avvikling av fotballkamper, og hvordan dette kan løses på en måte som også passer for de av publikum som ønsker å oppleve fotballen live på stadion.

                  Vi har allerede en god dialog med NFF og NTF, og jeg håper vi kan etablere en like god dialog for avviklingen Tippeligafotballen i 2011, både når det gjelder kamptidspunkt og sendetider.

                  Ta gjerne kontakt dersom det er noe!

                  mvh

                  Norsk Supporterallianse
                  Petter Ø - Kreativ Kanaris
                  http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
                  Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401

                  Kommentar

                  • Kjell.T.Ring
                    Poll St. Ring
                    --==FORUMRUNKER==--
                    • Dec 2005
                    • 11796

                    #29
                    For meg er fredag den beste dagen fo å dra på kamp. God start på fredagsfesten, ikke noe stress med jobbså man kan drikke øl og kose seg.

                    Liker ikke søndagskamper kl 20:00 siden det er stress med tanke på tidlig jobb dagen etter. Hadde personlig digga fredag, lørdag og søndag som fotballdager,

                    Mandager er jo helt mongo.
                    Last edited by Kjell.T.Ring; 20.11.2010, 18:30.
                    Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                    Kommentar

                    • Håkon Henriksen
                      Administrator
                      • Nov 2003
                      • 6411

                      #30
                      I følge en kar i TV2 som jeg snakket med så hørtes det ut på han som om MAX ville sende på fredager. Det ser ut som om det blir fotballfri på lørdager.
                      Uten at jeg vet at dette er 100% sikkert da
                      Håkon Henriksen
                      -
                      Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
                      -
                      ALT FOR FUGLA

                      Kommentar

                      • Folke
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jun 2008
                        • 5955

                        #31
                        Fotball burde spilles på Lørdag & Søndag, med evt en sen kamp på Fredag kveld.. Dersom max dropper lørdag er det jo en gylden mulighet for tv2 å vise at dem vil kun det beste for fotballen og flytte mandagskampene til lørdag.

                        Kommentar

                        • Ytre
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Jul 2008
                          • 773

                          #32
                          Foreslår at alle kamper starter tirsdag kl. 13.37 jeg. Da er det veldig forutsigbart og lett å planlegge, ingen uvissheter. Samtidig kunne det vært en artig vri at alle kamper som endte uavgjort ble spilt som "første målet vinner" med start den påfølgende onsdagen kl.08.00. Uavgjort er jo så jævla kjedelig, så da ville vi både fått en avgjørelse i alle matcher, og man ville fått nyte klassefotball 2 dager på rad!

                          Da ville det jo vært naturlig at vi eventuelle uavgjortkamper solgte klubben en "første målet vinner"-billett til 50% av ordinær billettpris.
                          I med- og motgang, vi er Lillestrøm!

                          Kommentar

                          • Emil B
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Feb 2006
                            • 5921

                            #33

                            Kommentar

                            • glasgow
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jan 2007
                              • 1251

                              #34

                              Fotball vil neppe bli flyttet til fredag. Det er den "store" tv kvelden til nrk og tv2.
                              Gullrekka.

                              Til det drar x-faktor/idol/norsketalenter og Nytt på nytt/norge rundt/Beat for beat

                              Dette er programer som drar bortimot 1 mill seere.

                              Er enig med de som vil ha kamper på Fredag, men det skjer desverre ikke.

                              Kommentar

                              • UltraFo
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jun 2007
                                • 800

                                #35
                                Ingenting er umulig vis man tørr å kjempe for det!
                                UFC ~ Gulsvarte Brødre

                                Kommentar

                                • Uwes disippel
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2006
                                  • 6039

                                  #36
                                  Skjønner ikke dere som vil ha fredagskamper. Fredag er familietid og jeg tviler på at det vil komme flere på stadion.
                                  Ytterst få fredagskamper jeg vil få med meg iallefall.

                                  Kommentar

                                  • Kjell.T.Ring
                                    Poll St. Ring
                                    --==FORUMRUNKER==--
                                    • Dec 2005
                                    • 11796

                                    #37
                                    Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
                                    Skjønner ikke dere som vil ha fredagskamper. Fredag er familietid og jeg tviler på at det vil komme flere på stadion.
                                    Ytterst få fredagskamper jeg vil få med meg iallefall.
                                    Ta med familien på kamp. 18:00 kamper er perfekt på fredager da folk rekker å komme seg hjem å skifte etter jobb, og fortsatt rekker gullruta.
                                    Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                                    Kommentar

                                    • Folke
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jun 2008
                                      • 5955

                                      #38
                                      Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
                                      Skjønner ikke dere som vil ha fredagskamper. Fredag er familietid og jeg tviler på at det vil komme flere på stadion.
                                      Ytterst få fredagskamper jeg vil få med meg iallefall.
                                      En kamp hver fredag kveld, i 20 tiden tror jeg vil trekke bra med folk. Er jo ikke snakk om å sende hele runden hver fredag.. Så man får kanskje sitt lag på fredag hver 6-8. helg.
                                      Perfekt for en helaften med gutta ;-)

                                      Kommentar

                                      • Folke
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jun 2008
                                        • 5955

                                        #39
                                        Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
                                        Ta med familien på kamp. 18:00 kamper er perfekt på fredager da folk rekker å komme seg hjem å skifte etter jobb, og fortsatt rekker gullruta.
                                        Ja eller sette det opp som en familiekveld..
                                        Flere muligheter, som alle er mye bedre alternativ enn mandag i mine øyne!

                                        Kommentar

                                        • Stray Cat
                                          Moderator
                                          • Aug 2008
                                          • 5914

                                          #40
                                          Reisende supportere må likevel ta en fridag for å rekke en kamp klokka 18.00 på en fredag, med mindre kampen er i to timers avstand. Helt ønskelig er det ikke, men man drar ikke hjem til en ny arbeidsdag og det er jo formildende.
                                          For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎