Kanarifeltet - hvor skal vi stå?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • FUGlinho
    KFL styremedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 2454

    #21
    Opprinnelig skrevet av tullebukk
    blir nok ikke fult på rb og ikke blir det fult på feltet så her er det plass nok i massevis.
    Disse billettene som LSK skal selge 2 stk for 100 kr, tipper de skal sitte på RB, og da kan det fort bli plassmangel.

    Og uansett om det blir plass så har jeg ingen tro på at man bare kan "bytte i pausen", det vil by på mange problemer..
    Kim
    Styremedlem KFL

    Kommentar

    • superbøffel
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2005
      • 5611

      #22
      Opprinnelig skrevet av joacim
      og de som har betalt for å sitte på rb? skal vi be dem gå på feltet, mens vi prøver å stå på rb.. ? prøv det du...
      Jeg foreslår at du tar frem opptakene dine fra tidligere kamper i år og teller opp de som sitter på rb. Kommer du over 50 stykker kan du si i fra.

      Jeg sier ikke at tullebukks forslag er en god ide, jeg sier bare det mulig.
      Enøyd i de blindes dal.

      Kommentar

      • HolterKanaris
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • May 2006
        • 1603

        #23
        Ser ikke helt logikken i at mangel på vegger bak og på sidene skal ha noe som helst å si for lydnivået. Vi synger da, ettersom jeg har fått med meg, utover mot banen. Ikke til siden eller bakover. Alle som har lært litt om lyd vet at lydbølger beveger seg i den retningen de blir sendt, ikke til alle kanter. Oppgave til folket. Ta 1 stk kompis/venninne. Stell deg 5 m foran personen, med ryggen til og prat. Snu deg så rundt og prat til personen med ansiktet vendt mot ham/henne og spør så hvilken gang han/hun hørte deg best. (Mitt tips er at han/hun hører deg godt med ansiktet imot seg og veldig dårlig med ansiktet vendt bort).

        Unntaket er selvfølgelig hvis man står inntill en vegg (ufc på felt a) da vil veggen bidra til at lyden reflekteres av denne og blir sendt i en annen retning. Det samme gjelder taket. For de som står på de 10 nederste radene på feltet har taket ingen annen funksjon enn å beskyttet mot vær (som faktisk også er primærfunksjonen til ett tak). For radene over vil taket fungere som veggen, tidligere beskrevet.
        Last edited by HolterKanaris; 28.10.2010, 09:02. Begrunnelse: Tilleggsinfo
        ***Større baller enn vett***

        Kommentar

        • superbøffel
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2005
          • 5611

          #24
          Opprinnelig skrevet av HolterKanaris
          Ser ikke helt logikken i at mangel på vegger bak og på sidene skal ha noe som helst å si for lydnivået. Vi synger da, ettersom jeg har fått med meg, utover mot banen. Ikke til siden eller bakover. Alle som har lært litt om lyd vet at lydbølger beveger seg i den retningen de blir sendt, ikke til alle kanter. Oppgave til folket. Ta 1 stk kompis/venninne. Stell deg 5 m foran personen, med ryggen til og prat. Snu deg så rundt og prat til personen med ansiktet vendt mot ham/henne og spør så hvilken gang han/hun hørte deg best. (Mitt tips er at han/hun hører deg godt med ansiktet imot seg og veldig dårlig med ansiktet vendt bort).
          På lydanlegget ditt, bruker du høytalere med høytalerkasse eller uten? Jeg vil tippe du har med kasse, du kan jo tenke deg hvorfor?
          Enøyd i de blindes dal.

          Kommentar

          • knut
            Make knut Great Again
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Dec 2006
            • 9403

            #25
            Opprinnelig skrevet av superbøffel
            På lydanlegget ditt, bruker du høytalere med høytalerkasse eller uten? Jeg vil tippe du har med kasse, du kan jo tenke deg hvorfor?

            Kommentar

            • Tony
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2003
              • 4737

              #26
              Det lureste er å minske inn feltene slik at det bare er 1,5 felt. Vi er ikke store nok for 2 felt

              RB har jeg faktisk ikke trua på allikevel etter å ha gått igjennom. RB er altfor lav, veggen bak mangler og oppgangen i midten ødelegger. Hadde RB vært som denne, så kunne det vært aktuelt:

              Kommentar

              • tullebukk
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2006
                • 5446

                #27
                Opprinnelig skrevet av Tony
                Det lureste er å minske inn feltene slik at det bare er 1,5 felt. Vi er ikke store nok for 2 felt

                RB har jeg faktisk ikke trua på allikevel etter å ha gått igjennom. RB er altfor lav, veggen bak mangler og oppgangen i midten ødelegger. Hadde RB vært som denne, så kunne det vært aktuelt:

                Rb innendørs nei takk.

                Kommentar

                • Tony
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2003
                  • 4737

                  #28
                  Opprinnelig skrevet av tullebukk
                  Rb innendørs nei takk.
                  Hehe...det er ikke innendørs det der gitt

                  Kommentar

                  • Emil B
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Feb 2006
                    • 5921

                    #29


                    En sånn tribune hadde vært fett.

                    Kommentar

                    • Seb.R
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2006
                      • 4159

                      #30
                      Opprinnelig skrevet av Emil B


                      En sånn tribune hadde vært fett.
                      Sideveggene skulle vel optimalt nådd helt ned?
                      www.sebastianramsland.com
                      www.twitter.com/sebramsland

                      Kommentar

                      • Tony
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2003
                        • 4737

                        #31
                        Opprinnelig skrevet av Emil B

                        En sånn tribune hadde vært fett.
                        Joda, men du må ta noe som ligner på RB tribunen da. Hehe

                        Kommentar

                        • HolterKanaris
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • May 2006
                          • 1603

                          #32
                          Opprinnelig skrevet av superbøffel
                          På lydanlegget ditt, bruker du høytalere med høytalerkasse eller uten? Jeg vil tippe du har med kasse, du kan jo tenke deg hvorfor?
                          Ikke sammenlignbart overhodet. En høyttaler er avhengig av motstand på baksiden av elementet for å kunne generere lyd fremover. Hos ett menneske så genereres lyden i halsen, noe som gir samme virkning. Regner med at du vet at lyden fra elementet genereres ved at membranen vibrerer og lager lydbølger? Man kan forsterke lyden ved å sette opp vegger tett inntill der lyden oppstår for å føre den i en retning, men som sammenligning så vil det bety at vi måtte satt opp en vegg der hvor gjerdet er på felt c for å få den virkningen. Eller på rb måtte vi plassert vegger litt på hver side av midten for at det skulle ha noen effekt. Om så det hadde vært vegger på hver ende av dagens rb ville det ikke hatt noen funksjon iom. at det er altfor langt til siden for der lyden kommer fra.

                          Vi kan jo alltids lage en helt loddrett tribune og lage en kasse rundt denne (ref. høyttaler sammenligningen din) med åpning mot banen. Da ville vi oppnådd effekten du prater om. Men inntill det skjer så foreslår jeg heller at vi gir litt ekstra hver for oss.

                          Illustrasjon av lyd fra evnt. felt på RB:



                          Vegger på enden av rb vil sannsynligvis ha virkningsgrad lik 0... Vegger rett til side for feltet vil gi en effekt (brune streker)
                          ***Større baller enn vett***

                          Kommentar

                          • superbøffel
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Aug 2005
                            • 5611

                            #33
                            Opprinnelig skrevet av HolterKanaris
                            Ikke sammenlignbart overhodet. En høyttaler er avhengig av motstand på baksiden av elementet for å kunne generere lyd fremover. Hos ett menneske så genereres lyden i halsen, noe som gir samme virkning. Regner med at du vet at lyden fra elementet genereres ved at membranen vibrerer og lager lydbølger? Man kan forsterke lyden ved å sette opp vegger tett inntill der lyden oppstår for å føre den i en retning, men som sammenligning så vil det bety at vi måtte satt opp en vegg der hvor gjerdet er på felt c for å få den virkningen. Eller på rb måtte vi plassert vegger litt på hver side av midten for at det skulle ha noen effekt. Om så det hadde vært vegger på hver ende av dagens rb ville det ikke hatt noen funksjon iom. at det er altfor langt til siden for der lyden kommer fra.

                            Vi kan jo alltids lage en helt loddrett tribune og lage en kasse rundt denne (ref. høyttaler sammenligningen din) med åpning mot banen. Da ville vi oppnådd effekten du prater om. Men inntill det skjer så foreslår jeg heller at vi gir litt ekstra hver for oss.

                            Illustrasjon av lyd fra evnt. felt på RB:

                            [ATTACH]1020[/ATTACH]
                            At du har peiling på høytalere er åpenbart, dertil like overraskende at du ikke forstår at lyden blir mer konsentrert fra en tribune med vegger på sidene.

                            Og ja, jeg vet godt hvordan både en høytaler og et stemmebånd fungerer.
                            Enøyd i de blindes dal.

                            Kommentar

                            • ChriZza
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Sep 2005
                              • 4265

                              #34
                              Vi hadde en lydekspert for noen år tilbake på besøk. Beste løsninga for oss på feltet ville vært en lydduk. Men denne ble for dyr.

                              Kommentar

                              • HolterKanaris
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • May 2006
                                • 1603

                                #35
                                Opprinnelig skrevet av superbøffel
                                At du har peiling på høytalere er åpenbart, dertil like overraskende at du ikke forstår at lyden blir mer konsentrert fra en tribune med vegger på sidene.
                                Jeg er enig i at det gir en effekt, men da kan ikke veggene være 20 meter til side for der folk står og synger. Da må veggene plasseres nære ytterste rekke på feltet. tegnet med brune streker på tegningen i forrige innlegg

                                Men til syvende og sist så føler jeg Åråsen på generelt grunnlag er überdårlig med tanke på stemning og lydnivå. Altfor slak stigning på tribunene. Tribunen vi står på pr i dag er vel den som er minst dårlig hvis man tar utgangspunkt i hellingen på tribunen, men der synger man til gjengjeld kun mot de som står på SS.
                                ***Større baller enn vett***

                                Kommentar

                                • HolterKanaris
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • May 2006
                                  • 1603

                                  #36
                                  Opprinnelig skrevet av superbøffel
                                  Og ja, jeg vet godt hvordan både en høytaler og et stemmebånd fungerer.
                                  Sorry for den. unødvendig kommentar av meg
                                  ***Større baller enn vett***

                                  Kommentar

                                  • HolterKanaris
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • May 2006
                                    • 1603

                                    #37
                                    Her er altså stadion hvor verdensrekorden i lydstyrke er satt. Besiktas´hjemmebane. Som man kan se er mesteparten av stadion uten vegger, tilogmed uten tak. Er kun langsidene som har tak. Hjemmesupporterne står vel i nærmeste sving hvis jeg ikke tar helt feil. Dette regnes vel av de fleste som den mest optimale stadion med tanke på akustikk. Skal også ta med at supporterne stiller i en klasse for seg selv også da. Det har nok en virkning mtp. lydnivå.



                                    Dermed er mitt forslag. Bygg ny, tett stadion uten hjørner.
                                    ***Større baller enn vett***

                                    Kommentar

                                    • Petter Ø
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Mar 2004
                                      • 3008

                                      #38
                                      Opprinnelig skrevet av HolterKanaris
                                      Dette regnes vel av de fleste som den mest optimale stadion med tanke på akustikk.
                                      Ehh.. Kilde?
                                      Petter Ø - Kreativ Kanaris
                                      http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
                                      Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401

                                      Kommentar

                                      • superbøffel
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Aug 2005
                                        • 5611

                                        #39
                                        Opprinnelig skrevet av HolterKanaris
                                        Her er altså stadion hvor verdensrekorden i lydstyrke er satt. Besiktas´hjemmebane. Som man kan se er mesteparten av stadion uten vegger, tilogmed uten tak. Er kun langsidene som har tak. Hjemmesupporterne står vel i nærmeste sving hvis jeg ikke tar helt feil. Dette regnes vel av de fleste som den mest optimale stadion med tanke på akustikk. Skal også ta med at supporterne stiller i en klasse for seg selv også da. Det har nok en virkning mtp. lydnivå.



                                        Dermed er mitt forslag. Bygg ny, tett stadion uten hjørner.
                                        Verdens beste supportere? Kanskje.

                                        Verdens beste akustikk? Neppe. Ser du løpebanen? Dessuten, mye av lyden forsvinner rett opp i lufta og de synger like mye for duene som spillerne.
                                        Enøyd i de blindes dal.

                                        Kommentar

                                        • Superstefan
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2006
                                          • 2180

                                          #40
                                          Det kan da ikke være den stadioen de spilte på. Isåfall gjorde de noen drastiske endringer, Det er da ingen løpebane på videoen.

                                          BORKED
                                          Fotograf Kreativ Kanaris

                                          KK på youtube Subscribe,rate and appreciate

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎